За результатами роботи адміністративної комісії до міського бюджету сплачено 45 тис. грн

Виконавчий комітет ЛМР 2 березня затвердив рішення «Про створення адміністративної комісії при виконавчому комітеті ЛМР, яка займається розглядом адміністративних правопорушень на об’єктах історичної спадщини Львова». Очолює роботу комісії Андрій Москаленко, заступник міського голови Львова з питань розвитку. Адміністративна комісія розглядає виключно адміністративні спори про адміністративні правопорушення законодавства про охорону історичної спадщини, передбачені ст. 92 Кодексу України про адміністративні правопорушення. З часу створення комісії відбулося 8 засідань. Було розглянуто 70 протоколів порушень фізичними особами та 3 акти про порушення на об’єктах історичної спадщини, вчинені юридичними особами. Відповідно, до міського бюджету сплачено 45 900 грн. З них 17 тис. грн — штраф. сплачений юридичною особою, і 28 900 грн — сума штрафів, сплачених фізичними особами.

«На початку цього року було створено адміністративну комісію при виконавчому комітеті, щодо розгляду порушень на пам’ятках архітектури. Ця комісія розглядає порушення фізичних осіб, тобто власників квартир, і юридичних осіб, тобто власників ресторанів, кав’ярень, магазинів тощо.

Робота цієї комісії є публічною. Власне, щовівторка о 09.00 год з онлайн трансляцією відбувається розгляд усіх протоколів. За цей час було проведено 8 засідань комісії. Засідання триває близько години часу. На нього приходять порушники, яких інформують заздалегідь. Наші колеги з управління охорони історичного середовища склали 70 протоколів, які було розглянуто. Відтак, до бюджету міста було сплачено за порушення 45 тисяч 900 грн. Зокрема, мова йде про сплату юридичною особою штрафу за порушення — це 17 тисяч гривень. Окрім того, 28 900 грн сплачено 19 фізичними особами. По фізичних особах, то дехто сплачував 1700 грн, дехто 850 грн, в залежності від складності порушення. Найчастіше трапляються такі порушення: заміна дерев’яних вікон на пластикові, перепланування, або коли замість вікна ставлять двері, тобто вибивають частину самої основи будівлі.

Головна мета, яку ми ставимо в основі роботи адміністративної комісії, — це максимальне збереження нашої архітектури, нашої спадщини. І річ не у кількості штрафів, яку ми плануємо стягнути. Штрафи — це є результат роботи управління охорони історичної середовища із залученням районних адміністрацій за два з половиною місяці. Але, найголовніше, ми акцентуємо на тому, що кожна будівля — це є спільна власність всіх мешканців, які живуть в цьому місці, ми маємо разом дбати про них і береги їхню автентичність. Тобто людина, яка сплачує штраф, має привести будівлю, вікно до попереднього стану. Це, наприклад, стосується юридичного штрафу, коли замість вікон зробили двері. Тоді порушник має сплатити штраф, пройти усі відповідні законодавчі процедури і привести все до попереднього стану. Це наша чітка вимога.

Щодо встановлення пластикових вікон фізичними особи, ми розглядаємо кожну ситуацію індивідуально, вникаючи у реальний стан і спроможність сім’ї", — додав Андрій Москаленко.

За його словами, якщо є дуже складний фінансовий стан сім’ї, місто готове розглядати варіанти щодо співфінансування. Управління охорони історичного середовища запровадило цю програму і мешканці, які хочуть відреставрувати браму чи вікно свого будинку, можуть скористатися цією програмою.

«Щодо співфінансування і можливих видів допомоги від Львівської міської ради, то до 2017 року діяла програма GIZ, за якою мешканці могли звертатися щодо реставрації вікон і отримували 70% дофінансування. Цю програму ми переймаємо і вона буде стартувати з наступного року. Поки що діє програма тільки по реставрації вхідних брам. Співфінансування реставрації по брамах: 30% кошти мешканців, 70% кошти міста. Щодо реставрації вікон — розглядаємо варіанти 50/50», — розповіла Лілія Онищенко, начальник управління охорони історичного середовища ЛМР.

Нагадаємо склад адміністративної комісії:

А. Москаленко — заступник міського голови з питань розвитку, голова комісії;

І. Маруняк — директор департаменту житлового господарства та інфраструктури, заступник голови комісії;

О. Хандин — начальник відділу охорони та використання об’єктів культурної спадщини управління охорони історичного середовища, відповідальний секретар комісії.

Члени комісії:

Г. Пайонкевич — директор юридичного департаменту;

Л. Онищенко-Швець — начальник управління охорони історичного середовища;

А. Зозуля — голова Галицької районної адміністрації;

Т. Гнида — голова Залізничної районної адміністрації;

І. Лозинський — голова Личаківської районної адміністрації;

Г. Гладяк — голова Сихівської районної адміністрації;

О. Тимчишин — в. о. голови Франківської районної адміністрації;

Н. Банах — голова Шевченківської районної адміністрації.

відео: Андрій Андрух