Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові.

  • 714
  • Відділ громадського партнерства

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Начальник управління

«Секретаріат ради»

Львівської міської ради

_____________________ Ю. Лукашевський

_____________________ 2018 рік

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові.

Із 08 травня 2018 року по 29 травня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, розробником — ДП ДІПМ «Містопроект». Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Високий замок» від 08.05.2018 року.

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок, 1, тел. 297 57 63.

16 травня 2018 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту щодо вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (Великий сесійний зал Львівської міської ради). Для участі зареєструвалося 23 осіб. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові надійшло 7 звернень.

—  Колективне звернення мешканців вул. Каменярів (к.о. Г. Маковська) від 26.05.2018 № 3-М-47 495−0001;

—  Колективне звернення мешканців вул. Технічної (к.о. Л. Тарасович) від 29.05.2018 № 3-Т-47 954−0001;

—  Звернення ОСББ «Вир» від 29.05.2018 № 2−14 886−0001;

—  Звернення ЛННБУ ім. В. Стефаника від 22.05.2018 № 2−14 295−0001;

—  Звернення п. З. Служинської від 29.05.2018 № 3-С-47 911−0001;

—  Звернення Благодійного фонду підтримки та розвитку культурно-мистецьких ініціатив «РУСТ» від 25.05.2018 № 2−14 888−0001;

—  Звернення Благодійного фонду «Метаморфози» від 01.06.18 за № 2−15 461−24 (поштове відправлення від 29.05.18).

Розробником, ДП ДІПМ «Містопроект», надано наступні роз’яснення:

- На звернення Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника НАН України.

1. Ваша пропозиція буде врахована. В проект ДПТ будуть внесені зміни згідно поданих пропозицій. Територія бібліотеки буде показана єдиною ділянкою.

Що стосується зауважень щодо неправомірного розділення земельної ділянки Львівської національної наукової бібліотеки України ім. В. Стефаника на дві ділянки, зазначаємо, що у запропонованому Плані графічно зображено лише відмежування території земельної ділянки громадської забудови та земельної ділянки, на якій знаходяться існуючі зелені насадження.

Відтак, відсутні будь-які підстави для висновків про незаконний поділ земельної ділянки, оскільки, із змісту цього Плану не вбачається загрози порушення меж чи цілісності земельної ділянки належної Львівській національній науковій бібліотеці України ім. В. Стефаника.

Згідно ДПТ пропозиція щодо спорудження об'єктів громадської забудови стосується будівництва виключно на території земельної ділянки Облспоживспілки, до якої не входять землі визначені межами наданого Вами державного акту на право постійного користування земельною ділянкою.

2. Ваша пропозиція буде врахована. В проекті ДПТ проектована будівля переміщена від межі ділянки бібліотеки на 1,5−2,0 м (мінімум), що дасть змогу проводити будівництво не зачіпаючи інтереси бібліотеки та не зачіпаючи дерева на сусідній ділянці.

3. Також інформуємо Вас, що згідно звернення мешканців ОСББ «Вир» (вул. Технічна, 10) на розі вулиць Технічної і Бібліотечної знаходиться засохла акація, яка загрожує падінням на тротуар та проїзну частину. Просимо Вас звернути на це увагу, перевірити стан даного дерева та вжити відповідних заходів.

- На звернення Благодійного фонду підтримки та розвитку культурно-мистецьких ініціатив «РУСТ»

1. Ваша пропозиція буде врахована. Проект не передбачає вирубки дерев в сквері.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях є елементами (частинами) об’єктів благоустрою.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.

Згідно Порядку контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014р. № 195, контроль за охороною зелених насаджень у місті здійснюється з дотриманням Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105 та вимог Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045.

Будь-яке видалення дерев у м. Львові здійснюється за виключним переліком підстав та у відповідності до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014р. № 195.

Згідно із змісту наданого на розгляд ДПТ не вбачається вчинення яких небудь дій, що можуть призвести до пошкодження чи видалення зелених насаджень на території існуючого скверу, натомість, зазначено, що такі підлягають збереженню.

Відтак, підстав стверджувати про наявність загрози щодо пошкоджень чи видалення зелених насаджень у сквері на розі вулиць Технічної та Бібліотечної немає.

Натомість не заперечуємо, щодо використання скверу для громадських потреб. Доречно буде пристосувати сквер для відвідування дітьми та мешканцями прилеглої забудови. Однак зазначаємо, що дана територія знаходиться в межах землекористування Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника НАН України, а відповідно будь-які наміри щодо даної території можливо реалізовувати лише спільно з бібліотекою, за їхньою згодою та участю, погодивши всі аспекти подальшого функціонування, доступу та відповідальності за стан території, благоустрою та зелених насаджень.

— На звернення п. Служинської З.О.

1. Ваша пропозиція буде врахована. Проект не передбачає вирубки дерев в сквері. Крім того прийнято рішення відкоригувати розміщення проектованої забудови, розташувавши її з відступом від межі ділянки (зі сторони скверу) не менше 1,5−2 м, що дасть змогу здійснювати забудову не зачіпаючи дерева скверу.

— На звернення ОСББ «Вир»

1. Ваша пропозиція буде врахована. Проект не передбачає вирубки дерев в сквері. Крім того прийнято рішення відкоригувати розміщення проектованої забудови, розташувавши її з відступом від межі ділянки (зі сторони скверу) не менше 1,5−2 м, що дасть змогу здійснювати забудову не зачіпаючи дерева скверу.

2. Щодо засохлого дерева, то інформація щодо нього включена в матеріали ДПТ, а також буде передана до відома адміністрації бібліотеки, як відповідного землекористувача, що несе відповідальність за стан зелених насаджень на своїй ділянці.

Додаткового повідомляємо, що відповідно до ст. 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях є елементами (частинами) об’єктів благоустрою.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.

Згідно Порядку контролю за охороною зелених насаджень у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014р. № 195, контроль за охороною зелених насаджень у місті здійснюється з дотриманням Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 № 105 та вимог Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045.

Будь-яке видалення дерев у м. Львові здійснюється за виключним переліком підстав та у відповідності до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014р. № 195.

— На звернення п. Маковської Г., п. Бартошевської Р., п. Врублевської К.

1. У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що як вбачається із змісту представленого на обговорення ДПТ, більшість будинків найближчого оточення є пам’ятками архітектури місцевого значення або належать до цінної забудови. Технічний стан будинку № 7 на вул. Каменярів — задовільний. Ділянка опрацювання знаходиться в межах історичного ареалу Львова, в центральній частині міста, на південний захід від площі Ринок, на південній межі парку ім. Івана Франка. На території опрацювання ДПТ знаходяться об"єкти культурної спадщини. На території проектування присутні пам"ятки архітектури та цінна історична забудова. Проектування слід здійснювати з врахуванням та неухильним дотриманням вимог історико-містобудівного обґрунтування.

Відповідно до п. 7 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць, затвердженого Постановою КМУ від 13.03.2002р. № 318, Збереження традиційного характеру середовища історичних ареалів, охорона і раціональне використання розташованих в їх межах нерухомих об'єктів культурної спадщини, збереження її містоформуючої ролі є пріоритетним напрямом містобудівної діяльності в межах історичних ареалів.

Відповідно до п. 17 ст.5 Закону України «Про охорону культурної спадщини», До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, належить: надання дозволів на проведення робіт на пам’ятках національного значення, їхніх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць.

Звертаємо Вашу увагу, що земельна ділянка на даний час вже знаходиться в користуванні Облспоживспілки згідно договору оренди землі від 28 листопада 2017 року. Цільове призначення ділянки — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Відповідно даний проект ДПТ не передбачає відведення даної ділянки чи зміну її цільового призначення, бо ділянка на даний момент є відведена в оренду і її цільове призначення не потребує змін бо відповідає намірам користувача земельної ділянки.

2. Згідно даного проекту ДПТ здійснювати зміну цільового призначення земельної ділянки є не обов"язковим. Земельна ділянка відведена згідно чинного законодавства і її категорія та цільове призначення дозволяють реалізовувати наміри користувача земельної ділянки.

3. Відповідно до ч.3 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини», На охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам'яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

Будівельні роботи в межах історичних ареалів населених місць проводяться після отримання (за необхідності) відповідного дозволу органів відповідальних за збереження культурної спадщини. Проте, на стадії складення та обговорення плану території, питання наявності та/або відсутності відповідних дозвільних документів є передчасним.

Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування, разом з виконавчими органами, в свою чергу, здійснюватиме контроль за дотримання законодавства при проведенні можливих майбутніх забудов та контроль щодо отримання забудовником усіх необхідних дозвільних документів передбачених Законом в т. ч. відповідних дозволів на проведення робіт в історичних ареалах населених місць, а також вживатиме заходів щодо попередження, усунення можливих порушень та ініціювання притягнення винних осіб до відповідальності за будь-які порушення у сфері охорони культурно-історичної спадщини.

4. Креслення проекту ДПТ виконані на топографічній основі М 1%500 на якій нанесені існуючі інженерні мережі, будівлі, вулиці та тротуари. Оцінка на предмет відповідності нормам ДБН, зокрема інсоляції буде виконуватись на настуупних стадіях проектування під час проходження експертизи.

Щодо інженерного обладнання слід зазначити, що по прилеглих вулицях та по території проектування проходить ряд інженерних мереж: кабельна лінія електропередач, кабелі зв’язку, газопроводи, водопроводи та каналізація. Територія забезпечена інженерною інфраструктурою — наявні існуючі мережі електропостачання, водопроводу та каналізації.

Водопостачання, водовідведення, енергопостачання, газопостачання та теплопостачання передбачається підключення до існуючих мереж згідно з технічними умовами та у відповідності з чинними нормами, та з реконструкцією інженерних мереж.

5. З приводу Вашої позиції щодо незгоди будь-якої забудови земельної ділянки з тих підстав, що дана територія виконує охоронно-рекреаційну функцію, то звертаємо увагу, що згідно ДПТ пропозиція щодо спорудження об'єктів громадської забудови стосується будівництва виключно на території земельної ділянки Облспоживспілки, до якої не входять землі прилеглого скверу та відпочинкової зони. Дана ділянка не відноситься до земель рекреаційного призначення.

Тому, підстав вважати, що проведення вищевказаного будівництва призведе до порушення охоронно-рекреаційних функцій території прилеглої до Вашого будинку № 7 по вул. Каменярів — немає.

— На звернення п. Куземської О. С., Саваленкової О. М., Тарасовича Л.М.

1. У відповідь на Ваше звернення повідомляємо, що як вбачається із змісту представленого на обговорення ДПТ, більшість будинків найближчого оточення є пам’ятками архітектури місцевого значення або належать до цінної забудови. Технічний стан будинку № 7 на вул. Каменярів — задовільний. Ділянка опрацювання знаходиться в межах історичного ареалу Львова, в центральній частині міста, на південний захід від площі Ринок, на південній межі парку ім. Івана Франка. На території опрацювання ДПТ знаходяться об"єкти культурної спадщини. На території проектування присутні пам"ятки архітектури та цінна історична забудова. Проектування слід здійснювати з врахуванням та неухильним дотриманням вимог історико-містобудівного обґрунтування.

Відповідно до п. 7 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць, затвердженого Постановою КМУ від 13.03.2002р. № 318, Збереження традиційного характеру середовища історичних ареалів, охорона і раціональне використання розташованих в їх межах нерухомих об'єктів культурної спадщини, збереження її містоформуючої ролі є пріоритетним напрямом містобудівної діяльності в межах історичних ареалів.

Відповідно до п. 17 ст.5 Закону України «Про охорону культурної спадщини», До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, належить: надання дозволів на проведення робіт на пам’ятках національного значення, їхніх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць.

Звертаємо Вашу увагу, що земельна ділянка на даний час вже знаходиться в користуванні Облспоживспілки згідно договору оренди землі від 28 листопада 2017 року. Цільове призначення ділянки — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Відповідно даний проект ДПТ не передбачає відведення даної ділянки чи зміну її цільового призначення, бо ділянка на даний момент є відведена в оренду і її цільове призначення не потребує змін бо відповідає намірам користувача земельної ділянки.

Крім того звертаємо вашу увагу, що враховуючи думки громадськості прийнято рішення не розглядати варіант будівництва житлового будинку. На території ДПТ (на ділянці Облспоживспілки) передбачено будівництво виключно будівель громадського призначення. Будівництво житлового будинку не передбачається. Тому згідно даного проекту ДПТ здійснювати зміну цільового призначення земельної ділянки є не обов"язковим. Земельна ділянка відведена згідно чинного законодавства і її категорія та цільове призначення дозволяють реалізовувати наміри користувача земельної ділянки.

— На звернення Благодійного фонду «Метаморфози».

1. У відповідь на Ваше звернення, зазначаємо, що Верховною Радою України було прийнято Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» № 2354-VIII 20.03.2018р. Набув чинності даний Закон 12.04.2018р., тобто з дня, наступного за днем його опублікування.

Однак, зазначаємо, що Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» та його положення вводяться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності, тобто після 12.10.2018р.

Отже, станом на сьогодні, положення прийнятого Закону України № 2354-VIII 20.03.2018р. не можуть бути застосовані до процедури обговорення Детального плану території вулиць Технічна — Каменярів — Дорошенка — Бібліотечна у м. Львові.

Крім того звертаємо Вашу увагу, що на сьогоднішній день не визначено порядок, методику та вимоги щодо стратегічної екологічної оцінки. Також не зрозуміло які установи та спеціалісти вповноважені виконувати таку оцінку.

Крім того, повноваження подання проектів на експертизу відноситься до компетенції замовника. Відповідно замовник даного проекту за власним бажанням може подати його на проведення стратегічної екологічної оцінки після того як буде визначено порядок і повноваження щодо її проведення.

Разом з тим, звертаємо увагу на те, що зміст представленого на обговорення ДПТ містить в собі оцінку стану навколишнього середовища, використання території, характеристику будівель, характеристику об’єктів культурної спадщини, земель історико-культурної спадщини, характеристику інженерного обладнання, характеристику транспорту, характеристику озеленення і благоустрою, характеристику планувальних обмежень, містобудівні заходи щодо поліпшення стану навколишнього середовища, що, в свою чергу, також спрямовані на забезпечення охорони довкілля та безпеки життєдіяльності населення.

З урахування цього, повідомляємо, що на даний момент відсутні правові підстави для проходження процедури стратегічної екологічної оцінки згідно Закону України № 2354-VIII 20.03.2018р. Згідно представленого ДПТ вбачається спорудження лише об'єктів громадської забудови, відтак, підстав для висновків про наявність загрози негативного впливу запропонованого будівництва на екологічний стан навколишнього середовища — немає.

Натомість, у випадку вчинення будь-яких протиправних дій, що можуть призвести до забруднення навколишнього середовища чи інших екологічних правопорушень, органами Львівської міської ради повинні вчинятися невідкладні дії щодо охорони та захисту довкілля та ініціювання притягнення винних осіб до відповідальності.

Всі вищевказані пропозиції будуть внесені в Детальний план території. У випадку, якщо замовник ДПТ вважає відповіді та пропозиції недостатніми інститут «Містопроект» готовий до спільного продовження роботи над пропозиціями з громадою міста та органами місцевого самоврядування.

Також, щодо звернень які надійшли за результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові замовником даної містобудівної документації, управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування, дано наступні роз’яснення:

На звернення Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника НАН України від 22.05.2018 № 2−14 295−0001

В Детальному плані території графічно зображено лише відмежування території земельної ділянки громадської забудови та земельної ділянки, на якій знаходяться існуючі зелені насадження. Отже, загрози порушення меж чи цілісності земельної ділянки, належної Львівській національній науковій бібліотеці України ім. В. Стефаника, не вбачається.

Зазначаємо також, що спорудження об'єктів громадської забудови стосується будівництва виключно на території земельної ділянки Облспоживспілки.

В проект ДПТ внесено корективи — проектована будівля розташована від межі ділянки бібліотеки щонайменше на 1,5−2,0 м, що дасть змогу проводити будівництво не зачіпаючи інтереси бібліотеки та не зачіпаючи дерева на сусідній ділянці.

На звернення Благодійного фонду підтримки та розвитку культурно-мистецьких ініціатив «РУСТ» від 29.05.2018 № 2−14 888−0001

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування зазначає, що детальний план території не передбачає вирубки дерев в сквері. Натомість у проекті зазначено, що такі підлягають збереженню.

Також вважаємо доцільним використання скверу для громадських потреб. Але, оскільки дана територія знаходиться в межах землекористування Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника НАН України, а відповідно будь-які наміри щодо даної території можливо реалізовувати лише погодивши з бібліотекою.

На звернення п. Служинської З. О. від 29.05.2018 № 3-С-47 911−0001

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування зазначає, що детальний план території не передбачає вирубки дерев в сквері. Крім того прийнято рішення відкоригувати розміщення проектованої забудови, розташувавши її з відступом від межі ділянки (зі сторони скверу) не менше 1,5−2 м, що дасть змогу здійснювати забудову не зачіпаючи дерева скверу.

На звернення ОСББ «Вир» від 29.05.2018 № 2−14 886−0001

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування зазначає, що детальний план території не передбачає вирубки дерев в сквері.

Інформація щодо засохлого дерева включена в матеріали ДПТ, а також передана до відома адміністрації бібліотеки, як відповідного землекористувача, що несе відповідальність за стан зелених насаджень на своїй ділянці. Зазначаємо, що будь-яке видалення дерев у м. Львові здійснюється за виключним переліком підстав та у відповідності до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у м. Львові, затвердженого рішенням виконкому від 14.03.2014р. № 195.

На звернення п. Маковської Г., п. Бартошевської Р., п. Врублевської К. від 26.05.2018 № 3-М-47 495−0001

Ділянка, охоплена детальним планом території, знаходиться в межах історичного ареалу Львова. Відповідно, більшість будинків, охоплених ДПТ, є пам’ятками архітектури місцевого значення або належать до цінної забудови. На території опрацювання ДПТ знаходяться об"єкти культурної спадщини, присутні пам"ятки архітектури та цінна історична забудова. Проектування слід здійснювати з врахуванням та неухильним дотриманням вимог історико-містобудівного обґрунтування.

Повідомляємо також, що земельна ділянка знаходиться в користуванні Облспоживспілки. Цільове призначення її — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Відповідно даний проект ДПТ не передбачає відведення даної ділянки чи зміну її цільового призначення, бо ділянка на даний момент перебуває в оренді і її цільове призначення не потребує змін бо відповідає намірам користувача земельної ділянки.

Будівельні роботи в межах історичних ареалів населених місць проводяться після отримання (за необхідності) відповідного дозволу органів відповідальних за збереження культурної спадщини. Проте, на стадії складення та обговорення плану території, питання наявності та/або відсутності відповідних дозвільних документів є передчасним.

Управління архітектури та урбаністики наголошує, що оцінка на предмет відповідності нормам ДБН, зокрема інсоляції, буде виконуватись на наступних стадіях проектування під час проходження експертизи.

Територія забезпечена інженерною інфраструктурою: наявні існуючі мережі електропостачання, водопроводу та каналізації, оскільки по прилеглих вулицях та по території проектування проходить ряд інженерних мереж.

Згідно ДПТ пропозиція щодо спорудження об'єктів громадської забудови стосується будівництва виключно на території земельної ділянки Облспоживспілки, до якої не входять землі прилеглого скверу та відпочинкової зони. Дана ділянка не відноситься до земель рекреаційного призначення.

На звернення п. Куземської О. С., Саваленкової О. М., Тарасовича Л. М. від 29.05.2018 № 3-Т-47 965−006 та № 3-Т-47 954−001

Ділянка, охоплена детальним планом території, знаходиться в межах історичного ареалу Львова. Відповідно, більшість будинків, охоплених ДПТ, є пам’ятками архітектури місцевого значення або належать до цінної забудови. На території опрацювання ДПТ знаходяться об"єкти культурної спадщини, присутні пам"ятки архітектури та цінна історична забудова. Проектування слід здійснювати з врахуванням та неухильним дотриманням вимог історико-містобудівного обґрунтування.

Повідомляємо також, що земельна ділянка знаходиться в користуванні Облспоживспілки. Цільове призначення її — для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Відповідно даний проект ДПТ не передбачає відведення даної ділянки чи зміну її цільового призначення, бо ділянка на даний момент перебуває в оренді і її цільове призначення не потребує змін бо відповідає намірам користувача земельної ділянки.

Будівельні роботи в межах історичних ареалів населених місць проводяться після отримання (за необхідності) відповідного дозволу органів відповідальних за збереження культурної спадщини. Проте, на стадії складення та обговорення плану території, питання наявності та/або відсутності відповідних дозвільних документів є передчасним.

Крім того, на території ДПТ (на ділянці Облспоживспілки) передбачено будівництво виключно будівель громадського призначення. Будівництво житлового будинку не передбачається.

На звернення Благодійного фонду «Метаморфози».

Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» та його положення вводяться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності, тобто після 12.10.2018. На сьогоднішній день не визначено порядок, методику та вимоги щодо стратегічної екологічної оцінки. Також не зрозуміло які установи та спеціалісти вповноважені виконувати таку оцінку.

Відповідно, положення вказаного Закону не можуть бути застосовані до процедури обговорення Детального плану території вулиць Технічна — Каменярів — Дорошенка — Бібліотечна у м. Львові.

Крім того, повноваження подання проектів на експертизу відноситься до компетенції замовника. Відповідно замовник даного проекту за власним бажанням може подати його на проведення стратегічної екологічної оцінки після того як буде визначено порядок і повноваження щодо її проведення.

Разом з тим, звертаємо увагу на те, що ДПТ містить в собі оцінку стану навколишнього середовища, використання території, характеристику будівель, характеристику об’єктів культурної спадщини, земель історико-культурної спадщини, характеристику інженерного обладнання, характеристику транспорту, характеристику озеленення і благоустрою, характеристику планувальних обмежень, містобудівні заходи щодо поліпшення стану навколишнього середовища, що, в свою чергу, спрямовані на забезпечення охорони довкілля та безпеки життєдіяльності населення.

Додатки:

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у м. Львові.

Колективне звернення мешканців вул. Каменярів (к.о. Г. Маковська) від 26.05.2018 № 3-М-47 495−0001;

Колективне звернення мешканців вул. Технічної (к.о. Л. Тарасович) від 29.05.2018 № 3-Т-47 954−0001;

Звернення ОСББ «Вир» від 29.05.2018 № 2−14 886−0001;

Звернення ЛННБУ ім. В. Стефаника від 22.05.2018 № 2−14 295−0001;

Звернення п. З. Служинської від 29.05.2018 № 3-С-47 911−0001

Звернення благодійного фонду підтримки та розвитку культурно-мистецьких ініціатив «РУСТ» від 29.05.2018 № 2−14 888−0001.

Звернення Благодійного фонду «Метаморфози» від 01.06.18 за № 2−15 461−24 (поштове відправлення від 29.05.18)

Лист ДП ДІПМ «Містопроект» від 30.07.18 за № 606/2−1;

Лист управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради від 31.07.18 за № 4−2401−1003.

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Секретар громадського слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» П. Качараба

Представник замовника

містобудівної документації —

управління архітектури та урбаністики М. Пастущук

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечна у

м. Львові.

Зустріч відбулась 16 травня 2018 року. Для участі у громадському слуханні зареєструвалося 23 особи.

На громадському слуханні виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з головним архітектором проекту.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що

детальний план території обмеженої вул. Технічною, вул. Каменярів, вул. П. Дорошенка, вул. Бібліотечною у м. Львові розроблено згідно Рішення № 924 від 13.10.2017р. Виконавчого комітету Львівської міської ради. У проекті опрацьовано планувальне рішення використання території площею 1,37 га. площа ділянки проектованих об"єктів становить 0,2362 га. Умови використання земельної ділянки згідно договору оренди — землі житлової та громадської забудови. Функціональне призначення — землі громадського призначення.

Територія ДПТ зараз використовується наступним чином: ділянка опрацювання (вул.Технічна, 1) знаходиться в північному куті кварталу обмеженого вулицями Технічною, Каменярів, Дорошенка, Бібліотечною. Ділянка має форму прямокутника з довшою стороною вздовж вул. Технічної. Існуючий наріжний будинок побудував для себе у 1874 р. архітектор Юліан Захаревич. Будинок був двоповерховим на високому цоколі з терасою яка доходила до сусіднього будинку № 7 на вул. Каменярів. На сьогодні тераса між будинками зруйнована. До тильного фасаду примикав невеликий регулярний сад. В ХХ ст. будинок був надбудований третім поверхом, а в радянські часи до південно — західного фасаду був прибудований чотириповерховий адміністративний корпус, що простягнувся вздовж червоної лінії вул. Технічної. Обидві будівлі використовуються Львівською обласною спілкою споживчих товариств. В подвір’ї на південно-східній межі ділянки розташовані господарські споруди. В’їзд на територію здійснюється з вул. Технічної в західному куті ділянки. Подвір’я заасфальтоване, зелені насадження практично відсутні. У східній частині території ДПТ знаходиться сквер. У південній частині, зі сторони вул. Дорошенка знаходяться: Львівський медичний коледж ім. А. Крупинського, відділ мистецтв Львівської наукової бібліотеки ім. В. Стефаника, історично сформовані житлові квартирні малоповерхові будинки з вбудованими громадськими приміщеннями в першому поверсі. Зі сторони вул. Каменярів — історично сформована житлова квартирна малоповерхова забудова.

На даний час в межах території ДПТ маємо наступний процентний розподіл використання території:

— територія житлової забудови — 16%

— територія громадської забудови (в т.ч. коледжу та бібліотеки) — 66%

— території скверу — 18%

Ділянка опрацювання знаходиться в межах історичного ареалу Львова, в центральній частині міста, на південний захід від площі Ринок, на південній межі парку ім. Івана Франка.

На території опрацювання ДПТ знаходяться об"єкти культурної спадщини. Частина території розроблення детального плану на даний час зайнята сквером. На території ДПТ значну частину займають зелені насадження прилеглих вулиць та громадських об"єктів, зокрема вул. Дорошенка, вул. Бібліотечної, вул. Технічної. Зелені насадження підлягають збереженню. Загалом стан території проектування досить впорядкований та благоустроєний.

Планувальними обмеження для здійснення нової забудови на території ДПТ є червоні лінії вулиць, охоронні зони інженерних мереж. При проектуванні слід враховувати особливості планування і забудови історично сформованої частини м. Львова та вимоги, рекомендації і висновки попередньо розробленого та затвердженого історико-містобудівного обґрунтування. Обґрунтовуючими факторами для проведення проектування кварталу є:

—  доцільність доповнення історично-сформованої забудови вул. Каменярів — вул. Технічної;

—  необхідність ефективного використання земельного фонду міста;

—  необхідність завершення планувальної структури кварталу;

—  потреба у інвестиціях та пайових внесках на розвиток інфраструктури міста та району;

Проектним рішенням ДПТ не вносяться зміни до планувальної структури даної території. Планувальна зона — згідно генплану міста — зона житлової забудови з вбудованими громадськими об"єктами та ділянка навчальних закладів. Пропонується доповнити існуючу планувальну структуру новим будинком громадського призначення з адміністративно-офісними приміщеннями. Проектований будинок планується розвинути підвальним поверхом вздовж східної межі в глибину ділянки з блокуванням до існуючої господарської споруди.

Також, за намірами замовника, в південній частині ділянки планується будівництво квартирного житлового будинку. Для цього демонтується частина існуючої господарської споруди у цій частині ділянки. Дане рішення не вимагає внесення змін в генеральний план міста Львова.

Структура проектованої забудови в межах території проектування ДПТ наступна: будинок-вставка громадського призначення (2поверхи з мансардою і цокольним поверхом); житловий квартирний 5-поверховий будинок (друга черга будівництва).

Поверховість (висота) проектованої забудови не повинна перевищувати заданої в історико-містобудівному обґрунтуванні, а саме 15 м для проектованого будинку громадського призначення; 20 м для проектованого житлового квартирного будинку на другу чергу забудови.

Орієнтовний проектний процентний розподіл за функціональним зонуванням території ДПТ виглядає наступним чином:

Варіант 1:

—  територія житлової забудови — 33%

—  територія громадської забудови (в т.ч. існуючих коледжу та бібліотеки) — 49%

—  територія скверу та зелених насаджень — 18%

Варіант 2:

—  територія житлової забудови — 16%

—  територія громадської забудови (в т.ч. існуючих коледжу та бібліотеки) — 66%

—  територія скверу та зелених насаджень — 18%

Режим забудови території проектування не змінюється та передбачає використання території ДПТ як житлового кварталу з існуючими об"єктами громадської та навчальної інфраструктури та озеленення загального користування (сквер). Проектований громадський будинок-вставка та житловий квартирний будинок гармонійно доповнить існуючу планувальну структуру кварталу, в разі дотримання вимог історико-містобудівного обґрунтування, зокрема щодо висотності проектованої забудови. На території проектування присутні пам"ятки архітектури та цінна історична забудова. Проектування слід здійснювати з врахуванням та неухильним дотриманням вимог історико-містобудівного обґрунтування. Згідно з варіантом проектного рішення № 1 цільове призначення ділянки на якій передбачено житлова і громадська забудова — підлягає зміні. Згідно з варіантом проектного рішення № 2 цільове призначення ділянки залишається незмінним — для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови.

ВАРІАНТ 1.

На території ДПТ передбачається розміщення квартирного 6-поверхового житлового будинку та громадського будинку з адміністративно-офісними приміщеннями. Для попереднього проектування визначено наступні орієнтовні показники забудови, згідно з попередньо розробленими проектними пропозиціями та історико-містобудівним обґрунтуванням. Виходячи з проектованої поверховості забудови та площі ділянки визначаємо максимальну кількість мешканців, яких можливо розселити на даній ділянці. Згідно вимог даного розділу ДБН площа ділянки на одного мешканця при середній поверховості житлової забудови 5 поверхів повинна становити 17 м. кв. Площа ділянки становить 0,2362 га в т. ч. в червоних лініях — 0,0177 га. Вільна, незабудована площа ділянки для розміщення житлового будинку — 0,1га Відповідно: 1000 м. кв.: 17 = 58 мешканців (максимальний розрахунковий показник). Кількість квартир — 16, з них 1-кімнатних — 12; 2-кімнатних — 4. Виходячи з щільності забудови даного кварталу міста, для однокімнатних прийнято коефіцієнт сімейності 2,0, для двокімнатних квартир прийнято коефіцієнт сімейності 2,4.

Таким чином, проектована розрахункова кількість мешканців становить: 12×2+4×2,4=34 мешканці. Забезпечення площею ділянки на одного мешканця забезпечує мінімальний показник з запасом.

— Площа забудови — 240 м кВ.

— Загальна площа житлового будинку — 1300 м кВ (включно з підвалом)

— Загальна площа квартир — 800 м кВ;

— Житлова площа — 410 м кВ.

— Орієнтовний загальний будівельний об’єм — 4181 м. куб.

— Середня площа квартири — 50 м. кв.

— Середня житлова забезпеченість -23,5 м. кв. на особу.

— Гранична висота будинку — до 6 поверхів (до 20 м).

ВАРІАНТ 2.

На території ДПТ передбачається розміщення 6-поверхового будинку готельного типу (апартаменти) вищого класу та громадського будинку з адміністративно — офісними приміщеннями.

Для попереднього проектування визначено наступні орієнтовні показники забудови, згідно з попередньо розробленими проектними пропозиціями та історико-містобудівним обґрунтуванням: Кількість апартаментів — 16, з них 1-містних — 12; 2-містних — 4.

— Площа забудови — 240 м кВ.

— Загальна площа будинку — 1300 м кВ (включно з підвалом)

— Загальна площа апартаментів — 800 м кВ;

— Орієнтовний загальний будівельний об’єм — 4181 м. куб.

— Середня площа апартаментів — 50 м. кВ;

— Гранична висота будинку — до 6 поверхів (до 20 м).

Розрахунковий термін реалізації ДПТ відповідає розрахунковому терміну генерального плану населеного пункту. У випадку змін у черговості будівництва, пов"язаних із відсутністю фінансування, інвестицій, нововиявленими обставинами, що ускладнюють будівництво, тощо частина рішень по реалізації ДПТ можуть бути реалізовані після завершення розрахункового терміну ДПТ. Варіант готелю є більш привабливий для використання і для міста.

Всі проектні рішення ДПТ передбачається реалізувати протягом етапу 3−7 років.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні запитання:

У випадку будівництва готелю, апартаменти будуть використовуватись виключно для потреб готелю без розміщення розважальних комплексів?

Ю. Столяров відповів, що у ВАРІАНТІ 2 не передбачається розташування в будівлі ресторанів, чи інших розважальних комплексів. Можливо невелика кав’ярня для потреб відвідувачів готелю.

Чи є гарантії, що новий будинок, чи житловий чи готель, не буде виходити за територію, яку займає спілка?

Ю. Столяров відповів, що ми готові звірити документи на суміжні земельні ділянки аби точно врахувати всі межі і гарантувати проектування лише на ділянці Львівської обласної спілки споживчих товариств.

Яким чином будуть запроектовані заїзди на територію?

Ю. Столяров відповів, що передбачається один двосторонній заїзд та 10−12 паркомісць.

Яку небезпеку може становити нове будівництво на зазначеній ділянці для сусідніх будинків, та чи не пошкодяться стіни суміжних будинків?

Ю. Столяров відповів, що при будь якому варіанті проектного рішення перед будівництвом спочатку буде укріплено стіни суміжних будинків, а вже згодом будівельні роботи та укріплення території.

Хто є власником зазначеної території та хто стане інвестором запланованого будівництва?

Ю. Столяров відповів, що власником земельної ділянки є Львівська міська рада, Львівська обласна спілка споживчих товариств є орендарем. Умови використання земельної ділянки згідно договору оренди — землі житлової та громадської забудови. Хто стане інвестором цього проекту на даний момент точно невідомо.

Чи будуть зрізатись зелені насадження під час будівництва?

Ю. Столяров відповів, що зрізання зелених насаджень не передбачається. Проте, під час будівництва всі дії мають бути узгоджені з власниками чи орендарями суміжних земельних ділянок.

Чи не розглядався варіант побудувати на даній території ДНЗ?

Ю. Столяров відповів, що такий варіант розглядався, проте дана ділянка є занадто малою для розміщення повноцінного ДНЗ. Проте можливо запропонувати власнику будівлі розташування вбудованого дитячого садка.

Чи вплине нове будівництво на інсоляцію вже існуючих будинків?

Ю. Столяров відповів, що нове будівництво буде в найдальшій точці від вул. Каменярів. На місці існуючих гаражів не передбачається 6-ти поверхового будівництва. Розбирання гаражів можливе частково.

Чи не виникне на запроектованій терасі літній майданчик ресторану?

Ю. Столяров відповів, що ця тераса виникла у зв’язку з технічними умовами проектування, оскільки туди з суміжних будинків виходять вікна. Вона не запроектована для розміщення літнього майданчика чи іншої розважальної площадки.

Де саме буде розташовано парковку на 10−12 машин?

Ю. Столяров відповів, що в дану парковку буде розташовано в дворі Львівської обласної спілки споживчих товариств, або також можливий варіант і підземного паркінгу.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні зауваження і пропозиції:

Проти відкриття скверу для постійного відвідування мешканцями чи розміщення там дитячого майданчика.

Проти будівництва житлового будинку, оскільки район перевантажений. Прийнятним варіантом є готель.

Зауваження щодо недоцільності збільшення кількості забудови на даній території.

Зауваження щодо неможливості нового будівництва на даній території, оскільки може виникнути небезпека руйнування сусідніх будинків, які належать до історичної забудови.

Головуюча на зустрічі з архітектором,

завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Доповідач,

головний архітектор проекту Ю. Столяров