Громадські слухання щодо тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення

  • 1865

26 жовтня 2007 року о 16.00 у сесійній залі Львівської міської ради, за адресою: м.Львів, пл.Ринок,1, каб.202 відбудуться громадські слухання проекту рішення виконавчого комітету "Про тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення"

На даний час послуги, які надає Львівське міське комунальне підприємство „Львівводоканал", є збитковим, що зумовлює погіршення його фінансового стану, умов господарювання та зростання величини кредиторської заборгованості.

Збиткова діяльність пов'язана з невідповідністю тарифів тим витратам, які фактично несе підприємство. З незалежних від підприємства причин значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлено підвищенням цін на хлор, електроенергію, реагенти, покупні комплектуючі вироби, паливно-мастильні та інші матеріали, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та вартості всіх договірних робіт та послуг. Так, за період, що минув з моменту перегляду тарифів, вартість електроенергії, питома вага якої в операційних витратах становить 38,44 %, за 1 Квт.год. підвищилась з 0,1711 грн. до 0,2457 грн.(зростання 43,6%) та з 0,2563 грн. до 0,3373 грн. (31,6%).

Збиткова діяльність підприємства приводить до зменшення його фінансових ресурсів, передусім статутного капіталу. Застаріла технічна база вимагає проведення значних обсягів ремонтних робіт, а джерело фінансування заходів, які підприємство повинно спрямовувати на зміцнення матеріально-технічної бази, відсутнє. Оскільки власні фінансові ресурси знаходяться на рівні, нижчому від мінімально необхідного для організації виробничого процесу та процесу реалізації послуг, ЛМКП "Львівводоканал" не в змозі своєчасно сплачувати податки, погашати інші зобов'язання, проводити поточні ремонти та аварійні роботи.

Таким чином, діючі тарифи послуг з водопостачання та водовідведення вже не можуть виконувати свого економічного призначення і повертати підприємству кошти, затрачені на виробництво.

Повний текст проекту рішення виконавчого комітету та аналіз регуляторного впливу наведені нижче.

Пропонований регламент для доповідей та виступів учасників слухань:

Час проведення слухань 16.00-18.00

Представлення проекту положення - до 30 хв. ( Час на доповідь до 10 хв.)

Запитання учасників слухань по суті проблеми - до 20 хв. (Час на запитання - до 2 хв.)

Обговорення та внесення пропозицій до 60 хв. (Час на виступ - до 5 хв.)

Голосування внесених пропозицій до 10 хв.

З питань організації та проведення громадських слухань просимо звертатись у відділ громадського партнерства управління "Секретаріат ради" за тел. 297-57-63 або на електронну скриньку: civicpartner@ukr.net. Запрошуємо усіх охочих.

Проект

Рішення

Про тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення

Керуючись ст.28 Закону України від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 року №959 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення"", ухвали міської ради від 19 .10. 2006р. № 219 "Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради", відповідно до Законів України "Про житлово-комунальні послуги", «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розглянувши звернення ЛМКП «Львівводоканал» щодо тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, виконавчий комітет вирішив:

1.Затвердити тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення для всіх груп споживачів згідно з додатком.

2.Це рішення вступає в дію з дня його опублікування.

3.ЛМКП »Львівводоканал» повідомити споживачам через засоби масової інформації про причини зміни тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення і не раніше ніж за 30 днів з дня повідомлення проводити розрахунки за надані послуги.

4.При уточненні показників міського та районних бюджетів м.Львова на 2007 рік у зв`язку із збільшенням тарифів на послуги водопостачання і водовідведення, передбачити видатки для надання муніципальних субсидій категоріям громадян, визначених рішенням міськвиконкому від 01.03.2002р.№80 із змінами до нього, та врахувати потребу в коштах при формуванні бюджету міста на 2007 рік.

5.Департаменту „Адміністрація міського голови" оприлюднити це рішення у засобах масової інформації.

Відповідальний: директор департаменту „Адміністрація міського голови".

6.Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови.

Міський голова

Додаток

Затверджено рішенням

виконкому  від   №

Тарифи ЛМКП "Львівводоканал"

на послуги водопостачання та водовідведення

(з врахуванням податку на додану вартість)

Споживачі

Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення (грн.)

Тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення (грн.)

за 1 куб.м. води

за 1 куб.м. стоків

1. Для населення

1,79

0,80

2. Відпуск води для підприємств, що обслуговують:

м. Городок

м. Винники

с. Лапаївку

0,97

1,17

0,97

0,42

0,79

Для населення зони депресійної лійки

0,31

4. Для бюджетних установ, організацій

3,88

0,86

5. Для інших споживачів

3,88

0,86

Примітка:

- економічно -обгрунтовані планові витрати без врахування податку на додану вартість становлять у розмірі:

за 1 куб.м. води -1,312 грн. , за 1 куб. стоків- 0,652 грн.

-відповідно до п.15.9 „Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України" ЛМКП "Львіводоканал" на підставі укладених договорів з бюджетними установами і організаціями та іншими споживачами, за додаткове водовідведення (дощові стоки) проводити за тарифом 0,86 грн. за 1 куб.м. стоків;

-вартість за надані послуги з водопостачання для населення зони депресійної лійки відшкодовується підприємству частково (в межах 45 відсотків обсягів річної реалізації води) за рахунок коштів міського бюджету м.Львова, решта (55 відсотків обсягів річної реалізації води) - за рахунок тарифів для споживачів;

-відповідно до рішення виконавчого комітету від 08.06.2007р.№365 „Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг у м.Львові" у зв`язку з поетапним введенням договірних стосунків між виробником та виконавцем послуг з водопостачання та водовідведення,  ЛМКП „Львівводоканал"-виробник  послуг з водопостачання та водовідведення, в межах затвердженого тарифу для населення, на підставі укладених договорів здійснює оплату львівським комунальним підприємствам-виконавцям таких послуг у розмірі 3 відсотків до фактично нарахованої суми за послуги з водопостачання та водовідведення.

Аналіз регуляторного впливу

введення тарифів  на послуги водопостачання та водовідведення

у 2007 році

ЛМКП „Львівводоканал"

ІВизначення проблеми

На даний час послуги, які надає Львівське міське комунальне підприємство „Львівводоканал" є збитковим, що зумовлює погіршення його фінансового стану, умов господарювання та зростання величини кредиторської заборгованості.

Збиткова діяльність пов'язана з невідповідністю тарифів тим витратам, які фактично несе підприємство. З незалежних від підприємства причин значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлено підвищенням цін на хлор, електроенергію, реагенти, покупні комплектуючі вироби, паливно-мастильні та інші матеріали, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та вартості всіх договірних робіт та послуг. Так, за період, що минув з моменту перегляду тарифів, вартість електроенергії, питома вага якої в операційних витратах становить 38,44 %, за 1 Квт.год. підвищилась  з 0,1711 грн. до 0,2457 грн.(зростання 43,6%) та з 0,2563 грн. до 0,3373 грн. (31,6%).

Збиткова діяльність підприємства приводить до зменшення його фінансових ресурсів, передусім статутного капіталу. Застаріла технічна база вимагає проведення значних обсягів ремонтних робіт, а джерело фінансування заходів, які підприємство повинно спрямовувати на зміцнення матеріально-технічної бази, відсутнє. Оскільки власні фінансові ресурси знаходяться на рівні, нижчому від мінімально необхідного для організації виробничого процесу та процесу реалізації послуг,                       ЛМКП "Львівводоканал" не в змозі своєчасно сплачувати податки, погашати інші зобов'язання, проводити поточні ремонти та аварійні роботи.

Таким чином, діючі тарифи послуг з водопостачання та водовідведення вже не можуть виконувати свого економічного призначення і повертати підприємству кошти, затрачені на виробництво.

Протягом 2002-2006рр. на підприємстві, як у всіх регіонах України, у зв'язку із встановленням мешканцями м. Львова квартирних приладів обліку води зберігається тенденція до падіння обсягів реалізації питної води населенню, у  2006 році ситуація дещо стабілізувалася

Таблиця № 1

(тис.куб.м)

Реалізація

2002 рік

2003 рік

2004 рік

2005 рік

2006 рік

населення

47 576

42 190

39 086

38 011

38461

ІІ. Мета державного регулювання тарифів на послуги

Метою державного регулювання тарифів на послуги водопостачання та водовідведення у 2007 році є впорядкування тарифів для створення умов економічно-ефективної та безперебійної роботи підприємства при повному покритті витрат підприємства за надані послуги, досягнення рівня економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво з урахуванням природних особливостей регіону та технічних можливостей підприємства.

ІІІ. Роз'яснення проблеми

Необхідність впорядкування тарифів на послуги, що надає                                 ЛМКП "Львівводоканал", у 2007 році зумовлено впливом ряду факторів :

-зростання собівартості послуг водопостачання та водовідведення за рахунок збільшення витрат на матеріальні ресурси, розрахунок яких для включення у тарифи відбувається за поточними цінами, що не дозволяє враховувати інфляційні процеси;  :

Таблиця № 2

матеріали

Один.вим.

в розрахунку діючого базового тарифу

в проекті на 2006р.

різниця

електро-енергія

грн. кВт.год

І клас

0,1711

ІІклас

0,2563

І клас

0,2457

ІІклас

0,3373

0,0746

0,0810

хлор

грн.

кг

2,39

2,39

2,86

2,86

0,47

-збільшення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати. У діючому тарифі мінімальний розмір заробітної плати закладено : з 1 квітня 2005р.- 290грн., з 1 вересня -332грн. Відповідно до  Закону України "Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік" розмір мінімальної зарплати з 1 січня 2007р.становить 400грн., з 1 квітня - 420 грн., з 1 липня - 440 грн., з 1 жовтня - 460 грн.;

-збільшення вартості робіт та послуг виробничого характеру, що виконуються

сторонніми організаціями, з огляду на зростання мінімальної заробітної плати та інші

чинники впливу на вартість договірних робіт;

-зростання податків, зборів та інших обов'язкових платежів. Зокрема, відповідно до  Закону України "Про Державний  бюджет України на 2007рік"- збір за геологорозвідувальні роботи у порівнянні до передбачених витрат діючого тарифу збільшено у 2,43 рази (з 1544,93 тис.грн.до 3753,34 тис.грн.), збір за забруднення навколишнього середовища -у 2,22 рази (з 1469,41тис.грн. до 3257,04 тис.грн.), збір за використання водних ресурсів у 2,69 рази (з 716,33тис.грн.до 1931,90 тис.грн.);

-закладені видатки, пов`язані із сплатою земельного податку та комунального податку (у діючих тарифах такі витрати не передбачені у зв`язку з наданням пільги для підприємства).

Вищевказані фактори впливають на зростання собівартості послуг з водопостачання та водовідведення у 2007 році, зокрема собівартість 1 куб.м. води з зросла на 23.5 відсотки  (з 1,11 грн. до 1,371грн. ) , 1 куб.м. стоків на 26,2 % (0,539 грн. до 0,68 грн., про що свідчать дані таблиці №3 структури повної собівартості послуг водопостачання та водовідведення та розрахунок середнього тарифу на 2007 рік

Таблиця №3

Водопостачання

Водовідведення

Витрати (тис. грн.)

Питома вага (%)

Витрати (тис. грн.).

Питома вага (%)

1

2

3

4

5

Витрати виробничої собівартості послуг у т.ч.:

73217,5

85,34

31377,54

83,73

Прямі витрати всього, у т.ч. :

-електроенергія на технологічні потреби

32998,93

38,46

10974,69

29,29

-реагенти

209,97

0,24

0,00

-витрати на ремонт

2800,0

3,26

450,00

1,20

-витрати на оплату праці основних робітник.

6120,0

7,13

3590,00

9,58

Інші прямі витрати :

-відрахування на соціальні заходи

2311,52

2,69

1355,94

3,62

-амортизазія основних виробн. засобів

3426,88

3,99

2698,16

7,20

Загальновиробничі витрати:

25350,23

29,55

12308,75

32,85

Інші витрати операці.діяльності всього:

5874

6,85

3915,63

10,45

-адміністративні витрати

2719,67

3,17

1812,75

4,84

-витрати на збут

3090,39

3,60

2060,26

5,50

-інші витрати операційної діяльності

63,94

0,07

42,62

0,11

Витрати операційної діяльності

79091,53

92,19

35293,18

94,18

Витрати фінансової діяльності

3008,88

3,51

566,62

1,51

Рентабельність (4%)

3284,02

3,83

1434,39

3,83

Витрати з податку на прибуток

410,50

0,48

179,30

0,48

Витрати звичайної діяльності

85794,93

100,00

37473,49

100,00

Обсяг реалізації (тис.м куб.)

62590

55000

Собівартість 1 куб.м.

1,371

0,681

Середній тариф (з ПДВ) за 1 м куб.

1,645

0,818

ІV. Опис механізмів і заходів розв'язання проблеми

Тарифи на послуги водопостачання та водовідведення сформовані у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006р.№959 „Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення ".

Розрахунок базових тарифів здійснено на підставі виробничої програми на 2007  рік, планових витрат, визначених на підставі галузевих нормативів витрат, державної статистичної звітності та розміру податку на прибуток.

V. Альтернативний варіант досягнення мети державного регулювання

Зміна тарифів на послуги водопостачання та водовідведення для всіх категорій споживачів до рівня, що забезпечує повне покриття операційних та фінансових витрат підприємства.

Зміна тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення для різних категорій споживачів за 2005-2007рр. :                                                                                Таблиця №4

* Примітка: у 2007 році з міського бюджету м.Львова ЛМКП „Львівводоканал" частково відшкодовується вартість надання послуг з  водопостачання для населення зони депресійної лійки на суму 2000,0 тис.грн.

Діючі тарифи

Діючі тарифи

Проект  на 2007р.

Проект  на 2007р.

Категорія

споживачів

водопостачання

водовідве дення

водопоста чання

водовідве дення

Населення

1,24

0,60

1,79

0,80

Відпуск води для підприємств, що обслуговують :

Городок

Винники

Лапаївку

0,60

0,80

0,60

0,20

0,50

0,97

1,17

0,97

0,42

0,79

Населення зони депресійної лійки

0,012

0,31

Бюджетні установи, організації

3,98

0,75

3,88

0,86

Інші споживачі

3,98

0,75

3,88

0,86

VІ. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Впорядкування тарифів на послуги водопостачання та водовідведення забезпечить:

-      можливість подальшого розвитку підприємства;

-      за умов беззбиткової діяльності підприємство буде взмозі своєчасно і в повному обсязі розраховуватися за отримані товари, роботи, послуги з сторонніми організаціями, своєчасно виплачувати заробітну плату своїм працівникам, підвищити якість надання послуг з водопостачання та водовідведення;

-      зменшення енергоспоживання за рахунок встановлення ефективнішого обладнання;

-      розширення графіку подачі води населенню м.Львова.

VIІ. Обгрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта та переліку заходів, спрямованих на відслідковування ефективності дії регуляторного акта

З метою відстеження результативності рішення виконкому про впорядкування тарифів на послуги водопостачання та водовідведення пропонується такі заходи :

1.     Аналіз контролюючими органами фінансової звітності підприємства.

2.     Обговорення результатів та наслідків прийнятого регуляторного акту.

3.     Вивчення думки громадськості щодо вартості послуг водопостачання та водовідведення.