Протокол громадського слухання проекту положення «Про порядок регламентованого в’їзду транспортних засобів у пішохідну зону центральної частини м. Львова»

  • 05.06.2014, 15:30
Громадське слухання відбулося 05 червня 2014 року у приміщенні Львівської міської ради, за адресою: м. Львів, пл.Ринок,1, каб.202. Для участі у громадському слуханні зареєструвалося 23 особи.

 

На громадському слуханні виступили:

Ю.Лукашевський, начальник відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Організація та проведення громадських слухань у сфері містобудування.

О. Шмід, радник міського голови з питань інфраструктури міста

 

Під час представлення проекту О. Шмід зазначив наступне:

Положення розроблене з метою збереження центральної частини м. Львова, внесеної до Списку світової спадщини ЮНЕСКО, покращення умов відпочинку мешканців та гостей міста, розвитку дрібного та середнього підприємництва в центральній частині міста.

 Дія Положення поширюється на визначену територію пішохідної зони, яка обмежена пр. Свободи, пл. Торговою, вул. Д. Галицького, вул. Підвальною, вул. Валовою, пл. Міцкевича.

 Дія положення поширюється на всі транспортні засоби, які перетинають межі пішохідної зони, крім дво- та триколісних велосипедів.

Регламентований в’їзд встановлюється для транспортних засобів категорій «А», «Б», «В», «Г». «Д».

Категорія «А». Право проїзду через пішохідну зону мають рейкові маршрутні транспортні засоби (трамваї), а також зареєстровані в спеціальному порядку атракційно-туристичні транспортні засоби.

Категорія «Б». Право в’їзду в пішохідну зону і перебування в ній мають спеціалізований транспорт та  автомобілі, що надають послуги з вивезення сміття з пішохідної зони, інкасаторські автомобілі банків, розташованих на території пішохідної зони, автомобілі, які керуються особами з ураженням опорно-рухового апарату, що засвідчується відповідним посвідченням згідно з чинним законодавством.

Категорія «В». Право в’їзду без права стоянки та паркування автотранспорту зони надається мешканцям, які проживають та зареєстровані на території пішохідної зони, а також власникам житлових приміщень, які знаходяться на території пішохідної зони, їх подружжю, що мають власний автомобіль або управляють транспортним засобом на підставі генерального доручення, при наявності технічного паспорта на автомобіль та посвідчення водія. До мешканців пішохідної зони прирівнюються також  гості готелів, що тимчасово проживають в пішохідній зоні. Протягом часу, визначеного дорожніми знаками на в’їзді в пішохідну зону, стоянка та паркування автотранспорту на території пішохідної зони центральної частини м. Львова забороняється, крім спеціально відведених для цього місць. Власникам автомобілів, які проживають у центрі, варто заїжджати з якомога ближчої до помешкання вулиці, стараючись уникати проїзду по пл. Ринок. Також власники автомобілів можуть придбати проксіміті-картку, яка відкриватиме болларди, але це не даватиме права на паркування у пішохідній зоні. Мешканці матимуть можливість отримати таку картку. У випадку порушення правил користування карткою, вона блокується. Автомобілі власників проксіміті карток, які будуть припарковані у недозволених місцях підлягають евакуації.

Категорія «Г». З 23:00 год. попереднього дня до 10:30 год. наступного дня право в’їзду в пішохідну зону мають транспортні засоби, які обслуговують підприємства та заклади, що працюють на території пішохідної зони для здійснення розвантаження/завантаження товарів, продуктів, тари тощо. До 10:30 год. ці транспортні засоби повинні бути виведені за межі пішохідної зони. Категорія «Д» транспортні засоби можуть отримати право разового або багаторазового в’їзду протягом конкретно вказаного періоду часу на підставі дозволу, виданого начальником управління муніципальної дружини Львівської міської ради, у зв’язку з прибуттям офіційних делегацій, необхідністю обслуговування тимчасових подій і заходів, що відбуваються на території пішохідної зони, а також у разі виняткових потреб мешканців, підприємств і закладів.

Перепустки для в’їзду на територію пішохідної зони центральної частини м. Львова, видані до 23.05.2014 залишаються чинними до кінця терміну їхньої дії.

 

Під час слухання учасниками було озвучено наступні запитання та  пропозиції:

І. Грабовий, мешканець м. Львова, виловив побоювання, що створюється певні неузгодження поміж правилами дорожнього руху, законами України та положенням. З розумінням ставиться до створення пішохідної зони, але бачить проблеми у невеликій кількості паркувальних місць.

О. Шмід відповів, що все регулюється, якщо не буде паркувальних місць, створюватимуться нові місця. Законом про місцеве самоврядування надається право регулювати транспортний рух на своїй території.

Ю. Панчишин, мешканець м. Львова, попросив про більш вчасне та широке розповсюдження інформації про громадські слухання та попросив керівництво міста пам’ятати про львів’ян, а не лише про туристів. Висловив зауваження до п. 23, який стосується евакуації автомобільного транспорту, а саме встановлення відповідних знаків та підкреслив, що паркувальних місць недостатньо ( конкретно для вул. Вірменської та вул. Лесі Українки відведено 5 місць)

О. Шмід відповів, що порядок встановлення відповідних дорожніх знаків регулюється законодавством, а місцями для паркування забезпечуватимуться як готелі, так і мешканці центральних вулиць.

О. Барель мешканка вул. Катедральної, обурилась, що на вул. Театральній на даний момент працюють евакуатори та міліція. Транспорт установ, які знаходяться в пішохідній зоні, паркуються у недозволених місцях, те ж і з автомобілями таксі. Запитала чому триває експеримент із пішохідною зоною за допомоги  матеріального компонента, евакуйовуючи машини.

О. Шмід прокоментував, що на сьогоднішній день Положення не затверджене, відповідно і не введене в дію, воно винесене на попереднє обговорення громади. Автомобілі забирають тоді, коли водії порушують правила дорожнього руху. Наголосив, що евакуацією транспортних засобів займаються відповідні служби. Нагадав, що на попередній нараді міської влади із мешканцями Львова, в тому числі і присутніми на громадських слуханнях, було знайдено консенсус із озвучених питань. Комісія з безпеки руху встановила знаки,заборони в’їзду в пішохідну зону з 10.00 до 20.00. Після прийняття Положення знаки будуть встановлені у місцях, які були визначені  на згаданій раніше нараді.

Н. Тимняк, мешканець м. Львова,  запитав про ситуацію на Театральній,  де паркування не є достатньо добре реалізовано та плата за нього надто велика. Запропонував залишити паркувальні місця дна вул. Театральній та змінити зміст дорожній занків таким чином, аби мешканці центральних вулиць могли паркувати свої автомобілі.

О. Шмід відповів, що частина вул. Театральної машинами майже не заповнена, натомість біля храму автомобілів багато. Після входження в дію положення паркування регулюватиметься краще.

Н. Радь, мешканець Львова, наголосив, що проживання мешканців у центральній частині міста є однією із причин розвитку туризму у Львова. Влада міста має допомогти власникам автомобілів з їх паркування, а не створювати незручні умови.

В. Стеблина, мешканець Львова,  запропонував щоб всі присутні проголосували за те, щоб чотирьом власникам евакуйованих автомобілів повернули гроші.

п. Берег, мешканець Львова, запитав скільки перепусток видано і хто їх видає, бо зараз із паркуванням у центрі міста твориться хаос.

Назар, мешканець Львова, запитав щодо п.11, а саме переліку громадян, який дає право на проїзд. У переліку відсутні такі категорії, наприклад тих, хто житло орендує.

О. Шмід визнав зауваження слушним.

І. Грабовий зауважив, що правила стоянки не будуть порушені, якщо будуть спеціально визначені для автомобілів місця, а  п.23 варто переробити або виключити, за що і запропонував проголосувати.

О. Шмід відповів, що для мешканців будуть відведені місця, але можливість евакуації має залишитись.

Ю. Панчишин запропонував поставити болард на вул. Друкарській в напрямку від памятника Ю. Кульчицькому, примушувати працювати ДАІ та замість евакуації користуватись методом поштових штрафів.

М. Баран, мешканець вул. Винниченка, запитав стосовно п.11, де вказано хто може мати дозвіл на вїзд, а саме чи надаватиметься дозвіл на в’їзд дітям мешканців пішохідної зони. Поцікавився процедурою видачі проксіміті - карток у службових цілях.

О. Шмід відповів, що можна написати заяву на ім’я  начальника управління муніципальної дружини з зазначенням причин чи необхідності в’їзду на територію пішохідної зони, державного номера та марки транспортного засобу, який буде здійснювати регламентований в’їзд в пішохідну зону, часу, протягом якого необхідне перебування транспортного  засобу в пішохідній зоні. У Львові один готель має проксіміті-картку. У випадку зловживання картка блокуватиметься.

П. Берник, мешканець пл. Ринок, запропонував у п.1 вписати «відповідно до правил дорожнього руху», оскільки правила дорожнього руху є Постановою Кабінету Міністрів і містять відповідні норми стосовно паркування транспортних засобів. Не евакуйовувати автомобілі із розміщеною на лобовому склі перепусткою, які припарковані у відповідних місцях.

Т. Кубай, мешканець вул. Театральної, 7, запропонував розміщувати телефонні контакти власника транспортного засобу та попереджати перед евакуюванням. На вул.. Театральній паркування має починатись від будівлі, де знаходиться офіс «Київстар» до кінця вул. Театральної, оскільки не можна виключати можливого розміщення літніх майданчиків. На час дії експеримент знак «Паркування заборонено» варто зняти, оскільки положення ще не прийнято. На підставі чого роблено розрахунки паркувальних місць на вул.. Театральній?

О. Шмід відповів, що на цій території діє загальний зональний знак. У мешканців є право паркування при наявності знаку пішохідної зони, а не зонального знаку. В розрахунку кількості паркувальних місць на вул. Театральній враховано і наявність храму та суспільну важливість площі для пересічних мешканців.

Ю. Лукашевський запропонував окремим знаком чи розміткою позначити місця, де паркування є можливим.

А. Разін, мешканець вул. Вірменської, наголосив, що паркувальних місць на вул. Я. Жижки та Корнякта є замало і у після робочий час не має можливості паркуватись мешканцям.

О. Шмід відповів, що формально автомобіль повинен бути евакуйований при неправильному паркування, але практично, скоріш за все, евакуювання не буде. Якщо немає місця біля житла, варто паркувати в іншому місці, де місце є. Перепустка дає право на паркування лише у спеціально відведеному місці.

Ю. Панчишин зазначив, що до п.23 варто дописати «При наявності на лобовому склі перепустки(дозволу) для вїзду у зону і при відсутності вільних паркувальних місць, автомобіль евакуюванню не підлягає».

О. Барель запитала скільки вільних паркувальних місць і скільки перепусток видано. Кількість місць має бути прорахована і запропонувала повернутись до трьох рядового паркування на площі Катедральній.

А. Разін запитав чи не краще мешканцям вул. Вірменської заїжджати через вул.. Театральну чи зі сторони Вернісажу.

О. Шмід відповів, що опція проїзду через площу Ринок мала б задовольняти мешканців вул. Вірменської. Цього року відбуватиметься конкурс операторів паркування на вулицях поблизу Вернісажу.

 

 

Головуючий на громадських слуханнях, начальник відділу громадського  партнерства управління «Секретаріат ради»

 

Ю.Лукашевський

 

 

 

 

 

 

Радник міського голови

з питань інфраструктури міста О. Шмід

 

 

  •