Комунальний громадський транспорт Львова активно оновлюють. Львів робить ставку на екологічні види транспорту — трамваї, тролейбуси, електробуси. Місто активно працює над покращенням сфери перевезень пасажирів, оновленням і збільшенням кількості одиниць громадського транспорту. Цього року місцевий виробник виготовить на замовлення міста 50 нових тролейбусів. Сьогодні відповідний договір гарантії між ЄБРР та ЛМР в Києві, в офісі ЄБРР, підписали керівник міста Андрій Садовий та керівник Банку в Україні Маттео Патроне. Також у планах Львова — закупівля ще 10 нових трамваїв та 100 автобусів. Опрацьовується можливість закупівлі 100 електробусів.

«З Європейським банком ми маємо найбільше угод і це є один з наших найбільших партнерів. Успіх міста є напряму пов’язаний з банком. Для мене сьогодні велика честь з новим керівником підписати важливу угоду про гарантії. Мова йде про те, що ми будемо мати можливість виготовити 50 тролейбусів і ці тролейбуси будуть виготовляти на львівському заводі „Електрон“, який виграв тендер європейського рівня. Європейські гроші, європейська якість. Ці тролейбуси виїдуть ще цього року на вулиці міста Львова. Це прекрасне партнерство з банком, робочі місця, і українська продукція, яка буде мати можливість більше себе промувати в цілому світі. Це дуже важлива угода для громади міста. Велика подяка команді за роботу», — сказав міський голова Львова Андрій Садовий.

«Дякую дуже, ми розпочали ще одну співпрацю. Зазначу, що не останню, і очікуємо на якісну роботу. Думаю, наступна співпраця буде великою співпрацею ЄБРР і міста», — сказав Маттео Патроне, директор ЄБРР в Україні.

Нагадаємо, 18 лютого 2018 року ЛКП «Львівелектротранс» підписало контракт з ТОВ «СП «Електронтранс» про поставку 50 нових тролейбусів. Підписання відбулося в рамках кредитної угоди з ЄБРР щодо реалізації проекту модернізації громадського тролейбусного транспорту, якою передбачено придбання 50 нових, низькопідлогових тролейбусів, реконструкція тролейбусної контактної мережі та двох депо, розташованих на вул. Промисловій (трамвайне депо) і вул. Тролейбусній (тролейбусне депо).

Сьогодні, 1 березня, відбулося підписання договору гарантії, відшкодування та підтримки щодо реалізації проекту модернізації громадського тролейбусного транспорту між Львівською міською радою і Європейським банком реконструкції та розвитку. Відповідно до договору, Львівська міська рада виступає гарантом щодо кредитних зобов’язань ЛКП «Львівелектротранс» перед Європейським банком реконструкції та розвитку.

ЄБРР організовує пакет фінансування в сумі до 17,5 млн. євро на придбання до 50 нових тролейбусів, який складається з 13-річного кредиту ЄБРР в сумі до 15 млн. євро і кредиту Фонду чистих технологій в сумі до 2,5 млн. євро. Кошти будуть надані ЛКП «Львівелектротранс», яке експлуатує в місті 10 тролейбусних маршрутів загальною протяжністю майже 75 км.

В рамках цього проекту буде профінансовано закупівлю до 50 нових тролейбусів та обладнання для їх технічного обслуговування, а також реконструкцію та модернізацію двох електротранспортних депо і контактної мережі. Нові низькопідлогові тролейбуси забезпечать комфортний проїзд у транспорті для пасажирів з дітьми, інвалідів та громадян похилого віку. Очікується, що внаслідок цієї модернізації споживання електроенергії скоротиться приблизно на 20%, а викиди CO2 — на 1907 тонн на рік.

Нагадаємо, на початку лютого Європейський банк реконструкції та розвитку підтвердив, що консорціум у складі ТзОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» (Україна) і ПАТ «Концерн-Електрон» (Україна) є переможцем у тендері по проекту «Модернізація громадського тролейбусного транспорту м. Львова», тобто є переможцями на поставку 50 тролейбусів для ЛКП «Львівелектротранс». Відтак, Львів придбає 50 нових тролейбусів місцевого виробника. Тендер відбувався наприкінці минулого року.

Співпраця Львова з «Електронтранс» розпочалася у 2013 році — замовленням першого низькопідлогового трамвая. Наступний аналогічний трамвай місто замовило у 2014 році, а у 2015 році місто отримало від «Електрону» електробус.

Найбільше і різнопланове замовлення виробник отримав від Львова у 2016 році, а саме: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, які було замовлено спеціально для сихівського напрямку, та замовлення на автобуси, які місто повністю отримало у 2017 році. У 2018 році — 50 автобусів. Загалом за останні 5 років Львів замовив у «Електронтрансу» 135 одиниць транспорту: 10 тролейбусів, 9 трамваї, 1 електробус та 105 автобусів — 50 з них замовлено торік.

«Місто Львів є найбільшим партнером ЄБРР серед інших міст України. Всі тендерні процедури, коли ми працюємо з ЄБРР, відбуваються за європейським законодавством. Це суттєво мінімізує будь-які корупційні ризики і це дає можливість купувати продукцію високої якості.

Чим цікава співпраця з банком? Отримуючи кошти, ми отримуємо велику грантову підтримку від різних фундацій Європейського Союзу.

Співпраця з ЄБРР є найбільш вигідна, якщо порівнювати співпрацю з будь-яким іншим інвестором. Банк — це інвестор, будь-яка сума, що дається на термін до 10-ти чи більше років, є інвестицією", — зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.

Також Андрій Садовий додав, що торік Львів закупив найбільше нового комунального транспорту, порівняно з іншими містами України, адже завдання — до 2020 року на 70% оновити весь громадський транспорт Львова.

«В Україні торік міста закупили 269 одиниць техніки. З них місто Львів купило 150 одиниць. Таких інвестицій у комунальний транспорт, як зробив Львів, не зробило жодне з міст України», — додав мер Львова Андрій Садовий.

Також торік Львів придбав 30 берлінських трамваїв та 150 нових великогабаритних автобусів: 100 МАЗів і 50 Електронів. А цього року у планах придбати ще 10 нових трамваїв та 100 автобусів.

«Місто має чітке бачення та поступово оновлює парк електротранспорту, закуповує нові автобуси. Ми будемо й надалі максимально скеровувати зусилля, щоб львів’яни мали якісний транспорт і комфорт.

Для Львова є пріоритетом і принциповою позицією підтримка власного товаровиробника. Нам приємно, що саме концерн «Електрон» зумів перемогти у міжнародному тендері, який проводився за міжнародними стандартами. Приємно, що наш виробник зумів надати найкращу пропозицію і пройти усі процедурні завдання.

Сподіваюся, що ми й надалі будемо підтримувати і розвивати місцевого виробника, адже тільки місцевий виробник може створювати економічні прориви для всієї держави. Розуміємо, що виробник мусить бути конкурентним не тільки на внутрішньому ринку, але й на міжнародному, адже зараз багато проектів йде за фінансування ЄБРР і ЄІБ, і вони вимагають певних критеріїв. Для цього виробнику необхідно налагодити, оптимізувати і наростити об’єми та мати великі замовлення", — коментує Геннадій Васьків, заступник міського голови Львова з фінансово-економічних питань.

Як наголосила Ірина Іванишин, керівник реалізації проектів МФО ЛКП «Львівелектротранс», тендер на закупівлю 50 нових тролейбусів відбувався за правилами Європейського банку реконструкції та розвитку, який не надає жодних переваг національному виробнику.

«Потрібно віддати належне, тому що консорціум „Електрон“ і „Електронтранс“ на високому рівні підготували тендерну документацію та запропонували найкращу ціну, яка дозволила їм виграти міжнародний конкурс. Отож через півроку ми маємо отримаємо перших 10 тролейбусів. Натомість тривалість контракту 44 тижні від дати отримання авансового платежу постачальником», — повідомив Ірина Іванишин.

Довідка

Станом на сьогодні ЛКП «Львівелектротранс» експлуатує 72 одиниці тролейбусів (48 одиниць — старі, 14 одиниць — відносно нові, 10 одиниць — нові) та 126 одиниць трамваїв (98 одиниць — старі, 19 одиниць — берлінські, придбані у 2018 році, 9 одиниць — нові). Також підприємство має на балансі 1 електробус.