Перший міжнародний фестиваль ретро-автомобілів «Запорозькі забави з Левами»

  • 09.06.2010, 14:34
  • 922
12-13 червня 2010 року у Львові відбудеться перше міжнародне спортивно-туристичне ралі антикварних автомобілів «Запорозькі забави з Левами 2010». Організовує захід авто-фан-клуб «ЗАЗ-КОЗАК». Любителі «горбатих» у рамках святкування Днів Європи в Україні – 2010 планують урочисте підписання Меморандуму про співпрацю та спільне проведення фестивалів ретро-автомобілів клубів України та Польщі.

12-13 червня, на запрошення авто-фан-клубу «ЗАЗ-КОЗАК», щоб позмагатися за призи та кубки, приїдуть власники ретро-автомобілів з міст побратимів Львова - Жешова, Кракова та Любліна. Разом  з українцями вони змагатимуться в туристично-навігаційному ралі «Запорозькі забави з левами» та спробують свої сили на трасі довоєнних Гран-прі Львова – «Львівський трикутник».

У перший день фестивалю 12-го червня (субота) змагання відбудуться в Брюховичах. Гонка за Легендою (приблизно 20 км) та різноманітні завдання на вправність і кмітливість.

13-го червня усі автомобілісти перебуватимуть у Львові. Передбачено виставку-презентацію автомобілів на площі Ринок (10.30 - 14.00), шоу-змагання та участь у Європейському параді. Після шоу-змагань (на трасі «Львівський трикутник» (15.00-16.30) гонщики здолають три кола по 3041 метру. Потім ретро-автомобілі знову повернуться на пл. Ринок. Тут відбудеться нагородження та вручення призів від організаторів, спонсорів та патронів фестивалю. Генеральний консул Республіки Польща у Львові вручить Кубки імені першого переможця львівських Гран-прі, чемпіона Польщі Генріха Ліефельда закордонним учасникам гонок.

П’ятиразовий чемпіон України з ралі Василь Ростоцький особисто вручатиме Кубки українським учасникам змагань.

Фестиваль ретро-автомобілів - це не лише автомобільні змагання. Чи не найцікавішим та найскладнішим завданням буде власне «полювання за левами» - своєрідний квест в центральній частині міста. На переможця очікує оригінальний приз від мера міста Андрія Садового. Популярні знавці Львова – брати Радковці від  імені міського голови вручать головну нагороду найкращому мисливцю за левами - справжнє мистецьке творіння – скляного «ЛЕВА» ручної роботи.

Організатор фестивалю львівський авто-фан-клуб «ЗАЗ-КОЗАК» запрошує журналістів взяти участь у змаганнях в якості одного із членів екіпажу – штурмана. На кращий «журналістський» екіпаж чекає оригінальний приз. Один із партнерів фестивалю ТМ «Мафон» нагородить також і кращий жіночий екіпаж.

Цьогорічні змагання «Запорозькі забави з Левами» - перший етап запровадження у Львові  великого традиційного європейського автофестивалю антикварних автомобілів. Саме цьогоріч Перший український автомобіль «Запорожець» ЗАЗ-965 відзначатиме своє 50-річчя та стане повноправним учасником Європейської ретроспільноти.

«Фестиваль, який ми проводимо цими вихідними у Львові, буде першим в Україні такого типу. У перший день загальна тривалість маршруту перегонів становитиме 6 годин. На сьогодні вже зареєструвалось 34 автомобілі. Це достатньо, за кордоном, наприклад, на таких фестивалях реєструється від 30 до 50 автівок. Вже підтверджено 6 екіпажів з Польщі. Будуть також гості з Києва, Рівного, Луцька, Івано-Франківська», – розповів віце-президент авто-фан-клубу «ЗАЗ-КОЗАК» Роман Фернеза.

«Ми плануємо зробити фестиваль щорічним, можливо в іншому, більш спортивному форматі. Наступного року хочемо запросити 16 країн. Головний приз – скляна статуетка лева. За неї зможуть поборотись і львівські автомобілісти, і польські, навіть журналісти у складі екіпажу. Так ми зможемо віднайти найкращого мисливця за левами. Статуетки буде дві, бо розуміємо, що польським колегам через мовні бар’єри буде важко віднайти усіх левів, тому до них будемо менш вимогливими. Учасники змагань зможуть побачити не лише кам’яних левів, а й шоколадних», – додає представник авто-фан-клубу «ЗАЗ-КОЗАК» Світлана Кравс.

Довідка

1897 року вуличками Львова прогуркотіло перше авто. Власником новенького "Бенц Вікторіа" був піонер видобування нафти у Галичині інженер Казімеж Одрживольські. А вже на початку 1907 року у Львові було засновано громадську організацію - Галицький Автомобільний Клуб - один з найстаріших в Європі. ГАК був визнаним членом Австрійського Автомобільного Клубу та мав свою філію у Кракові. 1923 року через місто проходив маршрут ралі. У Львові для змагань вибрали трасу «Львівський трикутник».

Серед багатьох варіантів вуличної траси, які розглядалися, найкраще всім вимогам відповідав так званий «львівський трикутник», тобто вул. Пелчинська (Вітовського), Стрийська та Кадецька (Гвардійська). Крутий підйом (вул. Стрийська) від площі І. Франка до монументу, узвіз (вул. Гвардійська) та довга пряма з поворотами великого радіуса надавали цій трасі своєрідного характеру, що поєднував елементи гірських перегонів та кільцевих змагань. Довжина одного кола складала 3041 м. Старт перегонів подавався завжди від місця, де зараз розташований фонтан перед входом у парк з вул. Вітовського. Всі автомобільні перегони серії Гран-Прі, що відбулися у Львові, проходили на "львівському трикутнику".

2000 року ентузіастам з львівського авто-фан-клубу «ЗАЗ-КОЗАК» вдалося відновити шоу-перегони «Львівським трикутником». У змаганнях 2000 року на старт вийшли 18 антикварних Запорожців моделі ЗАЗ-965, який в народі люб’язно прозвали «Горбатий». Наступні змагання відбулися через п’ять років, так львівські автомобілісти відзначили 75-річчя міста.

Вже наступного року за сприяння Федерації Автомобільного спорту України до Львова будуть запрошені ретро-автомобілі з 16-ти країн, представники яких у різні роки змагалися на історичній трасі «Львівського трикутника».

Переможці Гран-Прі міста Львова: 1930 Хенрик Ліефельд (Польща), 1931 Гоне Штук фон Віліц (Німеччина), 1932 Рудольф Караччіола (Німеччина), 1933 Еужен Бйорнстад (Норвегія).