Орієнтовно 1 млрд 200 млн грн наступного року буде інвестовано у розвиток електротранспорту Львова

  • 27.12.2019, 13:07
  • Ганна Пищула
Пріоритетом для Львова є розвиток електротранспорту. Для цього, за словами міського голови Львова Андрія Садового, у наступному році орієнтовно 1 млрд 200 млн грн буде інвестовано у розвиток електротранспорту Львова, а саме для закупівлі 100 нових тролейбусів і 10 нових трамваїв. На переконання мера, люди готові платити вищу ціну за проїзд в електротранспорті за умови кращого сервісу. Проте пенсіонери і всі пільговики продовжуватимуть їздили безкоштовно. Цієї політики місто змінювати не буде.

фото: Олександр Мазуренко

«Ми були здивовані сьогодні зранку, коли дізналися, що Приватбанк чомусь почав брати за проїзд в електротранспорт на 1 грн більше. Вони вибачилися за це і всі кошти, які вони зняли, вони повернуть людям. Думаю, що такого більше не буде. Адже у нас немає жодного рішення про зміну тарифу. Тариф, залишається таким, яким був. Також усі пенсіонери їздять безкоштовно, і всі, хто має пільги ними користуються. Сьогодні не простий час. Тому у наступному році буде новий день, нова розмова.

Можу тільки проанонсувати, що в наступному році будуть зроблені одні з найбільших інвестицій міста в розвиток електротранспорту, ніж за всі роки незалежності. Ми плануємо оголошувати тендер на купівлю 100 тролейбусів — вартість приблизно десь 800 млн грн. Будемо купувати 10 нових трамваїв — це інвестиція орієнтовно 400 млн. грн. Тобто загалом 1 млрд 200 млн. грн будемо вкладати в розвиток електротранспорту у Львові. Це надзвичайно великі кошти. І люди готові платити вищу ціну за кращий сервіс. Бо коли сервіс не міняється, то я проти піднімати ціни. От вийшли на вулиці міста 150 нових автобусів. Люди говорять добре. Виходять зараз тролейбуси — люди відчувають зміни. І якщо ми, як обіцяє Електрон, до кінця березня отримаємо 50 нових тролейбусів, то людина матиме вибір — чи платити 5 грн за проїзд у старому тролейбусі, чи 6 у новому. Буде різниця? Та, щоб ви розуміли, всі хто має карточку — ціна мінятися не буде. Також пенсіонери у нас як їздили безкоштовно так і будуть. Цієї політики ми змінювати не будемо.

Наша велика мета — щоб у Львові, з громадського транспорту працював лише електротранспорт. Тому я вірю, що підприємство Електрон таки сертифікує електробус на європейський ринок, і ми зможемо мати більше замовлень і мати в себе більше тролейбусів, трамваїв, електробусів. А зараз поки змушені купувати автобуси, та з невеликим викидом шкідливих речовин в атмосферу.

Також я би дуже хотів, щоб у цих тендерах, які ми будемо оголошувати на закупівлю 100 тролейбусів і трамваїв перемагали наші виробники. Бо це і робочі місця і податки. Але це міжнародні тендери. Тому я можу мати лише бажання, а визначитиме ЄБРР. До речі, Електрон переміг на міжнародному тендері, який був оголошений ЄБРР", — повідомив мер Львова Андрій Садовий.

За його словами, важливо щоб державний уряд також допомагав і підтримував розвиток місцевих виробників.

«Чому МАЗ так активно заходить на український ринок? Бо вони від свого уряду мають пільгове кредитування — 1% річних. А що наш виробник? Якщо йому потрібні обігові кошти, він іде в банк і під які відсотки їх отримує — під 20%. Тому, він не є конкурентним з виробником з Білорусії.

Зараз нам у Україні треба, орієнтовно, 30 тис одиниць громадського транспорту придбати. І я б хотів, щоб це був транспорт українських виробників. І ми для цього маємо потужності і все необхідне. Але якщо буде демпінг, якщо держава не буде захищати своїх, то буде не просто. Тому це є велика державна справа, і я б хотів, щоб новий уряд звертав на це увагу. Наскільки я це можу робити у Львові, я це роблю.

Я пригадую, що у 2015 році за ініціативи Самопомочі, Верховна Рада надавала 1 рік підтримку розвитку трамваїв. Тоді була окрема програма під це", — відзначив Андрій Садовий.