Гаряча лінія міста

Спростіть собі життя або що таке Реєстр територіальної громади

Коли ми говоримо про ЦНАП і про те що він пропонує відвідувачам, свідомість підкидає тези про компетентний і привітний персонал, якість і вичерпність консультацій, вчасне надання послуг і т. п. Цим апелює будь-яка сервісна організація і це зрозуміло всім. Але зараз ми хочемо поговорити про можливості, а точніше, представити одну унікальну можливість, якою Ви можете скористатись у будь-якому підрозділі ЦНАП м. Львова просто зараз! Інформаційна кампанія відносно реєстру територіальної громади триває, адміністратори проводять активну роз’яснювальну роботу у підрозділах. Враховуючи це, ми поставили за мету не ображати тих, хто слідкує за нами на сайті та в соціальних мережах, і надати детальне, максимально інформативне роз’яснення у письмовому вигляді. Допомагає нам лідер напрямку «Послуги районних адміністрацій» Людмила Тебенько.

Людмила Тебенько — адміністратор територіального підрозділу ЦНАП м. Львова на пр. Червоної Калини, 72а. Лідер напрямку «Послуги районних адміністрацій».

Отож почнемо…

1. Визначення поняття

Реєстр територіальної громади (далі РТГ) — це база даних, призначена для зберігання, обробки та використання інформації відповідно до вимог законодавства України для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Якщо простіше, це інформація про осіб, місце проживання яких зареєстроване на певній території. Основним завданням сьогодні є наповнення РТГ актуальною інформацією.

2. Походження ідеї

У 2003 році Верховною Радою був прийнятий Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», який ввів правило добровільної реєстрації громадян за місцем проживання або перебування. Функції реєстрації місця проживання на той час виконувала Державна міграційна служба України. У березні 2016 року Кабінет Міністрів затвердив Постанову № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання», згідно якої функції реєстрації отримали виконавчі органи місцевої влади. На даний момент, відповідно до Законів та нормативно-правових актів, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання осіб здійснюється Органом реєстрації (це виконавчий орган сільської, селищної або міської ради відповідної адміністративно-територіальної одиниці, який в тому числі створює, веде та адмініструє РТГ). Відповідно, для здійснення обліку міграції населення та встановлення точної кількості осіб, що проживають на певній території, виявлення основних шляхів їх переміщення було запроваджено автоматизовану систему — РТГ, основна ідея якої спрямована на створення єдиного інформаційного простору та передумов для переходу на електронний документообіг. Більшість територіальних громад України активно впроваджує та використовує відповідні Реєстри для ефективного надання адміністративних послуг.

3. Переваги внесення даних

Основне призначення Реєстру територіальної громади — облік населення, яке проживає на даній території. Це надасть можливість перевірити факт реєстрації чи зняття з реєстрації місця проживання особи за адресою в межах обслуговування Реєстру, адже часто для отримання тієї чи іншої послуги потрібно отримати паперовий документ про підтвердження місця реєстрації. Наприклад, для таких послуг:

- видача паспорта громадянина України у формі ID-картки вперше та в зв'язку з втратою;

- виплата пенсій, соціальних допомог, голосування на виборах;

- реєстрація в якості фізичної особи підприємця;

- здійснення ряду правочинів з нерухомим майном, тощо.

Якщо дані про особу будуть внесені в РТГ, при зверненні до вказаних державних органів та організацій не потрібно буде подавати довідку про реєстрацію місця проживання особи, так як обмін цією інформацією відбуватиметься без залучення громадян. Тобто РТГ — це доступність та зручність надання адміністративних послуг, оптимізація та підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. За умови ефективного налагодження обміном інформації в РТГ вдасться скоротити час подачі документів, зменшити їх кількість та кількість процедурних дій, підвищити якість надання адміністративних послуг.

4. Приховані можливості

Реєстр територіальної громади — система вирішення питань. Яскравим прикладом є місто Київ, де враховуючи ситуацію з великою кількістю запитів про підтвердження місця реєстрації, нотаріусам було надано доступ до Реєстру. Це дало можливість перевіряти інформацію про зареєстрованих осіб у день укладення угоди. Таку можливість може отримати і Львів. Відповідно до Рішення ВК ЛМР від 03.12.2018 № 1288 «Про затвердження Положення про реєстр територіальної громади м. Львова» доступ до Реєстру територіальної громади м. Львова можуть отримати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, ОСББ, юридичні особи.

5. Документи

Для оновлення, внесення чи уточнення інформації в Реєстрі територіальної громади мешканцю достатньо звернутись у будь-який територіальний підрозділ ЦНАП м. Львова та заповнити заяву-анкету на підставі таких документів:

• паспорта громадянина України;

• документа про присвоєння ідентифікаційного номера;

• свідоцтва про народження (дітям до 14-ти років);

• свідоцтва про шлюб (за наявності);

• правовстановлюючих документів на житло;

• будинкової книги (за наявності);

• документа, що посвідчує особу представника;

• документа, що підтверджує повноваження особи діяти як представник.

На основі поданих документів, до Реєстру буде внесена наступна інформація:

- прізвище, ім’я (усі власні імена), по батькові;

- дата та місце народження;

- відомості про громадянство;

- місце проживання/перебування;

- дата реєстрації місця проживання;

- інформація про попереднє місце проживання;

- дата зняття з реєстрації місця проживання;

- унікальний номер запису в Реєстрі (якщо така інформація внесена до паспорта громадянина України);

- прізвище, ім’я та по батькові представника (якщо він діє від імені особи) та відомості про документ, що посвідчує повноваження представника, тощо.

Кожна особа має право на доступ до своїх персональних даних, внесених до РТГ. Інформація надається безоплатно у паперовій формі на підставі особистого запиту заявника.

6. Плутанина і відмови

Реєстри територіальних громад — це бази даних, які наповнюються щоденно та безперервно. Змінюючи реєстрацію місця проживання, реєструючи місце проживання новонароджених дітей, реєструючи місце проживання особи, Орган реєстрації вносить зміни та оновлює дані в Реєстрі. Проте, залишається відсоток мешканців громади, дані яких змінились: наприклад, змінилось прізвище у зв'язку з одруженням, але інформація в реєстрі залишилась попередньою. Тому, лише завдяки спільним діям мешканців громади та міської влади вдасться повністю наповнити Реєстр. У Центрі надання адміністративних послуг кожен зможе отримати консультацію про перелік потрібних документів для внесення/отримання відомостей, роз'яснення по заповненні заяви-анкети та зареєструвати заяву, яка буде передана Органу реєстрації. Органом реєстрації може бути відмовлено у наданні послуги у випадку:

- звернення особи, яка не досягла 14-річного віку;

- неповний перелік документів;

- подані документи недійсні або у них міститься недостовірна інформація.

Додаток ЦНАП у Google play
2018-2020 © Розробка: Denys Design