Триває реконструкція пл. Двірцевої. Реконструкція площі відбувається згідно з графіком. Вже завершили заміну водогонів, забрали всі «повітряні» дроти, прокладено нову телефонну мережу. Станом на зараз вже облаштовано 4 платформи для висадки і посадки пасажирів трамваїв, 2 платформи для пасажирів автобусів, збудовано коробку диспетчерського пункту та продовжуються роботи з облаштування фундаменту фонтану. Відтак, заплановано ще цього року відновити рух трамваїв на пл. Двірцевій. Як зазначив під час огляду робіт міський голова Львова Андрій Садовий, це дуже важливий об’єкт для міста.

«Роботи виконуються достатньо якісно. І на кінець листопада ми плануємо відкривати площу Двірцеву для того, щоб і гості, і львів’яни могли почувати себе гідно в європейському місті. Фактично трамвай буде під’їжджати до входу у вокзал.

Також ми сьогодні провели нараду з керівництвом Залізниці. Вони передбачають кошти в бюджеті на наступний рік для ремонту вокзалу, тому що цей фасад вже потребує оновлення. Також мають робити ремонти туалетів в середині. До речі, один туалет безоплатний для тих, хто не має грошей. Насправді дуже багато питань ми сьогодні проговорили. В цілому — єдина проблема, яка лишилася, це фонтан, який має бути з лівого боку. Але вже мені доповідають, що узгодили певні нюанси, які були. Компанія, яка цей фонтан має встановити, порушила певні технічні умови. Тому в цьому році цей фонтан працювати не буде. Але в наступному вже буде працювати і буде окрасою.

Тобто перша частина — це є площа Двірцева; це під’їзд трамваїв, автобусів; це нормальний під’їзд для таксі. І наступний рік — це вже є завершення робіт по вулиці Чернівецькій. Ми вже нарешті отримали проект. Зараз проект віддаєм в експертизу, потім тендер, і потім приступаєм до виконання робіт. Інша частина робіт — це будівництво підземного паркінгу, але тут буде потрібна і підтримка законодавча з боку нашої держави, тому що в нас, хоча і прийнятий закон про приватно-публічне партнерство, але він ще не запрацював. Але я оптимістично дивлюся, тому що тут підземний паркінг є потрібний, бо так буде комфортно для людей", — зазначив Андрій Садовий, міський голова Львова.

За інформацією ЛКП «Львівавтодор», станом на 8 жовтня на пл. Двірцевій влаштовано 100% водопровідних мереж та 98% каналізаційних мереж. Також замінено:

  • колектор діаметром 1000 мм — 138 м. п.
  • водопровід діаметром 280 мм — 558 м. п і діаметром 110 мм — 119 м. п.
  • прокладено трамвайну колію — 350 м
  • змонтовано стрілочних переводів — 6 комплектів
  • завершується монтаж пересічення трамвайних колій
  • замощено трамвайну колію бруківкою — 405 м2
  • влаштовано платформи для висадки пасажирів трамваю — 4 шт.
  • влаштовано платформи для висадки пасажирів автобусів — 2 шт.
  • збудована коробка диспетчерського пункту (фундамент, стіни, покрівля, вікна і двері)
  • продовжуються роботи з влаштування фундаменту фонтану
  • прокладено нову телефонну каналізацію зв’язку
  • завершено роботи з прокладання кабелю зв’язку
  • замощено тротуар гранітною плиткою — 5600 м2
  • встановлено гранітний бордюр — 650 м.п.
  • встановлено гранітний поребрик — 115 м.п.
  • змонтовано опори під влаштування контактної мережі та зовнішнього освітлення — 23 опори.

Всі роботи виконують відповідно до календарного графіку.

«Роботи з реконструкції пл. Двірцевої тривають, графіки витримують. Площа фактично вже набула майбутніх рис. Після реконструкції площі кінцеві зупинки міських автобусів будуть розташовані ліворуч, біля трамвайних зупинок, які будуть наближені до головного входу у залізничний вокзал. Трамваї везтимуть пасажирів практично до входу на вокзал. Рух транспорту та пішоходів плануємо розділити на 4 смуги. На площі з’явиться більше пішохідного простору», — повідомили у ЛКП «Львівавтодор».

Нагадаємо, замовником робіт з реконструкції пл. Двірцевої є ЛКП «Львівавтодор», а виконавцем робіт, відповідно до тендеру, — ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл». Проектом реконструкції площі передбачено збільшення інфраструктури громадського транспорту, збільшення кількості зупинок, облаштування громадського простору, облаштування сучасного фонтану, підземного паркінгу тощо. Триватиме реконструкція 2 роки. Роботи розпочалися весною 2019 року. Згідно з договором, укладеним з підрядною організацією «Онур», вартість робіт становитиме 165,5 млн. грн.

У проекті передбачено, що трамвайні колії прокладатимуть на підколійні залізобетонні плити. Крім цього, вздовж трамвайного маршруту буде замінено контактну мережу. Поблизу кінцевої зупинки також буде облаштовано приміщення диспетчерської та електронне інформаційне табло. На хідниках буде замощено тротуарну плитку з природного каменю різного типу із тактильними елементами. На посадкових платформах трамвая та автобусів збудують пандуси, а на території площі облаштують острівки безпеки. На проїжджій частині з’явиться асфальто-бетонне покриття, а місця для відстою автобусів замостять бруківкою з колотого каменю. Уздовж проїжджої та пішохідної зони замінять освітлення, встановлять, де передбачено проектом, антипаркувальні стовбці зі світлом та сітілайти.

Фонтан навпроти входу до будівлі залізничного вокзалу замінять на «динамічний фонтан» із 9 форсунками та кольоровою підсвіткою.

Також заплановано облаштування всієї площі зеленими насадженнями. Тут з’являться платан кленолистий, яблуні, сакури, берези, дуби, робінії псевдоакаційні, бобівники анагіролисті та чимало кущів, зокрема, бірючина звичайна, кампасис вкорінюючий, дрік красильний, деревій таволговий, молінія голуба, золотарник, ехінацея, котяча м’ята Фассена та ірис бородатий.

На час ремонтних робіт на цій частині площі кінцеву зупинку трамвайних маршрутів № 1, 4, 6 та 9 із «Залізничного вокзалу» перенесено до «ТРЦ Скриня».

відео: Андрій Андрух