Громадське слухання було проведено 04 лютого 2013 року у приміщенні Львівської міської ради, за адресою: м. Львів, пл.Ринок,1, каб.202

Для участі у громадському слуханні зареєструвалися 63 учасники.
На громадському слуханні виступили:

Ю.Лукашевський, начальник відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Організація, програма та регламент проведення громадських слухань.

О.Шмід, радник міського голови.

Представлення проекту «Концепції створення впорядкованих паркувальних та пішохідних зон у центральній частині Львова» та Програми реалізації першої стадії даної концепції.

 

Під час представлення О.Шмід зазначив, що проект концепції є результатом праці робочої групи, та передбачає надання пріоритету пішоходам, велосипедному та громадському транспорту над приватним транспортом, зокрема транспортом, припаркованим у центрі міста. Саме останній створює найбільші незручності. Успішність міст світу, які довели своїм розвитком, що вони є комфортними для усіх громадян (не лише для пішоходів), вимірюється не кількістю автомобілів, а обсягом громадського простору: довжиною пішохідних зон, велосипедних доріжок. В багатьох з них проїзд в центр міста та паркування  є платним і доволі дорогим. Також О.Шмід, зазначив, що зараз у Львові - безконтрольне паркування. Причиною цього є недосконалість правил дорожнього руху, діє значне обмеження в роботі евакуаторів, радіальна забудова міста. Працівники ДАІ не мають достатніх повноважень: вони не можуть штрафувати машину, а змушені чекати на водія. Також ситуацію з паркуванням, ускладнена тим, що згідно з постановою уряду плату за паркування можна збирати лише через паркомати.  Зазначив, що у Львові проводяться заходи, щоб встановити плату за паркування через касові апарати.

На першому етапі будуть створені платні паркувальні зони з контрольованими в’їзними і виїзними терміналами на межі історичного ядра міста – на вулиці Валовій і площі Міцкевича. Одночасно пропонується фізичними перепонами (огородженнями, велостійками, вазами) блокувати доступ механічних транспортних засобів (крім трамваїв) у пішохідну зону. На цьому ж етапі пропонується встановити автоматичні болларди для запровадження регламентованого руху транспорту в пішохідній зоні -- трамваїв, транспорту спеціального призначення,  автомобілів мешканців, що проживають в межах пішохідної зони (без права стоянки), та іншого транспорту в нічний час.

Другий етап передбачає облаштування закритих паркувальних зон на площі Святого Теодора і прилеглих вулицях, а також на площі Маланюка і прилеглій ділянці вулиці Чайковського. Одночасно створюються дві пішохідні зони: перша обмежується  вулицями Насипна, площею Вічева, вулицею Сніжна, площею Звенигородська, вулицею Рибна, частиною площі Старий Ринок, вулицею Льва; до другої пішохідної зони входять вулиці Пільникарська, Смерекова і частина вулиці Замкова (від вулиці Ужгородської до вулиці Опришківської).

 

Ю.Наумко, депутат ЛМР, поцікавився чи фінансування  заходів з реалізації даної концепції відбуватиметься за рахунок коштів міського бюджету. Звернув увагу на неточності в слайдах стосовно пл.Катедральної як паркувальної зони та вул.Ф.Ліста як пішохідної.

О.Шмід, зазначив, що з бюджету розвитку міста буде профінансовано купівлю 5 боллардів на загальну вартість приблизно 460тис. грн. Слайди носять схематичний характер тому там можливі неточності.

О.Гримак, начальник відділу інженерних споруд, транспорту та геослужби управління архітектури, поцікавився чи будуть закриті вул. Чайковського та Валова та чи було проаналізовано транспортні потоки, що проходять через ці вулиці.

О.Шмід, зазначив, що відповідний аналіз був проведений і згідно з ним загроза утворення  корків не є значною, наголосив, що вул.Чайковського від вул.Ковжуна до вулиці Стефаника буде тимчасова закрита. На вул.Валовій зараз транспортний хаос, вона втратила своє транзитне значення.

Т.Габрель, мешканець вул.Куліша, зазначив, що приємно вражений цією концепцією, адже місто дійсно потребує “де автомобілізації”. Відзначив потребу створення інформаційного ресурсу для обговорення та доопрацювання, зокрема стосовно громадського транспорту. Зазначив, що варто використовувати обмеження в’їзду великогабаритного транспорту, а також що на пл.св.Теодора паркінг буде неефективним, тому що поряд, на вул. Куліша планується торговий центр «Форум» з великим паркінгом.

О.Шмід, зазначив, що це буде приватний паркінг з невідомими поки умовами паркування.

О.Береза, зазначив, що розглядається 5 можливих зон для підземних паркінгів: перед облдержадміністрацією, біля Лялькового театру, перед університетом, біля вул.Стефаника і на пл.Петрушевича. Однак, їх будівництво можливе лише після законодавчого врегулювання питання відповідальності водіїв.

М. Колодко, голова ГО «Екофорум», зазначив, що наявність парковок в центральній частині міста завжди притягуватиме сюди автомобілі. Запропонував заборонити в’їзд автомобілів в центральну частину міста та використовувати пристрої для блокування коліс автомобілей порушників. Зазначив, що підземний паркінг можливий лише на пл.Петрушевича.

А.Рущак, автомобіліст, поцікавився чому на Валовій огородження стоїть за 4-тим будинком, а не ближче до пл.Міцкевича. Уточнив чи є закритою вул.Сербська. Кут Театральна-Л.Українки проїзний?

О.Шмід, зазначив, що по вул.Валовій є заїзд в підземний паркінг Укрсоцбанку, а вул.Сербська є закритою. Кут Театральна -Л.Українки буде проїзний.

М.Бурик, ГО «Спілка власників автостоянок та зон паркування, попросив чітко назвати вулиці, що будуть закриті для проїзду та поцікавився чи проходив проект наукову експертизу.

О.Шмід, зазначив, що в складі  робочої групи є достатньо науковців. Перекритими тимчасово будуть вул.Валова, вул.Чайковського, від вул.Ковжуна до вул.Стефаника, пл.Маланюка, вул.Сянська.

Х.Бойко, студентська організація «Enactus LNU», зазначила, що ці питання мали б розглядатися більш цілісно. Зазначила, що на облаштування паркувальних зон на пл.Міцкевича та вул.Валовій будуть витрачені значні кошти, які можна було б використати на соціальні проблеми міста. Поцікавилась, де залишають свої автомобілі працівники міської ради і чи користуються вони громадським транспортом.

А.Салюк, голова Львівської обласної організації Українського товариства охорони пам'яток історії та культури, зазначив, що розвантажити центр можливо, якщо перенести центри притягання автотранспорту: міську раду, обласну митницю та адміністрацію в інший район міста, наприклад на вул.Стрийську, про що мало б бути зазначено в концепції. Нагадав, що нічого не згадано про в’їзд таксі. Акцентував, що  будівництво підземних парканів на пл.св.Теодора, кн.Я.Осмомисла, вул.Стефаника-вул.Коперника-вул.Словацького є неможливим, про що є відповідні висновки.

О.Береза, зазначив, що перенесення таких адміністративних центрів є одним з найкращих вирішень, однак і найдорожчим, що потребує вольових рішень на рівні уряду. Щодо підземних паркінгів є давно розроблена американськими консультантами концепція.

Юрій Кужелюк, депутат ЛМР, наголосив, що місто уже має наслідки транспортної революції у Львові. Тому всі ці речі, пов’язані зі створенням впорядкованих паркувальних та пішохідних зон у центрі, потрібно робити дуже обережно. Запропонував провести експеримент на вул.Валовій і подивитись, які будуть збори.

о. Іван Ходонович, закликав звільнити пл.Катедральну від паркування. Зазначив, що масове паркування авто під стінами Катедри перешкоджає львів’янам і туристам у відвідуванні храму. Особливо важко потрапити до святині інвалідам та людям похилого віку. Організація процесій, ходів, святкових заходів навколо Катедри зараз вимагає багато часу та зусиль для звільнення прилеглої площі від автомобілів.

П.Радковець, екскурсовод, зазначив, що незрозуміло яким чином буде реалізовано дану концепцію, хто її буде втілювати та нестиме відповідальність.

О.Береза, відповів, що контроль здійснюватиме ЛКП «Львівавтодор», із залученням працівників мерії та муніципальної дружини. Запевнив, що працює над тим щоб відновити роботу евакуаторів.

І. Гурняк, голова ЛОО «Демократичний Альянс, зазначив, що не поділяє позитивного настрою авторів Концепції, у Львові не так багато людей що зможуть дозволити собі витрачати 900 гривень в місяць на паркування, до того ж місті практично немає ділянок під підземні паркінги і було б доцільніше використовувати парковки карусельного типу.

Д.Данилюк, львів’янин, зазначив що підтримує цю концепцію,  автомобільне лоббі вимагає доріг та інфраструктури, тоді як у Європі вже перейшли до розширення пішохідної території. Запропонував видати інформаційні брошури для пропагування Концепції серед львів’ян. Зазначив, що болларди будуть потрібні ще біля готелю «Леополіс», який має власну паркову.

Л.Мельничук, депутат ЛМР, зазначив, що зауваг до концепції є чимало, однак необхідно забирати автомобілі з центру міста. Саме депутати були ініціаторами повернення евакуаторів. Зазначив, що є  випадки коли наказом департаменту на пішохідній вул.Театральній створено паркову для готелю, а також є незаконно встановлені обмежувачі руху. Попросив активніше залучати громадськість та профільну депутатську комісію, запропонував провести експеримент, перекривши пропоновані для закриття вулиці на декілька днів силами працівників ДАІ.

С. Фіалковський, ГІП ДП ДІМП «Містопроект», зазначив, що на вул.Сянській та вул.Лазневій передбачено вело доріжки, що унеможливлює їх використання для паркування, через вузькість цих вулиць.

І.Гучко, промисловий дизайнер, зазначив, що потрібно визначити кількість паркомісць необхідних для Львова. Пропоновані підземні паркінги є дорогими та пожежнонебезпечними. Запропонував використовувати багатоповерхові металеві парковки-сейфи ним розроблені.

Ю.Лукашевський, запропонував присутнім в залі власникам автомобілів підняти руки

Підняли руки – 34.

Резолюція громадських слухань: Висловити підтримку концепції створення впорядкованих паркувальних та пішохідних зон у центральній частині Львова» та Програми реалізації першої стадії даної концепції.

«ЗА» - 35

«ПРОТИ» -11

«Утримався» -1

 

Головуючий громадського слухання,

начальник відділу громадського партнерства управління "Секретаріат ради"

 

 

 

Ю.Лукашевський

 

Радник міського голови

 

 

О.Шмід

  •