Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Д. Січинського у м. Львові

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Д. Січинського у м. Львові

Із 20 лютого 2018 року по 12 березня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Д. Січинського у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, а розробником — ДП ДІПМ «Містопроект».

Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Високий Замок» від 20 лютого 2018 року № 20 (5717).

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою: м. Львів, пл. Ринок,1, тел. 297 57 63.

05 березня 2018 року о 18:00 год відбулась зустріч з головним архітектором проекту у приміщенні Львівської міської ради, за адресою – м. Львів, пл. Ринок, 1. Для участі зареєструвалося 29 осіб. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Д. Січинського у м. Львові надійшло 12 звернень з пропозиціями та зауваженнями:

1. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Львівський завод фрезерних верстатів» № 2-5694-0001 від 28 лютого 2018 року, № 2-6181-0001 від 28 лютого 2018 року та № 2-6923-0001 від 12 березня 2018 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування, як замовник містобудівної документації, надало наступну відповідь:

1. Щодо перенесення ТП 525 в зону відкосу та збереження електричних кабелів.

ДПТ визначає орієнтовну територію для перенесення ТП, на наступних стадіях проектування (після отримання технічних умов) визначається конкретне місце з врахування існуючих мереж та їх охоронних зон, а також забезпечення неперервності електропостачання для функціонування енергоспоживачів.

2. Щодо розчищення насипу (відкосу).

Питання планування насипів чи відкосів в місцях прокладення інженерних мереж не відноситься до проектних рішень ДПТ.

3. Щодо попередження замовника про необхідність збереження кабельної лінії.

ДПТ буде доповнено попередженням щодо необхідності забезпечення безперебійного енергопостачання суміжних землекористувачів під час робіт з будівництва чи реконструкції, що передбачені в ДПТ.

4. Щодо будівель кузні (Щ-1), пожежного резервуару, відстійника оборотного циклу № 2, газорозподільного пункту (ГРП), теплового контрольного пункту.

Щодо пожежного резервуару, то при обстеженні виявлено вхід до підвального приміщення (ймовірного резервуару). Відповідно подальше використання даного об’єкту залежить від ступеню його придатності для потреб пожежогасіння.

5. Щодо назви головного корпусу ТзДВ «Львівський завод фрезерних верстатів».

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування вважає доцільною зміну назви підприємства.

6. Щодо зонування території.

Підтримуємо врахування пропозицій, а саме визначення функціональних зон В-5 та В-5-1 (виробничі території).

7. Щодо підвищення поверховості будівлі за експлікаційним номером 38.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування вважає можливим підвищення поверховості шляхом формування висотних акцентів в місцях перехресть та поворотів вулиці. Підвищення поверховості по свій довжині будівлі заперечуємо.

8. Щодо сервітутних частин ділянок усіх типів (схили, проїзди, доїзди до споруд), проїздів та доїздів для обслуговування споруд.

На даний час згоди між землекористувачами не досягнуто, пропонується земельні сервітути встановлювати в майбутньому за згодою сторін і без прив’язки до даного ДПТ.

9. Щодо будівлі під експлікаційним номером № 70.

В ДПТ внесені відомості щодо назви будівлі.

10. Щодо червоних ліній по території ПНВП «Резон».

Пропоновані червоні лінії врахувати неможливо, оскільки вид використання та наміри користування земельною ділянкою має право визначати її власник або землекористувач.

11. Щодо стічних вод.

ДПТ доповнено певними вимогами для виконання на наступних стадіях проектування.

12. Щодо можливості прокладення червоних ліній на північ від будівлі під експлікаційним № 39.

Пропонується до врахування.

13. Щодо можливості прокладення червоних ліній в північній частині території ДПТ.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування вважає доречних проїзд в червоних лініях з виїздом на вул. Зелену.

ДП ДІПМ «Містопроект», як розробник даної містобудівної документації, надало наступну відповідь на дані звернення:

1. Щодо перенесення ТП 525 в зону відкосу та збереження електричних кабелів

Трансформаторна підстанція (далі ТП) знаходиться на території ПАТ "Південьзахіделектромережбуд", що є законним землекористувачем та має право розпоряджатись своєю територією та наявним у власності майном без шкоди іншим сусіднім користувачам та власникам.

Детальним планом на вашу пропозицію відкриговано місце переносу ТП таким чином щоб уникнути можливості пошкодження кабелів. Також звертаємо вашу увагу на те, що перенос ТП , реконструкція інженерних об’єктів та мереж буде здійснюватись згідно відповідних технічних умов, наданих організаціями, що здійснюють енергопостачання даного району. ДПТ визначає орієнтовну  територію для перенесення ТП, на наступних стадіях проектування (після отримання технічних умов) визначається конкретне місце з врахуванням існуючих мереж та їх охоронних зон, а також забезпечення неперервності енергопостачання для функціонування енергоспоживачів.

2. Щодо розчищення насипу (відкосу)

Питання планування насипів чи відкосів в місцях прокладення інженерних мереж не відноситься до проектних рішень ДПТ. У випадку коли лінії мереж знаходиться в межах червоних ліній на землях міста, панування цих територій здійснюється в комплексі з ремонтом чи реконструкцією міських вулиць.

3. Щодо попередження замовника про необхідність збереження кабельної лінії

Остаточні рішення щодо збереження чи перенесення інженерних мереж приймається робочим проектом на підставі відповідних технічних умов. ДПТ буде доповнено попередженням щодо необхідності забезпечення безперебійного енергопостачання суміжних землекористувачів під час робіт з будівництва чи реконструкції, що передбачені в ДПТ.

4. Щодо будівель кузні (Щ-1), пожежного резервуару, відстійника оборотного циклу №2, газорозподільного пункту (ГРП), теплового контрольного пункту

При виконанні графічних матеріалів даного проекту ДПТ розробник -  ДП ДІПМ "Містопроект" не може опиратися на містобудівні обґрунтування, розроблені та видані раніше, оскільки пройшов значний проміжок часу,  за який були відведені земельні ділянки, зруйновані певні споруди чи зведені нові.

План існуючого використання показує фактичну  існуючу ситуацію. Існуюча ситуація відображається на основі топогеодезичного знімання, яке уточнюється виконавцем ДПТ під час обстеження (огляду) території в натурі. Зважаючи на наявність ряду документів на об‘єкти нерухомості, яких не було виявлено в натурі, було ініційовано організувати відповідну комісію, яка огляне територію та зафіксує наявність чи відсутність об'єктів.  Така комісія була організована і оглянула територію в натурі, зокрема було встановлено відсутність ряду об'єктів нерухомості.

Відповідно, плану існуючого стану було уточнено гідно з протоколом даної  комісії, в якому зафіксовано, що ряд споруд є відсутніми на сьогодні. Відповідно дані об’єкти не вказуються в матеріалах ДПТ.

Щодо пожежного резервуару то при обстеження виявлено вхід до підвального приміщення (ймовірно резервуару). Висновок про придатність його для потреб пожежегасіння повинен дати відповідний орган ДСНС. Відповідно подальше використання даного об‘єкту залежить від ступеню його придатності для потреб пожежогасіння. Дана інформація буде додана в матеріали ДПТ. При цьому слід зазначити, що наявність чи відсутність даного резервуару жодним чином не впливають на проектні рішення ДПТ та функціональне призначення території.

Хочемо також звернути увагу, що ДПТ не є інвентаризацією існуючої забудови. ДПТ визначає перспективний планувальний розвиток території та встановлює обмеження для нової забудови. ДПТ не аналізує документи на право власності та не повинен визначати власність окремих будівель та споруд. Проект ДПТ розробляється на 15 років і за цей період власники будівель , споруд та ділянок можуть неодноразово змінюватись. Для планувальних рішень ДПТ, як містобудівної документації, важливим є функціональне призначення ділянок, будівель і споруд, що і зазначається в проекті.

Будь які майнові, юридичні та спірні питання визначаються компетентними інстанціями або в судовому порядку.

5. Щодо назви головного корпусу ТзДВ "Львівський завод фрезерних верстатів".

Пропозицію щодо назви буде враховано. Виробничі процеси буде зазначено у випадку, якщо вони не суперечать затвердженій містобудівній документації. 

6. Щодо зонування території.

Пропозиції буде враховано. Проектне зонування промислової зони буде збережено як в затвердженому плані зонування території, зокрема буде передбачено зону В-5 та В-5-1 (виробничі території), в тому числі і для території вздовж вулиці Зеленої (В-5).

7. Щодо підвищення поверховості будівлі за експлікаційним номером 38

Пропозиції частково враховано. Згідно проекту ДПТ пропонується дозволити надбудову адміністративних корпусів вздовж вулиці Зеленої для формування завершеної об'ємно-просторової композиції та силуету вулиці Зеленої. Тому надбудову пропонується здійснювати різною кількістю поверхів над різними частинами будівлі, таким чином сформувавши висотні акценти в місцях перехресть та поворотів вулиці.

Остаточну поверховість пропонується визначати після технічного обстеження даних будівель та технічних висновків щодо можливості надбудови і пропозицій, викладених у відповідних ескізах намірів забудови.

Збільшення поверховості до 12 поверхів по всій довжині будівлі є неможливим через неможливість забезпечення нормативних жовтих ліній з вимог надзвичайних ситуацій, неможливості забезпечення необхідної кількості стояночних машиномісць в зв‘язку із значним збільшенням кількості працюючих. Також неможливим розширення адміністративного корпусу до повного блокування з виробничим корпусом через неможливість забезпечення пожежних норм щодо кругового об'їзду виробничого корпусу, доступу пожежних машин до усіх приміщень з обох довгих сторін адміністративного корпусу та неможливості блокування будівель різних категорій вогнестійкості та пожежно-вибухової небезпеки.

8. Щодо сервітутних частин ділянок усіх типів (схили, проїзди, доїзди до споруд), проїздів та доїздів для обслуговування споруд

В проекті ДПТ  не передбачені сервітутні ділянки та проїзди, оскільки вони відсутні  в документації на землекористування  (договори оренди земельних ділянок чи документи на власність). Встановлення земельних сервітутів не є завданням та функцією проекту ДПТ.

Дані території закріплені за відповідним землекористувачем з врахуванням чинних документів, що відповідають законодавству (що підтверджено наявністю ділянок в кадастровій карті України) та згідно інформації наданої Управлінням архітектури та урбаністики. 

Використання даних територій в межах відповідної категорії земель визначають їх власники, а у випадку ділянок, що перебувають в оренді - Львівська міська рада. 

Спільне використання даних територій та встановлення земельних сервітутів вирішується землевпорядною документацією. При цьому дані сервітути слід встановлювати на основі добросусідства , шляхом укладення відповідних нормативно-правових документів (договорів), за згодою законного землекористувача.

Зважаючи на те, що на даний час такої згоди між землекористувачами не досягнуто , пропонується земельні сервітути встановлювати в майбутньому за згодою сторін і без прив'язки до даного ДПТ.

9. Щодо будівлі під експлікаційним номером № 70 .

На Вашу пропозицію в ДПТ внесені відомості щодо назви будівлі.

10. Щодо червоних ліній по території ПНВП "Резон"

Пропоновані червоні лінії врахувати не можливо, оскільки вид використання та наміри щодо користування земельною ділянкою має право визначати її власник та землекористувач. ТзДВ "Львівський завод фрезерних верстатів" не є таким. Наміри ПНВП "Резон" чи Львівської міської ради щодо даних червоних ліній відсутні і не було висловлені ні під час громадських слухань ні під час проведення архітектурно-містобудівної ради.

Відповідь щодо встановлення сервітутів надана у п. 4.8.

11. Щодо стічних вод

На врахування ваших пропозицій в проекті ДПТ передбачено вимоги для вироблення єдиної концепції організації водовідведення на даній території.

Зокрема ДПТ доповнено вимогами виконати на наступних стадіях проектування ряд заходів, а саме:

- провести інвентаризацію мереж дощової каналізації;

- провести інвентаризацію об‘єктів водовідведення та об'єктів , що можуть бути використані для водовідведення (насосних, відстійників, резервуарів, тощо);

- виконати проект реконструкції мереж водовідведення із аналізом та проектні рішення на всю територію промзони;

- передбачити зменшення кількості недренованого мощення. Покриття автостоянок для легкового транспорту виконувати із газонних решіток;

- на території промзони, частини ділянок, що не використовуються в технологічних процесах передбачити під озеленені території для акумулювання надлишкових поверхневих вод під час зливових  дощів;

- вертикальне планування території здійснювати відповідно до рішень ДПТ;

- в межах проектованих вулиць та проїздів передбачити нову систему перехоплюючої дощової каналізації;

- в зелених смугах вздовж проектованих та реконструйованих вулиць та проїздів передбачити озеленені пониження для акумулювання надлишкових поверхневих вод під час зливових  дощів;

- по периметру проектованої забудови передбачити комплексні рішення з дренажу та водовідведення;

- передбачити встановлення насосів для аварійного відкачування дощових вод з рівня проектованих підземних паркінгів;

- розглянути можливість передачі наявних резервуарів для збору дощових вод на баланс "Львівводоканалу".

12. Щодо можливості прокладення червоних ліній на північ від будівлі під експлікаційним №39

Ваша пропозиція врахована. Зважаючи на складний рельєф зі сторони вулиці Зеленої та наявність виходу із споруди цивільного захисту прийнято рішення не передбачати вулицю чи проїзд північніше виробничого та адміністративного корпусу ЛЗФВ.

13. Щодо раніше запропонованих червоних ліній в північній частині території ДПТ

Зважаючи на викладене у п.4.12 та враховуючи раніше розроблене містобудівне обґрунтування і нормативну та протипожежну необхідність забезпечення другого виїзду з промислової зони (північна частина ДПТ) запропоновано передбачити проїзд в червоних лініях з виїздом на вул. Зелену.

2. Звернення ТзОВ «Агропромкомплект» від 28 лютого 2018 року.

Щодо даного звернення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, як замовник містобудівної документації, надало наступну відповідь:

Зауваження враховані. Відомості про дане підприємство будуть внесені в текстові матеріали ДПТ.

ДП ДІПМ «Містопроект», як розробник даного детального плану території, надало наступну відповідь:

Оскільки ваша земельна ділянка не відведена у власність чи в оренду то вона не вказується на графічних матеріалах ДПТ. Щодо будівель то згідно вимог ДБН в ДПТ не вказується власність будівель, а лише їх функціональне призначення. На врахування пропозиції відомості про Ваше підприємство, як одного з власників нерухомості та майбутнього землекористувача будуть внесені в текстові матеріали ДПТ.

3. Звернення Приватного підприємства «Ігел» від 02 березня 2018 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, як замовник даної містобудівної документації, повідомило щодо даного звернення наступне:

Проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими будівельними та пожежними нормами, які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон. Привабливість та цінність нерухомості вздовж вулиць та проїздів (особливо першого поверху) значно зростає після відкриття проїзду і проходу по них, бо стає привабливою для розміщення об’єктів обслуговування. Також, відповідно до раніше розробленої містобудівної документації на території ДПТ був виділений проектований проїзд (землі комунальної власності) – Т-19, який сьогодні є вже існуючим та виділений існуючими червоними лініями.

ДП ДІПМ «Містопроект», у відповідь на дане звернення повідомило наступне:

Зважаючи на неузгодженість меж між суміжними землекористувачами проект ДПТ не визначає межі ділянок, які не відведені у власність чи оренду. Для відведення ділянки в межах промислової зони Вам необхідно буде розробити відповідну землевпорядну документацію та погодити межі із суміжними землекористувачами. Разом з тим проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими будівельними та пожежними нормами, які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон. Це питання є першочерговим і важливим оскільки від нього залежить функціонування промислової зони, а найголовніше – життя та безпека людей. Звертаємо Вашу увагу, що даний проїзд був передбачений раніше розробленим містобудівним обґрунтуванням і його ширина становила 15 м. Статус проїзду визначався земельним сервітутом. В проекті ДПТ було прийнято рішення виділити його в червоних лініях, однак зменшити ширину до 10м, що дасть змогу краще використовувати прилеглі ділянки. Земля даного проїзду може бути надана Вам в оренду без права забудови. Також звертаємо Вашу увагу, що ліквідність, привабливість та цінність нерухомості вздовж вулиць та проїздів (особливо першого поверху) значно зростає після відкриття проїзду і проходу по них бо стає привабливою для розміщення об’єктів обслуговування. Визначення даного проїзду в межах червоних ліній не перешкоджає його теперішньому використанню та використанню прилеглих як територій для паркування або місць завантаження.

Також, відповідно до раніше розробленої містобудівної документації на території ДПТ був виділений проектований проїзд (землі комунальної власності) - Т-19, який на сьогодні є вже існуючим та виділений існуючими червоними лініями. Для роз`яснення та уникнення подальших непорозумінь стосовно раніше запроектованих вулиць в червоних лініях та меж ділянок додається копія фрагменту Схеми розподілу території 2007 р. з виділеною межею даної ділянки.

4. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Будімпекс-2000» № 2-6757-0001 від 07 березня 2018 року.

Щодо даного звернення, управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради повідомило наступне:

1. Щодо влаштування проїздів та меж територій

Проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими будівельними та пожежними нормами, які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон. Ліквідність, привабливість та цінність нерухомості вздовж вулиць та проїздів (особливо першого поверху) значно зростає після відкриття проїзду і проходу по них, бо стає привабливою для розміщення об’єктів обслуговування. Визначення даного проїзду в межах червоних ліній не перешкоджає його теперішньому використанню та використанню прилеглих територій як територій для паркування або місць завантаження.

Також, відповідно до раніше розробленої містобудівної документації, на території ДПТ був виділений проектований проїзд (землі комунальної власності) – Т-19, який на сьогодні вже є існуючим та виділений існуючими червоними лініями.

2. Щодо нанесення будівель.

План існуючого стану було уточнено комісією, яка оглянула територію та зафіксувала наявність чи відсутність об’єктів. Обстеженням виявлено ряд споруд є відсутніми на сьогодні. Зокрема вказана будівля виявлена не була і на кресленні ДПТ не буде вказана.

5. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Пластик» № 2-6064-0001 від 01 березня 2018 року та № 2-6750-Л-0001 від 07 березня 2017 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради щодо даного звернення повідомило наступне:

1. Щодо приміщень під експлікаційним номером № 55 (інженерні споруди) на плані існуючого використання та опорному плані.

Дані будівлі та приміщення визначені як існуючі.

2. Щодо приміщень під експлікаційним номером № 55 на проектному плані.

Реконструкція інженерних мереж допустима, ДПТ не обмежує власника у можливості здійснення реконструкції.

3. Щодо заїзду на територію ТзДВ «Пластик».

Доцільним є розширити та збільшити радіуси поворотів з метою забезпечення легкого заїзду вантажного транспорту без додаткових маневрів.

4. Щодо стічних вод.

В проекті ДПТ передбачено вимоги для вироблення єдиної концепції організації водовідведення на даній території. Зокрема ДПТ доповнено певними вимогами для виконання на наступних стадіях проектування ряду заходів.

ДП ДІПМ «Містопроект», як розробник детального плану території, надало наступну відповідь на дане звернення:

1. Щодо приміщень під експлікаційним номером № 55 (інженерні споруди) на плані існуючого використання та опорному плані.

Відповідно до протоколу вищевказаної комісії (робочої групи) - дані будівлі та приміщення визначені як існуючі.

2. Щодо приміщень під експлікаційним номером № 55 на проектному плані

Реконструкція інженерних споруд допустима, ДПТ не обмежує власника у можливості здійснення реконструкції. Наміри щодо розміщення на території підприємства  центру обслуговування великогабаритного транспорту підпадає за санітарною класифікацією під категорію автотранспортних підприємств вантажного транспорту (АТП), що відноситься до 4-го класу шкідливості із санітарною зоною 100м.  Такі наміри суперечать діючій містобудівній документації, яка передбачає можливість розміщення в даній планувальній зоні ( КС-5 ) підприємства з зоною не більше 50 м згідно дно до Державних санітарних правил. Відповідно, дані наміри не можуть бути враховані в ДПТ.

ДПТ пропонується розмістити на території  автостоянку для легкового автотранспорту, що є дозволено  в межах планувальної даної зони.

3. Щодо заїзду на територію ТзДВ "Пластик"

Пропозиція врахована частково. Проїзд розширено та збільшено радіуси поворотів з метою забезпечення легкого заїзду вантажного транспорту без додаткових маневрів. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що ТзДВ "Пластик" є користувачем даної земельної ділянки в межах червоних ліній вул. Зеленої. Власником даної земельної ділянки є місто.  Як і вказано у Вашому зверненню саме власник ділянки має  визначати спосіб її використання. Відповідно всі заходи щодо реконструкції вуличної мережі в межах червоних ліній, влаштування з‘їздів та заїздів будуть виконуватись за відповідними рішеннями Львівської міської ради.

Рішення, запропоноване в проекті ДПТ відповідає нормативним документам щодо організації руху транспорту по магістральним автодорогам в межах населеного пункту і може бути уточнене під час розроблення відповідної проектної документації.

Також нагадуємо, що ділянка ТзДВ "Пластик" має також ще заїзди північніше.

Пропозиція щодо влаштування двох окремих виїздів поруч суперечить державним нормам щодо примикання вулиць та проїздів до магістральних вулиць

4. Щодо стічних вод

ДПТ передбачає ряд відповідних заходів.

6. Звернення фізичної особи-підприємця Мартиняка Михайла Романовича № 3-ФОП-21114-0001 від 06 березня 2018 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, як замовник даної містобудівної документації, надало наступну відповідь:

1. Щодо сервітуту.

В проекті ДПТ не передбачені сервітутні ділянки та проїзди, оскільки вони відсутні в документації на землекористування.

2. Щодо відстійника оборотного циклу.

Відстійник оборотного циклу є відсутніми на сьогодні. Відповідно дані об’єкти не вказуються в матеріалах ДПТ.

3. Щодо меж ділянок.

Межі ділянок в проекті ДПТ визначені згідно наданих вихідних даних.

ДП ДІПМ «Містопроект», як розробник детального плану території, повідомило наступне:

1. Щодо сервітуту

В проекті ДПТ не передбачені сервітутні ділянки та проїзди, оскільки вони відсутні  в документації на землекористування  (договори оренди земельних ділянок чи документи на власність). Встановлення земельних сервітутів не є завданням та функцією проекту ДПТ.

Дані території закріплені за відповідним землекористувачем з врахуванням чинних документів, що відповідають законодавству (що підтверджено наявністю ділянок в кадастровій карті України) та згідно інформації наданої Управлінням архітектури та урбаністики. 

Використання даних територій в межах відповідної категорії земель визначають їх власники, а у випадку ділянок, що перебувають в оренді - Львівська міська рада. 

Спільне використання даних територій та встановлення земельних сервітутів вирішується землевпорядною документацією. При цьому дані сервітути слід встановлювати на основі добросусідства, шляхом укладення відповідних нормативно-правових документів (договорів), за згодою законного землекористувача.

Зважаючи на те, що на даний час такої згоди між землекористувачами не досягнуто, пропонується земельні сервітути встановлювати в майбутньому за згодою сторін і без прив'язки до даного ДПТ.

2. Щодо відстійника оборотного циклу

План існуючого використання показує фактичну  існуючу ситуацію. Існуюча ситуація відображається на основі топогеодезичного знімання, яке уточнюється виконавцем ДПТ під час обстеження (огляду) території в натурі. Зважаючи на наявність ряду документів на об‘єкти нерухомості, яких не було виявлено в натурі, було ініційовано організувати відповідну комісію, яка огляне територію та зафіксує наявність чи відсутність об'єктів.  Така комісія була організована і оглянула територію в натурі, зокрема було встановлено відсутність ряду об'єктів нерухомості.

Відповідно, плану існуючого стану було уточнено гідно з протоколом даної  комісії, в якому зафіксовано, що ряд споруд, зокрема і відстійник оборотного циклу є відсутніми на сьогодні. Відповідно дані об’єкти не вказуються в матеріалах ДПТ.

Будь які майнові, юридичні та спірні питання визначаються компетентними інстанціями або в судовому порядку.

3. Щодо меж ділянок

Межі ділянок в проекті ДПТ визначені згідно наданих вихідних даних (топознімань з межами земельних ділянок які відведені та оформлені на даний день).  ДП ДІПМ "Містопроект" не встановлює меж землекористування в даному ДПТ, а лише фіксує існуючі межі. Межі встановлюються землевпорядною документацією та узгоджуються з суміжними землекористувачами. Нанесені на даний час  межі землекористувань відповідають Кадастровій карті України.

7. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Варіант-Глобус» № 2-6583-0001 від 06 березня 2018 року.

Відповідь управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради:

1. Щодо врахування прав ТзОВ «Варіант-Глобус».

Пропозицію буде враховано згідно з наданими документами та затвердженими проектними пропозиціями.

Відповідь ДП ДІПМ «Містопроект»:

1. Щодо врахування прав ТзОВ "Варіант-Глобус"

Вашу пропозицію буде враховано згідно з  наданими Вами документами та затвердженими проектними пропозиціями. Разом з тим рекомендуємо Вам (дана рекомендація буде включена в склад ДПТ) розглянути можливість збільшення поверховості частини гаражів в зв‘язку із розвитком забудови району та перспективним ростом попиту на гаражі на стояночні місця.

8. Колективне звернення підприємств, які розташовані в межах території проектування № 2-6742-0001 від 07 березня 2018 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради надало наступну відповідь на дане звернення:

1. Щодо існуючих та неіснуючих по факту будівель та споруд.

Наявність чи відсутність даного резервуару жодним чином не впливають на проектні рішення ДПТ та функціональне призначення території.

2. Щодо доріг та проїздів.

Щодо формування проїзду на північ від виробничого корпусу ЛЗФВ, зважаючи на складний рельєф зі сторони вулиці Зеленої та наявність споруди цивільного захисту, рекомендується не передбачати даний проїзд.

3. Щодо схилу та його озеленення.

Вимога щодо озеленення схилів в межах промзони буде зазначена в ДПТ.

ДП ДІПМ «Містопроект», як розробник детального плану території, повідомило наступне:

1. Щодо існуючих та неіснуючих по факту будівель та споруд

При виконанні графічних матеріалів даного проекту ДПТ розробник -  ДП ДІПМ "Містопроект" не може опиратися на містобудівні обґрунтування, розроблені та видані раніше, оскільки пройшов значний проміжок часу,  за який були відведені земельні ділянки, зруйновані певні споруди чи зведені нові.

План існуючого використання показує фактичну  існуючу ситуацію. Існуюча ситуація відображається на основі топогеодезичного знімання, яке уточнюється виконавцем ДПТ під час обстеження (огляду) території в натурі. Зважаючи на наявність ряду документів на об‘єкти нерухомості , яких не було виявлено в натурі, було ініційовано організувати відповідну комісію, яка огляне територію та зафіксує наявність чи відсутність об'єктів.  Така комісія була організована і оглянула територію в натурі , зокрема було встановлено відсутність ряду об'єктів нерухомості.

Відповідно, плану існуючого стану було уточнено гідно з протоколом даної  комісії, в якому зафіксовано, що ряд споруд є відсутніми на сьогодні

Щодо пожежного резервуару то при обстеження виявлено вхід до підвального приміщення (ймовірно резервуару). Висновок про придатність його для потреб пожежегасіння повинен дати відповідний орган ДСНС. Відповідно подальше використання даного об‘єкту залежить від ступеню його придатності для потреб пожежогасіння. Дана інформація буде додана в матеріали ДПТ. При цьому слід зазначити, що наявність чи відсутність даного резервуару жодним чином не впливають на проектні рішення ДПТ та функціональне призначення території.

Хочемо також звернути увагу, що ДПТ не є інвентаризацією існуючої забудови. ДПТ визначає перспективний планувальний розвиток території та встановлює обмеження для нової забудови. ДПТ не аналізує документи на право власності та не повинен визначати власність окремих будівель та споруд. Проект ДПТ розробляється на 15 років і за цей період власники будівель , споруд та ділянок можуть неодноразово змінюватись. Для планувальних рішень ДПТ, як містобудівної документації, важливим є функціональне призначення ділянок, будівель і споруд, що і зазначається в проекті.

Будь які майнові, юридичні та спірні питання визначаються компетентними інстанціями або в судовому порядку.

2. Щодо доріг та проїздів

В проекті ДПТ збережені всі існуючі вулиці та проїзди в червоних лініях, які визначались такими раніше розробленим містобудівним обґрунтуванням (2007 рік).

Для роз`яснення та уникнення подальших непорозумінь стосовно раніше запроектованих вулиць в червоних лініях додається копія фрагменту Схеми розподілу території 2007 р. з виділеною межею даної ділянки.

Проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими будівельними та пожежними нормами які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон. Це питання є першочерговим і важливим оскільки від нього залежить функціонування промислової зони, а найголовніше – життя та безпека людей. Звертаємо Вашу увагу , що даний проїзд був передбачений раніше розробленим містобудівним обґрунтуванням і його ширина становила 15 м. Статус проїзду визначався земельним сервітутом. В проекті ДПТ було прийнято рішення виділити його в червоних лініях, однак зменшити ширину до 10м , що дасть змогу краще використовувати прилеглі ділянки. Земля даного проїзду може бути надана Вам в оренду без права забудови. Також звертаємо Вашу увагу, що ліквідність, привабливість та цінність нерухомості вздовж вулиць та проїздів (особливо першого поверху) значно зростає після відкриття проїзду і проходу по них бо стає привабливою для розміщення об’єктів обслуговування. Визначення даного проїзду в межах червоних ліній не перешкоджає його теперішньому використанню та використанню прилеглих як територій для паркування або місць завантаження.

Щодо можливого проїзду північніше виробничого корпусу ЛЗФВ то зважаючи на складний рельєф зі сторони вулиці Зеленої та наявність споруди цивільного захисту прийнято рішення не передбачати даний  проїзд.

3. Щодо схилу та його озеленення

Погоджуємось, що для даної промзони дуже важливим питанням є забезпечення і збереження озеленення території. Тому вимога щодо озеленення схилів в межах промзоні буде зазначена в ДПТ. Одна виділяти схили в окрему функціональну зону ми не маємо правових підстав, оскільки дане озеленення не є озелененням загального користування, а є озелененням в межах промислової зони і може зберігатись в межах існуючої зони В-5 згідно затвердженого плану зонування.

9. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Веем-Металавтопром» № 2-6736-0001 від 07 березня 2018 року.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради надало наступну відповідь на дане звернення:

1. Щодо питання будівель кузні та пожежного резервуару.

Наявність чи відсутність даного резервуару жодним чином не впливають на проектні рішення ДПТ та функціональне призначення території.

2. Щодо схилу.

Вимога щодо озеленення схилів в межах промзони буде зазначена в ДПТ.

3. Щодо дороги з виїздом на вул. Зелену

Проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими та пожежними нормами, які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон.

ДП ДІПМ «Містопроект» надало наступну відповідь на дане звернення:

1. Щодо питання будівель кузні та пожежного резервуару

План існуючого використання показує фактичну  існуючу ситуацію. Існуюча ситуація відображається на основі топогеодезичного знімання, яке уточнюється виконавцем ДПТ під час обстеження (огляду) території в натурі. Зважаючи на наявність ряду документів на об‘єкти нерухомості, яких не було виявлено в натурі, було ініційовано організувати відповідну комісію, яка огляне територію та зафіксує наявність чи відсутність об'єктів.  Така комісія була організована і оглянула територію в натурі, зокрема було встановлено відсутність ряду об'єктів нерухомості.

Відповідно, плану існуючого стану було уточнено гідно з протоколом даної  комісії , в якому зафіксовано, що ряд споруд є відсутніми на сьогодні. Відповідно дані об’єкти не вказуються в матеріалах ДПТ.

Щодо пожежного резервуару то при обстеження виявлено вхід до підвального приміщення (ймовірно резервуару). Висновок про придатність його для потреб пожежегасіння повинен дати відповідний орган ДСНС. Відповідно подальше використання даного об‘єкту залежить від ступеню його придатності для потреб пожежогасіння. Дана інформація буде додана в матеріали ДПТ. При цьому слід зазначити, що наявність чи відсутність даного резервуару жодним чином не впливають на проектні рішення ДПТ та функціональне призначення території.

Хочемо також звернути увагу, що ДПТ не є інвентаризацією існуючої забудови. ДПТ визначає перспективний планувальний розвиток території та встановлює обмеження для нової забудови. ДПТ не аналізує документи на право власності та не повинен визначати власність окремих будівель та споруд. Проект ДПТ розробляється на 15 років і за цей період власники будівель, споруд та ділянок можуть неодноразово змінюватись. Для планувальних рішень ДПТ, як містобудівної документації, важливим є функціональне призначення ділянок, будівель і споруд, що і зазначається в проекті.

Будь які майнові, юридичні та спірні питання визначаються компетентними інстанціями або в судовому порядку.

2. Щодо схилу

Погоджуємось, що для даної промзони дуже важливим питанням є забезпечення і збереження озеленення території. Тому вимога щодо озеленення схилів в межах промзоні буде зазначена в ДПТ. Одна виділяти схили в окрему функціональну зону ми не маємо правових підстав, оскільки дане озеленення не є озелененням загального користування, а є озелененням в межах промислової зони і може зберігатись в межах існуючої зони В-5 згідно затвердженого плану зонування.

Спільне використання даних територій та встановлення земельних сервітутів вирішується землевпорядною документацією. При цьому дані сервітути слід встановлювати на основі добросусідства, шляхом укладення відповідних нормативно-правових документів (договорів), за згодою законного землекористувача.

  Зважаючи на те, що на даний час такої згоди між землекористувачами не досягнуто, пропонується земельні сервітути встановлювати в майбутньому за згодою сторін  і без прив'язки до даного ДПТ.

3. Щодо дороги з виїздом на Зелену

Проект ДПТ передбачає трасування проїзду до вул. Зеленої, оскільки це регламентовано діючими будівельними та пожежними нормами які вимагають забезпечення не менш ніж двох виїздів з промислових зон. Це питання є першочерговим і важливим оскільки від нього залежить функціонування промислової зони , а найголовніше – життя та безпека людей. Звертаємо Вашу увагу , що даний проїзд був передбачений раніше розробленим містобудівним обґрунтуванням і його ширина становила 15 м. Статус проїзду визначався земельним сервітутом. В проекті ДПТ було прийнято рішення виділити його в червоних лініях, однак зменшити ширину до 10м , що дасть змогу краще використовувати прилеглі ділянки. Земля даного проїзду може бути надана Вам в оренду без права забудови. Також звертаємо Вашу увагу, що ліквідність, привабливість та цінність нерухомості вздовж вулиць та проїздів (особливо першого поверху) значно зростає після відкриття проїзду і проходу по них бо стає привабливою для розміщення об’єктів обслуговування. Визначення даного проїзду в межах червоних ліній не перешкоджає його теперішньому використанню та використанню прилеглих як територій для паркування або місць завантаження.

Щодо можливого проїзду північніше виробничого корпусу ЛЗФВ то зважаючи на складний рельєф зі сторони вулиці Зеленої та наявність споруди цивільного захисту прийнято рішення не передбачати даний  проїзд.

Для роз`яснення та уникнення подальших непорозумінь стосовно раніше запроектованих вулиць в червоних лініях додається копія фрагменту Схеми розподілу території 2007 р. з виділеною межею даної ділянки.

Додаток 1. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Січинського у м. Львові.

Додаток 2. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Львівський завод фрезерних верстатів» за № 2-5694-0001 від 27 лютого 2018 року.

Додаток 3. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромкомплект» від 28 лютого 2018 року.

Додаток 4. Звернення приватного підприємства «Ігел» від 02 березня 2018 року.

Додаток 5. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Будімпекс-2000» від 02 березня 2018 року.

Додаток 6. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Пластик» за № 2-6064-0001 від 01 березня 2018 року.

Додаток 7. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Львівський завод фрезерних верстатів» за № 2-6181-0001 від 02 лютого 2018 року.

Додаток 8. Звернення фізичної особи-підприємця Мартиняка Михайла Романовича за № 3-ФОП-21114-0001 від 06 березня 2018 року.

Додаток 9. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Варіант-Глобус» за № 2-6583-0001 від 06 березня 2018 року;

Додаток 10. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Будімпекс-2000» за № 2-6757-0001 від 07 березня 2018 року;

Додаток 11. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Пластик» за № 2-6750-Л-0001 від 07 березня 2018 року.

Додаток 12. Колективне звернення ТзОВ «Веем-Металавтопром», ТзОВ «Будімпекс», ПП «Ігел», ТзОВ «Агропромкомплект», ПП «Чорний», ЛФ ТзОВ «Будівельник», ПНВП «Резон», ФОП Перонь М.М., ФОП Мартиняк М.Р. за № 2-6742-0001 від 07 березня 2018 року.

Додаток 13. Звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія ВЕЕМ-Металавтопром» за № 2-6736-0001 від 07 березня 2018 року.

Додаток 14. Звернення Товариства з додатковою відповідальністю «Львівський завод фрезерних верстатів» за № 2-6923-0001 від 13 березня 2018 року.

Додаток 15. Лист-відповідь ДП ДІПМ «Містопроект» № 231/12-1 від 02 квітня 2018 року.

Додаток 16. Лист-відповідь управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради № 4-2401-421 від 03 квітня 2018 року.

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради»                                                                           Д. Челепіс

                  

Секретар громадського слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради»                                                                          П. Качараба

Представник замовника

містобудівної документації,

_______________________________

_______________________________

Доповідач,

головний архітектор проекту                                                                             Ю. Столяров

 

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Зеленої, вул. М. Пимоненка, вул. Д. Січинського у м. Львові

Зустріч відбулась 05 березня 2018 року. Для участі у зустрічі з архітектором зареєструвалося 29 осіб.

На заході виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення громадського слухання.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що ДПТ охоплює територію приблизною площею 20,77 га. Рішенням генплану м. Львова, розробленого Державним підприємством Державним інститутом проектування міст  «Містопроект» у 2009 році та затверджений ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010 року, передбачено функціональне призначення території проектування як громадські території.

Згідно Плану зонування Сихівського району дана території відноситься до таких планувальних зон, як Г-2, Ж-1, Ж-3, КС-5, В-5, В-5-1,ТР-2.

Територія ДПТ обмежена на півночі – раніше запроектованими червоними лініями, територією супермаркету "Арсен" та складськими територіями; на сході - червоними лініями вул. Д.Січинського; на заході - червоними лініями вул. Зеленої, на півдні - червоними лініями вул. М. Пимоненка.

Детальним планом території передбачено збереження виробничої зони у північній та центральній частинах території проектування з визначенням санітарно-захисних зон від об`єкту шкідливості для кожного підприємства окремо. Виробнича зона на сьогодні активно працює та розвивається, модернізуючи виробничі процеси та устаткування.

Проектом ДПТ також передбачається розвиток територій ТзДВ "Пластик" за рахунок існуючих земель з збереженням їх функціонального призначення та потужностей. Передбачено розвиток СТО (у східній частині ДПТ) за допомогою розширення та модернізації вже існуючого та розвиток громадської функції (У західній частині ДПТ) за рахунок реконструкції існуючої виробничо-складської будівлі, формування системи паркування (вздовж вул. Зеленої частково в межах  червоних ліній та на незадіяній на сьогодні ділянці поряд з інженерними спорудами).

Значну частину виробничої зони території ДПТ займає ТзДВ "Львівський завод фрезерних верстатів", що формує земельну ділянку з центральної частини ДПТ до житлової забудови на півночі.  Передбачається розвиток підприємства у  сформованій на сьогоднішній день виробничій галузі за рахунок збереження функціонального призначення та потужностей. Для ТзДВ "Львівський завод фрезерних верстатів" передбачено розвинути існуючу та розмістити проектовану систему гостьових автостоянок. Дана система складається з автостоянок вздовж вул. Зеленої (частково існуючих),  існуючих місць паркування та території підприємства та проектованих гостьових автостоянок  у північній частині ДПТ.

Вантажно-розвантажувальний вузол (що раніше слугував для колійного транспорту, та після будівництва житлового масиву на вул. Дж. ашингтона колію було ліквідовано) пронується розвивати згідно сучасних вимог виробничої діяльності підприємства з задіянням та відновленням частини його елементів (крім використання колійного транспорту).

Вздовж вул. Д.Січинського зберігається та розвивається територія транспортної інфраструктури (автотранспортні підприємства, станції технічного обслуговування (існуючі та проектовані), магазини комплектуючих до автомобілів, проектований багаторівневий паркінг на 100-150 місць).

Вздовж вул. Зеленої пропонується зберегти зону громадської забудови, що формуватиметься з існуючих  та проектованих об'єктів (за рахунок реконструкції складських будівель та нового будівництва). Також громадську забудову пропонується розмістити вздовж вул. М. Пимоненка в проектованому житловому комплексі.

Важливим елементом стануть нові офісні будівлі на перетині вул. Зеленої - вул. М. Пимоненка, що своїми об`ємно-просторовим рішенням та сучасною архітектурою сформують домінанту та зададуть ритм фасаду вул. Зеленої.

На перетині вул. Зеленої та вул. М. Пимоненка (ділянка ВАТ«Південьзахіделектромережбуд») передбачена зміна функціонального призначення ділянки з виробничої функції на житлову.

Проектом передбачено розташування кварталу змішаної житлової багатоквартирної забудови та громадської забудови, поверховістю 4 -12 пов., що формується з трьох кварталів (груп будинків).

Житлова забудова формує 3-и "О"-подібні квартали зорієнтовані дворами на південь, формуючи лінію забудови вздовж вул. Зеленої та вул. Проектованої. Вздовж вул. М. Пимоненка лінія забудови формується за рахунок стилобату з одноповерхової громадської забудови та торців житлових будинків.

Рішення щодо транспортної інфраструктури включає раніше розроблені пропозиції щодо черговості вирішення перехрестя вулиць Зеленої - Дж. Вашингтона.

Проектні пропозиції:

- перегляд доцільності існуючої-запроектованої системи вулиць;

- формування нової системи вулиць та проїздів в червоних лініях з застосуванням засобів заспокоєння руху (зміщення вулиць);

- формування системи парко місць з використанням рельєфу, простору вздовж вулиць, незадіяних територій;

- зміна організації руху (створення  закільцьованої системи вулиць з одностороннім рухом);

- створення вільного доступу до інженерних об'єктів для їх обслуговування;

Проектом ДПТ передбачено формування системи вулиць та доріг в межах червоних ліній та збереження раніше запроектованого сервітутного проїзду по ділянці ПП Мартиняк М.Р.

Під час представлення учасниками було озвучено наступні запитання:

1. Чому детальний план території не передбачає резервації ділянки для дошкільного навчального закладу?

На дане запитання головний архітектор проекту Ю. Столяров повідомив, що аналіз ситуації з ДНЗ буде проведено до затвердження ДПТ, проте будівництво окремого садочка для 35 дітей є економічно недоцільним та неефективно.

2. Яким чином будуть узгоджуватися зауваження та пропозиції землекористувачів, які користуються земельними ділянками в межах ДПТ?

Всі пропозиції будуть комплексно розглядатися у ДП ДІПМ «Містопроект». Крім того, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає можливість утворення погоджувальної комісії щодо спірних питань під час розробки ДПТ.

3. Як буде вирішуватися ситуація з стічними водами?

Це питання буде вирішуватися комплексно на всіх стадіях проектування, зокрема вважаю за доцільне провести ревізію інженерних мереж до початку проектування.

4. Планом зонування передбачено дещо іншу площу забудови щодо земельної ділянки, на якій розташовується проектований будинок?

Метою розроблення детального плану території є уточнення рішення Генерального плану м. Львова та плану зонування Сихівського району м. Львова.

Головуюча на громадському слуханні,

Завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради»                                                                               Д. Челепіс

Доповідач,

головний архітектор проекту                                                                             Ю. Столяров