Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, у районі вул. Замарстинівської, вул. І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові.

Із 11 листопада по 5 грудня 2016 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, у районі вул. Замарстинівської, вул. І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові.

Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури, департаменту містобудування Львівської міської ради, а розробником — ДІПМ «Містопроект»

Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Високий замок» №128/5528 від 11-13 листопада 2016 року.

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок,1, тел.297 59 63.

21 листопада 2016 року відбулось публічне представлення вищезгаданої документації за адресою: м. Львів,вул. Замарстинівська, 167, (екологічний коледж ЛНАУ). Початок о 18.00. Для участі зареєструвалось 22 осіб. Протокол публічного представлення додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, у районі вул. Замарстинівської, вул. І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові надійшло 1 письмове зауваження мешканцвів :

Звернення мешканців вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові № З-Л-79719-01 від 02.02.2016р.

- Щодо деяких порушень нормативних актів .

Відповідь: Згідно діючого законодавства зауваження , заперечення слід подавати на основі обґрунтованих вимог , базуючись на чинних нормативних документах у галузі містобудування.

1. Щодо розроблення ДПТ в межах визначених вулиць, а не усього мікрорайону. Щодо того, що територія ДПТ не є окремим кварталом.

Відповідь: ДПТ розроблений згідно відповідного рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради. Межі ДПТ встановлені даним рішенням та погоджені Управлінням архітектури.

Також звертаємо Вашу увагу , шо згідно ДБН ДПТ розробляється в межах планувального утворення обмеженого вулицями, проїздами, залізницями, ярами та іншими планувальними обмеженнями. Відповідно не існує заборони щодо розроблення ДПТ в межах кварталу , як і не існує вимоги щодо розроблення ДПТ лише в межах мікрорайону.

Визначення кварталу дає ДБН 360-92** у п.3.5., а саме: житловий квартал (житловий комплекс) - первісний структурний елемент житлового середовища, обмежений магістральними або житловими вулицями, проїздами, природними межами тощо, площею до 20 - 50 га з повним комплексом установ і підприємств обслуговування місцевого значення (збільшений квартал, мікрорайон) і до 20 га з неповним комплексом. Відповідно, територія ДПТ може бути охарактеризована як квартал (з територією до 20 га і неповним комплексом обслуговування).

Визначення житлового району дає ДБН 360-92** у п.3.5., а саме: житловий район - структурний елемент сельбищної території площею 80 - 400 га, у межах якого формуються житлові квартали, розміщуються установи і підприємства з радіусом обслуговування не більше 1500 м, а також об'єкти міського значення. Межами житлового району є магістральні вулиці й дороги загальноміського значення, природні й штучні межі. Житлові райони (відокремлені) можуть формуватися як самостійні структурні одиниці.

Згідно наявної нормативної бази не існує вимог які б вимагали розробляти ДПТ в межах лише житлового району (мікрорайону).

Норма щільності 450 мешканців на гектар не є щільністю для окремо взятої ділянки. Дана норма щільності визначена ДБН 360-92** у п. 3.7 для кварталу з повним комплексом обслуговування, тобто для території площею 20-50 га , включно з так званим повним комплексом об'єктів обслуговування (школою, дитячим садком, спортивними закладами, закладами торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування та іншими закладами обслуговування). При цьому наголошуємо, що норма щільності обраховується для площі території разом місцевими житловими вулицями та проїздами , зеленими зонами, ділянками вказаних об‘єктів обслуговування, а не лише для житлових ділянок.

Більше того , згідно прим.2. до п.3.7. ДБН 360-92** У житлових кварталах з неповним комплексом установ і підприємств місцевого значення треба відповідно збільшувати мінімальні щільності населення.

Детальний план території не ігнорує потреби мешканців кварталу , а пропонує планувальні рішення , в межах території та компетенції даного виду містобудівної документації. Проблема щільності забудови , яка існує в частині кварталу частково компенсується протилежною стороною проспекту на якій планується створення громадського середовища – культурно-спортивного центру та пішохідної площі і недопущення житлової забудови.

Пропозиція для врахування у ДПТ: для більш повного врахування інтересів мешканців та покращення інфраструктури кварталу пропонується прийняти наступні рішення в даному ДПТ:

А) Розробник готовий передбачити в проекті ДПТ резервування в перших поверхах проектованих житлово-офісних будинків приміщень , в тому числі для амбулаторій сімейної медицини та дитячих центрів для тимчасового перебування дітей. Це дасть змогу забудовникам сприяти створенню інфраструктури обслуговування населення безпосередньо в кварталі.

Б) В кварталі проектування передбачено розташувати окремий дитячий дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) для потреб мешканців. Крім того, ДПТ пропонуватиме міській раді першочергово розглянути питання реконструкції найближчих дитячих садків. Заходи , які зараз приймаються Кабінетом Міністрів та профільними міністерствами для дерегуляції діяльності дитячих садків (у 2016 році прийнято новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, іде робота по зміні інших нормативних документів) дозволять наблизити українські вимоги до дитячих садків до європейських, полегшити функціонування приватних садків та дадуть можливість реконструкції і збільшення потужностей для існуючих комунальних ДНЗ. Таким чином, на найближчий час , зважаючи на зміни до законодавства, формується сприятлива ситуація для реконструкції дитячих садків та збільшення їхньої місткості.

В) Крім того, значна кількість об‘єктів обслуговування , зокрема нові дитячі садки, дві середні школи, нова поліклініка передбачені у ДПТ району «Під Голоском» та "Голоско", які знаходяться на відстані приблизно 1 км від території ДПТ.

2. Щодо поверховості нових будинків.

Відповідь: ДПТ пропонує максимально можливої граничної висоти або поверховості будинків згідно намірів забудовника, з врахуванням обмежень діючих ДБН. Оскільки територія проектованого кварталу знаходиться в межах зони регулювання забудови міста (згідно плану зонування району) на наступних стадіях проектування забудовник буде уточняти поверховість забудови в межах граничної (тобто поверховість будинків може бути менша від заданої в ДПТ але не більша). Для цього, згідно регламентів забудови плану зонування даної території необхідно буде розробляти історико-містобудівні обґрунтування із визначенням можливої поверховості в силует міста та містобудівні розрахунки із визначенням поверховості та техніко-економічних показників кожного будинку. Дані документи будуть окремо розглядатись на історико-містобудівній та архітектурно-містобудівній радах та прийматимуться за умови погодження даними радами. Такий регламент передбачено планом зонування району для відхилення від встановленої граничної висоти 18 м.

Пропозиція для врахування у ДПТ: ДПТ буде доповнено посиланнями на вказані регламенти плану зонування міста.

3. Щодо забезпечення школами.

Відповідь: В максимальному нормативному радіусі обслуговування шкільними закладами (згідно ДБН 360-92) знаходиться 9 діючих шкіл з наявним запасом місць відносно їх розрахункової потужності. Крім того в мікрорайонах "Під Голоском" та "Голоско" відповідними ДПТ (які знаходяться в радіусі 1-2 км від території проекту) передбачене будівництво нових шкіл. Відповідно , згідно нормативів є можливість забезпечення території місцями у середніх школах. Крім того , в ДПТ буде зазначено про необхідність реконструкції з розширенням прилеглих шкіл, в тому числі за рахунок пайової участі забудовника.

4. Щодо дитячого садку.

Відповідь: Пропоноване розміщення дитячого садку не суперечить діючим будівельним нормам щодо відстаней до резервуарів та колонок АЗС, відстані до дороги , тощо.

На врахування зауважено пропонується у випадку такого розміщення дитячого садку максимально озеленити деревами та чагарниками простір між територією садку і вулицею Мазепи та територією АЗС. Крім того, повідомляємо, що дана АЗС рахується тимчасовою. В зв‘язку з цим , а також на врахування зауважень громадськості та зауважень архітектурно-містобудівної ради , на перспективу дана АЗС передбачається на винос в зв‘язку із перспективним зменшенням потреб у бензинових АЗС та необхідністю будівництва збільшеної кільцевої розв‘язки на перехресті вулиць Мазепи та Замарстинівської. Крім того, після врахувань зауважень архітектурно - містобудівної ради, проект ДПТ доповнено варіантом продовження лінії трамваю №4 до вул. Мазепи, що також вимагає виносу даної АЗС.

Крім того, в ході подальшого робочого проектування можлива зміна конфігурації ділянки садка, зміна її розташування чи зміна розміщення і параметрів будівлі (проте без зміни показників площ і потужностей). Таким чином можливим є перенесення ділянки садка далі від вулиці , якщо у цьому буде необхідність.

Місткість садка передбачається приблизно 120-130 місць, поверховість будівлі 2-3 поверхи. Решта параметрів уточнюються містобудівним розрахунком та робочим проектом.

5. Щодо під'їздів пожежних машин.

Відповідно до вимог ДБН 360-92 та інших нормативів проїзди можуть передбачатись по пристосованих проїздах, доріжках та алеях вздовж довгих фасадів будинків. В даному випадку планується використовувати пішохідні алеї на території дитячого садку. Для цього покриття алей проектується з врахуванням навантажень від проїзду спецтехніки , а в огородженні території дитячого садку влаштовуються ворота для заїзду у випадку надзвичайних ситуацій. Право проїзду спецтехніки прописується відповідним сервітутом.

Крім того , забудовник отримуватиме відповідні технічні умови від ДСНС та погоджуватиме робочий проект забудови, тому дані рішення будуть уточнені і погоджені на наступних стадіях проектування.

6. Щодо впливу на стан прилеглих будинків.

Пропозиція для врахування у ДПТ: Проект ДПТ буде доповнено вимогою технічного обстеження стану прилеглих будинків перед початком будівництва та застосування таких конструктивних рішень, які створюватимуть мінімальні вібро-шумові навантаження на прилеглі будинки. Дані вимоги будуть обов‘язкові при робочому проектуванні даного кварталу.

7. Щодо місць для паркування автотранспорту.

Відповідь: Проектом ДПТ передбачено підземні паркінги на території кварталу. Планування паркінгу повністю зв'язане з плануванням будинків тому буде розроблене паралельно з робочим проектуванням будинків.

Крім того по території кварталу запроектовані гостьові автостоянки. Також великий паркінг передбачений з протилежної сторони вулиці Мазепи , у складі багатофункціонального громадського комплексу.

‘Проект ДПТ не може вказати забудовнику яким чином реалізовувати модель роботи паркінгів (через продаж чи оренду машино-місць). Таким чином, схема продажу чи оренди машино-місць буде визначена забудовником на основі детального аналізу потреби в паркувальних місцях і розрахунку бізнес-плану функціонування системи паркінгів. З відповідними пропозиціями можна буде звернутись до забудовника та Львівської міської ради на наступних стадіях проектування.

Щодо існуючої автостоянки, то повідомляємо, що дана автостоянка є тимчасовою , а земельна ділянка має цільове призначення для житлової і громадської забудови. Тому проект ДПТ не може накладати обмеження на цю ділянку щодо збереження автостоянки.

На перспективу вважаємо доцільним реконструювати існуючий гаражний кооператив біля території проектування під багатоповерховий гараж, що дасть змогу збільшити його місткість щонайменше у 3 рази.

8. Щодо санітарно-захисної зони.

Відповідь: Оскільки на частину території кварталу накладається обмеження санітарно-захисної зони від підприємства з виробництва взуття то будівництво житла на даній частині ділянки можливе за умови зменшення санітарно-захисної зони у встановленому законодавством порядку або перенесення виробничих процесів, що визначається за узгодженням забудовника та власника виробництва. У випадку недосягнення домовленості щодо виносу чи зменшення зони , територія в межах цієї зони може використовуватись під озеленення , автостоянки або гаражі.

9. Щодо громадського транспорту.

Відповідь: В складі ДПТ розроблено моделювання руху транспорту, в тому числі громадського. Передбачено реконструкцію вулиці Мазепи та Замарстинівської. Запроектовано кільцеву розв'язку на перехресті даних вулиць. Даним проектом передбачається варіант створення окремої виділеної смуги для громадського транспорту на вул. Мазепи. Також передбачається на перспективу варіант продовження лінії трамваю №4 до вул. Мазепи. Всі ці заходи покращать якість обслуговування території громадським транспортом. Крім того моделюванням руху транспорту визначено потребу у збільшенні кількості автобусів та тролейбусів на маршрутах по вул. Мазепи , що передбачається використовувати при плануванні кількості громадського транспорту для даного мікрорайону.

10. Щодо озеленення.

Відповідь: Будівництво будинків не може зменшувати озеленення мікрорайону , оскільки територія заводу і автостоянки не відносилися до територій чи ділянок озеленення загального користування.

Крім того ділянки проектованих будинків будуть частково озеленені. Озеленення території кварталу повинно становити приблизно 50% внутрішньодворових територій (включно з мощенням автостоянок газонними решітками та дренованим покриттям майданчиків). В дворах та вздовж вулиці Мазепи запланована висадка дерев та кущів. Більшість дворів в кварталі передбачені пішохідними , що створить якісні зони відпочинку з прибудинковими майданчиками, якими зможуть користуватись і мешканці прилеглої забудови.

11. Щодо геологічних та гідрогеологічних умов.

Відповідь: Детальні інженерно-геологічні вишукування будуть проводитись на наступних стадіях проектування, як цього вимагає діюче законодавство.

Пропозиція для врахування у ДПТ: ДПТ буде доповнено вимогами виконати до початку проектування детальні інженерно-геологічні , гідрогеологічні вишукування по території проектування та вимогами обов'язкового врахування результатів вишукувань. Крім того, буде зазначено необхідність дослідження рівня забрудненості грунтів та у необхідності (за потреби) заміни грунту на певну глибину.

12. Щодо навантаження на інженерні мережі.

Пропозиція для врахування у ДПТ: ДПТ буде доповнено вимогами та пропозиціями щодо реконструкції інженерних мереж. Крім того, кожен забудовник отримуватиме відповідні технічні умови від інженерних служб, в яких будуть зазначені вимоги щодо реконструкції мереж. Виконання технічних умов на наступних стадіях проектування є обов‘язковим. Обстеження інженерних мереж на стадії ДПТ не вимагається.

Всі вищевказані пропозиції будуть внесені в Детальний план території. У випадку, якщо замовник ДПТ вважає відповіді та пропозиції недостатніми інститут «Містопроект» готовий взяти участь у роботі погоджувальної комісії.

Додаток 1. Протокол публічного представлення детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові.

Додаток 2. Звернення мешканців вул. Замарстинівської, вул. Гетьмана І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові № З-Л-79719-01 від 02.02.2016р.

Додаток 3. Лист ДП ДІМП «Містопроект»

Головуючий на громадському слуханні,

головний спеціаліст відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Представник замовника,

начальник відділу містобудівного маркетингу                                           

управління архітектури департаменту

містобудування                      

Львівської міської ради В. Хижняк

Секретар громадського слухання,

спеціаліст 1категорії відділу

інформаційної політики

управління «Секретаріат ради» З. Турчин

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол публічного представлення детального плану території у районі вул. Замарстинівської, вул. І. Мазепи, вул. Інструментальної, вул. Уманської у м. Львові.

Зустріч відбулась 21 листопада 2016 року. Для участі у публічному представленні зареєструвалося 22 осіб.

На громадському слуханні виступили:

Д. Челепіс, головний спеціаліст відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Організація та проведення громадського слухання.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що, територія проектування знаходиться у середовищі, сформованому оточуючою, багатоквартирною та частково садибною забудовою. Нежитлова забудова на території проектування та на прилеглих ділянках представлена переважно спорудами та будівлями обслуговування транспорту, недіючими будівлями колишнього підприємства, приміщеннями підприємства по виробництву взуття. Прилегла житлова територія представлена 9-10ти поверховими багатоквартирними житловими будинками.

На території детального плану на даний час знаходяться ділянки садибної житлової забудови (південна частина). Забудова ділянки та прилеглих територій переважно відноситься до забудови останніх 50 років. Прилегла забудова капітальна, технічний стан забудови – задовільний.

Планувальним обмеженням для здійснення нової забудови на території ДТП червоні лінії вулиць, охоронні зони інженерних мереж, санітарно – захисні зони від резервуарів та колонок АЗС, санітарно – захисті зони від прилеглих СТО, санітарно – захисна зона від підприємства по виробництву взуття. Дане підприємство підлягає винесенню на перспективу, так як своєю санітарно – захисною зоною (50 м) перекриває існуючу житлову садибну забудову. Дані планувальні обмеження нанесено на схему існуючих планувальних обмежень. Також необхідно врахувати лінії забудови та нормативні розриви між існуючою забудовою.

Факторами, які обґрунтовують проектування кварталу, є:

Привабливість території для розміщення багатоповерхової житлової забудови з вбудованими комерційно – побутовими об’єктами;

Не впорядкований існуючий стан території;

Необхідність ефективного використання земельного фонду міста;

Економічна недоцільність збереження недіючого підприємства в стидовищі кварталів житлової забудови, близько до центру міста;

Потреба в інвестиціях та пайових внесках а розвиток інфраструктури міста та району;

Необхідність завершення існуючих та проектованих в даному районі кварталів багатоповерхової житлової квартирної забудови та збільшення житлового фонду району;

Переважний вид використання території – територія багатоквартирної житлової забудови. Території в червоних лініях вулиць та території проектованих проїздів передбачено використовувати для прокладення інженерних меж, благоустрою та озеленення в кварталах забудови. Гранична поверховість проектованої будівлі – 16 поверхів (пропозиція). Відсоток забудови – о 30%. Середня поверховість – 11 поверхів.

Даним детальним планом території передбачено реконструкцію на території ДПТ мережі вулиць та доріг. Реконструйовані існуючі вулиці, дороги і проектовані проїзди підключаються до існуючих вулиць кварталу і утворюють єдину транспортно – пішохідну мережу. Передбачено реконструкцію транспортної розв`язки вул. Г. Мазепи – вул. Замарстинівської.

Передбачено комплексний благоустрій території, зокрема: благоустрій проїздів та вулиць в червоних лініях, влаштування дитячих майданчиків, господарського майданчика, зелених зон, пішохідних просторів без транзитного руху транспорту. Нормативний відсоток озеленення території досягається завдяки внутрішньо квартальним пішохідним озелененим просторам та використанню для мощення стоянок газонних решіток. Таким чином площі стоянок фактично становлять собою трав`яний газон, що дозволяє довести площу озеленення території навколо будинків до рівня кращих європейських аналогів і забезпечити всі нормативні вимоги.

Під час представлення учасниками було озвучено наступні запитання:

Які є можливості збереження існуючої інфраструктури та робочих місць працівників магазинів, щ розміщені на території забудови?

Ю. Столяров відповів, що в детальному плані території передбачені приміщення для магазинів та інших приміщень;

На даний момент вже існує ситуація з перевантаженням навчальних закладів, як планують вирішити цю проблему?

Ю. Столяров відповів, що відомо про перенавантаження однієї школи, але в даному районі є ще два навчальні заклади, з достатньою кількістю місць. Існує проблема з дошкільними начальними закладами, тому передбачено будівництво нового дитячого садка;

Чи буде передбачено систему підземних переходів на кільцевому перехресті?

Ю. Столяров відповів, що такої системи не передбачено, але будуть встановлені світлофори перед кільцевим перехрестям;

Скільки має бути метрів від заправки до житлових будинків та навчальних закладів та чи дотримана ця вимога?

Ю. Столяров відповів, що за нормами 50 м., і ця норма дотримана;

Чи можливо перенести територію, яку хочуть зарезервувати під будівництво дитячого саду?

Ю. Столяров відповів, що на даний момент це можливо. Дитячий садок планують розмістити по середині житлового кварталу;

Чи залишиться авто стоянка, яка на даний момент існує біля території планованого будівництва?

Ю. Столяров відповів, що цільове призначення території, на якій в даний момент знаходиться авто стоянка, було змінено іі власниками. Чи залишиться там авто стоянка нам не відомо.

Можливо передбачити наземний паркінг, для жителів вже існуючих забудов?

Ю. Столяров відповів так, такий варіант можливий;

Коли буде сплачено інвестиційний внесок від кварталу і в якій сумі?

Ю. Столяров відповів, що ця інформація буде відома, коли буде визначено точну кількість квартир у багатоквартирній забудові;

Чи запланована реконструкція вулиці Замарстинівської?

Ю. Столяров відповів, що реконструкція вулиці Замарстинівської буде зроблена, також передбачено внутрішній проїзд між будинками;

Була консультація з пожежниками, щодо розміщення будинків біля авто заправки?

Ю. Столяров відповів, що дотримано передбачену санітарну норму щодо

розміщення житлової забудови відносно авто заправки, а саме 50 м. до житла;

Питання щодо заміни каналізаційних колекторів та інших інженерних мереж?

Ю. Столяров відповів, що при потребі каналізаційні колектори будуть перекладені, також попередні інженерні мережі будуть замінені;

Коли будівництво буде розпочато?

Ю. Столяров відповів, що точної інформації про це на даний момент немає;

На якій відстані будуть розташовані будинки відносно гуртожитків по вулиці Уманській?

Ю. Столяров відповів, що передбачена відстань не менше 20 м. від гуртожитків;

Як вирішиться питання з паркуванням для мешканців нової, багатоквартирної забудови?

Ю. Столяров відповів, що передбачено підземний паркінг під будинками, також антипаркувальні стовпчики на пішохідній території;

Питання щодо озеленення території?

Ю. Столяров відповів, що передбачено озеленення території шляхом внутрішньо квартального озеленення простору та використання для мощення стоянок газонних решіток

Головуючий на громадському слуханні,

головний спеціаліст відділу громадського

партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров