Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові

Із 15 лютого 2018 року по 12 березня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, розробником — ДП ДІПМ «Містопроект»

Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська Пошта» від 15 лютого 2018 року № 16 (2025).

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1, тел. 297 57 63.

26 лютого 2018 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту. Місце проведення: Великий сесійний зал Львівської міської ради (м. Львів, пл. Ринок, 1). Для участі зареєструвалося 52 особи. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові надійшло 8 письмових пропозицій :

  • Звернення п. Є. Ланюк від 07.03.18 № З-Л-21 733−0001;
  • Звернення мешканців вул. І. Франка (координатор А. Борковський) від 06.03.18 № З-Б-20 998−24 та №з-Б-21 002−0001, а також від 07.03.18 № З-Б-21 457−0001;
  • Звернення п. Б. Кондратовича від 07.03.18 № З-К-21 296−0001;
  • Звернення ТзОВ «Галпроектмонтаж» від 02.03.18 № 2−6115−0001;
  • Звернення працівників Стрийського ринку від 06.03.18 № З-П-21 123−0001;
  • Звернення мешканців буд. № 83, № 85, № 87, № 89 (координатор С. Щоголєв) від 07.03.18 № З-Щ-21 276−0001

Розробником містобудівної документації (ДП ДІПМ «Містопроект») надано наступні відповіді :

  • Звернення п. Є. Ланюк від 07.03.18 № З-Л-21 733−0001;

По п. 1

На запит ПП «Мега-Тех» (див. дод. 1) надана інформаційна довідка ПрАТ «Геотехнічний інститут про інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови земельної ділянки на вул. Волоській, 1, згідно якої фізико-геологічні процеси та явища, несприятливі для будівництва, відсутні. Несприятливими інженерно-геологічними умовами є наявність насипних грунтів та напірний характер водоносного горизонту.

З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях прилеглих до ділянки будівництва необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів. Конкретні рішення щодо даних заходів приймаються лише після грунтовних геологічних та гідрогеологічних вишукувань і розрахунків на наступній стадії проектування.

Для запобігання можливих руйнувань існуючої забудови, згідно зауваження, в текстові матеріали ДПТ (проект містобудівних умов і обмежень) внесено доповнення щодо необхідності проведення спеціальних досліджень технічного стану з фіксацією наявних дефектів, тріщин та інших пошкоджень будинків № 83−89 на вул. І. Франка, будинків № 1, № 2 на вул. Людкевича та будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі перед початком будівельних робіт і, при необхідності, виконання ремонтних робіт за рахунок забудовника після завершення будівництва.

По п. 2

Для недопущення погіршення інсоляції (зменшення тривалості) в квартирах буд. № 83−89 на вул. І. Франка проектом ДПТ внесені зміни — зменшення поверховості проектованої офісної будівлі.

По п. 3

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначається історико-містобудівним обґрунтуванням (далі ІМО).

Висота проектованого торгово-офісної будинку прийнята за попередніми оцінками ІМО забудови ділянки під торгово-офісну функцію на вул. Волоській, № 1 у Львові, виконаного ФОП «Лагуш З. Р.» у 2017 р., де зазначено: орієнтирами висотних позначок є висота 4-поверхових будинків № 87 і № 89 на вул. І. Франка, які тильними фасадами виходять на вул. Волоську. Очевидно, що в матеріалах ІМО допущена помилка щодо нумерації забудови вул. І. Франка: замість № 83 і № 85 вказані № 87 і № 89. Враховуючи зауваження в розд. 2.4 пояснювальної записки ДПТ внесено відповідне коригування.

Щодо висоти проектованої забудови в матеріалах ДПТ вказані наступні параметри:

— рекомендована висота торгово-офісної будівлі, зазначена матеріалах ІМО — 20 м;

— передбачена гранична висота даної будівлі за намірами забудовника ПП «Мега-Тех» — 21,6 м.

Остаточно граничні параметри пропонованої забудови по висоті можуть бути прийняті за наміром ПП «Мега-Тех» за умови непогіршення інсоляції в квартирах буд. № 83−89 на вул. І. Франка і підтвердження при погодженні ІМО у встановленому порядку.

По п. 4

На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди (ПРУ, сховища), які є на балансі служб ДСНС, відсутні. Підтвердженням цього є повідомлення Головного управління із запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Львівській області, що за даною адресою захисні споруди цивільного захисту відсутні (див. дод. 2).

Разом з тим, розробниками ДПТ з’ясовано, що підвали будинків № 83 і № 85 передбачається використовувати для укриття місцевого населення (укриття 5-го класу) на випадок НС. Аварійний вихід (вентиляційний канал) з підвалів виходить біля проїзної частини вул. Волоської з північно-східної сторони в межах червоних ліній вулиці.

Відповідно до рішень розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) в складі ДПТ враховано існуючий підвал в якості простого укриття. Наявний аварійний вихід зберігається, відстані від нього до проектованих об’єктів не нормуються.

По п. 5

Для покращення умов проживання мешканців кварталу забудови №№ 83−89 на вул. І. Франка в проект ДПТ вносяться зміни щодо організації громадського простору з облаштуванням дитячого майданчика та забезпечення зв’язку даної забудови із ландшафтом природного пагорбу.

  • Звернення мешканців вул. І. Франка (координатор А. Борковський) від 06.03.18 № З-Б-20 998−24 та №з-Б-21 002−0001, а також від 07.03.18 № З-Б-21 457−0001;

По п. 1

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначається історико-містобудівним обґрунтуванням (далі ІМО).

Висота проектованого торгово-офісної будинку прийнята за попередніми оцінками ІМО забудови ділянки під торгово-офісну функцію на вул. Волоській, № 1 у Львові, виконаного ФОП «Лагуш З. Р.» у 2017 р., де зазначено: орієнтирами висотних позначок є висота 4-поверхових будинків № 87 і № 89 на вул. І. Франка, які тильними фасадами виходять на вул. Волоську. Очевидно, що в матеріалах ІМО допущена помилка щодо нумерації забудови вул. І. Франка: замість № 83 і № 85 вказані № 87 і № 89. Враховуючи зауваження в розд. 2.4 пояснювальної записки ДПТ внесено відповідне коригування.

Щодо висоти проектованої забудови в матеріалах ДПТ вказані наступні параметри:

— рекомендована висота торгово-офісної будівлі, зазначена матеріалах ІМО — 20 м;

— передбачена гранична висота даної будівлі за намірами забудовника ПП «Мега-Тех» — 21,6 м.

Остаточно граничні параметри пропонованої забудови по висоті можуть бути прийняті за наміром ПП «Мега-Тех» за умови непогіршення інсоляції в квартирах буд. № 83−89 на вул. І. Франка і підтвердження при погодженні ІМО у встановленому порядку.

По п. 2

Для недопущення погіршення інсоляції (зменшення тривалості) в квартирах буд. № 83−89 на вул. І. Франка проектом ДПТ внесені зміни — зменшення поверховості проектованої офісної будівлі.

Для запобігання можливих руйнувань існуючої забудови, згідно зауваження, в текстові матеріали ДПТ (проект містобудівних умов і обмежень) внесено доповнення щодо необхідності проведення спеціальних досліджень технічного стану з фіксацією наявних дефектів, тріщин та інших пошкоджень будинків № 83−89 на вул. І. Франка, будинків № 1, № 2 на вул. Людкевича та будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі перед початком будівельних робіт і, при необхідності, виконання ремонтних робіт за рахунок забудовника після завершення будівництва.

По п. 3

У кожному випадку нового будівництва в межах історичного ареалу обов’язковим є розробка ІМО, Порядок розроблення яких затверджено наказом Державної служби охорони культурної спадщини від 22. 03. 2004 р. № 7 (із змінами відповідно до наказу Державної служби з питань національної культурної спадщини від 10. 01. 2011 р. № 2).

Забудовник — ПП «Мега-Тех» проінформований про необхідність погодження ІМО в Міністерстві культури. У випадку наявності зауважень до ІМО, в ДПТ будуть внесені відповідні зміни.

По п. 4

Погоджуємось, що розміщення новобудови дещо погіршить мікрокліматичні умови в даному середовищі.

Разом з тим, вул. Волоська розташована вздовж напрямку пануючих у Львові північно-західних і південно-східних вітрів, тому вважаємо, що двостороння її забудова суттєво не вплине на режим провітрювання.

По п. 5

Генпланом Львова та іншою містобудівною документацією на вул. Волоській передбачено розміщення багатоповерхового гаражу (стоянки) легкових індивідуальних автомобілів — перехоплюючої парковки системи «Park-and-Ride» («P+R») — «паркуй і далі доїжджай громадським транспортом».

Інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови земельної ділянки на вул. Волоській, 1 представлені в інформаційній довідці ПрАТ «Геотехнічний інститут», наданій на запит ПП «Мега-Тех» (див. дод. 1), згідно яких нове будівництво 2-рівневого паркінгу з освоєнням підземного простору є можливим.

Стосовно інженерно-геологічних проблем, які виникли в центральній частині міста (біля палацу Потоцьких) з початком реалізації підземного трамваю наприкінці 1980-х рр., слід наголосити, що дані проблеми виникли в іншій частині міста у результаті спроби пониження рівня ґрунтових вод на глибині до 20 м.

За інформацією ПрАТ «Геотехнічний інститут» грунтові води на проектованій ділянці на вул. Волоській, 1 фіксуються на глибині 7 м і, відповідно, застереження в тексті ДПТ щодо спорудження 2-рівневого підземного паркінгу (на глибину ~ 6 м) для даного випадку може не застосовуватись.

Розміщення торгово-офісної будівлі передбачається відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.07.2016 № 877 про надання дозволу ПП «Мега-Тех» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Волоській, 1, 1а.

По п. 6

На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди (ПРУ, сховища), які є на балансі служб ДСНС, відсутні. Підтвердженням цього є повідомлення Головного управління із запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Львівській області, що за даною адресою захисні споруди цивільного захисту відсутні (див. дод. 2).

Разом з тим, розробниками ДПТ з’ясовано, що підвали будинків № 83 і № 85 передбачається використовувати для укриття місцевого населення (укриття 5-го класу) на випадок НС. Аварійний вихід (вентиляційний канал) з підвалів виходить біля проїзної частини вул. Волоської з північно-східної сторони в межах червоних ліній вулиці.

Відповідно до рішень розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) в складі ДПТ враховано існуючий підвал в якості простого укриття. Наявний аварійний вихід зберігається, відстані від нього до проектованих об’єктів не нормуються.

По п. 7

Для покращення умов проживання мешканців кварталу забудови №№ 83−89 на вул. І. Франка в проект ДПТ вносяться зміни щодо організації громадського простору з облаштуванням дитячого майданчика та забезпечення зв’язку даної забудови із ландшафтом природного пагорбу.

По п. 8

Про інженерно-геологічні умови — див. відповідь до п. 5.

З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях прилеглих до ділянки будівництва необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів. Конкретні рішення щодо даних заходів приймаються лише після грунтовних геологічних та гідрогеологічних вишукувань і розрахунків на наступній стадії проектування.

Крім цього, заходи зі спорудження порталу підземного трамваю у 1980-их роках на ділянці по вул. Волоській не проводились, оскільки дана трамвайна лінія була віднесена до 2-ої черги будівництва.

По п. 9

Об’ємно-просторове рішення торгово-офісної будівлі проектом ДПТ прийнято за ескізом намірів забудовника — ПП «Мега-Тех». Щодо прийнятої граничної висоти даної новобудови — див. відповідь до п. 1.

Планувальне рішення пропонованого майбутнього паркінгу передбачається з метою обмеження забудови ПП «Мега-Тех».

По п. 10

Див. відповідь до пп. 1, 9.

Крім цього, «локальна домінанта» відноситься не до всього проектованого будинку ПП «Мега-Тех», а лише до його південно-східного торця, який виходить на перехрестя вулиць Франка — Снопківська — Кубійовича — Людкевича — Волоська.

По п. 11

З метою забезпечення стабільності схилів в місцях їх підрізки, необхідно влаштувати локальні підпірні стінки з організацією пристінних дренажів. Детальне трасування, підбір конструкції підпірних стін та спосіб їх влаштування можливий лише після грунтовних геологічних та гідрогеологічних вишукувань і розрахунків на наступній стадії проектування.

Щодо чинної містобудівної документації

1. Проект «Коригування генерального плану м. Львова», розроблений ДП ДІПМ «Містопроект» у 2008 році і затверджений Ухвалою Львівської міської ради № 3924 у 2010 р., є генеральним планом м. Львова.

Згідно ст. 17, п. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

При розробці ДПТ необхідно враховувати проектні роботи та інші програми, які раніше були розроблені на цю територію (в якості вихідних даних згідно дод. Б ДБН Б.1.1−14:2012), до переліку яких відносяться всі перераховані у зауваженні матеріали. Причому «Базове зонування. Загальна пояснювальна записка» у новій редакції є складовою частиною Плану зонування території м. Львова. Дія даного документу поширюється на все місто, включаючи Галицький район, для якого зонінг ще не затверджений.

  • Звернення п. Б. Кондратовича від 07.03.18 № З-К-21 296−0001;

1). На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди (ПРУ, сховища), які є на балансі служб ДСНС, відсутні. Підтвердженням цього є повідомлення Головного управління із запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Львівській області, що за даною адресою захисні споруди цивільного захисту відсутні (див. дод. 1).

Разом з тим, розробниками ДПТ з’ясовано, що підвали будинків № 83 і № 85 передбачається використовувати для укриття місцевого населення (укриття 5-го класу) на випадок НС. Аварійний вихід (вентиляційний канал) з підвалів виходить біля проїзної частини вул. Волоської з північно-східної сторони в межах червоних ліній вулиці.

Відповідно до рішень розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) в складі ДПТ враховано існуючий підвал в якості простого укриття. Наявний аварійний вихід зберігається, відстані від нього до проектованих об’єктів не нормуються.

2). Проектом ДПТ передбачається коригування червоних ліній вул. Волоської, враховуючи фактичну лінію існуючої забудови, а саме: контур забудови (виступ стіни) будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі. В разі прийняття існуючих параметрів червоних ліній даної вулиці будинки, що попадають в межі червоних ліній вулиці підлягають знесенню. Пропонована ширина вул. Волоської в червоних лініях зумовлена необхідністю збереження двоповерхової будівлі (колишньої казарми), де розміщені офіси будівельних компаній «Галпроектмонтаж» і «Західпроектінжбудсервіс», страхова компанія «Скарбниця» і аптека.

3). На запит ПП «Мега-Тех» надана інформаційна довідка ПрАТ «Геотехнічний інститут» про інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови земельної ділянки на вул. Волоській, 1 (див. дод. 2), згідно якої фізико-геологічні процеси та явища, несприятливі для будівництва, відсутні. Несприятливими інженерно-геологічними умовами є наявність насипних грунтів та напірний характер водоносного горизонту.

З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях прилеглих до ділянки будівництва необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів. Конкретні рішення щодо даних заходів приймаються лише після грунтовних геологічних та гідрогеологічних вишукувань і розрахунків на наступній стадії проектування.

Для запобігання можливих руйнувань існуючої забудови, згідно зауваження, в текстові матеріали ДПТ (проект містобудівних умов і обмежень) внесено доповнення щодо необхідності проведення спеціальних досліджень технічного стану з фіксацією наявних дефектів, тріщин та інших пошкоджень будинків № 83−89 на вул. І. Франка, будинків № 1, № 2 на вул. Людкевича та будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі перед початком будівельних робіт і, при необхідності, виконання ремонтних робіт за рахунок забудовника після будівництва.

4). Одним із завдань ДПТ є виконання пропозицій до плану зонування Галицького району.

Розміщення торгово-офісної будівлі передбачається відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.07.2016 № 877 про надання дозволу ПП «Мега-Тех» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Волоській, 1, 1а.

Враховуючи рішення генплану м. Львова щодо розміщення перехоплюючої парковки системи «Park-and-Ride» («P+R») — «паркуй і далі доїжджай громадським транспортом», ДПТ пропонується розміщення багаторівневого паркінгу в якості вставки між існуючим адмінбудинком і проектованою торгово-офісною будівлею, на відстані не менше 25 м від найближчої житлової забудови.

5). Територія проектування знаходиться в межах зони охорони археологічного культурного шару і тому всі земляні роботи необхідно виконувати під археологічним наглядом.

6). Згідно зауваження при доопрацюванні проекту ДПТ буде запропоновано організація громадського простору з облаштуванням дитячого майданчика та забезпечення зв’язку із ландшафтом природного пагорбу.

Питання відновлення колишніх дитячого і спортивного майданчиків слід ставити міським депутатам — представникам громади, які проголосували за ухвалу ЛМР від 14.07.2016 № 877 про надання дозволу ПП «Мега-Тех» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Волоській, 1, 1а.

ДПТ розробляється на замовлення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради на підставі прийнятих документів (рішення виконавчого комітету ЛМР від 31.01.2017 № 71, ухвали ЛМР від 14.07.2016 № 877) відповідно до завдання на розроблення ДПТ, де зазначено: впорядкування планувальної структури, функціонального використання та комплексної забудови території з врахуванням намірів користувачів земельних ділянок.

Питання щодо процедури викупу приватизованих ділянок для суспільних потреб поза компетенцією розробників ДПТ.

  • Звернення ТзОВ «Галпроектмонтаж» від 02.03.18 № 2−6115−0001;

По пп. 1, 2

Розташування торгово-офісної будівлі ПП «Мега-Тех» передбачається виключно на земельній ділянці на вул. Волоській, 1, 1а.

По п. 3

На суміжній ділянці, яка на даний час є в оренді ТзОВ «Галпроектмонтаж», проектом ДПТ пропонується розміщення надземного багаторівневого гаражу з об’єктами громадського обслуговування в першому поверсі, реалізація якого передбачається в майбутньому при появі інвестора. До того часу орендар має право поновлення оренди за умови відповідності наміру щодо використання ділянки містобудівній документації.

По п. 4

Багаторівневий паркінг пропонується розмістити вставкою між існуючим адмінбудинком ТзОВ «Галпроектмонтаж» і проектованою торгово-офісною будівлею.

На першому поверсі паркінгу передбачається влаштування приміщень комерційного використання та вестибюлю для входу в офісні приміщення існуючого адмінбудинку.

Реалізація такого рішення може відбуватись за кошти забудовника (інвестора паркінгу), за згодою власника будівлі на компенсаційних засадах.

Розташування однорівневих наземних автостоянок на територіях надзвичайно цінного в містобудівному аспекті середовища є недоцільним.

Питання забезпечення місць зберігання автотранспорту в компактних паркінгах для ліквідації несакціонованого вуличного паркування відноситься до громадських інтересів, що є пріоритетним, враховуючи гостроту даної проблеми в центральній частині міста.

По п. 5

Вкрай конфліктною ситуацією є масове стихійне паркування автотранспорту вздовж вул. І. Франка та Ш. Руставелі, що забирає повноцінну проїзну смугу руху на даних вулицях та призводить до заторів, порушення графіків руху громадського транспорту, незручностей для пішоходів й водіїв тощо. Крім того, несанкціонованим є паркування, що спостерігається і на тротуарній частині біля офісу ТзОВ «Галпроектмонтаж».

Саме для вирішення цієї проблеми в даному районі на вул. Волоській пропонується розміщення багаторівневого паркінгу, планувальне рішення якого шляхом прибудови (вставки між сусідніми будівлями) зумовлено необхідністю ефективного і раціональне використання території.

  • Звернення працівників Стрийського ринку від 06.03.18 № З-П-21 123−0001;

1). Застереження авторів листа щодо руйнації будівлі Стрийського ринку, прилеглих житлових будинків та бомбосховища, яке є поруч, безпідставні.

2). На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди (ПРУ, сховища), які є на балансі служб ДСНС, відсутні. Підтвердженням цього є повідомлення Головного управління із запобігання надзвичайним ситуаціям ГУ ДСНС України у Львівській області, що за даною адресою захисні споруди цивільного захисту відсутні.

Разом з тим, розробниками ДПТ з’ясовано, що підвали будинків № 83 і № 85 передбачається використовувати для укриття місцевого населення (укриття 5-го класу) на випадок НС. Аварійний вихід (вентиляційний канал) з підвалів виходить біля проїзної частини вул. Волоської з північно-східної сторони в межах червоних ліній вулиці.

Відповідно до рішень розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) в складі ДПТ враховано існуючий підвал в якості простого укриття. Наявний аварійний вихід зберігається, відстані від нього до проектованих об’єктів не нормуються.

3). В комплексі із ДПТ ЛКП «Львівавтодор» виконана робота «Результати моделювання щодо впливу на транспортну систему міста забудови згідно змін детального плану території у районі вул. Волоської у м. Львові», завдання якої є комплексна аналітика транспортної ситуації в районі дослідження (вулиці: І. Франка, Ш. Руставелі, Стрийська, Волоська та інші), прогнозування сценарію транспортно-пішохідного руху тенденцій, визначення оптимальних шляхів розвитку вулично-дорожньої мережі і пішохідного простору, а також організації руху громадського транспорту (в т. ч. розміщення зупинок).

Моделюванням враховано збільшення місткості парковок на вул. Волоській, вивільнення від стихійних парковок проїзної частини вул. І. Франка, за рахунок чого збільшується пропускна здатність транспортного вузла при зменшенні інтенсивності руху на вул. Волоській.

4). ДПТ розробляється на замовлення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради на підставі прийнятих документів: ухвали ЛМР від 14.07.2016 № 877; рішення виконавчого комітету ЛМР від 31.01.2017 № 71, де зазначені межі території ДПТ.

Збільшення території проекту ДПТ, включення в його межі перехрестя прилеглих вулиць — поза компетенцією розробників ДПТ.

5). В остаточній редакції проекту ДПТ буде передбачено організація громадського простору з облаштуванням дитячого майданчика та забезпечення зв’язку забудови із ландшафтом природного пагорбу.

  • Звернення мешканців буд. № 83, № 85, № 87, № 89 (координатор С. Щоголєв) від 07.03.18 № З-Щ-21 276−0001

1). Санітарні норми інсоляції квартир в будинках №№ 83−89 на вул. І. Франка були порушені ще в ХІХ ст. при проектуванні і будівництві цих будинків та згодом у ХХ ст. при перерозподілі квартир. Забезпечити нормативну тривалість інсоляції (2,5 год.) для квартир в будинках № 83−89 на вул. І. Франка неможливо.

Для недопущення погіршення інсоляції (зменшення тривалості) в квартирах буд. № 83−89 на вул. І. Франка проектом ДПТ внесені зміни — зменшення поверховості проектованої офісної будівлі.

2). З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях прилеглих до ділянки будівництва необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів. Конкретні рішення щодо даних заходів приймаються лише після грунтовних геологічних та гідрогеологічних вишукувань і розрахунків на наступній стадії проектування.

Для запобігання можливих руйнувань існуючої забудови, згідно зауваження, в текстові матеріали ДПТ (проект містобудівних умов і обмежень) внесено доповнення щодо необхідності проведення спеціальних досліджень технічного стану з фіксацією наявних дефектів, тріщин та інших пошкоджень будинків № 83−89 на вул. І. Франка, будинків № 1, № 2 на вул. Людкевича та будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі перед початком будівельних робіт і, при необхідності, виконання ремонтних робіт за рахунок забудовника після завершення будівництва.

3). Для покращення умов проживання мешканців кварталу забудови №№ 83−89 на вул. І. Франка, згідно зауваження, при доопрацюванні проекту ДПТ буде запропоновано організація громадського простору з облаштуванням дитячого майданчика та забезпечення зв’язку із ландшафтом природного пагорбу.

Замовником містобудівної документації (управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради) надано наступні відповіді :

На зауваження мешканців будинку № 83 на вул. І. Франка

По п. 1

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради вважає доцільним доповнення пояснювальної записки в складі ДПТ щодо необхідності проведення спеціальних досліджень технічного стану з фіксацією наявних дефектів, тріщин та інших пошкоджень будинків № 83−89 на вул. І. Франка, будинків № 1, № 2 на вул. Людкевича та будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі перед початком будівельних робіт і, при наявності, виконання ремонтних робіт за рахунок замовника після завершення будівництва.

По п. 2

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради не заперечує щодо пропозиції зменшення поверховості проектованої офісної будівлі для недопущення погіршення інсоляції в квартирах будинків № 83−89 на вул. І. Франка.

По п. 3

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначаються історико-містобудівним обґрунтуванням. Висота проектованого торгово-офісного будинку прийнята за попередніми оцінками історико-містобудівного обґрунтування забудови ділянки під торгово-офісну функцію на вул. Волоській, 1 у м. Львові.

По п. 4

На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди, які є на балансі служб ДСНС, відсутні.

По п. 5

Проектом ДПТ передбачено облаштування дитячого майданчика.

На зауваження мешканців будинку № 87 на вул. І. Франка

По п. 1

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначаються історико-містобудівним обґрунтуванням. Висота проектованого торгово-офісного будинку прийнята за попередніми оцінками історико-містобудівного обґрунтування забудови ділянки під торгово-офісну функцію на вул. Волоській, 1 у м. Львові.

По п. 2

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради не заперечує щодо пропозиції зменшення поверховості проектованої офісної будівлі для недопущення погіршення інсоляції в квартирах будинків № 83−89 на вул. І. Франка.

По п. 3

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначаються історико-містобудівним обґрунтуванням.

По п. 4

Вважаємо, що двостороння забудова не вплине на режим провітрювання вулиці Волоської.

По п. 5

За інформацією ПрАТ «Геотехнічний інститут» ґрунтові води на проектованій ділянці на вул. Волоській, 1 фіксуються на глибині 7 м і, відповідно, застереження в тексті ДПТ щодо спорудження 2-рівневого підземного паркінгу (на глибину 6 м) для даного випадку може не застосовуватись.

По п. 6

На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди, які є на балансі служб ДСНС, відсутні.

По п. 7

Проектом детального плану передбачено облаштування дитячого майданчика.

По п. 8

З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях, прилеглих до ділянки будівництва, необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів.

По п. 9

Об’ємно-просторове рішення торгово-офісної будівлі ДПТ прийнято за ескізом намірів забудовника — ПП «Мега-Тех».

По п. 10

Локальна домінанта" відноситься не до всього проектованого будинку ПП «Мега-Тех», а лише до його південно-східного торця.

По п. 11

З метою забезпечення стабільності схилів в місцях їх підрізки, необхідно влаштувати локальні підпірні стінки з організацією пристінних дринажів.

На зауваження ГО «Народна дія Львів»

По п. 1

Граничні параметри висотності забудови в історичному ареалі міста визначаються історико-містобудівним обґрунтуванням. Висота проектованого торгово-офісного будинку прийнята за попередніми оцінками історико-містобудівного обґрунтування забудови ділянки під торгово-офісну функцію на вул. Волоській, 1 у м. Львові.

По п. 2

Замовником розроблення ДПТ є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради.

По п. 3

На вул. Волоській пропонується розміщення багаторівневого паркінгу, планувальне рішення якого зумовлено необхідністю ефективного і раціонального використання території.

По п. 4

Об’ємно-просторове рішення торгово-офісної будівлі ДПТ прийнято за ескізом намірів забудовника — ПП «Мега-Тех».

По п. 6

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради не заперечує щодо пропозиції зменшення поверховості проектованої офісної будівлі для недопущення погіршення інсоляції в квартирах будинків № 83−89 на вул. І. Франка.

По п. 7

Під час будівництва в межах територій пам’яток, їх охоронних зон, історичних ареалів міста, обов’язковим є розробка історико-містобудівного обґрунтування.

На зауваження мешканців будинку № 83−89 на вул. І. Франка

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради не заперечує щодо пропозиції зменшення поверховості проектованої офісної будівлі для недопущення погіршення інсоляції в квартирах будинків № 83−89 на вул. І. Франка.

З метою попередження можливих негативних наслідків на територіях, прилеглих до ділянки будівництва, необхідно забезпечити сформований гідрогеологічний режим та стабільність схилів.

Проектом ДПТ передбачено облаштування дитячого майданчика.

На зауваження працівників ТОВ «Стрийський ринок»

На території забудови №№ 83−87 на вул. І. Франка захисні споруди, які є на балансі служб ДСНС, відсутні. Аварійний вихід з підвалів виходить біля проїзної частини вул. Волоської з північно-східної сторони в межах червоних ліній вулиці.

В комплексі із ДПТ ЛКП «Львівавтодор» здійснена аналітика транспортної ситуації у районі вул. І. Франка, вул. Шота Руставелі, вул. Стрийської, вул. Волоської та ін.

ДПТ розробляється на замовлення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради.

На зауваження директора ТзОВ «Галпроектмонтаж»

По пп. 1, 2

Розташування торгово-офісної будівлі ПП «Мега-Тех» передбачається виключно на земельній ділянці на вул. Волоській, 1, 1а.

По п. 3

На суміжній ділянці, яка є в оренді ТзОВ «Галпроектмонтаж», проектом ДПТ пропонується розміщення надземного багаторівневого гаража з об’єктами громадського обслуговування.

По п. 4

ДПТ пропонується розмістити багаторівневий паркінг між адміністративним будинком ТзОВ «Галпроектмонтаж» і проектованою торгово-офісною будівлею.

Додаток 1. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові.

Додаток 2 Звернення п. Є. Ланюк від 07.03.18 № З-Л-21 733−0001;

Додаток 3. Звернення мешканців вул. І. Франка (координатор А. Борковський) від 06.03.18 № З-Б-20 998−24 та №з-Б-21 002−0001, а також від 07.03.18 № З-Б-21 457−0001;

Додаток 4. Звернення п. Б. Кондратовича від 07.03.18 № З-К-21 296−0001;

Додаток 5. Звернення ТзОВ «Галпроектмонтаж» від 02.03.18 № 2−6115−0001;

Додаток 6. Звернення працівників Стрийського ринку від 06.03.18 № З-П-21 123−0001;

Додаток 7. Звернення мешканців буд. № 83, № 85, № 87, № 89 (координатор С. Щоголєв) від 07.03.18 № З-Щ-21 276−0001;

Додаток 8. Листи — відповіді ДП ДІПМ «Містопроект» від 11.04.18 № 279/12−1, № 280/12−1, № 281/12−1, № 282/12−1, № 283/12−1, № 284/12−1, № 293/12−1;

Додаток 9. Лист- відповідь управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.04.18 № 4−2401−549.

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Секретар громадського слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» П. Качараба

Представник замовника

містобудівної документації,

_______________________________

_______________________________

Доповідач,

головний архітектор проекту І. Склярова

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Волоської у м. Львові

Зустріч відбулась 26 лютого 2018 року. Для участі у зустрічі з архітектором зареєструвалося 52 особи.

На заході виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з архітектором.

І. Склярова, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Під час представлення проекту детального плану І. Склярова повідомила, що детальний план території (ДПТ) у районі вул. Волоської в м. Львові розроблений на замовлення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради авторським колективом архітектурно-планувальної майстерні № 2 ДП ДІПМ «Містопроект».

Територія, на яку розробляється проект ДПТ, знаходиться у Галицькому адміністративному районі в південно-східній частині історичного середмістя Львова, де зосереджена велика кількість установ громадського обслуговування: заклади торгівлі та харчування, а також Стрийський ринок. Територія проектування розташована поблизу важливого транспортного вузла міста — перетину і примикання вулиць І. Франка — Стрийська — Зарицьких — Ш. Руставелі — Волоська, в якому сходяться маршрути громадського транспорту: тролейбус № 5, трамвай №№ 4, 8, 11 та багато автобусних маршрутів.

Проектом ДПТ охоплено територію, площею 0,7847 га, яка включає ділянки № 1, 1а на вул. Волоській, № 13 на вул. Ш. Руставелі і обмежена: вул. Людкевича, проїзною частиною вул. Волоської, проїзною частиною вул. Ш. Руставелі, ділянкою церкви релігійної організації мормонів (вул. Ш. Руставелі, 11), озелененим крутим схилом, ділянками забудови на вул. Людкевича. Південна-західна сторона вул. Волоської — це історично сформований ряд 3−4-поверхової забудови, головні фасади якої зорієнтовані на вул. І. Франка і тильною стороною до вул. Волоської. На стику вулиць І. Франка — Ш. Руставелі — Волоська розташований Стрийський ринок.

Основним критерієм при визначенні характеру планувальної структури є врахування особливостей сформованого середовища. Нове будівництво має відповідати вимогам щодо доповнення характеру цього середовища у планувальному, масштабному і архітектурному співвідношенні з оточенням. Важливим є умови зорового сприйняття новобудови зі сторони вул. І. Франка і вул. Снопківської, а також зв’язок з природним ландшафтом.

Згідно рішень генерального плану м. Львова (затвердженого Ухвалою Львівської міської ради № 3924 у 2010 р.) проектована територія узагальнено віднесена до сельбищної території. Генпланом Львова на вул. Волоській передбачено розміщення багатоповерхового гаражу (стоянки) легкових індивідуальних автомобілів — перехоплюючої парковки системи «Park-and-Ride» («P+R») на транспортно-пересадочних вузлах при магістральних вулицях навколо центральній частині міста.

Територія проектування розташована в оточенні кварталів житлової і громадської забудови і територіально примикає з північного сходу до озелененого пагорба.

Забудова вул. Волоської в межах ДПТ не сформована, тут розташовані окремо стоячі будинки, автостоянка, гаражі, господарський майданчик із контейнерами для сміття, об’єкт громадського харчування павільйонного типу з навісом, споруди інженерного обладнання тощо. Загалом хаотично розташовані на проектованій території малоцінні дисгармонійні споруди не відповідають вимогам щодо організації простору в історичному ареалі міста.

Негативний вплив на навколишнє середовище здійснює інтенсивний рух транспорту по магістральних вулицях районного значення, особливо на перетині вулиць Стрийська — І. Франка. На розі вулиць Волоська і Ш. Руставелі (№ 13) наявна капітальна двоповерхова будівля у добротному стані, де розміщені адміністрації, офіси будівельних компаній «Галпроектмонтаж» і «Західпроектінжбудсервіс», страхової компанії «Скарбниця», аптека тощо. Поруч з даним адмінбудинком з обох боків на вул. Волоській та на вул. Ш. Руставелі розташовані некапітальні дисгармонійні споруди об’єктів торгівлі («Побутова хімія») і харчування. На ділянці огородженої відкритої автостоянки на вул. Волоській розташовані некапітальні гаражі, навіси та пункт охорони. Біля стоянки розміщена котельня, яка не функціонує. В південній частині проектованої території споруджений павільйон кафе та два кіоски, які підлягають знесенню.

Виходячи з комплексного містобудівного аналізу, з метою вдосконалення міського середовища та ефективного використання території проектом ДПТ передбачається:

1. Впорядкування вуличної мережі із коригуванням червоних ліній вул. Волоської.

2. Резервування ділянки для будівництва надземного багаторівневого гаражу з об’єктами громадського обслуговування в першому поверсі.

3. Впорядкування меж земельних ділянок існуючої забудови на розі вулиць Волоської і Ш. Руставелі, зменшення їх площі, враховуючи перспективний містобудівний розвиток.

4. Розміщення торгово-офісної будівлі на вул. Волоській, 1, 1а.

5. Облаштування комплексного благоустрою на території проектування.

Червоні лінії вул. Волоської по непарній стороні пропонується змінити і встановити по лінії існуючої забудови — будинку № 13 на вул. Ш. Руставелі.

Таким чином, межі ділянок землекористувачів пропонується встановити по проектованій червоній лінії вул. Волоської.

Існуючий будинок № 13 на вул. Ш. Руставелі пропонується реконструювати:

— закрити віконні отвори у південно-східному торці;

— організувати вхід з вестибюлю 1-го поверху проектованого багаторівневого паркінгу (див. кресл. № 7);

— влаштувати наскрізний прохід для пішоходів в 1-му поверсі будинку в межах червоних ліній вул. Ш. Руставелі (див. кресл. №№ 6, 7).

Під час представлення учасниками було озвучено наступні запитання:

  1. Чи проводились на ділянці під проектоване будівництво геологічні дослідження?

І. Склярова відповіла, що вказані дослідження проводитимуться на наступних стадіях проектування. Крім того, слід наголосити, що нам відомо про складні геологічні умови, які впивають на дане будівництво, проте з використанням сучасних технологій можна усунути вищезазначені ризики.

  1. Згідно Генерального плану міста Львова на цій території повинен знаходитися наземний паркінг? Чи є доцільність зміни призначення даної земельної ділянки?

І. Склярова відповіла, що генпланом Львова на вул. Волоській передбачено розміщення багатоповерхового гаражу легкових індивідуальних автомобілів — перехоплюючої автостоянки системи ближнього паркування «Park-and-Ride» P+R») на підїзді до центральної частині міста. Розміщення торгово-офісної будівлі передбачено відповідно до ухвали Львівської міської ради від 14.07.2016 № 877, про надання дозволу ПП «Мега-Тех» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Волоській в оренду для будівництва та обслуговування торгово-офісного комплексу з підземним паркінгом, за що проголосували львівські депутати.

  1. На підставі яких містобудівних документів розроблено даний детальний план території?

І. Склярова відповіла, що детальний план розроблено на основі Генерального плану м. Львова. Також використаний історико-архітектурний опорний план 2005 року. План зонування Галицького району на сьогоднішній день відсутній.

В. Дубина констатував, що представлений проект ДПТ- це не є авторська пропозиція, а ілюстрація намірів землекористувача ПП «Мега-Тех».

Головуюча на громадському слуханні,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Доповідач,

головний архітектор проекту І. Склярова