Громадське слухання проекту регуляторного акту «Про контроль за охороною зелених насаджень у м. Львові».

19 лютого 2014 року відбудеться громадське слухання проекту регуляторного акту «Про контроль за охороною зелених насаджень у м. Львові».Місце проведення: великий сесійний зал Львівської міської ради (каб. 202), м. Львів,пл. Ринок, 1. Початок о 16.00. Запрошуємо усіх охочих

Метою прийняття даного проекту регуляторного акту є підвищення ефективності контролю за охороною зелених насаджень у м.Львові та впорядкування проведення санітарних вирубок, видалення сухостійних, буреломних, вітровальних, пошкоджених хворобами та шкідниками дерев, чагарників на ділянках, відведених під нове будівництво, реконструкцію.

За детальнішою інформацією просимо звертатись у відділ громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради  за адресою: м.Львів, пл.Ринок,1, каб. 539, тел.032 297 57 63.

 

Проект

Про контроль за охороною зелених насаджень у м. Львові

З метою підвищення ефективності контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові та впорядкування проведення санітарних вирубок, видалення сухостійних, буреломних, вітровальних, пошкоджених хворобами та шкідниками дерев і кущів, вирубки дерев, чагарників на ділянках, відведених під нове будівництво, реконструкцію, виконавчий комітет вирішив:
1. Затвердити:
1.1. Порядок контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові (додаток 1).
1.2. Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові (додаток 2).
2. Вважати такими, що втратили чинність:
2.1. Рішення виконавчого комітету від 11.03.2011 № 307 “Про контроль за охороною зелених насаджень у м. Львові“.
2.2. Рішення виконавчого комітету від 14.09.2012 № 629 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 11.03.2011 № 307“.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань містобудування та інфраструктури.
Львівський міський голова А. Садовий


Додаток 1
Затверджено
рішенням виконкому
від _____________ №_____

ПОРЯДОК
контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові
1. Загальні положення


1.1. Завданням охорони та збереження зелених насаджень у м. Львові є їх утримання у здоровому та впорядкованому стані, створення і формування високодекоративних та ефективних в екологічному відношенні, стійких до несприятливих умов довкілля насаджень.
1.2. Правила утримання зелених насаджень у населених пунктах України (надалі – Правила), затверджені наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105 “Про затвердження правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України“, Порядок контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові є обов’язковими для виконання всіма підприємствами, організаціями, установами та громадянами, які займаються проектуванням, створенням, експлуатацією, ремонтом і утриманням всіх видів зелених насаджень, розташованих на території міста.
1.3. Контроль за охороною зелених насаджень у місті означає контроль за дотриманням Правил, вимог Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 (зі змінами).
2. Забезпечення контролю


2.1. Контроль за дотриманням Правил у місті здійснюють:
2.1.1. Технологічний контроль:
2.1.1.1. Управління екології та благоустрою департаменту містобудування:
2.1.1.1.1. За станом експлуатації та утримання об’єктів зеленого господарства.
2.1.1.1.2. За проведенням ремонтно-будівельних робіт на об’єктах зеленого господарства.
2.1.1.1.3. За дотриманням будівельними організаціями Правил та обсягів озеленювальних робіт.
2.1.1.2. Районні адміністрації:
2.1.1.2.1. За станом експлуатації і утриманням вуличних насаджень та на території мікрорайонів, кварталів і на прибудинкових територіях.
2.1.2. Інспекційний контроль:
2.1.2.1. Комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“:
2.1.2.1.1. За охороною і станом утримання зелених насаджень на територіях підприємств, установ, організацій та на території м. Львова.
2.1.2.1.2. За наявністю рішення управління екології та благоустрою департаменту містобудування:
а) про видалення зелених насаджень на підставі ордера (крім випадків, передбачених у пунктах 3.15-3.18 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові) або актів на видалення зелених насаджень відповідно до пунктів 3.15, 3.16 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові;
б) про пересадку зелених насаджень.
2.1.2.2. Інші спеціально уповноважені державні органи – згідно з чинним законодавством.
3. Реагування на факти порушень


3.1. Працівники уповноважених контролюючих органів у разі виявлення фактів порушень складають на порушників (юридичних чи фізичних осіб) протоколи та акти встановленої форми, які фіксують факти порушення, та передають їх до уповноважених органів.
3.2. Факти порушень Правил та порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові оформляються у вигляді:
3.2.1. Протоколів про адміністративне правопорушення.
3.2.2. Актів про порушення.
3.2.3. Розрахунків та претензій для подальшого відшкодування збитків.
3.3. Необхідність складання протоколів або актів визначається у контролюючому органі залежно від функціональних ознак, характеру та призначення зелених насаджень, об’єму і ступеня пошкоджень.
3.4. Протоколи.
3.4.1. Протоколи про адміністративні правопорушення складають уповноважені посадові особи комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“ на підставі ст. ст. 152, 153 Кодексу України про адміністративне правопорушення.
3.4.2. Протоколи про адміністративні правопорушення передаються до районних адміністрацій або Державної екологічної інспекції у Львівській області для притягнення порушників до адміністративної відповідальності.
3.5. Відшкодування збитків.
3.5.1. Акти з розрахунком завданої шкоди з метою відшкодування збитків за знищення, пошкодження дерев, чагарників, газонів, квітників складають уповноважені посадові особи комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“.
3.5.2. Акти про порушення передаються до Державної екологічної інспекції у Львівській області або прокуратури м. Львова.
3.5.3. Розмір шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міста, обчислюють посадові особи комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“ за таксами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.1999 № 559 “Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів“.
3.5.4. Управління екології та благоустрою департаменту містобудування скеровує претензії порушникам для добровільного відшкодування збитків за знищення і пошкодження зелених насаджень.
3.5.5. Стягнуті кошти перераховуються у дохід міського бюджету як грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про довкілля внаслідок господарської та іншої діяльності.
Керуючий справами
виконкому М. Литвинюк

 

 


Додаток 2

Затверджено
рішенням виконкому
від _____________ №_____

ПОРЯДОК
видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові

1. Загальні положення


1.1. Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові (надалі – Порядок) розроблений на підставі Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 (зі змінами), і Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105, та визначає процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників (надалі – зелені насадження) на території м. Львова.
2. Видалення зелених насаджень


2.1. Видалення зелених насаджень здійснюється у разі:
2.1.1. Будівництва об’єкта архітектури на підставі документів, визначених у ч. 1 ст. 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності“.
2.1.2. Знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 см.
2.1.3. Ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту.
2.1.4. Відновлення світлового режиму у житловому приміщенні, що затіняється деревами.
2.1.5. Проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередач, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання; мережі водо-, теплопостачання та водовідведення; телекомунікаційній і кабельній електромережі.
2.1.6. Досягнення деревом вікової межі.
2.1.7. Провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів.
2.1.8. Ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.
2.2. Видалення зелених насаджень на території м. Львова здійснюється:
2.2.1. За рішенням управління екології та благоустрою департаменту містобудування (надалі – компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених у пунктах 3.17-3.20 цього Порядку).
2.2.2. За рішенням районних адміністрацій (надалі – компетентний орган) у випадках, передбачених у пунктах 2.1.2, 2.1.3 цього Порядку.
2.2.3. На підставі одного з документів, визначених у ч. 1 ст. 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності“ – до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

3. Процедура оформлення актів і видача рішень та ордерів
на видалення дерев, кущів, газонів і квітників


3.1. Видалення зелених насаджень на підставі одного з документів, визначених у ч. 1 ст. 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності“, до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів не потребує прийняття рішення компетентним органом.
3.2. Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи (надалі – заявник) про видалення зелених насаджень.
3.3. Компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (надалі – комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), представників компетентного органу, Державної екологічної інспекції у Львівській області, у разі потреби – балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.
3.4. Під час формування комісії компетентний орган протягом двох днів після надходження заяви надсилає запити до Державної екологічної інспекції у Львівській області, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі у роботі комісії.
3.5. Державна екологічна інспекція у Львівській області та зацікавлені організації у п’ятиденний термін після надходження запиту надсилають до компетентного органу у письмовій формі повідомлення про включення свого представника до складу комісії.
3.6. Після надходження повідомлень компетентний орган протягом трьох днів затверджує склад комісії.
3.7. У разі надходжень повідомлень про відмову від участі у роботі комісії представників Державної екологічної інспекції у Львівській області та зацікавлених організацій або відсутності повідомлень про включення представників до комісії склад комісії затверджується без таких представників.
3.8. У процесі визначення стану зелених насаджень та відновної вартості зелених насаджень, які видаляються на підставі одного з документів, визначених у ч. 1 ст. 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності“, до складу комісії включається представник фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території.

3.9. Комісія у п’ятиденний термін після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (надалі – акт), за зразком, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09.09.2006 № 302.
3.10. Відновна вартість зелених насаджень визначається згідно з Методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженою наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 № 127.
3.11. У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія протягом п’яти робочих днів з’ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається у складеному комісією акті. Кількість примірників акта повинна відповідати кількості членів комісії. Кожному з членів комісії передається по одному примірнику акта. У разі відсутності представника Державної екологічної інспекції у Львівській області у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до Державної екологічної інспекції у Львівській області.
3.12. Голова комісії готує проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, у якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що:
3.12.1. Підлягають видаленню.
3.12.2. Залишаються на земельній ділянці.
3.13. Компетентний орган у місячний термін після надходження зазначеного проекту приймає рішення про видалення зелених насаджень і наступного робочого дня видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
3.14. Ордер на видалення зелених насаджень, що належать до комунальної власності, видає управління екології та благоустрою департаменту містобудування не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату до міського бюджету м. Львова відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
3.15. У випадках, передбачених у пункті 3.16 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові, ордер видається не пізніше наступного робочого дня після прийняття компетентним органом рішення про видалення зелених насаджень.
3.16. Сплата відновної вартості зелених насаджень не проводиться у разі:
3.16.1. Будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) житлових будинків, об’єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, благоустрою та інших об’єктів будівництва, що споруджуються за рахунок коштів Державного бюджету України чи міського бюджету м. Львова.
3.16.2. Знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 см.
3.16.3. Відновлення світлового режиму у житловому приміщенні, що затіняється деревами.
3.16.4. Проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередач, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання; мережі водо-, теплопостачання та водовідведення; телекомунікаційній і кабельній електромережі.
3.16.5. Досягнення деревом вікової межі.
3.16.6. Провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів.
3.16.7. Ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.
3.16.8. Будівництва культових будівель та будівель, необхідних для їх обслуговування, що здійснюють релігійні організації, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку (за умови погодження такого будівництва з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України і Державним комітетом України у справах національностей та релігій).
3.17. Видалення аварійних, сухостійних та фаутних дерев на об’єкті благоустрою загального користування (парки, сквери, бульвари, зелені насадження вздовж вулиць та доріг, на прибудинкових і внутрішньодворових територіях шкіл, дитячих садків, багатоповерхових житлових будинків тощо) здійснює балансоутримувач на підставі акта відповідно до пунктів 3.2-3.11 цього Порядку, без ордера.
3.18. У процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, якщо стан зелених насаджень загрожує життю, здоров’ю громадян чи майну фізичних осіб та/або юридичних осіб, видалення зелених насаджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акта відповідно до підпункту 2.2.2 цього Порядку.
3.19. Видалення зелених насаджень на території меморіальних комплексів та кладовищах здійснюється за рішенням відповідного балансоутримувача без сплати їх відновної вартості.
3.20. Видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності, та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без отримання дозволу та сплати відновної вартості.
3.21. Відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена у встановленому порядку фізичній або юридичній особі, крім відновної вартості зелених насаджень, посаджених (створених) цією особою, сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.
3.22. У процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, якщо стан зелених насаджень загрожує життю, здоров’ю громадян чи майну фізичних та/або юридичних осіб, видалення зелених насаджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акта обстеження.
3.23. Акт обстеження складає комісія районної адміністрації, на території якої проводились роботи з ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

3.24. Комісію формує відповідна районна адміністрація з представників районної адміністрації, Державної екологічної інспекції у Львівській області, управління екології та благоустрою департаменту містобудування, власника земельної ділянки (користувача), а також інших зацікавлених організацій.

 

Керуючий справами
виконкому М. Литвинюк
.
Адреса розробника:
Управління екології та благоустрою (пл. Ринок, 1, к. 437 )  тел/факс:  Е-mail:
eko-kazymyr@city-adm.lviv.ua


  Аналіз регуляторного впливу:
  Ціль регулювання
  Пропонований проект рішення «Про контроль за охороною зелених насаджень у м.Львові» є уточненим, доповненим відповідно до діючих нормативно-правових документів, більш чітко визначає порядок контролю за охороною зелених насаджень та порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові.

  Метою прийняття проекту є:
  - забезпечення контролю за охороною зелених насаджень;
  - забезпечення порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові
  - збільшення відповідальності громадян та юридичних осіб за порушення у сфері охорони зелених насаджень
  - здійснення контролю за механізмом відшкодування шкоди заподіяної об’єктам благоустрою.

  Очікувані наслідки запровадження передбачених заходів
  - здійснення контролю за охороною зелених насаджень;
  - забезпечення збереження зелених зон та контрольованого видалення зелених насаджень;
  - забезпечення здійснення процедури оформлення актів і видача рішень та ордерів на видалення дерев, кущів, газонів і квітників;
  - збільшення надходжень до місцевого бюджету.

  Показники результативності регуляторного акта
  - величина відшкодування за видалення зелених насаджень;
  - величина штрафів за незаконне видалення, що відраховуються до місцевого бюджету;
  - зменшення кількості самовільних видалень зелених насаджень на території міста.