«Завод має бути екологічно безпечним — це головний критерій при виборі підрядника», — А. Садовий

  • 10.04.2020, 18:26
  • 1524
  • Пресслужба ЛМР
Отримання і відкриття технічних пропозицій від учасників другого етапу тендеру по будівництву механіко-біологічного комплексу переробки відходів відбулося у Львові 9 квітня. Через карантин у зв'язку з пандемією Covid-19 Європейський Банк Реконструкції і Розвитку дозволив подавати всю документацію в електронному варіанті. Так, ЛКП «Зелене місто» отримало технічні пропозиції від чотирьох учасників.

«Тривають тендерні процедури по будівництву сміттєпереробного заводу у Львові. Вчора був черговий важливий етап.

ЛКП «Зелене місто» отримало технічні пропозиції від чотирьох учасників (у зв"язку з пандемією ЄБРР погодило, що це може відбутись онлайн):

компанія Eggersmann Anlagenbau GMBH (Німеччина);

  • компанія Control Process S.A. з Польщі;
  • консорціум із двох фірм — WTT (Нідерланди) та Axis (Литва);
  • консорціум із двох фірм — MUT (Австрія) та Dogusan (Туреччина).

Кожна з цих компаній вже реалізувала як мінімум 4 схожих проєкти у світі. Такий досвід для нас сьогодні є гарантією якості. Завод має бути екологічно безпечним — це головний критерій при виборі підрядника.

Що далі?

Члени тендерного комітету спільно з консультантом вивчають подані заявки. Результати відправлять на розгляд у ЄБРР (банк-партнер у Європі). Далі — фінальний етап, а саме цінові пропозиції та визначення переможця, який почне будівництво. Зараз на Пластовій вже проводять підготовчі роботи. Підрядник отримає готову до будівництва ділянку.

Тендери на такі великі проєкти не відіграються за 2 тижні. Як бачите, це вимагає часу і терпіння. Але вже точно відомо, що сучасний, безпечний сміттєпереробний завод у Львові буде!", — зазначив мер Львова Андрій Садовий на своїй Facebook-сторінці.

Нагадаємо, завод, який мають намір збудувати у Львові, буде працювати за технологією механіко-біологічної переробки. Поняття «механічна переробка» означає відсортовування відходів з допомогою спеціального автоматизованого обладнання, а також частково деякі процеси проводитимуться вручну. Цей етап важливий для того, щоб розділити вторинну сировину (скло, метали, полімери, макулатура, тетрапак), з якої згодом формуватимуть товарні партії та відправлятимуть на переробні підприємства. Механіко-біологічна переробка дозволить якісно відділяти відходи, які можна переробити знову.

Такий сміттєпереробний комплекс відповідає вимогам Національної стратегії поводження з відходами до 2030 року, яка ґрунтується на найкращих технологіях, які діють у Європі та визнані Європою ефективними у вирішенні проблеми переробки відходів. Окрім того, у ЄС керуються документом BAT (Best Available Technologies) — про найкращі доступні технології в галузі переробки сміття.

Частка залишкових відходів у цьому комплексі становитиме не менше 30%. Головне завдання заводу з механіко-біологічної переробки — зменшити об’єм залишкового сміття, яке так чи інакше підлягає утилізації шляхом захоронення. Проте це будуть вже перероблені і спресовані відходи, а не у змішаному вигляді, як це є зараз. Окрім того закон України «Про відходи» передбачає, що з 1 січня 2018 року всі відходи мають бути перероблені перед тим, як потрапити на захоронення.

Оскільки на заводі передбачений процес оброблення органічних відходів, це дозволить якісно розділяти фракції сміття, а сам процес є контрольований та безпечний. Зокрема, буде кілька різних зон та 24 тунелі закритого типу, де контролюватимуть параметри клімату та викиди, також працюватимуть спеціальні фільтри, що не дозволить поширення неприємного запаху.

Для додаткових гарантій консультувати та наглядати за будівельними, екологічними нормами та фінансовими витратами будуть європейські фахівці від ЄБРР та Фонду Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля, які й фінансують проект.

Новий завод буде розрахований на потужність, яка забезпечить потреби міста — це 240 тисяч тонн відходів на рік при двозмінній роботі. Окрім того, проект передбачає можливість модернізації у випадку збільшення навантаження, або введення на заводі додаткової третьої зміни.