Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові

  • 665
  • Відділ громадського партнерства

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові.

Із 02 червня 2018 року по 02 липня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, розробником — ДП ДІПМ «Містопроект». Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська пошта» від 02.06.2018 року № 43 (2055).

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок, 1, тел. 297 57 63.

20 червня 2018 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту щодо вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (Великий сесійний зал Львівської міської ради). Для участі зареєструвалося 24 особи. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові надійшло дві письмові пропозиції.

Щодо звернення начальника Управління Служби безпеки України п. О. Ткачука № 2−18 354-С-0001 від 27.06.2018 р. розробником надано наступне роз’яснення:

1. Влаштування штучної водойми (декоративного ставу) передбачається перед входом в парк, де зараз розташована вхідна площі з фонтаном. Проект не передбачає відновлення Пелчинського ставу в його історичних межах, які охоплювали територію спорткомплексу та комплексу будівель УСБУ. Таким чином Ваша пропозиція враховується. Остаточно, конфігурація та площа водойми буде визначатись на наступних стадіях проектування (проект, робоча документація, тощо).

2. Проект ДПТ визначає загальні вимоги щодо влаштування дренажів та гідроізоляції прилеглих будинків. Такі заходи передбачені і Ваша пропозиція врахована. Конкретні технічні рішення та заходи будуть визначатись на наступних стадіях проектування (проект, робоча документація, тощо).

3. Конфігурація і напрямок вулиці Вітовського на основній її частині (в тому числі навпроти будівлі УСБУ) зберігається без змін. Вигин вулиці навпроти входу в парк відповідає нормам ДБН і забезпечує необхідні радіуси кривої для руху з дозволеною у місті швидкістю. Рух автомобілів з перевищенням дозволеної швидкості є порушенням правил дорожнього руху, провокує виникнення ДТП (в тому числі навпроти будівлі УСБУ), створює небезпеку наїзду на пішоходів і створює ненормативний шумовий вплив на житлову забудову (особливо вночі). Таким чином вигин вулиці Вітовського передбачено зовсім незначним, що не перешкоджає руху з дотриманням правил дорожнього руху.

4. Зелені насадження біля будівлі УСБУ зберігаються. Проект також передбачає розвиток і доповнення зелених насаджень.

У випадку, якщо замовник ДПТ — Львівська міська рада вважає відповіді та пропозиції недостатніми, інститут «Містопроект» готовий виконати необхідні доповнення та уточнення.

Щодо звернення директора ТзОВ «Марконі» № 2−17 809−1-2401 від 22.06.2018 р. розробником надано наступне роз’яснення:

Повідомляємо, що територія Вашої ділянки (вул. Вітовського, 35а) знаходиться в межах зони Ж-2, на якій допускається розміщення житлової забудови.

Детальний план в даному випадку не деталізує конфігурацію та розміщення забудови, оскільки розміщення забудови в охоронній зоні пам"ятки архітектури, в безпосередній близькості до пам"ятки вимагає більш детального опрацювання щодо конфігурації і висоти забудови ніж це передбачено на рівні ДПТ.

Тому вважаємо, що конфігурація і параметри забудови повинні бути визначені на стадії розроблення містобудівного розрахунку із чіткою фіксацією розмірів в плані та по висоті, відстаней до червоних ліній, меж ділянки, сусідніх будинків, зокрема пам'яток архітектури та розглянуті архітектурно-містобудівною радою із визначенням можливості та допустимості даної забудови.

У випадку, якщо замовник ДПТ — Львівська міська рада вважає відповіді та пропозиції недостатніми, інститут «Містопроект» готовий виконати необхідні доповнення та уточнення.

Також, щодо звернення яке надійшло за результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові замовником даної містобудівної документації дано наступне роз’яснення:

На звернення УСБУ у Львівській області:

По п. 1. Пропозицію враховано. Детальним планом передбачено відтворення водойми, розміри та конфігурація якої не відповідає її історичним параметрам. Конкретизація параметрів водойми буде передбачена на наступних стадіях проектування (робочий проект тощо).

По п. 2. Пропозицію враховано. Детальним планом передбачено загальні вимоги влаштування дренажів. Конкретизація характеристики і структури дренажної системи буде передбачена на наступних стадіях проектування (робочий проект тощо).

По п. 3. Незначна зміна конфігурації вул. Вітовського не суперечить вимогам Державних будівельних норм і, відповідно до проекту є доцільним планувальним рішенням.

По п. 4. Проектом передбачено збільшення озеленення території. Зелені насадження біля будівлі УСБУ зберігаються.

На звернення ТзОВ «Марконі», зареєстроване центром надання адміністративних послуг 22.06.2018 за № 2−17 809-Л-2401

Пропозиція частково врахована. Ділянка, щодо якої Ви звертаєтесь, відповідно до схеми зонування території в складі детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова розташована в межах функціональної зони Ж-2 — зона малоповерхової квартирної житлової забудови, що передбачає розміщення житлової забудови.

Одночасно повідомляємо, що зважаючи на розташування території в межах Галицького адміністративного району та в межах історичного ареалу м. Львова в безпосередній близькості до пам’яток архітектури місцевого значення управління архітектури та урбаністики не вважає необхідним фіксувати конфігурацію та поверховість конкретного об’єкту в складі детального плану, оскільки вона може бути відмінною від тої, яку відображатиме поданий містобудівний розрахунок.

Додатки:

  1. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові.
  2. Звернення начальника Управління Служби безпеки України п. О. Ткачука № 2−18 354-С-0001 від 27.06.2018 р.
  3. Звернення директора ТзОВ «Марконі» № 2−17 809−1-2401 від 22.06.2018 р.
  4. Лист ДП ДІПМ «Містопроект» № 523/12−1 від 04.07.2018 р.
  5. Лист ДП ДІПМ «Містопроект» № 529/12−1 від 05.07.2018 р.
  6. Лист управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради № 4−2401−896 від 05.07.2018 р.

Заступник начальника управління

«Секретаріат ради» — начальник відділу громадського партнерства О. Файфурка

Секретар громадського слухання, провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради» З. Папіж

Представник замовника

містобудівної документації — управління архітектури та урбаністики М. Пастущук

Головний архітектор проекту,

Представник ДП ДІПМ «Містопроект» Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові

Зустріч відбулась 20 червня 2018 року. Для участі у зустрічі з головним архітектором проекту зареєструвалося 24 особи.

На громадському слуханні виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з головним архітектором проекту.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

М. Пастущук, представник замовника містобудівної документації — управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування.

Представник управління архітектури М. Пастущук зазначила, що на підставі звернення ЛКП «Львівелектротранс» 20.09.2017 № 01/1341 було розроблено проект рішення про розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові. Його було прийнято на засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради від 29.09.2017 р. за № 875. Крім проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Д. Вітовського, вул. Болгарської, вул. Ак. А. Сахарова у м. Львові даний проект було розглянуто на містобудівній раді.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що Територія опрацювання ДПТ знаходиться в межах 2-х планувальних районів м. Львова: Франківському та Галицькому. Згідно Плану зонування Франківського району дана території відноситься до таких планувальних зон, як Г-2, Ж-3, ТР-2. На час роботи над проектом ДПТ не розроблено та не затверджена План зонування Галицького району м. Львова.

Територія ДПТ обмежена з заходу — червоними лініями вул. Академіка А. Сахарова, перехрестям вулиць М. Коперника, Героїв Майдану, Н. Левицького та межею Студенського парку; з сходу — червоними лініями вул. Грецької; з півдня — червоними лініями вул. Зарицьких та парком ім. Б. Хмельницького; з півночі — червоними лініями вул. Вітовського.

На території ДПТ було проаналізовано близько 16 ділянок землевідводів опираючись на вихідні дані та Кадастрову карту України. Межі ділянок в проекті ДПТ визначені згідно наданих вихідних даних (топознімань з межами земельних ділянок які відведені та оформлені на даний день).

На сьогодні територія ДПТ — це історично сформовані квартали житлової багатоквартирної забудова 3−5 поверхів, територія озеленення загального користування (Парк культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького, Студентський парк), територія громадських об`єктів та територія трамвайного депо (частково діючого) та інших споруд ЛКП «Львівелектротранс».

Детальний план території розробляється в зв"язку із необхідністю уточнення функціонального та цільового призначення земель, визначення майбутнього зонування території, уточнення червоних ліній та реконструкції транспортної інфраструктури. Проект охоплює вирішення питань організації транспортно-пішохідного руху в районі перехрестя вулиць Сахарова — Героїв Майдану — Коперника — Вітовського та вздовж вул. Вітовського з врахуванням організації рекреаційних зон на межі Парку культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького та ландшафтно — рекреаційного комплексу «Цитадель» з влаштування штучної водойми, та з максимальним збереженням історично-цінної забудови в межах історичного ареалу міста.

Рішення ДПТ включає:

—  збереження та створення робочих місць за рахунок проектованих та діючих (реконструкції) об`єктів;

—  тяжіння торгово-офісних об`єктів до магістральних вулиць;

—  створення сучасних озеленених багатофункціональних рекреаційних зон та громадських просторів;

—  використання у детальному проектуванні та при будівництві сучасних технологій сонячної енергії та збору дощової води;

—  відновлення історичних водойм, як об`єктів рекреації;

—  реконструкція транспортної мережі.

В межах території ЛКП «Львівелектротранс» використання території та споруд максимально передбачено під перспективні громадсько-рекреаційні функції, громадський простір біля трамвайного депо.

Проектом ДПТ передбачено створення нового громадського простору з відповідними громадськими об`єктами на перехресті вул. Сахарова — Вітовського, як точка притягання різних груп населення. Вдале розташування ділянки (територія трамвайного депо) та історична сформована забудова дозволяють багатофункціональний громадський простір з найменшим втручанням у сформоване середовище. Ділянка розташована на шляху пересування від житлових масивів, спальних районів та гуртожитків до центру міста і навчальних закладів (НУ «Львівська політехніка»). Значною перевагою є також близьке розташування до зелених зон (Студентського парку). Також проектом передбачено, крім реконструкції існуючих будівель трамвайного депо, розташування нової офісної будівлі, як загального комплексу. У ДПТ пропонується виділити ділянку під розміщення дитячого дошкільного закладу.

Проектом передбачено винесення трамвайного депо та його реконструкція під громадську функцію. Також передбачено збереження частини будівель ЛКП «Львіведектротранс», що забезпечують інженерну інфраструктуру (трансформаторні станції різного типу, котельня) та частину нежитлових будівель для потреб підприємства. Також передбачено влаштування автостоянки для підприємства з можливістю розмістити 1-н автомобіль типу КрАЗ.

Рішення щодо транспортної інфраструктури включає результати та пропозиції Транспортне моделювання щодо варіантів реконструкції вул. Вітовського.

Проектні пропозиції:

—  перегляд доцільності існуючої-запроектованої системи вулиць;

—  формування нової системи вулиць та проїздів в червоних лініях з застосуванням засобів заспокоєння руху (зміщення вулиць);

—  формування системи парко місць з використанням простору вздовж вулиць, незадіяних територій;

—  зміна організації руху (відповідно до результатів моделювання);

Рішення ДПТ включає пропозиції ЛКП «Львівавтодор» щодо реконструкції транспортного перехрестя вул. Сахарова — Д. Вітовського — М. Коперника — І. Нечуя-Левицького. Особливе місце виділяється для громадського транспорту, що забезпечить його безперешкодний рух. Проектом передбачено влаштування вело-смуг та вело-доріжок, що сполучатимуть найкоротшою відстанню громадські та рекреаційні об`єкти та інші місця притягання населення. Передбачено можливість влаштування додаткового колійного (трамвайного) сполучення у напрямку вул. Кн. Ольги — вул. М. Коперника — центр та вул. Кн. Ольги — вул. І. Нечуя-Левицького — залізничний вокзал. На відтинку дороги вул. Сахарова передбачено об`єднану смугу громадського транспорту (трамваї і автобуси). Проектом передбачено зміну конфігурації вул. Д. Вітовського (в межах входу до Парку культури та відпочинку з влаштуванням вигину в сторону парку «Цитадель». Таке рішення забезпечує можливість влаштування повноцінної зони рекреації перед входом в парк з об`єднанням двох сторін вул. Вітовського та задіянням площі перед парком «Цитадель»; зменшення швидкісного режиму автотранспорту.

ДПТ передбачено влаштування пішохідного зв`язку з Студентським парком та новим громадським простором «депо» з системою доріжок, пішохідним мостом та зовнішнім ліфтом для забезпечення доступності мало мобільних груп.

Територія ДПТ охоплює частину ділянки Парку культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького та межує з Студентським парком та парком «Цитадель». У західній частині території на межі з Студентським парком передбачено виокремлення 2-х зон — Р-3 — паркова зона та Л-1 — озеленена зона схилу між житловою територією та територією ЛКП «Львівелектротранс». Дану озеленену ділянку пропонується упорядкувати як повноцінний сквер-парк, з влаштуванням доріжок та використанням вуличних меблів. В межах зони «депо» передбачено влаштування громадської зони, озелененої площі з влаштуванням громадських відкритих просторів.

Проектом передбачено об`єднання двох «берегів» вул. Вітовського для формування громадського простору та влаштування штучної водойми в межах входу до Парку культури (на місці Пелчинського ставу) та відпочинку ім. Б. Хмельницького. Остаточна конфігурація водойми та упорядкування території навколо визначається наступними стадіями проектування. Влаштування водойми дозволяє розвивати простір в більшому функціональному діапазоні та створити привабливий зовнішній вигляд не лише як аванс-зони парку, а й як самостійного елементу рекреації.

Однією з значних проблем території проектування є водовідведення поверхневих стоків. Така ситуація виникла у зв`язку з складним рельєфом території, що утворює тальвег в межах вул. Сахарова — Вітовського. Історично на даній території формувалась система озер та річка від сучасних вул. Кн. Ольги та С. Бандери. Система даних водойм з часом була засипана та пропущена підземним колектором (з вул. Б. Романицького — під будівлею депо та СБУ — по вул. Зрицьких). Таким чином дана територія вже понад 100-а років потерпає від періодичного затоплення дощовою водою.

Проектом ДПТ запропоновано влаштування системи перехоплюючих ємностей в межах депо та поряд з проектованим ставом, що забезпечуватимуть сталий рівень води в проектованій штучній водоймі (після відповідного очищення).

Влаштування штучної водойми дозволить сформувати комфортний мікроклімат в межах рекреаційної зони парку та використовувати її для акумулювання дощових вод з парків «Цитадель» та Культури та відпочинку ім. Б. Хмельницького.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні запитання:

  1. Яка була потреба в розробці даного ДПТ?
  • Ю. Столяров відповів, що ДПТ розроблено на замовлення управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради. Потреба у реформуванні простору трамвайного депо для громадських потреб та реконструкція перехрестя.
  1. Чому запропоновано реконструкцію перехрестя у кільцевий рух?
  • Ю. Столяров відповів, що кільцевий рух розглядався лише на стадії проектування як один з можливих варіантів. Було розроблено комп’ютерне моделювання, яке показало що кільцевий рух є неможливим, тому такий проект був відхилений.
  1. В трамвайному депо передбачено залишити стоянки для старих трамваїв?
  • Ю. Столяров відповів, що так передбачено для одного тягача на випадок аварії, також музей або експозиція трамвайної техніки.
  1. Скільки паркомісць заплановано створити біля існуючої на даний час адміністративної будівлі?
  • Ю. Столяров відповів, що близько 50−60 паркомісць.
  1. Питання щодо дуги по вул. Вітовського. Ця траса є надзвичайно важливою для сучасного автоспорту. Змінювати її недоцільно, оскільки це зруйнує всесвітньо відому трасу, яка є історичним надбанням.
  • Ю. Столяров відповів, що на даному етапі можна внести зміни до проекту ДПТ та змінити запроектований вигін, хоча ця траса була вирівняна перед 30 роками 20 століття. Параметри дуги можна обговорити і виправити.
  1. Питання щодо перехрестя, адже основна його проблема — це водії — порушники. Цю проблему може вирішити грамотний контроль перехрестя, відеоспостереження та інші заходи. Для чого змінювати перехрестя?
  • Ю. Столяров відповів, що відеоспостереження і контроль не вирішують проблему повністю. Необхідно влаштувати і технічну модифікацію.
  1. Питання щодо музею техніки? В даному приміщені може розміститись хіба експозиція, для музею місця замало.
  • Ю. Столяров відповів, що можливо повноцінного музею там не буде, проте там можуть розміщуватись тимчасові виставки та експозиції.
  1. Ви прораховувати з якого басейну збирається вода скільки води буде потрапляти в став у випадку його створення?
  • Ю. Столяров відповів, що технічні дослідження проводились.
  1. Чи було прораховано куди буде діватись зайва вода із проектованого ставу?

— Ю. Столяров відповів, що для відтоку води передбачено влаштування підземних водозбірників.

10. Коли буде реалізовано проект реконструкції трамвайних колій?

— Ю. Столяров відповів, що в 2019 році буде розроблено проект реконструкції вул. Вітовського, проте коли проект буде фізично реалізовано невідомо.

11. Наскільки проект відновлення Пелчинського ставу стримує реалізацію реконструкції вул. Вітовського?

— Ю. Столяров відповів, що проект відновлення Пелчинського ставу ніяк не стримує реконструкцію вул. Вітовського, оскільки проект реконструкції зазначеної вулиці почнуть розробляти лише в 2019 році. Між запроектованим ставом і вулицею велика відстань, тому роботи можуть вестись одночасно.

12. Чи відновлення Пелчинського ставу передбачає встановлення водоочисних поруд?

— Ю. Столяров відповів, що передбачається встановлення водоочисних конструкцій, пісковловлюючих конструкцій та інших очисних споруд. Крім цього при відновлені ставу буть застосовані новітні технології.

13. Чи передбачено житлову забудову в даному ДПТ?

— Ю. Столяров відповів, що біля існуючого гуртожитку є ділянка в комунальній власності. Є пропозиція від міста якісно використати цю територію. Ми запропонували зарезервувати цю територію під будівництво 2-х поверхових котеджів. Біля вілли Бачевських в ДПТ не передбачено жодної забудови.

14. Проект Пелчинського ставу це довільна розробка без конкретних розмірів?

— Ю. Столяров відповів, що конфігурація наразі абстрактна. В ДПТ обмежено розмір ставу, він може бути меншим але не більшим, ніж зазначено в ДПТ.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні зауваження:

  1. Щодо недоцільності відновлення Пелчинського ставу.
  2. Щодо недопущення розташування в трамвайному депо ресторанів та кафе.
  3. Щодо недопущення проектування додаткових трамвайних колій.
  4. Щодо недопущення руйнування історичної автомобільної траси та «Львівського трикутника».
  5. Щодо небезпеки відновлення ставу, оскільки це може викликати підтоплення навколишніх будинків. Крім того є небезпека стікання в цей став стічних вод.

Під час зустрічі учасниками озвучено наступні пропозиції:

  1. Пропозиція на підтримку концепції відновлення Пелчинського ставу, оскільки така відпочинкова зона є необхідною для мешканців, які там проживають.

Головуюча на зустрічі з архітектором, завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Головний архітектор проекту,

Представник ДП ДІПМ «Містопроект» Ю. Столяров