Громадські слухання щодо встановлення обмежень у реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м. Львова

  • 2499

27 лютого 2007 року о 11.00 у приміщенні "Світлиця" за адресою вул. Дорошенка,14  відбудуться громадські слухання проекту положення "Про встановлення обмежень у реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м. Львова".

Повний текст проекту положення наведений нижче, також він розміщений в іншому розділі сайту Львівської міської ради: «Інформація по підприємництву //Проекти регуляторних актів».

Пропонований регламент для доповідей та виступів учасників слухань: доповідь до 10 хв., виступ до 5 хв.

Охочих підготувати доповідь щодо питань висунутих на обговорення слухань, просимо повідомити про тему доповіді , прізвище, ім'я та посаду доповідача за нижче вказаними контактами. Теми доповідей будуть опубліковані у матеріалах слухань.  Останній термін реєстрації доповідей 26 лютого  2007 року, о 12.00.

З питань організації та проведення громадських слухань просимо звертатись у відділ громадського партнерства управління "Секретаріат ради" за тел. 297-57-63 або на електронну скриньку: civicpartner@ukr.net. Запрошуємо усіх охочих.

Проект

Рішення

Про встановлення обмежень у реалізації

алкогольних напоїв та тютюнових виробів

на території м.Львова.

Відповідно до вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, з метою зменшення впливу споживання  алкогольних напоїв та тютюнових виробів на здоров"я мешканців міста, виконавчий комітет вирішив:

1.     Заборонити роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами у наступних місцях:

1.1.         в об"єктах дрібнороздрібної торгівлі та ресторанного господарства, розміщених на відстані не менше 300 м від приміщень або територій навчальних і дошкільних закладів, закладів охорони здоров"я, місць проведення спортивних змагань, закладів культури та дозвілля;

1.2.         в об"єктах дрібнороздрібної торгівлі та ресторанного господарства, розміщених на території парків та скверів;

1.3.         в стаціонарних об"єктах торгівлі та ресторанного господарства, розміщених в спільних будівлях з навчальними і дошкільними закладами, закладами охорони здоров"я, місцями проведення спортивних змагань, закладами культури та дозвілля, або на території таких закладів;

1.4.         в стаціонарних об"єктах торгівлі та ресторанного господарства, розміщених на відстані 100 м від приміщень або території дошкільних і навчальних закладів (крім вищих навчальних закладів);

1.5.         в стаціонарних об"єктах торгівлі та ресторанного господарства, розміщених на відстані 50 м від приміщень або території вищих навчальних закладів.

2.     Департаменту економічної політики спільно з іншими виконавчими органами визначити перелік закладів, згаданих у пункті 1 цього рішення, та скерувати його Регіональному управлінню ДААК ДПАУ у Львівській області.

3.     Рекомендувати Регіональному управлінню ДААК ДПАУ у Львівській області:

3.1.         Припинити видачу ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами суб"єктам підприємницької діяльності всіх форм власності, об"єкти яких розміщені у місцях, визначених у пункті 1 цього рішення;

3.2.         Посилити контроль за дотриманням чинного законодавства у сфері роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на території м.Львова.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань ______________.

Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету

"Про встановлення обмежень у реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м.Львова".

1.     Опис проблеми.

Відповідно до вимог статті 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" встановлено місця, де обмежено роздрібну торгівлю цими товарами. Однак, відповідно до вимог абз.7 цієї статті, органи місцевого самоврядування можуть встановлювати інші місця, де заборонено торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

У Львівську міську раду надходять звернення мешканців про те, що поблизу навчальних та дошкільних закладів розміщені кіоски та павільйони, у яких здійснюється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім, при цьому продавцями не вимогається надання документів, які б підтверджували вік покупців.

2.     Мета регулювання.

-       зменшення реалізації підакцизних товарів на прилеглій до закладів охорони здоров"я, культури, навчальних та дошкільних закладів;

-       зменшення реалізації підакцизних товарів громадянам, яким не виповнилось 18 років;

-       дотримання закладами торгівлі та ресторанного господарства правил торгівлі алкогорльними напоями та тютюновими виробами.

3.     Механізми та заходи.

Механізмом досягнення цілей регулювання є:

-       прийняття рішення про обмеження реалізації підакцизних товарів поблизу закладів культури, охорони здоров"я, дошкільних та навчальних закладів.

-       посилення контролю зі сторони органів податкової інспекції, захисту прав споживачів щодо дотримання правил реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

-       прининення регіональним управлінням ДААК ДПА України у Львівській області видачі ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами у місцях, заборонених органами місцевого самоврядування.

4.     Альтернативи.

-       збереження існуючого стану у порядку торгівлі підакцизними товарами у м.Львові;

-       встановлення додаткових місць, де заборонено таку торгівлю;

-       зменшення переліку місць та відстані від закладів соціальної сфери, поруч з якими заборонено торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами.

Оскільки існують можливості покращення існуючого стану, визнано за доцільне ввести певні обмеження у роздрібній реалізації підакцизних товарів на території м.Львова.

5.     Вигоди та витрати.

Львівська міська рада:

Вигоди:

-       зменшення кількості звернень громадян про порушення правил торгівлі підакцизними товарами.

Витрати:

-       можливе надходження судових позовів про обмеження підприємницької діяльності.

СПД.

Вигоди:

-       дотримання чинного законодавства;

Витрати:

-       зменшення доходів від діяльності закладу у зв"язку з припиненням реалізації підакцизних товарів..

Мешканці міста.

Вигоди:

-       покращення умов навчання та проведення дозвілля мешканцями м.Львова.

6.     Очікувані соціально- економічні наслідки запровадження передбачених заходів

-       зменшення надходжень від сплати платежів  у Держбюджет від ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

7.     Індикатори ефективності

Проекту

рішення виконавчого комітету

"Про встановлення обмежень у реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м.Львова ".

Цільова група: СПД - власники закладів торгівлі, ресторанного господарства та дрібнороздрібних об"єктів.

Орієнтовний термін повторного дослідження: через 1 рік після проведення базового дослідження. Базове дослідження- на початку дії рішення виконавчого комітету Львівської міської ради.

1. Індикатори ефективності.

-       зменшення кількості звернень громадян до Львівської міської ради щодо порушень правил торгівлі підакцизними товарами закладами торгівлі,ресторанного господарства, дрібнороздрібної мережі;

-       позитивна динаміка кількості протоколів про адмінпорушення, складених контролюючими органами відповідно до  чинного законодавства.

2. Індикатори впроваджуваності.

-       загальне зменшення кількості об"єктів, розташованих поблизу закладів охорони здоров"я, дозвілля, культури, навчальних та дошкільних закладів, у яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Начальник управління                                                                                                         М.Шморгай