Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича

  • 305
  • Відділ громадського партнерства

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Начальник управління

«Секретаріат ради»

Львівської міської ради

_____________________ Ю. Лукашевський

_____________________ 2018 рік

Матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові.

Із 24 травня 2018 року по 15 червня 2018 року тривало громадське слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові. Замовником даної містобудівної документації є управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, розробником — ДП ДІПМ «Містопроект». Оголошення щодо проведення громадського слухання було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» та опубліковано у газеті «Львівська пошта» від 24.05.2018 року № 40 (2052).

З відповідною проектною документацією можна було ознайомитись на сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради, за адресою пл. Ринок, 1, тел. 297 57 63.

11 червня 2018 року відбулась зустріч з головним архітектором проекту щодо вищезгаданої документації за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 1 (Великий сесійний зал Львівської міської ради). Для участі зареєструвалося 33 особи. Протокол зустрічі з головним архітектором проекту додається.

За результатами проведення громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові надійшла одна пропозиція громадськості :

Звернення п. Х. Абрамової від 15.06.2018 за № 3-А-55 475−2401.

Розглянувши пропозиції та зауваження до вищезазначеного Детального плану території (далі — ДПТ) інститут «Містопроект» систематизував усі пропозиції і надає дану зведену відповідь по суті отриманих зауважень та пропозицій:

- На звернення мешканців вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича.

1. Щодо прибудинкових територій.

Ваша пропозиція буде врахована. В проект ДПТ будуть внесені зміни згідно поданих пропозицій. Прибудинкові території передбачені для використання під розміщення прибудинкової інфраструктури і озеленення загального користування. Пропонується зберегти існуючий озеленений простір (сквер), який може використовуватись для відпочинку дорослих та дітей — мешканців прилеглих будинків.

2. Щодо проектованого будівництва.

Ваша пропозиція буде частково врахована. Проектом пропонується понизити поверховість проектованої забудови, врахувавши вашу пропозицію щодо більш гармонійної ув"язки з забудовою кварталу. В проекті ДПТ заплановано, що будівля, яка розташована одим із фасадів в подвір’я будинків номер 27,29 по вул. Шептицьких залишити в межах існуючої висоти будівлі. 4-х поверхова частина будівлі буде розташована всередині ділянки і не здійснюватиме впливу на інсоляцію суміжної житлової забудови. Будівлю зі сторони вул. Митрополита Андрея пропонується передбачити поверховістю 5 поверхів із технічними приміщеннями в рівні технічного поверху (вихід на дах, ліфтова шахта, тощо). Таке пониження поверховості дозволяє забезпечити нормативну інсоляцію забудови та не погіршує умови проживання мешканців сусідніх будинків. Також така поверховість не суперечить вимогам щодо забудови в межах історичного центру міста і буде гармонійно ув'язана з забудовою кварталу, поверховість якого становить від 2-х до 6-ти поверхів. Стилістика проектованої забудови визначається на наступних стадіях проектування і не відноситься до компетенції ДПТ.

Також звертаємо увагу, що ділянка проектованої забудови не захоплює жодних територій прилеглих будинків. Розміщення проектованої забудови пропонується на земельній ділянці, яка на даний час фактично встановлена, огороджена та по факту використовується власником нерухомості.

3. Щодо дитячого майданчику.

Ваша пропозиція буде врахована. Дитячий майданчик буде відображено в матеріалах ДПТ. Щодо будівництва будівлі готелю, то будь-яка діяльність (функціонування об"єкту в штатному режимі, ремонт, ремонти квартир, реконструкції, будівництво, тощо) вимагає під'їзду автотранспорту. Під'їзд автотранспорту регулюється відповідними підзаконними актами, так само як і режим роботи при проведенні будівельних чи ремонтних робіт (в тому числі всередині існуючих будинків). Сам факт руху автотранспорту, який відбувається у відповідності до законів, норм та правил не може служити підставою для заборони будівництва.

4. Щодо закріплення території та заперечення будівництва.

Згідно чинного законодавства України, станом на сьогоднішній день, є визначена процедура оформлення документів на земельні ділянки під наявними будинками, яка формуються з урахуванням прибудинкової території, необхідної для обслуговування такого будинку. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» № 417-VIII, набрав чинності 01.07.2015 р.:

«прибудинкова територія — територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку».

Згідно п. 2.статті 42 Закон № 417, визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Аналогічні визначення містяться в пп. 14.1.205 Податкового кодексу України і в декількох підзаконних актах.

Якщо виходити із «забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників», прибудинкова територія має включати:

• територію під житловим будинком;

• проїзди та тротуари;

• озеленені території;

• ігрові майданчики для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;

• майданчики для відпочинку дорослого населення;

• майданчики для занять фізичною культурою;

• майданчики для тимчасового зберігання автомобілів;

• майданчики для господарських цілей;

• майданчики для вигулювання собак;

• інші території, пов’язані з утриманням й експлуатацією будинків та інших пов’язаних із ними об’єктів.

Коли земельна ділянка відводиться під існуючим будинком старої забудови тоді враховується: наявна містобудівна (генеральний план населеного пункту, детальний план території) та землевпорядна (схему організації території, матеріали інвентаризації землі, наявність сформованих земельних ділянок і прав на них) документацію, а також реальну містобудівну ситуацію (зокрема щодо щільності забудови).

Отже, підсумовуючи вищенаведене та проаналізувавши законність бажання мешканців прилеглих житлових будинків до проектованої території заборонити оформлення документів на землекористування на земельну ділянку під об’єктами, які належать на праві власності ТзОВ «БЛАГО-Ш» та майбутнього будівництва, немає правових підстав пропонувати закріпити територію, на якій планується розміщення готелю та іншої забудови, за житловими будинками.

На даній території знаходяться об"єкти нерухомості, що є в приватній власності. Дана нерухомість належить одному власнику і є цілісним майновим комплексом, який розташований на ділянці, яка є огороджена і згідно земельно-кадастрових даних перебуває у фактичному користуванні протягом десятків років.

Для стилістичної та архітектурної ув'язки забудови з сформованим історичним середовищем на наступних стадіях проектування буде розроблено Історико-містобудівне обґрунтування та відповідний проект, які визначать габарити та поверховість забудови (але не вище передбаченої згідно ДПТ та з врахуванням вищевказаних пропозицій щодо зменшення поверховості).

Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради на звернення мешканців вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича повідомляє наступне :

Відповідно до статті 5 Закону України «Про основи містобудівної діяльності» при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва. Дана норма стосується розробника детального плану території, який повинен забезпечити раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок.

Повідомляємо також, що в проект ДПТ будуть внесені зміни згідно з поданими пропозиціями.

1. Прибудинкові території передбачені для використання під розміщення прибудинкової інфраструктури і озеленення загального користування. Пропонується зберегти існуючий озеленений простір (сквер), який може використовуватись для відпочинку дорослих та дітей — мешканців прилеглих будинків. В проект будуть внесені відповідні зміни.

2. Щодо більш гармонійної ув"язки з забудовою кварталу, проектом пропонується понизити поверховість проектованої забудови. Таке пониження поверховості дозволяє забезпечити нормативну інсоляцію забудови та не погіршує умови проживання мешканців сусідніх будинків. Стилістика проектованої забудови не відноситься до компетенції проекту містобудівної документації — визначається на наступних стадіях проектування.

3. Щодо зауважень відносно дитячого майданчика, він буде відображатись в матеріалах проекту.

Щодо будівництва готелю, то така діяльність вимагає влаштування під’їзду. Рух автотранспорту не може служити підставою для заборони будівництва, якщо він не суперечить чинному законодавству та будівельним нормам.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» на всіх захищених об’єктах (до них належать житлові будинки і прибудинкові території, лікувальні, санаторно-курортні заклади, будинки-інтернати, заклади освіти, культури, готелі і гуртожитки тощо) проведення ремонтних робіт, які супроводжуються шумом, заборонено в робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні — цілодобово.

Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не має перевищувати санітарних норм цілодобово.

4. Згідно чинного законодавства України, станом на сьогоднішній день, є визначена процедура оформлення документів на земельні ділянки під наявними будинками, яка формуються з урахуванням прибудинкової території, необхідної для обслуговування такого будинку. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» № 417-VIII, набрав чинності 01.07.2015 р.

Згідно п. 2.статті 42 Закон № 417, визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Додатки:

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові;

Звернення п. Х. Абрамової від 15.06.2018 за № 3-А-55 475−2401;

Лист — відповідь ДП ДІПМ «Містопроект» від 07.08.2018 за № 629/12−1;

Лист — відповідь управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування ЛМР від 14.08.2018 за № 4−2401−1074.

Відповідальна за розгляд пропозицій,

завідувач сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Секретар громадського слухання,

провідний спеціаліст сектору громадських

слухань відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» З. Папіж

Представник замовника

містобудівної документації —

управління архітектури та урбаністики М. Пастущук

Головний архітектор проекту,

Представник ДП ДІПМ «Містопроект» Ю. Столяров

Додаток 1

Протокол зустрічі з головним архітектором проекту детального плану території, у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові

Зустріч відбулась 11 червня 2018 року. Для участі у зустрічі з головним архітектором проекту зареєструвалося 33 особи.

На громадському слуханні виступили:

Д. Челепіс, завідувач сектору громадських слухань відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради». Проведення зустрічі з головним архітектором проекту.

Ю. Столяров, головний архітектор проекту. Представлення детального плану території.

М. Пастущук, представник замовника містобудівної документації — управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування.

Представник управління архітектури М. Пастущук зазначила, що на підставі звернення ТзОВ «Благо-Ш» від 20.06.2017 р. за № 2−16 031-Л-2401 було розроблено проект рішення про розроблення детального плану території у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові. Його було прийнято на засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради від 29.09.2017 р. за № 876. Крім проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території, у межах вул. Митрополита Андрея, вул. П. Війтовича, вул. Шептицьких, вул. Митрополита А. Ангеловича у м. Львові даний проект також буде розглянуто на містобудівній раді і після цього проект може буде відкориговано відповідно до поданих пропозицій.

Презентуючи проект детального плану території Ю. Столяров повідомив, що у проекті опрацьовано планувальне рішення щодо використання та забудови території, орієнтовною площею 2,2 га. Розрахунковий термін реалізації ДПТ — 10 років, в тому числі 1-ша черга — 3−7 років.

Території ДПТ використовується згідно функціонального призначення визначеного затвердженою містобудівною документацією — розміщення житлової забудови та навчальних об'єктів. Стан навколишнього середовища, на даний час, задовільний і є важливим елементом комфортних умов для проживання населення.

Існуюче середовище сформоване наступними факторами:

— центральна історична частина міста;

— загалом, співмасштабна для сприйняття людини забудова;

Територія для якої розробляється детальний план, знаходиться в межах історичного ареалу міста Львова. Квартал, який охоплений ДПТ, здебільшого, сформований переважно існуючою двох- та трьох поверховою капітальною кам’яною житловою забудовою квартального характеру, періоду кінця 19-го — початку 20-го століття. Відповідно до генплану м. Львова територія проектування належить до території житлової малоповерхової забудови (2−4 поверхи) та існуючі території навчальних закладі.

Пропозиція ДПТ не стосується зміни існуючого видів використання території і базується на збереженні та впорядкуванні існуючого стану, в межах категорії земель житлової та громадської забудови, зокрема для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання.

ДПТ вносить уточнення і доповнення до генерального плану міста на новому рівні містобудівної документації, пов'язаному із більшою деталізацію містобудівного планування території та проектних рішень.

Визначальними факторами вибору ділянки і виду об’єкту будівництва (готель-апартаменти, або житло) є:

розташування кварталу, орієнтовно посередині шляху, по вулицях, від залізничного вокзалу до центру міста:

розвиток аналогічної економічної діяльності в межах ділянки ДПТ — міні готель- апартаменти «Львівський цимус»;

Визначальними факторами що впливають на рішення, щодо планувальної та об’ємно-просторової організації території є :

—  розміщення в щільній історично сформованій забудові;

—  розміщення в межах території історичного ареалу міста;

—  врахування нормативні відстані та розриви від існуючої забудови в умовах ущільненої забудови;

Загальним рішенням, щодо всієї території ДПТ є:

—  впорядкування внутрішньо квартальних територій загального користування (проїздів, майданчиків);

—  максимальне збереження та впорядкування наявних зелених насаджень умовах щільної забудови.

Рішенням ДПТ щодо нового будівництва є:

знесення дисгармоній них споруд всередині кварталу;

—  будівництво міні апартамент-готелю, як готелю категорії «***» з використанням ДБН В.2.2−20:2008 «Будинки і споруди. Готелі», у складі двох окремих будівель;

—  облаштування території внутрішньо дворової теририторії міні-готелю;

—  забезпечення безперешкодного доступу до об’єкту, шляхом облаштування існуючого проїзду з доведенням його до нормативних параметрів.

Нове будівництво може здійснюватися у межах завдань щодо доповнення характеру середовища, що склалося історично. Перепрофілювання або ремонт пам'яток архітектури необхідно проводити на підставі реставраційного завдання, виданого у встановленому порядку.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні запитання:

Чому не були враховані вимоги мешканців під час розробки даного ДПТ?

Ю. Столяров відповів, що саме для врахування інтересів мешканців і проводять громадські слухання. В визначений період мешканці можуть подавати свої пропозиції до проекту ДПТ.

Хто є власником земельної ділянки?

Ю. Столяров відповів, що власником будівель щодо яких планується реконструкція є ТзОВ «Благо-Ш» а замовником містобудівної документації — управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради.

Чи враховано в проекті детального плану те, що на даній території є приватизована земельна ділянка під гаражем?

Ю. Столяров відповів, під час громадських слухань необхідно подати свої пропозиції з копіями відповідних документів, якщо ваші інтереси не були враховані то ми внесемо необхідні зміни до проекту.

Хто давав завдання на розробку ДПТ?

Ю. Столяров відповів, що завдання на розробку ДПТ давало управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради.

За якою адресою буде відбуватись будівництво і яка буде відведена земельна ділянка?

Ю. Столяров відповів, що передбачена реконструкція будівель ТзОВ «Благо-Ш» а площа земельної ділянки буде визначатись і відводитись після затвердження ДПТ.

Схема зонування даної території Ж-2, яка передбачає поверховість від 2 до 4 поверхів. Чому заплановано будівництво на 6 поверхів?

Ю. Столяров відповів, що в даній зоні допустиме проектування до 6 поверхів. Перша будівля запроектована на 4 поверхи друга на 6.

Чи не погіршиться інсоляція існуючих будинків?

Ю. Столяров відповів, що схему інсоляції обов’язково буде розроблено, інтереси мешканців буде враховано.

Якою буде висотність?

Ю. Столяров відповів, що можлива до 18 м., але вона ще буде розроблятись.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні зауваження:

Зауваження щодо заборони будь якого будівництва на даній території, оскільки район є неймовірно ущільнений і крім того, цей район розташований в межах історичного ареалу міста.

Зауваження щодо спотворення облаштованого двору можливим будівництвом.

Зауваження щодо поганого стану старих комунікацій, які можуть не витримати додаткового навантаження від нового готелю.

Зауваження щодо неможливості будівництва на землях історико-культурного призначення.

Зауваження проти нового будівництва на землях з ущільненою забудовою, оскільки це суперечить діючим нормам ДБН.

Зауваження щодо проектування внутрішньоквартального проїзду оскільки це зруйнує існуючу зелену зону і дитячий майданчик.

Зауваження щодо неврахування всіх пам’яток архітектури, які існують на території даного ДПТ.

Зауваження щодо перенесення сміттєвих контейнерів під будинок № 12 оскільки це зашкодить мешканцям.

Зауваження щодо неврахування інтересів мешканців під час розробки даного ДПТ.

Зауваження щодо ущільнення забудови оскільки це погіршить якість життя мешканців.

Зауваження щодо неможливості будівництва дисонуючої забудови в історичному ареалі.

Під час зустрічі учасниками було озвучено наступні пропозиції:

Пропозиція прибрати запроектований внутрішньоквартальний проїзд.

Пропозиція щодо будівництва максимум кількох 2-х поверхових котеджів на пропоновані й території.

Пропозиція утворити в тижневій термін погоджувальну комісію для розгляду даного ДПТ і усіх зауважень до документації.

Головуюча на зустрічі з архітектором,

завідувач сектору громадських слухань

відділу громадського партнерства

управління «Секретаріат ради» Д. Челепіс

Головний архітектор проекту,

Представник ДП ДІПМ «Містопроект» Ю. Столяров