Ми очікуємо дозвіл від ЄБРР, аби провести наступний етап тендеру на будівництво сміттєпереробного заводу, — С. Євтушенко

  • 23.01.2020, 18:15
  • 693
  • Пресслужба ЛМР
Сьогодні, 23 січня, під час засідання сесії Львівської міської ради депутати заслухали інформацію щодо стратегії розвитку підприємства ЛКП «Зелене місто». Зокрема, директор підприємства Святослав Євтушенко розповів, що незабаром стартує другий етап тендеру на будівництво сміттєпереробного заводу.

«Зараз проводиться тендер. Нещодавно завершився перший етап, який називається «проведення перед кваліфікацією». На сьогоднішній день до другого етапу допущені 2 підприємства.

Буквально вчора ми отримали від банку певні уточнення та коментарі. Ми їх опрацюємо і, я впевнений, що на кінець наступного тижня ми матимемо дозвіл до проведення другого етапу", — зазначив директор ЛКП «Зелене місто» Святослав Євтушенко.

Як зауважив міський голова Львова Андрій Садовий, допомога Європейського банку реконструкцій та розвитку дає можливість Львову рівномірно вибудувати процес будівництва заводу, без навантаження на тарифи для мешканців.

«Це дорого. У Європі вартість переробки однієї тонни відходів коштує від 40 доларів до 170. Те, що ми будуємо завод за кошти ЄБРР дозволяє нам нормально та планомірно вибудовувати цей процес, аби не була навантаження на тариф для мешканців.

Ми чекаємо коли винних у сміттєвій блокаді покарають і сподіваємось, що нам повернуть наші кошти. Зараз цим займається і НАБУ і ДБР", — зазначив мер.

Також він відзначив, що відповідальність у питанні поводження з відходами належить місту.

«Рішення про територію заводу було прийняте безпосередньо нами у сесійній залі. І він має будуватись на території Львова тому, що з інших міст, сіл чи районів ми не отримали жодної пропозиції, на превеликий жаль. Питання переробки відходів повинна вирішувати громада, яка їх створює, тому ми зобов’язані це все зробити, не зважаючи на складнощі», — додав міський голова.

Нагадаємо, завод, який мають намір збудувати у Львові, буде працювати за технологією механіко-біологічної переробки. Поняття «механічна переробка» означає відсортовування відходів з допомогою спеціального автоматизованого обладнання, а також частково деякі процеси проводитимуться вручну. Цей етап важливий для того, щоб розділити вторинну сировину (скло, метали, полімери, макулатура, тетрапак), з якої згодом формуватимуть товарні партії та відправлятимуть на переробні підприємства. А органічні відходи компостуватимуть. Механіко-біологічна переробка дозволить якісно відділяти відходи, які можна переробити знову.

Такий сміттєпереробний комплекс відповідає вимогам Національної стратегії поводження з відходами до 2030 року, яка ґрунтується на найкращих технологіях, які діють у Європі та визнані Європою ефективними у вирішенні проблеми переробки відходів. Окрім того, у ЄС керуються документом BAT (Best Available Technologies) — про найкращі доступні технології в галузі переробки сміття.

Частка залишкових відходів у цьому комплексі становитиме не менше 30%. Головне завдання заводу з механіко-біологічної переробки — зменшити об’єм залишкового сміття, яке так чи інакше підлягає утилізації шляхом захоронення. Проте це будуть вже перероблені і спресовані відходи, а не у змішаному вигляді, як це є зараз. Окрім того закон України «Про відходи» передбачає, що з 1 січня 2018 року всі відходи мають бути перероблені перед тим, як потрапити на захоронення.

Оскільки на заводі передбачений процес оброблення органічних відходів, це дозволить якісно розділяти фракції сміття, а сам процес є контрольований та безпечний. Зокрема, буде кілька різних зон та 24 тунелі закритого типу, де контролюватимуть параметри клімату та викиди, також працюватимуть спеціальні фільтри, що не дозволить поширення неприємного запаху.

Для додаткових гарантій консультувати та наглядати за будівельними, екологічними нормами та фінансовими витратами будуть європейські фахівці від ЄБРР та Фонду Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля, які й фінансують проект.

Новий завод буде розрахований на потужність, яка забезпечить потреби міста — це 240 тисяч тон відходів на рік при двозмінній роботі. Окрім того, проект передбачає можливість модернізації у випадку збільшення навантаження, або введення на заводі додаткової третьої зміни.

відео: Андрій Андрух