Інна Свистун: «До бюджету Львова за 1 квартал 2019 надійшло 100 млн грн від прозорих аукціоні: що загрожує успішній системі?»

Поки Львів успішно та рекордно наповнює міський бюджет завдяки прозорим аукціонам, малій приватизації, яка приносить левову частку доходів, загрожує небезпека. Про це інформує начальник управління комунальної власності Львівської міської ради Інна Свистун.

Подаємо її пряму мову.

«Наприкінці зими не лише львівські, але й всеукраїнські ЗМІ облетіла інфографіка з рейтингом роботи міст у системі ProZorro.Продажі. Тоді Львів упевнено посів 1-е місце в рейтингу, отримавши, завдяки системі, 138 млн грн в 2018 році. Ми дійсно пишалися цим показником, адже з відривом випередили всі інші міста України. Але, водночас, була й інша думка — чи вдасться виправдати високі очікування наших містян у майбутньому? Чи будуть і далі аукціони в системі ProZorro. Продажі — а це й мала приватизація, і продаж майна міста, і оренда приміщень та тимчасових споруд — настільки ж ефективним інструментом наповнення бюджету міста?

Минув перший квартал 2019 року, і я з певністю можу говорити: так, і навіть більше. Ми маємо стійку тенденцію до зростання бюджетних доходів від торгів через ProZorro.Продажі. Станом на початок квітня 2019 року загалом Львів отримав на прозорих аукціонах (передовсім, реалізовуючи об’єкти малої приватизації) понад 236 млн грн, тобто майже 100 млн грн місто отримало лише у 1 кварталі 2019 року. Ріст — очевидний.

Цікаво й те, що середня кількість учасників у наших аукціонах — вища, ніж у середньому по системі, й становить показник 3,4. За кожен лот велася боротьба, але навіть там, де приходив один учасник, він все одно купував за вищою ціною, ніж оголошена, як ось у цьому випадку — попри присутність 1 учасника, вартість приміщення зросла більше, ніж на 6 млн грн від номінальної. А ось — інший аукціон, тут було 9 учасників, а ціни зросла майже втричі.

Всього в аукціонах, оголошених Львовом, за лоти змагалося 144 унікальних учасники, при цьому чимало з них було не зі Львова. Таким чином, ми залучаємо інвестиції у місто з усіх-усюд.

А це значить, що Львів отримує не лише бюджетні надходження, але й ефективних господарів або орендарів нерухомості, які перемагають на відкритих та прозорих аукціонах, а отже — готові змагатися за лот і, зрештою, платити вищу ціну, ніж конкуренти. Тому ми розраховуємо, що до Львова прийде сильний бізнес, що дасть місту поштовх до ще бурхливішого розвитку. А це і нові робочі місця, і ще більше коштів для покращення добробуту містян, для інфраструктурних змін.

Водночас, ми й надалі плануємо використовувати систему ProZorro. Продажі в інтересах міста. Звісно, якщо українське законодавство не зміниться до невпізнаваності, реформа не «відкотиться» назад.

Але яка є причина, щоб так вважати, адже ви стверджуєте, що ця реформа — дуже успішна? — запитає хтось. І я буду змушена визнати, що в мене є всі підстави переживати за долю цієї реформи. Адже у Верховній Раді іще в січні було зареєстровано законопроект № 9494, що може разючим чином зашкодити реформі державних та комунальних продажів та знищити усі здобутки малої приватизації.

Про недоліки цього законопроекту, які мають згубний вплив на малу приватизацію, іще в лютому писав для «Економічної правди» координатор DoZorro Іван Лахтіонов. Про цю проблему, зумовлену законопроектом, висловлювалися й інші шановані експерти. Однак, як бачимо із сайту Верховної Ради, наразі це не мало жодного впливу на парламент, і ProZorro. Продажі досі загрожує недобросовісна конкуренція від ненадійних корупційних систем-одноденок, адже законопроект, зокрема, містить і подібні норми.

Я щиро вірю в те, що електронній системі ProZorro. Продажі вдасться уникнути усіх небезпек. Адже в нашій державі кожна успішна реформа — на вагу золота. Львів на собі знає, як це — бути попереду реформування країни, тож ми усім містом вболіваємо за якнайуспішніше майбутнє цієї системи", — повідомила Інна Свистун, начальник управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради.