«Нарешті ми отримали перший український трамвай», - О.Вілкул

У рамках робочої поїздки Віце-прем'єр-міністра України Олександра Вілкула, сьогодні у Львові відбулась презентація першого українського низькопідлогового трамваю «Електрон». Віце-прем’єр-міністр України натиснув на символічну «кнопку» пуску трамваю на підприємстві.

Розвиток інфраструктури, розвиток міського електротранспорту - один із пріоритетних напрямків роботи уряду. Сьогодні близько 95% існуючого трамвайного парку перейшло нам у спадщину ще від радянських років, його середній вік - 30-35 років. За останні 20 років оновлення проводилось здебільшого за рахунок постачання «секонд-хенду» з Європи. Але нарешті ми отримали перший український трамвай.

Дуже важливо, що майже 80% конструкції - українського виробництва, 20% - наших партнерів з Німеччини. В рамках державної програми модернізації економіки є окрема програма для придбання сучасного електротранспорту, і, безумовно, він повинен бути українського виробництва.

Трамвай, який  вже на початку липня почне курсувати дорогами Львова - це одна з кращих практик на сьогодні. Тут зроблені всі зручності для людей з особливими потребами. На 40% зменшена енергоємність, а це значить беззбиткове функціонування підприємств електротранспорту та можливість ці кошти використовувати на придбання нового рухомого складу. Дуже важливо, що вартість трамваю українського виробництва майже наполовину менша, ніж вартість європейських аналогів. Тобто є ринок і нашої держави, і європейський ринок. З такою якістю і такою ціною ми є конкурентностпроможними.

Олександр Вілкул, віце-прем’єр-міністр України

Також під час візиту Олександр Вілкул ознайомився з виробничими потужностями ПАТ «Концерн-Електрон», з виставкою спецавтотранспорту від ПАТ «АвтоКрАЗ», ТОВ «ТК «ВЛІВ», підприємства «Кобальт», СП «Олнова», оглянув презентацію продукції промислової групи «Інсталпласт-Хв».

Сьогодні наш трамвай відповідає всім європейським стандартам, є унікальним і єдиним на пострадянському просторі стовідсотково низькопідлоговим. Комфортність та безпека - це запорука майбутнього нашого трамваю. Я вважаю, що львів’яни та українці заслужили їздити на комфортних транспортних засобах.

Юрій Бубес, голова правління ПАТ «Концерн-Електрон»

Нагадаємо, ПАТ «Концерн-Електрон»  на замовлення департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради завершується складання першого в Україні та СНД 100% низькопідлогового трамваю «Електрон», призначеного для колії шириною 1000 мм.

Трамвай «Електрон-T5L642» - це п`ятисекційний однопросторовий комфортний вагон  для колії 1000 мм із системою кондиціонування салону і кабіни водія, з пониженим рівнем вібрації та шуму, технічний рівень якого відповідає сучасним європейським вимогам до міського електротранспорту. Широкі двері і низький рівень підлоги вагону дозволяють прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів, особливо пасажирів з дітьми та людям з обмеженими можливостями. Кількість місць для сидіння - 58, максимальна пасажиромісткість трамвая - 250 пасажирів.

Особливостями трамваю «Електрон» є раціональне розташування приладів і органів управління з врахуванням вимог безпеки, вбудована система діагностики оперативного контролю роботи всіх вузлів і систем вагону, виконані на сучасній елементній базі асинхронні тягові електродвигуни, що відзначаються надійністю в експлуатації, меншими масогабаритними показниками та  відмінними енергетичними і  динамічними характеристиками. Кожен візок трамваю обладнаний пристроєм для автоматичного змащення реборд коліс під час руху кривими ділянками колії, і пристроєм для автоматизованого дозованого подавання піску на рейки при пробуксовуванні та гальмуванні. В режимі гальмування передбачена можливість рекуперації електроенергії в контактну мережу (економія електроенергії становить  до 40%).

Після проведення повного циклу випробувань та відповідної державної сертифікації, «Електронтранс» до 1 липня цього року передасть Львову перший п`ятисекційний трамвай з маркою «Електрон».

Вартість виробництва трамваю за кордоном становить від 2,2 до 2,7 млн. євро, у Львові – це 11 млн. 910 тис. грн. З підприємством, яке виграло тендер, 24 липня 2012 року було підписано відповідну угоду.

Довідка

ПАТ «Концерн-Електрон» - багатогалузева компанія, у склад якої входять 12 підприємств із виробництва наноматеріалів для електроніки, спеціальної техніки, телевізорів, електропобутової техніки, виробів з пластмас, автомобільного обладнання, інструментального оснащення, а також підприємства сфери послуг. Стратегічними пріоритетами розвитку ПАТ «Концерн-Електрон» є поглиблення спеціалізації власних підприємств, їх технічне і технологічне оновлення, інтеграція у світовий ринок шляхом створення на базі виробничих потужностей концерну нових виробництв.

ПАТ «Концерн-Електрон» на базі власних дочірніх і спільних підприємств створено  машинобудівну корпорацію,  яка започаткувала розвиток нових напрямків – електротранспортне машинобудування та автомобілебудування.

Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» створене ПАТ «Концерн-Електрон» з метою виробництва нових сучасних трамваїв, тролейбусів та електробусів. Актуальність цього виробництва обумовлена тим,  що на  сьогоднішній день  середній вік існуючого  трамвайного парку України становить близько 30 років. З  вагонів, що залишилась в експлуатації, понад 70%  відпрацювали нормативні терміни і підлягають  списанню.  Прогнозована загальна  потреба у нових  трамвайних  вагонах складає  1 600 вагонів.

У більшості міст України для  трамваїв прокладено широкі колії, і лише у  Львові, Житомирі, Вінниці та Євпаторії  використовується вузька колія шириною 1000 мм. На вузькій колії експлуатується вагони, середній вік яких складає  35 років і зношеність парку - майже 100% (коефіцієнт виходу на лінію – 35%).  Прогнозована потреба - 150-200  вагонів.  

«Концерн-Електроном» використано європейський досвід створення гнучких машинобудівних виробництв, що дозволило максимально ефективно використати виробничі площі, забезпечити їх високу енергоощадність, що робить підприємство «Електронтранс» конкурентоздатним на ринках України, СНД та Європейського Союзу. 

Крім трамваїв для колії шириною в 1000 мм, підприємство може виготовляти вагони для колій шириною1435 мм та 1524 мм не лише для міст України, але й на експорт в держави СНД та Європейського Союзу. Виробничі потужності «Електронтрансу» дозволять виготовляти понад 50 трамваїв та 100 тролейбусів або електробусів на рік.

Одночасно машинобудівною корпорацією «Електрон» впроваджується  масштабна програма локалізації (імпортозаміщення) виготовлення вузлів та агрегатів для електротранспорту, яка передбачає поетапне освоєння виробництва трамвайних візків, систем керування тяговим обладнанням трамвая, тролейбуса і електробуса, зчіпних пристроїв для трамваїв та двохланкових тролейбусів й автобусів, задніх мостів, передніх незалежних підвісок. В рамках  виробничої кооперації  замовлення  на виготовлення деталей для нового електротранспорту уже сьогодні отримали  підприємства  Львівщини та інших областей України.

Автомобілебудівне підприємство «ЕлектронМаш» спеціалізується на складанні маловантажних автомобілів багатофункціонального призначення, що використовуються в різних сферах комунального господарства та інших галузях і сферах діяльності. Ці машини створені для оновлення існуючого парку комунальної техніки, якої  в Україні  налічується близько 30 тисяч одиниць, з яких  дві третини є морально застарілою та аварійною, що не дозволяє утримувати у належному санітарному стані об'єкти благоустрою, здійснювати необхідні роботи на вулицях і дорогах,прибудинкових територіях та інших місцях. Суттєвим недоліком існуючого парку комунальної техніки є її вузька спеціалізація й сезонність використання.

Автомобіль малої вантажопідйомності  «ЕЛЕКТРОН» - універсальний та всесезонний мобільний  механізований комплекс на компактному, повноприводному автомобільному шасі і який не має аналогів у СНД (подібні автомобілі виготовляються лише в Чехії та Німеччині). 

На  уніфікованому базовому шасі з гідроприводами  та маніпулятором одним водієм-оператором монтується-демонтується  декілька типів кузовів (в т.ч. термоізоляційні та  самоскидні), а також  понад 50 типів навісного обладнання різного функціонального призначення, зокрема для снігоприбирання, підмітання, поливання і миття міських вулиць, доріг, догляду за зеленими насадженнями, вивозу сміття із важкодоступних місць та ін. Автомобіль комплектується різними типами двигунів (бензинові, дизельні) за бажанням замовника. Такий один автомобіль здатен замінити  декілька спеціалізованих машин і ефективно використовуватись для різних робіт у будь-яку пору року.

Сфери застосування універсальних  автомобілів «Електрон»:

  • всесезонні роботи в  міському комунальному господарстві;
  • аварійно-ремонтні  та рятувальні служби;
  • швидка медична допомога  для гірської та сільської місцевостей;
  • будівництво  та дорожньо-ремонтні роботи;
  • автомобіль доставки для підприємств та фермерських господарств;
  • аеропорти, вокзали та інші інфраструктурні об`єкти. 

Підприємство сьогодні пропонує  автомобілі  «Електрон» з наступним змінним кузовним та навісним обладнанням: 

  • з кузовом самоскидним через задній та обидва  бокові борти (призначений для перевезень різноманітних вантажів масою до 1200 кг);
  • з кузовом самоскидним через задній борт ( призначений для перевезень різноманітних сипучих вантажів масою до 1100 кг);
  • з кузовом-бункером (призначений для  збирання твердих побутових відходів, завантаження через два зсувних бокових люки, розвантаження – самоскидне через задні дверцята);
  • з бункером та плугом-відвалом (призначений для  розчищення від снігу та посипання доріг і тротуарів піском або іншими сипучими протиожеледними матеріалами);
  • з цистерною для води та підмітальною циліндричною щіткою (призначений для підмітання  та миття дорожнього покриття, а також поливу трави та квіткових клумб).

На заводі «ЕлектронМаш» розробляються і виготовлюються перспективні вузькоспеціалізовані автомобілі «Електрон»:

  • автомобіль швидкої медичної допомоги підвищеної прохідності для використання в умовах гірських та сільських  місцевостей (виготовлення дослідного взірця заплановане на кінець травня);
  • автомобіль-фургон з ізотермічним кузовом, призначений для перевезень різноманітних вантажів масою до 1000 кг (виготовлення дослідного взірця заплановано на кінець травня 2013р.);
  • пожежний автомобіль оперативної допомоги підвищеної прохідності;
  • автомобіль пожежний штабний підвищеної прохідності

Потужності підприємства «ЕлектронМаш» дозволяють виготовляти до 100 одиниць автомобілів на рік.