Працівники комунальних підприємств сподіваються на завтрашню підтримку ухвал, які забезпечують життєдіяльність і розвиток КП та існування міста в цілому

  • 18.06.2020, 20:08
  • 317
  • Ганна Пищула
Сьогодні відбулися робочі зустрічі представників депутатського корпусу з трудовими колективами найбільших і стратегічно важливих комунальних підприємств Львова — ЛКП «Львівелектротранс», ЛК АТП № 1, ЛМКП «Львівтеплоенерго», ЛМКП «Львівводоканал». Найперше, усі трудові колективи турбує питання вчасної виплати заробітної плати. Нерозуміння і подивування у працівників АТП № 1 викликає те, чому депутати не підтримали ухвали про будівництво депо на вул. Вернадського, коли погодили виділення земельної ділянки для депо і придбання нових автобусів. А працівники «Львівводоканалу» збентежені не підтримкою ухвали про реконструкцію очисних споруд. На реконструкцію Європейський банк виділяє кредитні і грантові кошти, в результаті чого 1 млн євро підприємство виграє. Якщо цю ухвалу не приймуть, вже в липні Банк відмовиться від кредитування і надання гранту.

фото: Олександр Мазуренко

«Сьогодні відбулися зустрічі працівників наших найбільших комунальних підприємств — це ЛКП «Львівелектротранс», ЛК АТП № 1, ЛМКП «Львівтеплоенерго», ЛМКП «Львівводоканал» з депутатським корпусом.

Зустрічі відбувалися у вигляді діалогу — працівники мали можливість поставити робочі питання депутатам, депутати працівникам. На деякі питання відповіді отримали, деякі ще потрібно опрацьовувати.

Важливим питанням, яке цікавило працівників АТП № 1 — це облаштування депо на вул. Вернадського. Люди дуже боляче реагували і не розуміли, чому ухвала про облаштування депо не була прийнята, адже перед тим депутати погодили виділення земельної ділянки, проголосована ухвала про придбання ще 100 нових автобусів. Єдине, що необхідно — це 3,5 млн євро кредитних коштів, щоб це депо облаштувати. Тому працівники АТП № 1 запитували, чому дві ухвали були прийняті, а третю не приймають. Де логіка?

Працівники АТП № 1 розповідали, що вони інколи ночують на території підприємства, а ця територія є орендована в Міністерства оборони, і місто оплачує кошти за її оренду. Натомість вже до кінця року можна було б облаштувати своє депо на вул. Вернадського. То чому не голосують?

Що важливо відзначити, що на території депо на вул. Авіаційна, може бути розміщено лише 300 автобусів. А коли вкінці року до нас почнуть поступати нові автобуси, то розмістити їх не буде де. Тому питання облаштування депо для автобусів дуже гостро стоїть.

Також дуже жваво обговорювали на ЛМКП «Львівводоканал» питання біогазу та питання підтримання ухвали про наміри отримання кредиту для реконструкції і модернізації обладнання на очисних спорудах.

Працівники «Львівводоканалу» були теж подивовані з таких дій. Адже ЄБРР дає грантові кошти у розмірі 13 млн євро, відсотки за виплату кредиту становлять 12 млн євро. Термін сплати кредиту 14 років. Отож, коли ми його сплатимо, то 1 млн євро ми виграємо. Тобто у нас є безвідсотковий кредит, щоб модернізувати очисні споруди. Тому працівники «Львівводоканалу» не могли зрозуміти, чому депутати не голосують за цю ухвалу. Зрештою, це є перша ухвала про наміри укладення угоди на кредитування. Наступна ухвала буде з детальним описом умов кредитування і описом проекту. Та це буде наступний етап. Тому зараз немає жодних ризиків, щоб ця ухвала не була підтримана. Однак є великий ризик в тому, що якщо депутати не приймуть цю ухвалу в червні, то уже в липні Європейський банк прийме рішення, щоб не виділяти нам цих коштів і гранту. Ці кошти вони скерують на інші міста.

А станом на сьогоднішній день наші очисні споруди старі і зношені. Вони збудовані у 60-тих роках. На їх ремонт протягом 2018−2020 рік виділено 40 млн грн. Але цих коштів вкрай мало. Щоб модернізувати наші очисні споруди, треба 200 млн євро. Тому виникає питання, коли нам дають кредит на таких вигідних умовах, чому його не взяти?

Мені дуже шкода, адже 95% роботи вже зроблено, щоб проект біогазу був втілений у життя. Це величезна праця команди «Львівводоканалу» впродовж трьох років. Це погодження великої кількості документів, це проведення досліджень. Залишився лише один штрих для запуску цього проекту", — розповідає Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

За її словами, реконструкція очисних споруд є дуже важливим проектом для міста в плані екології. Також коли запрацює проект біогазу, то завдяки цьому зможуть забезпечувати власною електроенергією очисні споруди. А це буде економія коштів. І третє - на очисних спорудах є мулові поля, куди стікаються стоки і осад. Зараз мулові поля перевантажені. Землі, щоб їх розширяти немає. Тому є ризик, коли падає дощ, можливих переливів і засмічення цими стоками екології довкола. Зараз «Львівводоканал» збудував дамбу, щоб унеможливити витік стоків. Але це питання часу. Тому їх реконструкція є просто вкрай важливою, бо це питання нашого майбутнього існування.

«І ще одне питання, яке піднімали на підприємствах — це виплата заробітної плати. Адже лише на півроку у нашому бюджеті закладені кошти на дофінансування цих підприємств, щоб вони могли виплати заробітну плату працівникам. На наступних півроку грошей немає. Ми сподівалися, що буде перевиконання бюджету, і кошти будуть виділені. Однак зараз маємо велике недопоступлення коштів у бюджет, а для дофінансування комунальних підприємств необхідно, щоб виділили 472 млн грн. А це дозволяє зробити ухвала, про підтримку Програми «Пакету солідарності», яка втретє завтра буде розглядатися на сесії.

Тому усі працівники просили, щоб їм заробітну плату виплачували і вони мали впевненість в майбутньому, просили, щоб були підтримані ухвали, які забезпечать розвиток підприємств і розвиток та існування нашого міста. Тому ми дуже сподіваємося на розуміння депутатського корпусу, що депутати дослухаються до пропозицій людей, адже вони їх обранці, і приймуть правильні, обґрунтовані, і що важливо, вчасні рішення, які зараз потрібні", — додала Ірина Маруняк.

фото: Олександр Мазуренко