Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, обмеженої вул. К. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. І. Павлова, вул. Тершаковців у м. Львові.

  • 541
  • Відділ громадського партнерства

Із 05 січня 2017 року по 30 січня 2017 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, обмеженої вул. К. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. І. Павлова, вул. Тершаковців у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури, департаменту містобудування Львівської міської ради, а розробником — ДП ДІМП «Містопроект».

Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська пошта» № 1 від 05.01.2017 року.

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок,1, тел. 297 59 63.

16 січня 2017 року відбулось публічне представлення вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (велика сесійна зала Львівської міської ради). Для участі зареєструвалося 39 осіб. Протокол публічного представлення додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розгляду детального плану території, обмеженої вул. К. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. І. Павлова, вул. Тершаковців у м. Львові надійшли чотири письмові зауваження та пропозиції. Розробником надано наступні відповіді :

1. Звернення п. О. Пономаревої від 15.01.2017р. № З-П-2574-01

Розробник інформує, що повідомлення територіальної громади про розроблення ДПТ є функцією замовника. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що рішення про розроблення ДПТ було оприлюднене на офіційному сайті Львівської міської ради. На громадські слухання проект ДПТ виставляється для врахування думок та пропозицій громади. Відповідно, мешканці території проектування мали можливість подання своїх пропозицій під час громадських слухань.

Щодо передачі єдиного громадського простору в кварталі (майданчика) в користування для обслуговування готелю, то дане рішення було пропозицією ДПТ щодо влаштування під ним підземного гаражу і будівництва нового, якісного дитячого та відпочинкового майданчика із умовою вільного доступу мешканців кварталу. Проте, оскільки даний простір спільно використовується всіма мешканцями, вважаємо, що його долю слід вирішувати на умовах добросусідства, шляхом залучення мешканців кварталу та пошуку компромісних рішень. За класифікацією об’єктів підвищеної небезпеки, підземний паркінг не відноситься до потенційно небезпечних об’єктів, або об’єктів підвищеної небезпеки. Проектом ДПТ передбачено реконструкцію будинку №23 на вул. Левицького, а не нове будівництво. Заборони на здійснення реконструкції в історичному ареалі чи охоронних зонах пам‘яток чи буферній зоні ЮНЕСКО – немає.

Питання збереження сусідньої забудови відноситься до питань, що вирішуються на стадії робочого проекту, проекту організації будівництва та проекту виконання робіт, а також до якості проведення будівельних робіт і не вирішується на стадії ДПТ.

Зауваження щодо цільового призначення земель, охоронних зон пам’яток архітектури, а також видів господарської діяльності будуть враховані та внесені в пояснювальну записку, при умові відповідного рішення замовника та / або погоджувальної комісії.

2. Звернення мешканців будинків по вул. К.Левицького, 21, 21а, 25, 25а, вул. Ак. Павлова, 2, 4 від 15.01.2017р. № З-К-2680-Л-01

Щодо благоустрою кварталу. Проектом буде передбачено благоустрій в межах червоних ліній вулиць, а саме ремонт проїзних частин вулиць, реконструкцію благоустрою (тротуари, озеленення). Передбачено благоустрій дитячого майданчику. Решту території кварталу займають внутрішньо дворові простори, які мають обмежені розміри для якісних трансформацій і можуть бути благоустроєні відповідними ОСББ або ЖЕКами. При цьому, слід відзначити, що благоустрій дворів згідно будівельних норм вимагатиме знесення самовільних прибудов та споруд (гаражі, комори, тощо).

Управління архітектури Львівської міської ради виступає замовником ДПТ згідно діючого законодавства, яке визначає, що замовником усієї містобудівної документації повинні виступати органи місцевого самоврядування.

Щодо звернення мешканців в Управління охорони історичного середовища та розгляду даного звернення Комісією з визначення відповідності об’єктів культурної спадщини критеріям пам’ятки, то ми, як розробник ДПТ не мали інформації про це на час розроблення ДПТ. Відповідно, це відноситься до ново виявленої інформації і може вирішуватись під час засідання погоджувальної комісії.

Щодо мораторію на забудову територій дитячих майданчиків та влаштування під ним підземного гаражу, то в даному випадку дитячий майданчик зберігається на експлуатованій покрівлі гаражу. Разом з тим, таке рішення є нетиповим і не передбачене діючими нормативними актами. Відповідно, вважаємо, що прийняття рішення по підземному гаражу і дитячому майданчику слід здійснювати за спільної участі Управління архітектури (замовника ДПТ), ДП «Містопроект» (розробника ДПТ), депутатів ЛМР та мешканців кварталу проектування. Оптимальним форматом для дискусій по такому рішенню є передбачена Законом можливість створення погоджувальної комісії для вирішення проблемних питань в межах ДПТ.

Щодо доцільності розміщення гаражів на периферії житлових районів, то слід зазначити, що дана вимога ДБН 360-92** стосується гаражів для обслуговування житлових мікрорайонів, тобто масштабних гаражів та автостоянок. В даному випадку гараж на 12 автомобілів передбачено для обслуговування готелю, тобто це є вбудовано-прибудований гараж малої потужності для одного окремо взятого об’єкту.

Забезпечення відстаней від гаражу до існуючої забудови в даному випадку вимагає дотримання відстані від заїзду в підземний гараж до вікон житлової забудови і повинно становити не менше 15 м. У випадку, якщо таку відстань забезпечити неможливо пропонуємо розглянути можливість скорочення нормативного розриву у встановленому порядку (проведення санітарної експертизи та погодження з Міністерством у встановленому порядку) або відмовитись від будівництва гаражу під дитячим майданчиком.

Перевірка забезпечення нормативної інсоляції в існуючій забудові повинна бути виконана на стадії ДПТ. Зважаючи на конфліктну ситуацію, складну конфігурацію забудови, стислі умови проектування в історичному кварталі та значний резонанс даного питання пропонуємо замовити перевірку інсоляції в третьої (незацікавленої) сторони – фахівців Національного університету «Львівська Політехніка», які є кращими у Львові спеціалістами з розрахунку та перевірки тривалості інсоляції в складних умовах будівництва. Перевірку інсоляції можна виконати під час роботи погоджувальної комісії.

3. Звернення депутата Львівської міської ради Босаневича Л.О. від 27.01.2017р. № 5-Б-0160 (4-37)

Згідно діючого законодавства громадські слухання містобудівної документації проводяться під час її розроблення. Відповідно на громадські слухання проект ДПТ представлений в мінімально достатньому обсязі для розгляду та отримання пропозицій та зауважень. Після врахування даних пропозицій та зауважень проект ДПТ буде доопрацьовано в повному обсязі згідно вимог відповідних ДБН.

Повідомлення територіальної громади про розроблення ДПТ є функцією замовника. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що рішення про розроблення ДПТ було оприлюднене на офіційному сайті Львівської міської ради.

На громадські слухання проект ДПТ виставляється для врахування думок та пропозицій громади. Відповідно, мешканці території проектування мали можливість подання своїх пропозицій під час громадських слухань.

Щодо передачі єдиного громадського простору в кварталі (майданчика) в користування для обслуговування готелю, то дане рішення було пропозицією ДПТ щодо влаштування під ним підземного гаражу і будівництва нового, якісного дитячого та відпочинкового майданчика із умовою вільного доступу мешканців кварталу. Проте, оскільки даний простір спільно використовується всіма мешканцями, вважаємо, що його долю слід вирішувати на умовах добросусідства, шляхом залучення мешканців кварталу та пошуку компромісних рішень.

За класифікацією об’єктів підвищеної небезпеки, підземний паркінг не відноситься до потенційно небезпечних об’єктів, або об’єктів підвищеної небезпеки.

Проектом ДПТ передбачено реконструкцію будинку №23 на вул. К. Левицького, а не нове будівництво. Заборони на здійснення реконструкції в історичному ареалі чи охоронних зонах пам’яток чи буферній зоні ЮНЕСКО – немає.

Питання збереження сусідньої забудови відноситься до питань, що вирішуються на стадії робочого проекту, проекту організації будівництва та проекту виконання робіт, а також до якості проведення будівельних робіт і не вирішується на стадії ДПТ.

Зауваження щодо цільового призначення земель, охоронних зон пам’яток архітектури, а також видів господарської діяльності будуть враховані та внесені в пояснювальну записку, при умові відповідного рішення замовника та / або погоджувальної комісії.

Локалізація розміщення сміттєвих контейнерів буде внесена в проект ДПТ після узгодження з замовником.

Щодо прохання заборони проведення реконструкції і будівництва, то вважаємо, що на рівні відповідей на дані зауваження ми не можемо вирішити всі пропозиції та зауваження громадськості по території проекту. Тому пропонуємо замовнику ДПТ продовжити розгляд зауважень та пропозицій до даної містобудівної документації на рівні погоджувальної комісії, як це передбачено відповідним законодавством.

4. Звернення мешканців будинків вул. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. Павлова, вул. Тершаковців 15.01.2017р. № З-К-2680-Л-01

Згідно діючого законодавства громадські слухання містобудівної документації проводяться під час її розроблення. Відповідно на громадські слухання проект ДПТ представлений в мінімально достатньому обсязі для розгляду та отримання пропозицій та зауважень. Після врахування даних пропозицій та зауважень проект ДПТ буде доопрацьовано в повному обсязі згідно вимог відповідних ДБН.

Щодо благоустрою кварталу. Проектом буде передбачено благоустрій в межах червоних ліній вулиць, а саме ремонт проїзних частин вулиць, реконструкцію благоустрою (тротуари, озеленення). Передбачено благоустрій дитячого майданчику. Решту території кварталу займають внутрішньо дворові простори, які мають обмежені розміри для якісних трансформацій і можуть бути благоустроєні відповідними ОСББ або ЖЕКами. При цьому, слід відзначити, що благоустрій дворів згідно будівельних норм вимагатиме знесення самовільних прибудов та споруд (гаражі, комори, тощо).

- Питання збереження сусідньої забудови відноситься до питань, що вирішуються на стадії робочого проекту, проекту організації будівництва та проекту виконання робіт, а також до якості проведення будівельних робіт і не вирішується на стадії ДПТ.

Більш детальна інформація по умовах та існуючій ситуації в межах кварталу буде доповнена в проекті ДПТ з врахуванням ваших зауважень.

Щодо доцільності розміщення гаражів на периферії житлових районів, то слід зазначити, що дана вимога ДБН 360-92** стосується гаражів для обслуговування житлових мікрорайонів, тобто масштабних гаражів та автостоянок. В даному випадку гараж на 12 автомобілів передбачено для обслуговування готелю, тобто це є вбудовано-прибудований гараж малої потужності для одного окремо взятого об’єкту.

Забезпечення відстаней від гаражу до існуючої забудови в даному випадку вимагає дотримання відстані від заїзду в підземний гараж до вікон житлової забудови і повинно становити не менше 15 м. У випадку, якщо таку відстань забезпечити неможливо пропонуємо розглянути можливість скорочення нормативного розриву у встановленому порядку (проведення санітарної експертизи та погодження з Міністерством у встановленому порядку) або відмовитись від будівництва гаражу під дитячим майданчиком.

Перевірка забезпечення нормативної інсоляції в існуючій забудові повинна бути виконана на стадії ДПТ. Зважаючи на конфліктну ситуацію, складну конфігурацію забудови, стислі умови проектування в історичному кварталі та значний резонанс даного питання пропонуємо замовити перевірку інсоляції в третьої (незацікавленої) сторони – фахівців Національного університету «Львівська Політехніка», які є кращими у Львові спеціалістами з розрахунку та перевірки тривалості інсоляції в складних умовах будівництва. Перевірку інсоляції можна виконати під час роботи погоджувальної комісії.

Щодо звернення мешканців в Управління охорони історичного середовища та розгляду даного звернення Комісією з визначення відповідності об’єктів культурної спадщини критеріям пам’ятки, то ми, як розробник ДПТ не мали інформації про це на час розроблення ДПТ. Відповідно, це відноситься до ново виявленої інформації і може вирішуватись під час засідання погоджувальної комісії.

Щодо мораторію на забудову територій дитячих майданчиків та влаштування під ним підземного гаражу, то в даному випадку дитячий майданчик зберігається на експлуатованій покрівлі гаражу. Разом з тим, таке рішення є нетиповим і не передбачене діючими нормативними актами. Відповідно, вважаємо, що прийняття рішення по підземному гаражу і дитячому майданчику слід здійснювати за спільної участі Управління архітектури (замовника ДПТ), ДП «Містопроект» (розробника ДПТ), депутатів ЛМР та мешканців кварталу проектування. Оптимальним форматом для дискусій по такому рішенню є передбачена Законом можливість створення погоджувальної комісії для вирішення проблемних питань в межах ДПТ.

Щодо відсутності альтернативних рішень, хочемо звернути Вашу увагу на те, що проектні рішення розробник ДПТ приймає спільно з замовником ДПТ. Згідно діючого законодавства, у випадку наявності пропозицій громадськості щодо альтернативних проектних рішень до проекту ДПТ, такі рішення пропонуються на громадських слуханнях та розглядаються погоджувальною комісією.

Відповідно, вищевказані прийняті пропозиції будуть внесені в Детальний план території. По решті пропозицій та зауважень узгоджене рішення слід приймати разом з замовником ДПТ – Управлінням архітектури Львівської міської ради. У випадку вважаємо за доцільне згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ,ст..21 та «Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» (затверджений постановою КМУ № 555 від 25.05.2011р) створити відповідну погоджувальну комісію з обов’язковою участю представників громадськості. Якщо таке рішення буде прийняте, то інститут «Містопроект» готовий взяти участь у роботі погоджувальної комісії.

Додаток 1. Протокол публічного представлення детального плану території, обмеженої вул. К. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. І. Павлова, вул. Тершаковців у м. Львові.

Додаток 2. Звернення мешканців будинків по вул. К.Левицького, 21, 21а, 25, 25а, вул. Ак. Павлова, 2, 4 від 15.01.2017р. № З-К-2680-Л-01

Додаток 3.Звернення депутата Львівської міської ради Босаневича Л.О. від 27.01.2017р. № 5-Б-0160 (4-37)

Додаток 4 Звернення мешканців будинків по вул. К.Левицького, 21, 21а, 25, 25а, вул. Ак. Павлова, 2, 4 від 15.01.2017р. № З-К-2680-Л-01

Додаток 5. Лист-відповідь ДП ДІМП “Містопроект” № 93/12-1 від 16.02.2017р.

Додаток 6. Лист управління архітектури департаменту містобудування ЛМР№ 4-2401-218 від 21.02.2017р.

Додаток 7. Звернення мешканців вул. К. Левицького, О. Кониського, Ак. Павлова, Тершаковців із список делегованих осіб до участі у погоджувальній раді № З-К-20255-0001 від 15.03.2017р.

Додаток 8. Протокол засідання погоджувальної комісії від 10.04.2017р.

Відповідальний за розгляд пропозицій,

заступник начальника управління -

начальник відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» О. Файфурка

Секретар громадського слухання,

завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнертсва

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Представник замовника,

начальник відділу містобудівного маркетингу                                           

управління архітектури департаменту

містобудування                      

Львівської міської ради В. Хижняк

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров


 


 

Додаток 1

Протокол публічного представлення детального плану території, обмеженої вул. К. Левицького, вул. О. Кониського, вул. Ак. І. Павлова, вул. Тершаковців у м. Львові.

Зустріч відбулась 16 січня 2017 року. Для участі у громадському слуханні зареєструвалося 39 осіб.

На громадському слуханні виступили:

О. Файфурка, начальник відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Організація та проведення громадського слухання.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що територія проектування ДПТ знаходиться в центрально-західній частині м. Львова, у Личаківському адміністративному районі та обмежена вулицями К. Левицького, О. Кониського, Академіка І. Павлова, Тершаковців. Територія проектування сформована територіями багатоквартирної житлової та громадської забудови. На території проектування знаходяться житлові багатоквартирні будинки, громадські та побутово-обслуговуючі об‘єкти (магазини, офіси), споруди інженерних мереж (трансформаторні підстанції, ГРП). На навколишнє середовище території проектування вплив здійснюють навколишні вулиці із значною кількістю автотранспорту, що в свою чергу створює шумовий вплив та загазованість повітря.

Крім вищевказаних питань, на території охопленій даним детальним планом на даний момент існують проблеми:

  • Недотримання санітарних розривів до існуючої житлової забудови;

  • Невпорядковані майданчики для відпочинку дітей та дорослого населення.

Територія проектування знаходиться у сформованому міському кварталі житлової забудови різної поверховості, переважно від 2-х до 4-х поверхів. По типу забудову на території ДПТ можна поділити на багатоквартирну житлову забудову, забудову громадських об’єктів вбудованих в житлових будинках. По цінності забудову в межах проектування можна розділити на наступні види: фонова забудова, малоцінна забудова, дисгармонійна забудова та. По капітальності забудова на території що розглядається, ділиться на капітальну житлову сформовану до другої половини ХХ ст., капітальну житлову забудову сформовану після другої половини ХХ ст., капітальну нежитлову забудову (гаражі, споруди інженерних мереж), сформовану в другій половині ХХ ст., некапітальну нежитлову забудову (гаражі, складські будівлі). Забудова на території проектування капітальна, з цегляними стінами, підвалами, скатними дахами. До некапітальних та малоцінних і дисгармонійних будівель можна віднести окремі об‘єкти: самовільно збудовані господарські споруди і гаражі.

На територію ДПТ накладаються наступні планувальні обмеження:

  • червоні лінії існуючих вулиць та проїздів;

  • протипожежні розриви між забудовою;

  • санітарно-захисні зони об`єктів інженерної інфраструктури та охоронні зони інженерних мереж;

  • нормативні відстані від господарських майданчиків до вікон житлових будівель;

  • охоронна зона історичного ареалу;

В даний час ділянка, яка пропонується для розміщення готелю на території ДПТ – територія територія житлової багатоквртирнї забудови. Загальна площа території ДПТ – 2,8 га. Площа ділянки що пропонується для обслуговування готелю – 0,1157 га (з врахуванням підземного гаража).

На сьогоднішній день територія в межах детального плану (квартал обмеженого вулицями К. Левицького – О. Кониського – Академіка І. Павлова - Тершаковців) складається в основному з 1-4 поверхової багатоквартирної забудови з вбудованими громадськими та комерційними об `єктами.

В межах території проектування знаходиться ряд закладів торгівлі та обслуговування населення, розміщених в перших поверхах житлових будинків.

Крім того, проектом передбачається реконструкція з надбудовою існуючого житлового будинку з зміною функції під готель на 30-35 номерів.

В першому поверсі готелю передбачається розміщення вбудованого закладу громадського харчування та побутового обслуговування населення.

До готелю передбачається прибудувати підземний гараж на 12 автомашин, на експлуатованій покрівлі якого, передбачено розмістити реконструйований дитячий майданчик для потреб мешканців кварталу.

На ділянці передбачено реконструкцію існуючого дитячого майданчика загальною площею близько 338 м. кв.

Під обслуговування готелю передбачається відведення земельної ділянки площею 0,1157 га. Власник ділянки зобов‘язаний забезпечити вільний доступ до дитячого майданчику мешканців кварталу. Право доступу слід зафіксувати в документах на землекористування на умовах земельного сервітуту.

На території проектування існує сформована мережа вулиць. Як було сказано вище.

Зупинки громадського транспорту (трамвай, автобус) знаходяться в радіусі пішохідної доступності, по вул. Зеленій, вул. І. Франка у відповідних напрямках.

Додатковою умовою містобудівного освоєння ділянки є забезпечення кількості машиномісць для готелю, а саме:

Розрахункову кількість машино-місць на автостоянках і в гаражах біля громадських комплексів, закладів, окремих будинків і споруд масового відвідування необхідно приймати за даними таблиці 7.6.

згідно до ДБН 360-92** приймається 10-15 машиномість на 100 номерів.

В даному випадку, для потреб готелю при реконструкції можливе влаштування до 20 номерів. Загальна кількість машиномісць в підземному гаражі забезпечує 12 машиномість. Це забезпечуує розрахункову кількість.

Існуюча забудова забезпечена централізованим, цілодобовим водопостачанням від мереж міста.

Разом з тим в реконструйованій забудові слід вжити заходів по встановленню сучасної водоощадної арматури та енергоощадних систем водоспоживання, що дасть змогу на 25% зменшити водоспоживання об‘єктів на території в цілому.

Після проведення усіх проектних робіт їх необхідно погодити з «Львівводоканалом» та отримати технічні умови на проведення робіт.

На території проектованої житлової забудови повинна бути забезпечена можливість протипожежного водопостачання.

  1. В склад заходів по інженерній підготовці території, згідно з характером наміченого використання та планувальної організації території, включені:

- вертикальне планування території;

- поверхневе водовідведення.

Схему інженерної підготовки розроблено на топопідоснові М 1:1000 з січенням горизонталями через 1,0 м. На схемі приведені напрямки і величини проектованих ухилів вулиць і проїздів, а також проектовані та існуючи відмітки по осі проїзної частини вулиць і проїздів на перехрестях і в місцях основних перегинів поздовжнього профілю. Відмітки існуючих вулиці з твердим покриттям проїзної частини залишені без змін.

Організацію поверхневого стоку передбачається здійснити закритою дощовою каналізацією.

При проектуванні кварталу передбачено комплексний благоустрій території, зокрема: благоустрій внутрішніх двориків житлових будівель. Зокрема передбачається демонтаж некапітальних нежитлових одноповерхових будівель та нежитлових будівель у незадовільному технічному стані у внутрішніх подвір‘ях житлових кварталів території проектування, та влаштування повноцінних внутрішніх просторів з відповідним благоустроєм, озелененням та під‘їздами до будинків.

Території визначені детальним планом для містобудівного освоєння, слід використовувати за функціональним призначенням. Рішення детального плану повинні враховуватись і прийматись за основу при прийнятті рішень органів місцевого самоврядування щодо використання територій, розробленні та видачі містобудівних умов та обмежень, та моніторингу реалізації містобудівної документації на наступних стадіях проектування житлових кварталів, громадських, промислових, комунальних об’єктів та об’єктів інженерно транспортної інфраструктури.

Для територій існуючої забудови, на яких не забезпечуються необхідні містобудівні умови: санітарні, протипожежні, побутові, встановлюється особливий обмежений вид містобудівного освоєння – «статус невідповідності» яким не дозволяється нове будівництво та реконструкція із добудовою.

Об’єкти нерухомості, що розташовані між червоними лініями, запланованими для прокладки транспортних і інженерних комунікацій, можуть відчужуватись на користь органів місцевого самоврядування в порядку, встановленому законодавством.

Головуючий на громадському слуханні,

начальник відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» О.Файфурка

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров