Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у          м. Львові.

  • Відділ громадського партнерства

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у          м. Львові.

       Із 19 жовтня 2017 року по 13 листопада 2017 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у м. Львові. Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська Пошта» № 81 (1991) від 19.10.2017 року.

       З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок,1, тел. 297 57 63.

       30 жовтня 2017 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту  щодо вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (Великий сесійний зал Львівської міської ради).  Для участі зареєструвалося 20 осіб. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

       За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у м. Львові надійшло три звернення з пропозиціями і зауваженнями:

       Щодо звернення директора ЛССМШІ п. Закопець Л. М. за № 2-29672-1-0001 від 13.11.2017 року ДП ДІПМ «Містопроект» надано наступне роз’яснення:

       Пропозиції враховані. В Детальний план території внесені відповідні зміни щодо розміщення реконструкції існуючих будівель під концертний зал школи. Концертний зал передбачено в подвір‘ї школи з дотриманням відповідних будівельних норм.

Також повідомляємо, що суміжна забудова зі сторони площі Є. Петрушевича передбачена  поверховістю 2 та 4 поверхи. Поверховість 4 поверхи передбачена на ділянці з кадастровим номером 4610137200:02:001:0030, де передбачено будівництво торгово-офісного центру, та для прибудови до торця існуючого корпусу школи.  Також  можливою є надбудова існуючого 2-х поверхового корпусу школи до поверховості  4 поверхи,  у випадку потреби школи в нових приміщеннях в майбутньому . Поверховість 2 поверхи рекомендується для ділянки 4610137200:02:001:0031 , з метою забезпечення нормативної інсоляції приміщень школи та освітленості подвір‘я школи. Поверховість у 3 поверхи для даної ділянки можлива лише при мінімальній висоті поверхів (за нормативами для громадських споруд), відповідних розрахунках та обґрунтуванні забезпечення інсоляції навчальних приміщень та освітленості подвір‘я школи.

       Щодо звернення директора ТзОВ «Колор – Перун» п. Г. Васильціва за № 2-29690-2401 від 13.11.2017 року ДП ДІПМ «Містопроект» надано наступне роз’яснення:

       Пропозиції враховані. В пояснювальну записку  внесено відомості про земельну ділянку ТзОВ "Колор - Перун" (кадастровий номер 4610137200:02:001:0031), що знаходиться у приватній власності.

Проектом ДПТ передбачено можливість реконструкції існуючих нежитлових приміщень з добудовою і надбудовою поверховістю від 2-х до 4-х поверхів включно. При цьому наголошуємо, що така реконструкція можлива при певних умовах, а саме:

- інсоляція учбових класів не повинна бути  погіршена , що повинно бути підтверджено відповідним розрахунком;

- блокування до будівель школи та будівництво по межі ділянки школи повинно здійснюватись за погодженням з даним навчальним закладом на умовах добросусідства;

- затрати з переносу приміщень школи , облаштування нових приміщень, благоустрою території , потреба у яких виникне в зв‘язку з реконструкцією повинен взяти на себе забудовник (особа яка здійснює будівництво або реконструкцію), що повинно бути оформлено згідно чинного законодавства і зафіксовано у відповідних договорах.

       Щодо звернення п. Провозіної В. та Футали А. за № 3-П-97771-1-2401 від 06.11.2017 року ДП ДІПМ «Містопроект» надано наступне роз’яснення:

       Пропозиції частково враховані. Питання будівництва підземного паркінгу на пл. Петрушевича в руслі стратегії міста по впорядкуванню автомобільного руху та паркування відноситься до важливих завдань загальноміського значення. Розміщення даного підземного паркінгу було передбачено раніше розробленою і погодженою містобудівною документацією. При цьому розміщення даного підземного паркінгу не суперечить нормам ДБН і допоможе вирішити ряд нагальних проблем для центральної частини Львова.

Хочемо звернути Вашу увагу на те, що на площі Петрушевича в даний час в години "пік" паркується приблизно 150 автомобілів , а з врахуванням прилеглих проїздів та вулиць - більше 300 , при цьому 2/3 автомобілів паркуються з порушення правил дорожнього руху (ПДР) , в тому числі на тротуарах та газонах). При будівництві підземного паркінгу , наземне паркування на площі буде заборонене, вся вивільнена територія буде віддана під сквер, пішохідні відпочинкові зони та громадські простори. Також будуть встановлені антипаркувальні стовпці або півкулі щоб фактично і технічно унеможливити паркування на площі.  Таким чином будівництво підземного паркінгу на 200-300 машино-місць практично не  збільшить кількість автомобілів , що будуть прибувати для паркування   в район площі. Разом з тим , таке рішення дозволить впорядкувати паркування, ліквідувати наземне незаконне паркування, яке створює дискомфорт а часом і небезпеку пішоходам. Крім того , розміщення даних паркомісць в підземному паркінгу дозволить чітко обліковувати кількість припаркованих автомобілів, отримувати плату за паркування та наповнювати міський бюджет.

Враховуючи вищенаведене, кількість автомобілів , що прибувають в центральну частину міста через будівництво даного паркінгу не збільшиться. Паркінг бере на себе функцію впорядкування та організації паркування автомобілів , які в даний момент вже паркуються в центрі міста (з порушенням ПДР). Крім того , пропускна здатність вулиць центру міста вже не дозволятиме збільшувати потік транспорту і вся діяльність з реконструкції вулиць в рамках ДПТ  буде направлена на впорядкування транспортних потоків а не на їх збільшення.

Сучасні технології будівництва дозволяють будувати підземні споруди, зокрема підземні гаражі (паркінгу) без впливу на стійкість та міцність оточуючої забудови. Для цього на стадії робочого проектування, експертизи проекту та будівництва передбачаються відповідні конструктивні рішення та заходи. Досвід країн Європи показує можливість і успішність будівництва таких підземних паркінгів в центральних частинах історичних міст. В Європі такі об‘єкти будується протягом останніх 50 років і технології будівництва їх постійно вдосконалюються.

Проектом передбачено, що для будівництва паркінгу повинні застосовуватись найсучасніші будівельні технології та рішення, які в першу чергу будуть враховувати існуючу забудову та недопущення впливу на неї. Проект ДПТ передбачає повне відновлення скверу після будівництва підземного  паркінгу. Більше того, враховуючи Ваші пропозиції, проект відкориговано таким чином, що площа скверу після реконструкції навіть збільшується за рахунок ліквідації паркування на поверхні  і оптимізації вулиць та проїздів.

На врахування Ваших пропозицій було прийнято рішення про відмову від розширення вул. Ш. Руставелі до 4-х смуг. Реконструкція вулиці передбачається в межах її існуючих габаритів, на площі Петрушевича передбачається додати смугу для правого повороту , яка дозволить зберегти існуючи платан ( віднесений до цінних зелених насаджень). Крім того передбачається влаштування розділюючи острівців, нових об лаштованих та освітлених пішохідних переходів, засобів заспокоєння руху та інших заходів , які створять більш комфортні та безпечні умови для автомобільного та пішохідного руху.

На врахування Ваших пропозицій було прийнято рішення про забезпечення можливості встановлення на території скверу пам’ятника та фонтану. Проект ДПТ передбачить можливість розміщення таких об‘єктів в сквері, щ відповідно повинно бути передбачено при проектуванні підземного паркінгу.

Додатки:

  1. протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у м. Львові;
  2. звернення директора ЛССМШІ п. Закопець Л. М. за № 2-29672-1-0001 від 13.11.2017 року;
  3. звернення директора ТзОВ «Колор – Перун» п. Г. Васильціва за № 2-29690-2401 від 13.11.2017;
  4. звернення п. Провозіної В. та Футали А. за № 3-П-97771-1-2401 від 06.11.2017 року;
  5. лист - відповідь ДП ДІПМ «Містопроект» за № 1022/12-1 від 11.12.2017 року;

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського  партнерства                                           

управління «Секретаріат ради»                                                                       Д. Челепіс

                  

                  

Секретар громадського  слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради»                                                                      З. Папіж

                  

Представник замовника

містобудівної документації

________________________

________________________

Доповідач,

головний архітектор проекту                                                                    Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території у районі вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича у м. Львові.

Зустріч відбулась 30 жовтня 2017 року. Для участі у громадському слуханні зареєструвалося  20 осіб.

На громадському слуханні виступили:

П. Качараба, провідний спеціаліст сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з головним архітектором проекту..

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що територія проектування ДПТ знаходиться в центрально – західній частині міста Львова в личаківському адміністративному районі та обмежена вул. Шота Руставелі, вул. Зеленою, пл. Є. Петрушевича. На території проектування знаходяться громадські та побутово – обслуговуючі об’єкти, споруди інженерних мереж. На навколишнє середовище території проектування вплив здійснюють навколишні вулиці із значною кількістю автотранспорту, що в свою чергу створює значний шум та загазованість повітря. Крім вищевказаних питань на території, охопленій даним детальним планом, існують наступні проблеми:

  • невпорядковані тимчасові споруди громадського призначення;
  • невпорядковані майданчики для відпочинку дітей та дорослого населення.

По типу забудову в районі ДПТ можна поділити на забудову громадських об’єктів та об’єктів інженерної інфраструктури. По цінності забудову в межах проектування можна розділити на наступні види: значна історична забудова, рядова історична забудова, малоцінна забудова. По капітальності забудова на території, що розглядається, ділиться на капітальну громадську, капітальну нежитлову забудову сформовану в другій половині 20 століття, некапітальну нежитлову забудову. Забудова на території проектування капітальна, з цегляними стінами, підвалами, скляними дахами. Існуюча забудова зберігається без змін, однак може бути реконструйована з розширенням чи без нього за бажанням власників будівель та за обов’язкового дотримання нормативних розривів, показників щільності норм ДБН та ДСП.

Загальна площа території ДПТ  - 2, 96 га. Та включає в себе територію громадського призначення та територію транспортної інфраструктури. Детальним планом території пропонується реконструкція частини нежитлових будівель з добудовою та надбудовою, демонтаж дисгармонійних об’єктів, відведення ділянок для обслуговування підземного паркінгу (шляхом реконструкції площі Є. Петрушевича) та міського скверу загальною площею 0, 5381 га.

Розміщення земельної ділянки для будівництва та обслуговування підземного паркінгу (2 - рівневий гараж) шляхом реконструкції пл. Є. Петрушевича в м. Львові не суперечить генеральному плану і концепції розвитку міста, покращить обслуговування мешканців і гостей міста Львова, надасть нові робочі місця, покращить ефективність використання міських земель і підземного простору з вирішенням проблеми щодо збільшення місць паркування в зоні, наближеній до центру міста.

Територія по периметру ділянки скверу передбачається для організації пішохідних і транспортних зв’язків з комплексним озелененням території. Нежитлові приміщення, що підлягають реконструкції, розташовані на пл. Петрушевича, 5 у м. Львові. Площа земельної ділянки 0, 0262 га. Проектом пропонується пляма реконструйованого об’єкту 234 м. кв.

Проектована громадська та житлова забудова передбачається для розміщення на існуючих ділянка за рахунок реконструкції. Для існуючої забудови допускається її реконструкція із надбудовою та прибудовою лише у випадках коли забудова не відноситься до пам’яток архітектури. Здійснення надбудови чи прибудови повинно відповідати вимогам ДПТ та зонінгу щодо функціонального призначення, забезпечення граничних розривів до існуючої забудови. На території ДПТ не передбачається будівництво нового житла.                                 

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні запитання:

  1. За чиї кошти відбудеться фінансування будівництва представлених Вами проектів?

Ю. Столяров відповів, що в межах території проектування є два проекти. Паркінг є виключно інвестиційним проектом, в міста немає коштів на таке будівництво.  Торговий комплекс запроектовано на ділянці  приватної власності з категорією розташування торгових приміщень висотою не більше 15 м. В проекті дотримано визначене цільове призначення відповідно до плану зонування та детального плану території.

      2.   Чи будуть збережені зелені зони і що буде з існуючими зеленими насадженнями?

Ю. Столяров відповів, що цифри відносно території замощення і озеленення на даний момент можна коригувати. Можливо зберегти площу скверу і після будівництва паркінгу.

3.    Чи зачіпає будівництво торгового центру територію школи?

Ю. Столяров відповів, що будівлю школи заплановане будівництво торгового центру зачіпати не буде. Ділянка, в межах якої запроектовано будівництво, перебуває у приватній власності.

4.    Чи не буде суперечити будівництво торгового центру інтересам школи та школярів,  які там навчаються, в плані дотримання норм безпеки, освітлення та інсоляції?

       Ю. Столяров відповів, що на даний момент сама будівля торгового центру не проектується, але можливо зробити всі розрахунки і забезпечити дотримання норм.

5.    Чи проводилось транспортне моделювання?

       Ю. Столяров відповів, що транспортне моделювання ще не проводилось. Його можливо буде провести коли з’явиться інвестор і будуть передбачені конкретні в’їзди і виїзди.

Під час зустрічі учасниками були озвучені наступні зауваження:

  1. Щодо неможливості запроектованого будівництва, оскільки навколо площі розташовані будинки старої забудови, які перебувають у аварійному стані (тріщини, осипання штукатурки). Нове будівництво може завдати непоправної шкоди.
  2. Щодо будівництва паркінгу. У випадку недотримання технології будівництва може бути завдана шкода існуючій забудові.
  3. Щодо неможливості проектування проїзду через сквер, оскільки транпрортної ситуації це не змінить, але сквер зіпсує.

Головуючий на зустрічі з архітектором,

провідний спеціаліст сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства                                    

управління «Секретаріат ради»                                                                     П. Качараба

Доповідач,

головний архітектор проекту                                                                        Ю. Столяров