Львівська міськрада презентувала е-сервіс «Панель міста» на базі «хмарних технологій»

  • 23.03.2015, 13:49
  • Мар’яна Щепанська
У рамках ініціативи CityNext, учасником якої Львів є після підписання Меморандуму про взаєморозуміння з «Майкрософт Україна» у червні 2014 року, наше місто стало першим в Україні, яке запровадило рішення на хмарній платформі Microsoft Azure. Співробітництво передбачає впровадження низки електронних сервісів для мешканців, гостей міста та спеціалістів міської ради.

«Панель міста» буде об’єднувати та інтегрувати між собою всі сфери життєдіяльності міста для підвищення рівня якості життя мешканців. Наразі сервіс вже доступний для працівників міськради, однак наступним етапом стане відкриття його для всіх охочих − представників бізнесу, мешканців і гостей Львова.

Туризм є однією з пріоритетних галузей стратегічного розвитку Львова, тому першим етапом впровадження «електронного міста» міська рада обрала розробку електронного сервісу для  Центрів туристичної інформації.

Така інновація дозволяє систематизувати та аналізувати інформацію щодо кількості та географії звернень відвідувачів до Центрів туристичної інформації, що значно пришвидшує та оптимізує їхню роботу. Таким чином реалізовано старт побудови «електронного міста»  та порталу відкритих даних. До кінця року «Панель міста» обіцяють запустити у відкритий доступ, тож усі охочі зможуть здійснювати швидкий та зручний пошук інформації в режимі реального часу та оперативно отримати зворотній зв'язок. Як результат – місто та бізнес зможуть ефективніше розвивати туристичну галузь, яка визначена одним із двох пріоритетних напрямків Львова через його великий туристичний потенціал.

Згідно зі Звітом управління туризму, за останні чотири роки кількість гостей міста зросла майже удвічі – з 900 тисяч у 2010 році до 1,7 млн у 2014. В 2014 р. У 2014 році до Центру туристичної інформації звернулось 41 176 осіб, з них  українців 30 103 (73%), іноземців 11 073 (27%).  Львів продовжує займати чільні місця у рейтингах туристичної привабливості в Україні та Східній Європі.

Гармонійний розвиток міста можливий лише за якісної співпраці влади, мешканців та підприємців. Тому нам так важливо забезпечити прозорість влади, відкритість до людей, швидкість прийняття рішень. Сьогодні зробити це без використання сучасних технологій та запровадження електронного врядування – дуже важко. Я переконаний, що у співпраці з Microsoft ми досягнемо високої результативності та ефективності в цьому напрямку. Електронне місто – це прозорість органів влади, мінімізація корупції, високий рівень довіри, інвестиційна привабливість та краща економічна ситуація.

Наше завдання – вийти на максимальну прозорість усіх процесів, які є в управлінні містом, починаючи від звернення громадянина, опрацювання цієї проблематики в межах міста, і до побудови стратегії розвитку. Нам потрібно мати максимальну публічність у всіх процесах, які є в місті, зокрема – в бюджеті, щоб він був не лише публічним, як сьогодні, а й публічно доступним, щоб ми не витрачали час на промоцію, на роз’яснення, щоб більше львів’ян ставало учасниками цих процесів. Отже, ми готові, щоб Львів був базовим містом і на його основі виробити конструкцію, яка була б оптимальною для всіх міст у нашій державі.

Андрій Садовий, міський голова Львова

Сьогодні в Україні є гостра потреба у прозорій взаємодії влади з громадянами та бізнесом. Українці прагнуть бути задіяними у розбудові нової держави із сильною економікою, європейськими цінностями та високим рівнем життя. В центрі філософії Microsoft CityNext – задоволення потреб жителів міст через трансформацію міської інфраструктури за допомогою хмарних технологій. Електронне врядування на державному та місцевих рівнях забезпечить більш ефективну роботу влади і дозволить якісно обслуговувати громадян та бізнес через впровадження персоналізованих електронних сервісів. Microsoft має сучасні технології та глибоку експертизу і готова розвивати партнерство з містами».

Надія Васильєва, генеральний директор компанії «Майкрософт Україна»

Тимофій Александронець, начальник управління міжвідомчої координації Львівської міської ради, виділив такі переваги нової системи для міської влади, мешканців міста і представників бізнесу:

•   Економія бюджетних коштів. Навантаження на Туристично-Інформаційні Центри не завжди однакове: наприклад, у низький сезон запитів менше, у період свят навантаження вище. Використання платформи Microsoft Azure передбачає сплату лише за ті ресурси, які використовуються, що суттєво економить кошти. Окрім того, хмарний сервіс дозволяє уникнути капіталовкладень у серверну базу, ліцензії на програмне забезпечення та великий штат ІТ-фахівців на обслуговування системи.

•   Економія часу. За старою системою підготовка звітів займала: щотижня − 60 хв, щомісяця − 3 дні, а на щорічний звіт витрачали до 15 днів. Отже, щороку працівники витрачали приблизно 55 робочих днів на підготовку звітності. Після впровадження «Панелі міста» час на обробку звітів скоротився до трьох-чотирьох днів.

•   Точність і зручність звітності. Впровадження нової системи унеможливило виникнення механічної помилки у звітності завдяки автоматизації процесу обробки запитів та використанню сучасних інструментів аналітики.

•   Швидкість запуску системи: розгортання рішення на базі хмарних технологій відбулось приблизно у 9 разів швидше, ніж знадобилось би для розгортання традиційної системи.

•   Ефективна аналітика. База даних у хмарі об’єднала понад 60 тисяч звернень до Туристично-інформаційних центрів за останні чотири роки. Це зробило можливим швидкий та легкий доступ до консолідованої інформації про потоки туристів у Львові, оформлення графіків, діаграм та інших документів у системі. Результати запитів можна завантажити у доступній для машинного зчитування формі. Ефективна аналітика дозволяє не тільки оптимізувати роботу Туристично-інформаційних центрів, а й створювати більш ефективну стратегію розвитку туристичної галузі всього міста, за рахунок глибшого розуміння туристичних потоків.

•   Переваги для бізнесу: повна відкритість статистики з Туристично-Інформаційних Центрів дозволяє учасникам туристичного ринку отримувати більш детальну інформацію про відвідувачів інформаційних центрів, що забезпечує ефективніше прийняття рішень.

Розгортання сервісу на базі Microsoft Azure відповідає ще одній критично важливій для Львівської міської ради вимозі – безпеці інформації. Всі дані зберігаються у хмарі, і ми впевнені у їхній захищеності.

Тимофій Александронець

У співробітництві з «Майкрософт Україна», Львівська міська рада також працює над впровадженням інших електронних сервісів: «Геоінформаційна система» у хмарі, «Персональний кабінет мешканця» на базі Microsoft SharePoint та іншими. Найближчим часом у Львівській міській раді запрацює налагоджена система електронного документообігу, яка забезпечить більшу продуктивність праці співробітників та, за попередніми оцінками, заощаджуватиме близько 400 тис. грн щорічно, за рахунок мінімізації використання паперу.

Львів став одним із перших учасників програми Microsoft CityNext в Україні. Учасником ініціативи також є місто Вінниця, де успішно впроваджено інтегровану комплексну систему муніципального управління. У світі учасниками програми є Тель-Авів, Окленд, Барселона, Буенос-Айрес, Гамбург, Манчестер, Москва, Філадельфія, Чженчжоу та багато інших міст.

Довідка

Microsoft CityNext − це ініціатива для розвитку місцевого самоврядування українських міст. Серед завдань ініціативи CityNext в Україні − підвищення рівня прозорості влади, забезпечення ефективної відповіді місцевої влади на потреби жителів, оптимізація роботи структур місцевої влади, впровадження сучасних інструментів для прийняття управлінських рішень, посилення ефективності використання ресурсів. У центрі програми – потреби мешканця міста, співробітника адміністрації чи представника бізнесу. Реалізація ініціативи дозволить громадянам України, органам місцевого самоврядування та бізнесу впливати на майбутнє своїх міст.

Корпорація Microsoft засновано у 1975 році, вона є визнаним світовим лідером у галузі розробки програмного забезпечення, а також у наданні послуг та рішень, які допомагають людям та компаніям повністю реалізувати свій потенціал.

Компанія «Майкрософт Україна» працює в Україні з 2003 року. До її завдань входить розвиток ринку програмного забезпечення, а також впровадження і локалізація новітніх технологій на території України.