Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича

  • 810
  • Відділ громадського партнерства

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові

Із 19 травня 2018 року по 07 червня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, розробником — ДП ДІПМ «Містопроект». Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська пошта» від 19.05.2018 року № 39 (2051).

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок, 1, тел. 297 57 63.

04 червня 2018 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту щодо вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (Великий сесійний зал Львівської міської ради). Для участі зареєструвалося 22 осіб. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові надійшло шість звернень.

Щодо звернення № 2−16 014−0001 від 06.06.2018 ПАТ «Державний експортно — імпортний банк України» розробником надано наступне роз’яснення:

Щодо блокування будівель. Детальний план території є містобудівною документацією комплексного планування цілого кварталу. ДПТ не визначає окремих вузлів блокування забудови чи конструктивних особливостей даного блокування. В даному випадку, якщо забудовник будівлі готелю з підземним паркінгом матиме наміри приблокування до будівлі банку — він повинен на наступних стадіях проектування отримати згоду власника будівлі банку та виконати ряд конструктивних заходів щодо підсилення та армування стіни, що блокується до банку, щоб унеможливити її злам. Ці вимоги на Ваше зауваження будуть долучені в матеріали ДПТ. У випадку, якщо забудовник готелю з підземним паркінгом не отримає такої згоди від банку він повинен відступити від банку не менше 6 м (при наявності глухої протипожежної стіни і 2-ї категорії вогнестійкості) або 8 м. (при наявності вікон і 2-й категорії вогнестійкості будівель). дана вимога також буде долучена в матеріали ДПТ.

Щодо заїзду інкасаторських автомобілів. Цілодобовий доступ інкасаторських автомобілів у внутрішній двір (в тому числі і під час будівництва) на Вашу пропозицію встановлено обов'язковою вимогою ДПТ. Власник і забудовник зобов"язується забезпечити такий доступ цілодобово або у визначені години за погодженням з банком.

Щодо розміщення будівлі в історичному ареалі та відповідних охоронних зонах. Дійсно проектований готель, як і будівля банку ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» розташована у вищевказаних зонах та ареалі. Тому будівництво готелю повинно передбачатись виключно на основі відповідної містобудівної документації, історико-містобудівного обґрунтування, по відповідній процедурі та з відповідним погодженням. Під час будівництва повинен вестись відповідний археологічний нагляд. Дані вимоги будуть долучені до матеріалів ДПТ.

Щодо звернення мешканців вулиці Вороного у м. Львові (к.о. п. Ю. Старчак) від 06.06.2018 № 3-С-51 427−2401 та № 3-С-51 423−24 розробником надано наступне роз’яснення:

Щодо паркінгу. Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково-спортивного призначення.

Проте такий варіант мав значну кількість недоліків, а саме:

—  не відповідність нормам ДБН та ДСП щодо відстаней до вікон житлових приміщень;

—  збільшення транспортного навантаження на вулицю Вороного ;

— необхідність формування глухих фасадів (без вікон та інших отворів) для дотримання протипожежних та санітарних норм;

— неефективне використання площі ділянки, оскільки через необхідність дотримання значних нормативних розривів від існуючої забудови пляма забудови паркінгу виходила замала для ефективного використання та розміщення економічно доцільної кількості машино-місць.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є недоцільним та неможливим, як такий, що прямо не відповідає Державним будівельним нормам.

Тому, зважаючи на вищевказане, проектом ДПТ запропоновано альтернативне, оптимальне з функціональної точки зору, використання даної ділянки. Пропонується на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом. Таким чином, буде досягнуто максимально ефективне використання земельної ділянки протягом всіх пір року та на протязі цілої доби і крім того буде створено додатковий об"єм паркувальних місць для використання мешканцями та гостями міста Львова. Попередні показники готелю становлять місткість орієнтовно 120−154 номери. Попередні показними місткості підземного паркінгу становлять 64 машино-місця.

Також зазначаю, що питання щодо мораторію забудови не відноситься до компетенції проектанта — розробника ДПТ. Дане питання повинна розглядати Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування.

Щодо майданчиків. Дане питання не відноситься до компетенції проектанта — розробника ДПТ. Дане питання повинна розглядати Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування.

Щодо погоджувальної комісії. Організація погоджувальної комісії не відноситься до компетенції розробника ДПТ. Рішення щодо необхідності створення погоджувальної комісії відноситься до компетенції замовника ДПТ — органу місцевого самоврядування.

Щодо звернення мешканців буд. № 6 по вул. Ф. Ліста (к.о. п. О. Торський) від 06.06.2018 № 3-Т-51 274−001 розробником надано наступне роз’яснення:

Питання щодо встановлення мораторію не відноситься до компетенції проектанта — розробника ДПТ. Дане питання повинна розглядати Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування.

Щодо погоджувальної комісії. Організація погоджувальної комісії не відноситься до компетенції розробника ДПТ. Рішення щодо необхідності створення погоджувальної комісії відноситься до компетенції замовника ДПТ — органу місцевого самоврядування.

Детальний план території не передбачає жодного руйнування дворику будинку № 6 по вул. Ференца Ліста. Влаштування аварійного виходу з відновлених будівель «Пасажу Міколяша» в двір будинку можливе лише за згоди землекористувачів даного двору. Тому побоювання щодо влаштування такого виходу всупереч волі мешканців є безпідставні. ДПТ доповнено вимогою погодження з суміжними землекористувачами щодо влаштування виходів чи проходів з «Пасажу Міколяша».

Щодо звернення О. Старчака від 07.06.2018 № 3-С-52 040−0001 та № 3-С-52 037−2401 розробником надано наступне роз’яснення:

Щодо безпечності. На Вашу пропозицію проект ДПТ доповнено вимогою забезпечення безпечності будівництва і забезпечення стійкості на надійності будівель та споруд. Також пропонується забудовнику виконати геологічні дослідження, шурфування і обстеження фундаментів, ліквідацію можливих протікань існуючих мереж, гідроізоляції фундаментів сусідніх будинків, обстеження всіх прилеглих до ділянки будівель, з метою визначення необхідності їх укріплення. Також ДПТ доповнено вимогою щодо фіксації технічного стану кожної будівлі, моніторингу стану будівель та необхідного укріплення прилеглих будівель до початку будівництва. Дані вимоги в складі ДПТ є обов'язковими, також вони вимагаються діючими нормативними документами та стандартами.

Щодо паркінгу. Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково-спортивного призначення.

Проте такий варіант мав значну кількість недоліків, а саме:

—  не відповідність нормам ДБН та ДСП щодо відстаней до вікон житлових приміщень;

—  збільшення транспортного навантаження на вулицю Вороного ;

— необхідність формування глухих фасадів (без вікон та інших отворів) для дотримання протипожежних та санітарних норм;

— неефективне використання площі ділянки, оскільки через необхідність дотримання значних нормативних розривів від існуючої забудови пляма забудови паркінгу виходила замала для ефективного використання та розміщення економічно доцільної кількості машино-місць.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є недоцільним та неможливим, як такий, що прямо не відповідає Державним будівельним нормам.

Тому, зважаючи на вищевказане, проектом ДПТ запропоновано альтернативне, оптимальне з функціональної точки зору, використання даної ділянки. Пропонується на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом.

Таким чином, буде досягнуто максимально ефективне використання земельної ділянки протягом всіх пір року та на протязі цілої доби і крім того буде створено додатковий об"єм паркувальних місць для використання мешканцями та гостями міста Львова. Попередні показники готелю становлять місткість орієнтовно 120−154 номери. Попередні показними місткості підземного паркінгу становлять 64 машино-місця.

Також на Вашу пропозицію проект ДПТ доповнено вимогою для забудовника виконати інсоляційні розрахунки для прилеглої забудови і випадку необхідності відкоригувати форму та параметри будівлі.

Також встановлено вимогу для забудовника виконати ремонт благоустрою примикаючої частини вулиці Вороного, в тому числі тротуарів. Хочемо також зазначити, що якщо провести ретроспективний аналіз цін на нерухомість біля збудованих в центрі міста готелів, то можна зауважити, що ціна на квартири в сусідніх будинках після будівництва готелів зросли, таким чином цінність нерухомості зростає.

Питання щодо встановлення мораторію не відноситься до компетенції проектанта — розробника ДПТ. Дане питання повинна розглядати Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування.

Також, щодо звернень які надійшли за результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові замовником даної містобудівної документації дано наступне роз’яснення:

Щодо зауважень мешканців вулиці Вороного у м. Львові (к.о. п. Ю. Старчак) від 06.06.2018 № 3-С-51 427−2401 та № 3-С-51 423−24:

По п. 1. Щодо паркінгу. Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково-спортивного призначення. Проте такий варіант мав значну кількість недоліків.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є неможливим.

Тому, одним із завдань ДПТ було здійснення аналізу можливості використання ділянки за суміжними функціями, які є допустимі в комплексі з паркінгом.

Розробником запропоновано на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом.

По п. 2. Щодо розміщення дитячого майданчика, то відповідно до ухвали міської ради від 17.05.2018 № 3411 «Про внесення змін до ухвал міської ради щодо розміщення дитячих та спортивних ігрових майданчиків на території м. Львова» передбачено адреси, за якими планується розміщення дитячих та спортивних ігрових майданчиків на території м. Львова". Ділянка на вул. Вороного, 4 в даній ухвалі не зазначена.

По п. 3. Щодо узгоджувальної комісії, то, відповідно до п. 12 Постанови КМУ від 25 травня 2011 р. № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні», комісія утворюється за рішенням органу місцевого самоврядування у тижневий строк після закінчення строку подання пропозицій громадськості. На даний момент управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради не вбачає підстав створення даної комісії.

Щодо зауважень гр. О. Старчака від 07.06.2018 № 3-С-52 040−0001 та від 07.06.2018 № 3-С-52 037−2401

По п. 1. Під час будівництва АП «Укрексімбанк» було проведено різноманітні геологічні вишукування земельної ділянки по вул. Вороного, які на даний час є дійсними. Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради вважає, що на наступних стадіях проектування є необхідним їх оновлення.

Також забудовнику пропонується виконати геологічні вишукування, шурфування і обстеження фундаментів, ліквідацію можливих протікань існуючих мереж, гідроізоляції фундаментів сусідніх будинків, обстеження всіх прилеглих до ділянки будівель, а також вимогою щодо фіксації технічного стану кожної будівлі, моніторингу стану будівель та необхідного укріплення прилеглих будівель до початку будівництва.

По п. 2. Щодо паркінгу. Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково-спортивного призначення. Проте такий варіант мав значну кількість недоліків.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є неможливим. Тому, одним із завдань ДПТ було здійснення аналізу можливості використання ділянки за суміжними функціями, які є допустимі в комплексі з паркінгом.

Розробником запропоновано на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом.

По п. 3. У 2008 році земельна ділянка по вул. Вороного розглядалась для розміщення паркінгу. Оскільки в 2011-му році в законодавстві було внесено певні зміни, якими в центральних частинах міста дозволено будувати виключно підземні паркінги, одним із завдань ДПТ було проаналізувати можливість використання ділянки за суміжними функціями, які є допустимі в комплексі з паркінгом на варіантній основі, про що зазначено в завданні на проектування відповідного детального плану.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування наголошує, що завданням ДПТ є визначення стратегічного зонування території, оптимального варіанту впорядкування зони в зазначеній частині центру міста (у межах ДПТ), враховуючи цінність середовища та прогнозовані тенденції урбаністичного розвитку.

Наголошуємо також, що розпорядження земельними ділянками, які перебувають в комунальній власності, здійснюється міською радою. Відповідно, накладення мораторію на будівництво на тій чи іншій території у м. Львові належить до компетенції депутатів міської ради.

Щодо зауважень ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України»

Детальний план території є містобудівною документацією комплексного планування цілого кварталу та не визначає окремих вузлів блокування забудови чи конструктивних особливостей даного блокування.

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування наголошує, що відповідно до вимог та зауважень, примикання проектованої будівлі до будівлі банку є можливим лише за згоди власника будівлі банку.

В іншому випадку — відступ від банку повинен бути не менше менше 6 м, протипожежні вікна будівлі необхідно буде залишити. Отже, остаточне рішення буде прийнято після відповідних переговорів. Цілодобовий доступ інкасаторських автомобілів у внутрішній двір (в тому числі і під час будівництва) встановлено обов'язковою вимогою ДПТ.

Проектований готель, як і будівля банку ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України» розташована в зоні історичного ареалу. Тому будівництво готелю повинно передбачатись виключно на основі відповідної містобудівної документації, історико-містобудівного обґрунтування, по відповідній процедурі та з відповідним погодженням. Під час будівництва буде вестись відповідний археологічний нагляд.

Крім цього, вважаємо також, що на наступних стадіях проектування слід врахувати висновки історико-містобудівного обґрунтування і передбачити конфігурацію і форму будівлі таким чином щоб максимально вписати її в історичне середовище міста.

Щодо зауважень мешканців буд. № 6 по вул. Ф. Ліста (к.о. п. О. Торський) від 06.06.2018 № 3-Т-51 274−001

По п. 1. Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівськолї міської ради інформує, що розпорядження земельними ділянками, які перебувають в комунальній власності, здійснюється міською радою. Відповідно, накладення мораторію на будівництво на тій чи іншій території у м. Львові належить до компетенції депутатів міської ради.

По п. 2. Щодо паркінгу. Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково-спортивного призначення. Проте такий варіант мав значну кількість недоліків.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є юридично та технічно є неможливим. Тому, одним із завдань ДПТ було здійснення аналізу можливості використання ділянки за суміжними функціями, які є допустимі в комплексі з паркінгом. Розробником запропоновано на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом.

Щодо узгоджувальної комісії. Відповідно до п. 12 Постанови КМУ від 25 травня 2011 р. № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні», комісія утворюється за рішенням органу місцевого самоврядування у тижневий строк після закінчення строку подання пропозицій громадськості. На даний момент управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради не вбачає підстав створення даної комісії.

По п. 3. Щодо відновлення пасажу Міколяша. Одним із предметів розроблення детального плану є відновлення пасажу Міколяша. Наголошуємо на тому, що не досягнувши відповідної згоди мешканців прилеглих будинків, жодних рішень прийнято не буде.

Додатки:

  1. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові
  2. Звернення № 2−16 014−0001 від 06.06.2018 ПАТ «Державний експортно — імпортний банк України»
  3. Звернення мешканців вулиці Вороного у м. Львові (к.о. п. Ю. Старчак) від 06.06.2018 № 3-С-51 427−2401 та № 3-С-51 423−24
  4. Звернення мешканців буд. № 6 по вул. Ф. Ліста (к.о. п. О. Торський) від 06.06.2018 № 3-Т-51 274−001
  5. Звернення О. Старчака від 07.06.2018 № 3-С-52 040−0001 та № 3-С-52 037−2401
  6. Лист ДП ДІПМ «Містопроект» № 452/12−1 від 13.06.2018
  7. Лист ДП ДІПМ «Містопроект» № 456/12−1 від 14.06.2018
  8. Лист управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради № 4−2401−799 від 13.06.2018

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Секретар громадського слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» З. Папіж

Представник замовника

містобудівної документації —

управління архітектури та урбаністики М. Пастущук

Головний архітектор проекту,

Представник ДП ДІПМ «Містопроект» Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові

Зустріч відбулась 4 червня 2018 року. Для участі у громадському слуханні зареєструвалося 22 особи.

На громадському слуханні виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з головним архітектором проекту.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

М. Пастущук, представник замовника містобудівної документації — управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування.

Представник управління архітектури М. Пастущук зазначила, що на підставі звернення ТзОВ «Ательєр» 17.01.2018 № 17−01/18 р. було розроблено проект рішення про розроблення детального плану території обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові. Його було прийнято на засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради від 23.03.2018 р. за № 310. Крім проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А. Міцкевича, просп. Т. Шевченка у м. Львові даний проект також буде розглянуто на містобудівній раді і після цього проект може буде відкориговано відповідно до поданих пропозицій.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що в проекті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території орієнтовною площею 2,7га. В даному випадку мова йде про можливість забудови ділянки, розташованої по вул. М. Вороного, яка в даний час використовується в якості стихійного майданчика для паркування автомобілів.

Генеральним планом міста схемою магістралей, гаражів та стоянок ця ділянка була передбачена як місце влаштування багаторівневого паркінгу. Проектом передбачено на варіантній основі розглянути можливість розміщення паркінгу з об’єктами громадського призначення чи альтернативного використання ділянки у разі неможливості розміщення паркінгу.

Крім цього, проектом розглядається можливість відновлення пасажу Міколяша, його функціональне призначення, параметри, послідовність відновлення, тощо. Розрахунковий термін реалізації ДПТ — дорівнює розрахунковому терміну генерального плану міста Львова.

В проекті враховані основні рішення генплану м. Львова, розробленого Державним підприємством Державним інститутом проектування міст «Містопроект» (м. Львів) у 2009 році та затверджений ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010р. та містобудівні обґрунтування розроблені протягом останніх років на територію проектування ДПТ та прилеглі території.

Територія проектування ДПТ знаходиться в центральній частині м. Львова, у Галицькому адміністративному районі та розташована у районі вул. М. Вороного, вул. М. Коперника, вул. Ференца Ліста, пл. Адама Міцкевича, сформована територіями здебільшого громадської та житлової забудови, охоплює квартал історично цінної забудови, зокрема в кварталі розташовані пам’ятки архітектури місцевого значення. На навколишнє середовище території проектування вплив здійснюють навколишні вулиці із значною кількістю автотранспорту, що в свою чергу створює шумовий вплив та загазованість повітря.

Крім вищевказаних питань, на території, охопленій даним детальним планом, на даний момент існують проблеми:

— Складний доступ транспорту.

—  Захаращеність вулиць та тротуарів автомобілями, контейнерами для сміття, тощо.

—  Нестача місць паркування автомобілів.

На території, за адресою вул. Вороного, 4 знаходиться також стихійна стоянка хаотичного паркування транспортних засобів.

Територія проектування знаходиться у сформованому міському кварталі громадської та житлової забудови різної поверховості, переважно від 1-го до 5-и поверхів. По типу забудову на території ДПТ можна поділити на громадську забудову та житлову забудову з об’єктами громадського обслуговування.

Територія проектування складається з забудови змішаного використання, а саме: житлової та громадської забудови. Практично вся забудова кварталу являє собою будівлі з громадськими закладами або офісами в нижніх поверхах та житловими квартирами в верхніх. Крім того в межах кварталу знаходиться ряд будівель виключно нежитлового (громадського) призначення, зокрема: будівля банку «Укрексімбанк», дві будівлі учбових закладів (Львівський коледж індустрії моди та корпус факультету управління фінансами ЛНУ), готель «Жорж», офісна будівля, торговий пасаж). На території ДПТ також знаходиться одна нежитлова будівля, що не експлуатується та знаходиться у незадовільному технічному стані і підлягає зносу (будівля старих конюшень, перепланована в радянські часи).

По цінності забудову в межах проектування можна розділити на наступні види: пам`ятка архітектури, цінна історична забудова, малоцінна фонова забудова. По капітальності забудова на території що розглядається, ділиться на капітальну громадську та житлову забудову, капітальну нежитлову забудову (споруди інженерних мереж). Забудова на території проектування капітальна, з цегляними стінами, підвалами, скатними дахами. До некапітальних та малоцінних і дисгармонійних будівель можна віднести окремі об"єкти, такі як самовільно збудовані господарські споруди і гаражі.

Існуюча забудова зберігається без змін, однак може бути реконструйована з розширенням чи без або реставрована (у випадку якщо будинок є пам"яткою) за бажанням власників будівель та за обов"язкової умови дотримання нормативних розривів, показників щільності, норм ДБН та ДСП.

Квартал проектування знаходиться в Галицькому районі міста Львова. На даний район наразі ще не розроблено плану зонування території. Тому проект ДПТ пропонує в своєму складі проектну схему зонування території кварталу. Більша частина території віднесена до зони Г-1 (зони громадського призначення загальноміського центру), учбові заклади віднесені до територій навчальних закладів (зона Г-3), а вулиці — до зони транспортної інфраструктури (ТР-2).

В межах кварталу проектування передбачається дві локалізації розміщення нових об"єктів чи відновлення історичних об"єктів (колись існуючих, проте на даний час втрачених):

1. Забудова на ділянці по вул. Вороного, 4 (із знесенням існуючого нежитлового будинку, який не відноситься до цінної забудови та перебуває в незадовільному технічному стані).

2. Відновлення (часткове) Пасажу Міколяша — унікального для Львова торгового та громадського простору, що існував в місті до 2-ї світлової війни та на жаль на сьогодні втрачений.

Для забудови на вул. Вороного, 4 детальним планом території було проаналізовано варіанти розташування різних функцій і будівель різного призначення.

Ділянка по вул. Вороного, 4 розташована за адресою: м. Львів, вул. Вороного, 4. Цільове призначення: 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Площа ділянки: 0.1848 га. На даний час використовується як стихійний майданчик для паркування автомобілів (орієнтовно 20−25 автомобілів).

Протягом 2006−2009 років на ділянці по вул. Вороного пропонувалось розташувати багаторівневий гараж або багаторівневий гараж із приміщеннями торгово-офісного та відпочинково — спортивного призначення.

Проте такий варіант мав значну кількість недоліків, а саме:

— не відповідність нормам ДБН та ДСП щодо відстаней до вікон житлових приміщень;

— збільшення транспортного навантаження на вулицю Вороного ;

— необхідність формування глухих фасадів (без вікон та інших отворів) для дотримання протипожежних та санітарних норм;

— неефективне використання площі ділянки, оскільки через необхідність дотримання значних нормативних розривів від існуючої забудови пляма забудови паркінгу виходила замала для ефективного використання та розміщення економічно доцільної кількості машино-місць.

Окрім того, у 2011 році вступила в дію Зміна № 4 до ДБН 360−92**, яка прямо забороняє у межах територій, що мають особливу історико-культурну цінність та в районах історичної забудови міст будівництво будь-яких гаражів (паркінгів) крім підземних (п. 7.51 ДБН 360−92**). Таким чином варіант будівництва на даній ділянці багатоповерхового паркінгу (гаражу) на даний час є недоцільним та неможливим, як такий, що прямо не відповідає Державним будівельним нормам.

Тому, зважаючи на вищевказане, проектом ДПТ запропоновано альтернативне, оптимальне з функціональної точки зору, використання даної ділянки. Пропонується на ділянці по вул. Вороного, 4 розмістити будівлю готелю з вбудованими закладами торгівлі та громадського харчування і 2-рівневим підземним паркінгом. Таким чином, буде досягнуто максимально ефективне використання земельної ділянки протягом всіх пір року та на протязі цілої доби і крім того буде створено додатковий об"єм паркувальних місць для використання мешканцями та гостями міста Львова.

Попередні показники готелю становлять місткість орієнтовно 120−154 номери. Попередні показними місткості підземного паркінгу становлять 64 машино-місця. Поверховість готелю (надземна частина) — до 6 поверхів включно, що не суперечить раніше розробленому історико-містобудівному обґрунтуванню.

Відновлення пасажу Міколяша (часткове).

Крім того в межах кварталу проектування передбачається відновлення частини Пасажу Міколяша. Торговий комплекс пасажу Міколяша у м. Львові був розташований між будинком № 1 на вул. Коперника та № 6 на вул. Вороного. Межі території пасажу визначені вулицями Коперніка, Ліста та Вороного, яка включає територію подвір’я з прилеглими до неї будинками.

На території проектування існує сформована мережа вулиць. Найближчі зупинки громадського транспорту (трамвай, автобус) знаходяться в радіусі пішохідної доступності, по вул. М. Коперника, проспекті Свободи та інших найближчих вулицях. Територія має добре забезпечення доступності до громадського транспорту та знаходиться в центральній високо щільній частині міста, де згідно сучасних тенденцій плануванні і містобудування, слід віддавати перевагу громадському транспорту, пішохідному та велосипедному руху.

Під’їзд до ділянки проектованого готелю на по вул. М. Вороного передбачається з вул. М. Вороного. Під’їзд до ділянки відновленого Пасажу Міколяша передбачається з вул. М. Коперника. В складі проекту розроблені уточнені схеми організації руху автотранспорту та пішоходів, а також схеми паркування автотранспорту.

На території проектування передбачається будівництво підземного 2-х поверхового гаражу (паркінгу) у складі будівлі готелю. Орієнтовна місткість паркінгу становить 64 машино-місця. при цьому нормативна потреба самого готелю на 120−154 номери згідно ДБН 360−92** становить не більше 15−23 машино-місць (23−35% місткості). Таким чином, 41−49 машино-місце (65−77% місткості) резервується для використання для потреб міста. Також пропонується надати частину машино-місць для користування клієнтами готелю «Жорж» на основі відповідного договору.

Представник управління туризму Львівської міської ради п. Г. Гриник зазначила, що оскільки потік туристів у Львові щороку збільшується, більше 60% іноземних туристів надають перевагу готельному поселенню, оскільки це безпечно, зручно і надійно для них. Для міста важливо є збільшити не кількість туристів, а час їхнього перебування у Львові. Тому ми потребуємо збільшення кількості готелів для подальшого розвитку туристичної інфраструктури.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні запитання:

  1. Чи робили ви статистичні дослідження щодо потреби нового готелю на даній території?
  • Ю. Столяров відповів, що такі дослідження проводились і статистика показує що потік туристів щороку зростає і потреба в кількості готельних номерів також збільшується.
  1. Чи було проведено опитування серед мешканців щодо потреби ще однієї будівлі на даній території?
  • Ю. Столяров відповів, що такі опитування серед мешканців під час розробки проекту не проводились.
  1. Чи було проаналізовано густоту населення в районі проектування?
  • Ю. Столяров відповів, що такий аналіз не проводився, оскільки згідно даного проекту ДПТ кількість житлової забудови не збільшиться.
  1. Чому не було розроблено проект на реалізацію початкового плану будівництва наземного, багаторівневого паркінгу по вул. Вороного?
  • Ю. Столяров відповів, що в 2011 році відбулись зміни до ДБН які унеможливили будівництво наземних, багаторівневих паркінгів в історичній частині міста. Проте дозволено будівництво підземних паркінгів, що і запропоновано в ДПТ, а саме 2-х рівневий підземний паркінг по вул. Вороного.
  1. Чому на ділянці по вул. Вороного не запроектовано громадську забудову, дитячий майданчик або спортивний?
  • Ю. Столяров відповів, що оскільки на ділянці є споруди в яких є власник необхідно було також врахувати і його інтереси.
  1. Яким чином буде відбуватись паркування в підземному паркінгу та чи буде можливість користуватись цими парко місцями в мешканців?
  • Ю. Столяров відповів, що частина парко місць може бути зарезервована для мешканців за пільговим місячним тарифом.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні зауваження і пропозиції:

  1. Зауваження щодо неврахування інтересів мешканців, які проживають і працюють у даному районі.
  2. Зауваження щодо ущільнення забудови на даній території, оскільки мешканці даного району отримають лише погіршення житлових умов.
  3. Зауваження щодо суттєвого погіршення інсоляції для мешканців, які проживають в даному районі.
  4. Зауваження щодо проектування пасажу Міколяша, оскільки існуючий дворик є облаштований мешканцями навколишніх будинків і вони ним постійно користуються.
  5. Існуюча будівля по вул. Вороного, власником якої є ТзОВ «Ательєр» є аварійною і підлягає зносу. Неправильно за рахунок однієї аварійної будівлі ущільнювати забудову не враховуючи думку мешканців.
  6. Зауваження щодо небезпеки будівництва підземного паркінгу оскільки є загроза зсувів та руйнування вже існуючої, історичної забудови.
  7. Зауваження щодо невідповідності розробленого проекту ДПТ і завдань до проекту, які озвучили на засіданні виконкому ЛМР коли надавали дозвіл на його розробку. Оскільки під час засідання архітектором було зазначено, що завданням до розробки є проектування на ділянці по вул. Виговського багаторівневого, рампового паркінгу для потреб готелю «Жорж» та мешканців даного району.
  8. Пропозиція не забудовувати ділянку по вул. Виговського, а запроектувати там дитячий або спортивний майданчик.

Головуюча на зустрічі з архітектором,

завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Представник замовника

містобудівної документації —

управління архітектури та урбаністики М. Пастущук