Львів має нову схему маршрутів громадського транспорту

У Львові реформують систему пасажирських перевезень. Цим комплексним питанням займається французька консалтингова компанія «Луїс Бергер» (Louis Berger). Сьогодні компанія представила замовнику – Львівській міській раді – нову схему маршрутів громадського транспорту.

Транспортна схема буде винесена на громадське обговорення, а потім  - на затвердження виконавчого комітету ЛМР. За інформацією начальника управління транспорту та зв’язку ЛМР Миколи Жука, впровадження нової мережі громадського транспорту відбуватиметься у два етапи, впродовж вересня - листопада цього року.

Наша компанія підписала угоду з Львівською міською радою. Ця співпраця підтримується грантом, виділеним Європейським банком реконструкції та розвитку.  Ми працюємо над рядом напрямків, зокрема  ліцензування громадського транспорту, зміна структури тарифу та запровадження електронного квитка, нова структура паркування. Але на сьогоднішні вже завершена робота над новою транспортною мережею міста.

Керівник проекту компанії Louis Berger  Девід Джерретт

За словами Девіда Джерретта, існуюча схема громадського транспорту має ряд негативних сторін, зокрема значна конкуренція між маршрутами комунального транспорту (електротранспорт та автобуси великої місткості) і маршрутами приватного транспорту (автобуси середньої місткості). Але сьогодні вже розроблено схему, за якою ці дві сторони можуть існувати разом і не конкурувати між собою. Для реорганізації схеми маршрутів громадського транспорту експерти компанії, проаналізувавши існуючий стан та умови міста, виділили основні концептуальні положення:  центральна частина міста повинна бути максимально звільнена від громадського транспорту, необхідно максимально уникнути дублювання маршрутів, маршрути ділитимуться на хордові, які проходитимуть від периферійних районів до центра міста (обслуговують автобуси середньої місткості) та радіальні, які з’єднуватимуть периферійні райони міста (обслуговують автобуси великої місткості).

В центральній частині міста пролягає лише 6 радіальних автобусних маршрутів. Електротранспорту надається максимальна перевага як транспорту великої провізної здатності і екологічно чистому.

Всі без винятку маршрути запроектовані з фіксованими зупинками.

Середня пішохідна досяжність до зупинок громадського транспорту оцінена в 350 м. В центральній частині передбачено 15 трансферних зупинок, середній час пішохідної доступності між якими складає 7 хв. До цих трансферних зупинок в свою чергу запроектовано 40 хордових маршрутів, які обслуговуються автобусами середньої місткості.

Всі радіальні маршрути розвертаються в центральній частині по так-званому малому кільцю: пл. Галицька – вул. Підвальна – Добробут – пр. Свободи. При цьому, зупинки передбачено лише на пл. Галицькій, вул. Підвальній та ринку «Добробут». На цих трансферних зупинках можна здійснити пересадку на інший радіальний маршрут, який прямує до іншої периферійної частини міста. Крім радіальних автобусних маршрутів, доступ до центральної частини міста в межах вищевказаного кільця має лише електротранспорт начальник управління транспорту Микола Жук.  Відповідно до нової транспортної мережі, загальна кількість автобусних маршрутів зведена з 78 до 46. При цьому забезпечено покриття маршрутами всієї території міста.

Внаслідок зменшення кількості маршрутів підвищено експлуатаційну швидкість, а отже зменшено час перевезення. Зараз пасажири фактично сплачують не за поїздку у транспорті, а за перебування у автобусі, адже в години пік громадський транспорт рухається зі швидкістю 2 км./год. на закоркованих вулицях заступник начальника управління транспорту та зв’язку Андрій Білоус. При розробці маршрутів враховано можливість доступу до соціальних об’єктів таких як приміський та центральний вокзали, основні лікарні, адміністративні споруди тощо.

Також оцінено транспортне сполучення спальних районів відповідно до кількості мешканців, які в них проживають. Наприклад Сихів обслуговуватимуть 20 маршрутів, район вул. Щурата – 16 маршрутів, Рясне - 8 маршрутів, Винники – 3 маршрути. Але зменшення кількості маршрутів означає збільшення кількості транспортних засобів, відповідно буде менший інтервал руху. начальник управління транспорту Микола Жук. 

Невід’ємну частину нової транспортної схеми міста складає заборона в’їзду міжміських автобусів у центральну частину міста. На сьогоднішній день, близько 350 міжміських маршрутів змушені проходити через центр міста, щоб дістатись до автостанції. Нами розроблено 6 автостанцій, в 6 периферійних районах міста, які обслуговуватимуть міжміські маршрути відповідних напрямків. заступник начальника управління транспорту та зв’язку Андрій Білоус.

Для кращого розуміння принципів нової транспортної схеми та для зручності пасажирів здійснено кольорове зонування міста. Кожному транспортному району присвоєно окремий колір, відповідно до цієї концепції будуть оформлені таблички на автобусах та знаки на зупинках.

Нагадаємо, для виконання деталізації плану маршрутної мережі громадського транспорту були залучені фахівці кафедри транспортних технологій Національного університету «Львівська політехніка».