Про нову транспортну систему міста

У Львові реформують систему пасажирських перевезень. Цим комплексним питанням займається французька консалтингова компанія Louis Berger. Основні завдання, які повинні бути виконані для створення оновленої інфраструктури пасажирських перевезень, такі:

1. Розробка типового договору на надання послуг перевезень громадським транспортом з ЛКП «Львівелектротранс» та з приватними операторами;

2. Система електронного продажу єдиного квитка;

3. Стратегія управління паркуванням;

4. Схема мережі громадського транспорту.

Для реорганізації схеми маршрутів громадського транспорту експерти компанії, проаналізувавши існуючий стан та умови міста, виділили основні концептуальні положення:

1. Центральна частина міста повинна бути максимально звільнена від маршрутів громадського транспорту;

2. Маршрути ділитимуться на хордові (обслуговують автобуси середньої вмістимості) та радіальні (обслуговують автобуси великої вмістимості);

3. Надання максимальної переваги електротранспорту як транспорту великої провізної здатності і екологічно чистому.

Для виконання деталізації плану маршрутної мережі громадського транспорту були залучені фахівці кафедри транспортних технологій Національного університету «Львівська політехніка».

В результаті роботи з реорганізації мережі маршрутів запроектовано 6 радіальних маршрутів від периферійних частин міста до центральної, які обслуговуються автобусами великої вмістимості. Всі маршрути розвертаються в центральній частині по так званому малому кільцю: пл. Галицька – вул. Підвальна – Добробут – пр. Свободи. При цьому зупинки передбачено лише на пл. Галицькій, вул. Підвальній та ринку Добробут. На цих трансферних зупинках можна здійснити пересадку на інший радіальний маршрут, який прямує до іншої периферійної частини міста. Крім радіальних автобусних маршрутів, доступ до центральної частини міста в межах вищевказаного кільця має лише електротранспорт.

Маршрути електротранспорту залишаються без змін. Нагадаємо, що на даний момент у Львові існує 9 трамвайних маршрутів та 10 тролейбусних.

Всього в центральній частині передбачено 15 трансферних зупинок, середній час пішохідної доступності між якими складає 7 хв. До цих трансферних зупинок в свою чергу запроектовано 40 хордових маршрутів, які обслуговуються автобусами середньої вмістимості.

При розробці маршрутів враховано можливість доступу до соціальних об’єктів таких як приміський та центральний вокзали, основні лікарні, адміністративні споруди тощо. Також оцінено транспортне сполучення спальних районів відповідно до кількості мешканців, які в них проживають.

Всі без винятку маршрути запроектовані з фіксованими зупинками. Середня пішохідна досяжність до зупинок громадського транспорту оцінена в 350 м.

Невід’ємною частиною реформування мережі є чітка вимога до зупинки приміських маршрутів на автостанціях міста, оскільки на зараз велика кількість приміських маршрутів значно дублює міські маршрути і таким чином додаткова кількість транспортних засобів перевантажує вулиці міста.

Основними результатами роботи з реформування мережі є:

1. В центральній частині міста пролягає лише 6 радіальних маршрутів і маршрути електротранспорту на відміну від 31 лише автобусного маршруту на даний момент

2. Загальна кількість автобусних маршрутів зведена з 74 до 40

3. Забезпечено покриття маршрутами всієї території міста

4. Внаслідок зменшення кількості маршрутів підвищено експлуатаційну швидкість, а отже зменшено час перевезення

5. Збільшено рівень комфорту поїздки для пасажирів транспортом великої вмістимості, спеціально спроектованим для перевезення пасажирів на відміну від транспортних засобів, спроектованих на основі вантажних автомобілів 60-их років, які зараз працюють на маршрутах

6. Маршрути побудовані таким чином, щоб ними було зручно користуватись в системі єдиного квитка

Довідка

Заснована в 1975 році, компанія Louis Berger (Франція) www.louisberger-france.com/  є частиною Berger Group – однієї з найбільших у світі компаній, яка надає консультаційні послуги в галузі інфраструктурного інжинірингу, захисту довкілля та економічного розвитку і працює в різних секторах промисловості, видах послуг та географічних регіонах. Основними напрямками діяльності Louis Berger є такі галузі як транспорт (автомобільний, залізничний, морський та авіаційний), водопостачання та каналізація, енергетика, управління інфраструктурними проектами, включаючи будівництво, міській та сільській регіональний розвиток, управління людськими ресурсами та підготовку персоналу, підвищення обізнаності громадськості та заохочення інвестицій, приватизація й розвиток МСП.

Кожного року Berger Group реалізує близько 1000 нових проектів. За більше ніж 55 років своєї діяльності компанія працювала в понад 140 країнах світу. Протягом десятиліть Berger Group входить до списку 10 кращих найбільших консалтингових компаній світу.

Відповісти на запитання щодо транспортної системи міста можна, пройшовши посилання www.etv-solutions.at.ua/anketa

Приклад радіального маршруту (994 kb ;pdf)

Приклад хордового маршруту (391 kb ;pdf)