Львівська міська рада.
пл. Ринок, 1, м. Львів, 79008, Україна
© 1356-2025 Львівська міська рада
Меню розділу

Департамент економічного розвитку

Код ЄДРПОУ: 34814859

Департамент утворений для здійснення організаційно-функціональних повноважень у соціально-економічній сфері з метою забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку міста, ефективного використання його природних, трудових і фінансових ресурсів.

Графік роботи


Понеділок 08:00-17:00 Четвер 08:00-17:00
Вівторок 08:00-17:00 П'ятниця 08:00-16:45 згідно табеля-календаря
Середа 08:00-17:00 Субота, неділя вихідний
* Обідня перерва з 12:00 до 13:00

Контакти


79008, Львів, пл. Ринок, 1, каб. 433

Структура


 Назва 
Директор департаменту  
Відділ організаційного забезпечення, обліку та звітності  
Заступник директора департаменту – начальник управління  
Управління економіки  
Заступник директора департаменту  
Заступник директора департаменту з питань цифрової трансформації (CDTO – Chief Digital Transformation Officer)  
Управління туризму  
Управління комунальної власності  
Управління інвестицій та проєктів  

Інформація про фінансовий стан


Положення


1. Загальні положення

1.1. Департамент економічного розвитку Львівської міської ради (надалі – департамент) є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“, утвореним відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“.
1.2. Департамент є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові і підпорядкованим першому заступнику міського голови – заступнику міського голови з економічного розвитку.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови, цим Положенням, іншими нормами законодавства України.
1.4. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства України та установах банків державного сектору, штампи і бланки, право набувати майнових і немайнових прав та обов’язків, право виступати позивачем і відповідачем, третьою особою, яка заявляє / не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача / відповідача у судах від свого імені, печатку з зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
1.5. Повне найменування департаменту: департамент економічного розвитку Львівської міської ради.
1.6. Юридична адреса департаменту: 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1.

2. Основні завдання

2.1. Основними завданнями департаменту є:
2.1.1. Реалізація заходів щодо збалансованого економічного і соціального розвитку Львівської міської територіальної громади та ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.
2.1.2. Забезпечення у межах своїх повноважень захисту економічних прав і законних інтересів міської громади, вітчизняних та іноземних суб’єктів господарювання.
2.1.3. Забезпечення ефективного управління комунальною власністю в інтересах Львівської міської територіальної громади.
2.1.4. Підготовка заходів, спрямованих на забезпечення збалансованого та інвестиційного розвитку Львівської міської територіальної громади.
2.1.5. Підготовка проєктів програм зовнішньоекономічного розвитку Львівської міської територіальної громади та звітів про хід і результати виконання цих програм.
2.1.6. Забезпечення ефективного впровадження і функціонування інструментів електронного урядування, електронної демократії та інновацій.
2.1.7. Координація діяльності з метою розвитку туризму на території Львівської міської територіальної громади.
2.1.8. Забезпечення сприяння розвитку підприємництва у Львівській міській територіальній громаді та координація діяльності Львівського комунального підприємства “Центр підтримки підприємництва Львівської міської ради“.
2.1.9. Спрощення проходження дозвільно-погоджувальних процедур реалізації інвестиційних проєктів у Львівській міській територіальній громаді.

3. Структура та організація роботи

3.1. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Львівський міський голова за поданням першого заступника міського голови – заступника міського голови з економічного розвитку у порядку, визначеному законодавством.
Директор департаменту безпосередньо підпорядкований першому заступнику міського голови – заступнику міського голови з економічного розвитку, йому підконтрольний та підзвітний.
3.2. Структура департаменту:
3.2.1. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
3.2.1.1. Відділ організаційного забезпечення, обліку та звітності.
3.2.1.2. Управління економіки.
3.2.2. Департаменту підпорядковані такі виконавчі органи зі статусом юридичної особи:
3.2.2.1. Управління туризму.
3.2.2.2. Управління комунальної власності.
3.2.2.3. Управління інвестицій та проєктів.
3.3. Структурні підрозділи департаменту (відділи) очолюють начальники, яких призначає на посади та звільняє з посад директор департаменту у порядку, визначеному законодавством, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету. Начальники підпорядкованих департаменту управлінь, які мають статус юридичної особи, призначають на посади та звільняють з посад начальників структурних підрозділів цих управлінь у порядку, визначеному законодавством, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету.
3.4. Директор департаменту має трьох заступників, яких призначає на посади та звільняє з посад Львівський міський голова за поданням директора департаменту економічного розвитку у порядку, визначеному законодавством: заступник директора департаменту, заступник директора департаменту – начальник управління економіки, заступник директора департаменту з питань цифрової трансформації (CDTO – Chief Digital Transformation Officer).
Заступники директора департаменту виконують функції та здійснюють повноваження відповідно до розподілу обов’язків, визначених директором департаменту.
Інших працівників департаменту призначає на посади та звільняє з посад директор департаменту.
3.5. Департамент видає накази організаційно-розпорядчого характеру.
3.6. Директор департаменту:
3.6.1. Здійснює керівництво діяльністю департаменту, несе персональну відповідальність перед міською радою, першим заступником міського голови – заступником міського голови з економічного розвитку за виконання покладених на департамент завдань.
3.6.2. Організовує роботу та визначає міру відповідальності керівників структурних підрозділів департаменту.
3.6.3. У процесі реалізації завдань та функцій департаменту забезпечує взаємодію департаменту з іншими виконавчими органами міської ради.
3.6.4. Організовує виконання рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови.
3.6.5. Підписує видані у межах компетенції департаменту накази, організовує перевірку їх виконання.
3.6.6. Призначає на посади та звільняє з посад працівників департаменту, організовує та проводить конкурси на заміщення вакантних посад у департаменті, забезпечує ведення особових справ, присвоює ранги, встановлює посадові оклади, надбавки і доплати, вирішує питання преміювання, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, вирішення питань щодо службових відряджень працівникам департаменту, проведення оцінки виконання працівниками посадових обов’язків, застосування заходів дисциплінарного впливу та дисциплінарних стягнень тощо.
3.6.7. Для заступників директора департаменту визначає міру відповідальності, вирішує питання преміювання, службових відряджень, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.
3.6.8. Для керівників виконавчих органів, що підпорядковані департаменту, керівників структурних підрозділів, їх заступників та інших працівників департаменту, вирішує питання преміювання, встановлення надбавок, доплат, присвоєння рангів, службових відряджень, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

4. Компетенція департаменту


4.1. До компетенції департаменту належать такі повноваження:
4.1.1. Реалізація політики, визначеної Львівським міським головою, міською радою та її виконавчим комітетом відповідно до компетенції, і реалізація прийнятих ними рішень.
4.1.2. Здійснення у частині наданої компетенції делегованих органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам повноважень.
4.1.3. Підготовка і подання на розгляд міської ради, виконавчого комітету стратегії розвитку Львівської міської територіальної громади у сфері економічного розвитку, пропозицій для складання та реалізації місцевих програм.
4.1.4. Підготовка проєктів ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови, візування проєктів актів відповідно до компетенції.
4.1.5. За погодженням з департаментом фінансової політики затвердження кошторису у межах передбачених бюджетних асигнувань на відповідний рік та штатного розпису у межах встановленої чисельності і структури департаменту.
4.1.6. Внесення пропозицій щодо обсягів бюджетного фінансування виконавчих органів, підприємств, установ і організацій, які перебувають у їхньому підпорядкуванні, забезпечення цільового використання бюджетних коштів. У межах, визначених міською радою та виконавчим комітетом, здійснення фінансування підприємств, установ і організацій, які перебувають у підпорядкуванні виконавчих органів, контроль за ефективним використанням ними фінансових, матеріальних та трудових ресурсів.
4.1.7. Розпорядження коштами бюджету Львівської міської територіальної громади у межах встановлених бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів.
4.1.8. Координація діяльності та контроль за роботою підпорядкованих структурних підрозділів.
4.1.9. Забезпечення фінансового, матеріально-технічного забезпечення, контроль (зокрема за дотриманням правил технічної, протипожежної безпеки і санітарного стану) за діяльністю підпорядкованих підприємств, розгляд проєктів їхніх планів, внесення до них зауважень і пропозицій, контроль за виконанням планів, ефективністю роботи, рівнем та якістю наданих послуг, використання прибутків у встановленому порядку.
4.1.10. Затвердження фінансових планів підпорядкованих комунальних підприємств, контроль за їхнім виконанням, встановлення посадових окладів керівникам цих підприємств, проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підпорядкованих підприємств та визначення подальшої стратегії їхнього розвитку.
4.1.11. Призначення керівників підприємств, які перебувають у підпорядкуванні виконавчих органів, укладення контрактів з ними за попереднім погодженням Львівського міського голови.
4.1.12. Визначення потреб у доцільності функціонування комунальних підприємств та подання міській раді, виконавчому комітету пропозицій щодо удосконалення їхньої мережі відповідно до потреб Львівської міської територіальної громади.
4.1.13. Погодження передачі в оренду (суборенду) приміщень, балансоутримувачами яких є підпорядковані виконавчому органу підприємства, а також приміщень, які перебувають в оренді цих підприємств.
4.1.14. Погодження інвестиційних програм підпорядкованих комунальних підприємств.
4.1.15. Організація та проведення у встановленому порядку аукціонів, конкурсів, публічних закупівель, укладення договорів з підприємствами, установами та організаціями, а також іншими суб’єктами господарювання. Укладення господарських та інших договорів.
4.1.16. Залучення на договірних засадах у порядку, визначеному законодавством України, коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення на будівництво, ремонт і утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони довкілля та історичного середовища.
4.1.17. Здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
4.1.18. Забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є виконавчий орган міської ради.
4.1.19. Заслуховування звітів про роботу керівників підпорядкованих структурних підрозділів та підприємств.
4.1.20. Розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій, забезпечення належного розгляду звернень підпорядкованими структурними підрозділами та підприємствами. Забезпечення вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи на підпорядкованих департаменту підприємствах.
4.1.21. Розгляд депутатських запитів та звернень народних депутатів України, депутатських запитів, запитань та звернень депутатів місцевих рад; забезпечення належного розгляду депутатських запитів та звернень народних депутатів України, депутатських запитів, запитань та звернень депутатів місцевих рад підпорядкованими виконавчими органами та підприємствами.
4.1.22. Представництво інтересів департаменту в органах державної влади, підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності безпосередньо керівником або іншою особою на підставі виданої керівником довіреності.
4.1.23. Представництво інтересів департаменту у зв’язках із зарубіжними муніципальними установами та іншими організаціями.
4.1.24. Звернення до суду у порядку, встановленому законодавством України, у тому числі з позовними заявами про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
4.1.25. Затвердження / погодження установчих документів (статутів, положень) підпорядкованих департаменту підприємств відповідно до типового статуту, затвердженого міською радою.
4.1.26. Списання з балансу комунального майна (основних фондів) департаменту та комунальних підприємств у порядку, встановленому міською радою.
4.1.27. Виконання функцій представника Львівської міської територіальної громади у багатоквартирних житлових будинках як співвласника багатоквартирного будинку.
4.1.28. Погодження облікової політики підпорядкованих підприємств.
4.1.29. Сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, Служби безпеки України, Національної поліції України, Національного антикорупційного бюро України, адвокатури і Державної кримінально-виконавчої служби України.
4.1.30. Підготовка та подання грантових заявок та запитів до міжнародних та українських організацій.
4.1.31. Формування пропозицій щодо розподілу витрат бюджету Львівської міської територіальної громади на реалізацію місцевих / регіональних програм та внесення змін до розподілу витрат бюджету на реалізацію таких програм.
4.1.32. Подання щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформації про стан і результати виконання заходів місцевих / регіональних програм до департаменту економічного розвитку для здійснення моніторингу виконання таких програм.
4.1.33. Підготовка та внесення на розгляд міської ради проєктів програм соціально-економічного розвитку, звітів про хід і результати виконання цих програм.
4.1.34. Підготовка методичних рекомендацій щодо порядку розроблення місцевих / регіональних програм, моніторингу та звітності про їхнє виконання.
Узагальнення інформацій відповідальних виконавців місцевих / регіональних програм та здійснення моніторингу виконання цих програм, а також моніторингу показників розвитку основних галузей економіки Львівської міської територіальної громади.
4.1.35. Підготовка проєктів рішень виконавчого комітету та ухвал міської ради щодо:
4.1.35.1. Проєкту бюджету розвитку бюджету Львівської міської територіальної громади та змін до нього.
4.1.35.2. Здійснення місцевих запозичень.
4.1.35.3. Реалізації проєктів з залученням кредитних коштів.
4.1.36. Здійснення координаційної роботи та реалізація окремих заходів щодо забезпечення виконання дохідної частини бюджету Львівської міської територіальної громади, зокрема детінізації виплати заробітної плати, забезпечення своєчасності та повноти сплати податків.
4.1.37. Підготовка проєктів ухвал міської ради щодо:
4.1.37.1. Встановлення розмірів і ставок місцевих податків і зборів, передбачених законодавством України, які надходять до бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.37.2. Надання пільг зі сплати місцевих податків і зборів, передбачених законодавством України.
4.1.38. Погодження цін і тарифів, розроблених виконавчими органами міської ради та підпорядкованими підприємствами, установами, організаціями, на підставі аналізу, проведеного відповідними структурними підрозділами та/або їхніми уповноваженими органами.
4.1.39. Відтермінування (розтермінування) сплати пайового внеску та проведення перерахунку згідно з діючими договорами про пайову участь за зверненням замовника/забудовника до прийняття об’єкта містобудування в експлуатацію.
4.1.40. Створення сприятливого середовища ведення бізнесу на території Львівської міської територіальної громади шляхом надання пропозицій щодо оптимізації дозвільно-погоджувальних процедур виконавчими органами міської ради.
4.1.41. Розробка та реалізація фінансових механізмів підтримки підприємництва.
4.1.42. Супровід діяльності суб’єктів господарської діяльності та сприяння розвитку підприємництва у Львівській міській територіальній громаді.
4.1.43. Сприяння діяльності існуючих та створенню нових об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва відповідно до Програм, затверджених міською радою.
4.1.44. Проведення спільних заходів з суб’єктами господарської діяльності щодо реалізації маркетингових проєктів.
4.1.45. Підготовка та винесення на розгляд виконавчого комітету планів прийняття регуляторних актів, спрямованих на правове регулювання господарських відносин.
4.1.46. Ініціювання здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також стосовно фізичних осіб-підприємців, які використовують працю найманих працівників, шляхом подання відповідного звернення з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади.
4.1.47. Організація проведення громадських та тимчасових робіт для осіб, зареєстрованих як безробітні, а також учнівської та студентської молоді у вільний від занять час на комунальних підприємствах, установах та організаціях, а також за договорами - на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до інших форм власності.
4.1.48. Участь у веденні колективних переговорів та укладенні територіальних тарифних угод, вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) щодо підприємств, установ та організацій, розташованих на території м. Львова; повідомна реєстрація колективних договорів і угод, здійснення контролю за їх виконанням.
4.1.49. Виконання функцій робочого органу для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами. Підготовка проєктів рішень виконавчого комітету про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, затвердження схем розміщення засобів зовнішньої реклами.
4.1.50. Координація діяльності на території міста підприємств та об'єктів торговельного і побутового обслуговування, ресторанного та ринкового господарства всіх форм власності.
4.1.51. Участь у здійсненні контролю за дотриманням законодавства України щодо захисту прав споживачів у сфері торгівлі та сфері надання послуг.
4.1.52. Встановлення режиму роботи підприємств торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності Львівської міської територіальної громади; встановлення за погодженням з власниками режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.
4.1.53. Забезпечення здійснення державної регуляторної діяльності.
4.1.54. Надання методичного супроводу та практичної допомоги у проведенні публічних закупівель структурними підрозділами Львівської міської ради.
4.1.55. Підготовка та подання на розгляд міської ради проєктів ухвал щодо затвердження переліку комунальних підприємств, установ та організацій у розрізі уповноважених органів.
4.1.56. Моніторинг споживання та контроль за ефективністю використання енергоресурсів у комунальних закладах освіти, охорони здоров’я, культури, подання пропозицій щодо підвищення енергоефективності.
4.1.57. Координація, підготовка та супровід проєктів Львівської міської територіальної громади та міжнародних фінансових інституцій і здійснення заходів, спрямованих на успішну їх реалізацію, зокрема залучення грантів (безповоротної допомоги).
4.1.58. Здійснення організаційних заходів щодо забезпечення продовольчими та непродовольчими товарами населення та особового складу сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій та на особливий період.
4.1.59. Укладення договорів щодо забезпечення життєдіяльності населення в особливий період з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності.
4.1.60. Забезпечення формування, утримання та поповнення продовольчого резерву у разі виникнення надзвичайних ситуацій та на особливий період.
4.2. До компетенції заступника директора департаменту з питань цифрової трансформації (CDTO – Chief Digital Transformation Officer) належать такі повноваження:
4.2.1. Визначення пріоритетних напрямів, заходів і завдань цифрового перетворення Львівської міської територіальної громади.
4.2.2. Забезпечення ефективного впровадження і функціонування інструментів електронного урядування, електронної демократії та інновацій для задоволення потреб мешканців та гостей громади.
4.2.3. Координація діяльності структурних підрозділів міської ради, бюджетних установ, комунальних закладів щодо забезпечення сумісності та інтеграції впроваджених інформаційних систем та систем, які планують впровадити.
4.2.4. Реалізації державної політики з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
4.2.5. Погодження:
4.2.5.1. Закупівель виконавчими органами Львівської міської ради, установами та комунальними підприємствами у сфері інформатизації.
4.2.5.2. Посадових інструкцій, статутів та положень про підрозділи виконавчих органів Львівської міської ради, які працюють у сфері інформатизації або реалізують проєкти в галузі інформатизації.

5. Права департаменту

5.1. Для реалізації завдань та виконання повноважень, передбачених цим Положенням, іншими нормативними актами, департамент має право:
5.1.1. Залучати фахівців органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, які належать до його компетенції.
5.1.2. Здійснювати контроль, проводити перевірки, інспекції та аналітичну роботу з питань, які належать до його компетенції.
5.1.3. Отримувати у встановленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань.
5.1.4. Отримувати у встановленому порядку від посадових осіб міської ради документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5.1.5. Скликати у встановленому порядку наради з питань, які належать до його компетенції.
5.1.6. Брати участь у засіданнях виконкому, інших дорадчих і колегіальних органів, нарадах, які проводяться у міській раді.
5.1.7. Залучати працівників виконавчих органів міської ради для підготовки проєктів нормативних актів та інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводить департамент відповідно до покладених на нього обов’язків.
5.1.8. Заслуховувати звіти про роботу керівників підпорядкованих структурних підрозділів.
5.1.9. Звертатись до суду у порядку, встановленому законодавством України, у тому числі з позовними заявами про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
5.1.10. Вносити подання до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб, які ігнорують законні вимоги та рішення міської ради, її виконавчих органів, прийняті у межах їх повноважень.
5.1.11. Утворювати комісії та робочі групи, брати участь у роботі комісій та робочих груп, утворених актами міської ради, виконавчого комітету, Львівського міського голови.
5.1.12. Брати участь у конференціях, семінарах, круглих столах тощо, сприяти у межах компетенції у їх проведенні.

6. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності департаменту

6.1. Департамент утримується за рахунок коштів бюджету Львівської міської територіальної громади.
6.2. Кошторис департаменту затверджує перший заступник міського голови – заступник міського голови з економічного розвитку за погодженням з департаментом фінансової політики.
6.3. Працівники департаменту є посадовими особами місцевого самоврядування, їх основні права, обов’язки, відповідальність, умови оплати праці і соціально-побутового забезпечення визначаються Законом України “Про службу в органах місцевого самоврядування“ та іншими актами законодавства України.
6.4. Граничну чисельність працівників департаменту встановлює Львівський міський голова у межах загальної чисельності працівників виконавчих органів, затвердженої міською радою.
6.5. Структуру департаменту затверджує виконавчий комітет.
6.6. Штатний розпис департаменту затверджує перший заступник міського голови – заступник міського голови з економічного розвитку за погодженням з департаментом фінансової політики.

7. Відповідальність посадових осіб департаменту

7.1. Посадові особи департаменту повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.
7.2. Посадові особи департаменту несуть відповідальність згідно з законодавством України.
7.3. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю посадових осіб департаменту при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законодавством порядку.

8. Заключні положення

8.1. Ліквідацію та реорганізацію департаменту проводить міська рада за поданням Львівського міського голови у порядку, встановленому законодавством України.
8.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.


Оновлено: 13.05.2025, 10:51