Сьогодні з візитом у Львові перебуває німецька делегація на чолі із заступником міського голови Фрайбурга з питань містобудування та будівництва, інженерного і транспортного господарства, зелених просторів, керування проектами Мартіном Гааг. Під час зустрічі з керівництвом Львова п. Мартін презентував кращі практики сталої міської мобільності на прикладі свого міста під назвою «Майстерня майбутнього – Мобільність» та розповів про те, за якими стратегічними принципами місто Фрайбург вирішує свої транспортні проблеми та продукує інноваційні рішення в цій сфері.

фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко

«Щиро дякую за гостинність. У вас чудове місто, чудова погода і чудові люди. Я дуже радий, що можу бути тут. Наші міста є схожі між собою. Фрайбург – чудове місто, як і Львів, тому маємо трудитися для того, щоб їх зберегти і зробити зручними для мешканців», - наголосив на початку зустрічі Мартін Гааг.

За його словами, велику увагу, протягом останніх 30-ти років, місто Фрайбург приділяє транспортному питанню, зокрема зменшенню кількості людей, які курсують містом на легкових авто, і збільшенню популярності громадського транспорту та розбудові веломережі.

Фото: Олександр Мазуренко

«У 1982 році 39% мешканців нашого міста користувалися легковими автомобілями для проїзду у місті. У 1999 році ця кількість становила 32%, а вже у 2016 році – 21%. На сьогодні 80% населення нашого міста їздить трамваями. Автобуси курсують, в основному, за межами міста. Свої трамваї ми називаємо «міська залізниця». Вони їздять дуже швидко, адже з центру ми забрали автомобілі і зробили його пішохідною зоною. Також при будівництві вулиць намагаємося робити їх короткими і вузькими, щоб не було можливості швидко їздити на авто. На вулицях ставимо знаки, що швидкість авто має бути такою як швидкість пішохода.

Популярним серед наших мешканців є проїзд на велосипеді. Велосипед у нас - це рівноправний засіб пересування. На сьогодні маємо 420 км. веломережі. Будуємо її так, щоб було зручно і швидко добиратися. Зараз реалізовуємо проект будівництва веломережі до 2020 року. За нашими дослідженнями, якщо зробити добру велоінфраструктуру, усі наші мешканці пересядуть на велосипеди.

Також у нас є послуга «оренда авто». Маємо підприємство, яке надає в оренду легкові автомобілі.

Тобто, ми працюємо в напрямку мінімізації руху по місту легкових авто, і ми робимо все для того, щоб мешканці не відчувати потреби в них», - розповів Мартін Гааг.

За його словами, щоб відбулися зміни у транспортній мережі Львова, потрібен час, про що свідчить досвід Фрайбурга. Більше 30 років триває клопітка праця у цій сфері.

«Результати є. Це успіхи моїх попередників, які розпочинали цю роботу. Ми готові ділитися своїм досвідом з вами, тому радо зустрінемо вас у нашому місті», - резюмував Мартін Гааг.

Як додав Сергій Бабак, заступник міського голови Львова з питань житлового господарства та інфраструктури, досвід Фрайбурга є корисним для Львова.

«Фрайбург - це той орієнтир, до якого прагне Львів. Ваш досвід свідчить, що за кілька років зміни не відбуваються, потрібен час і наполеглива праця, щоб побачити вже сталий результат. І він є. Тому нам цікава співпраця з вами і ваші рішення у транспортних питаннях», - наголосив Сергій Бабак.

Нагадаємо, також сьогодні, 2 жовтня, о 18.30 год, у Lem Station (вул. Д. Вітовського, 57) відбудеться відкрита презентація кращих практик сталої міської мобільності на прикладі міста Фрайбург від професора Мартіна Гааґа, заступника міського голови міста Фрайбург з питань містобудування та будівництва, інженерного і транспортного господарства, зелених просторів.