«Я гордий за місто і за львів’ян, що ми достойні таких великих проектів», - А. Садовий на відкритті трамвайної лінії на Сихів

  • 17.11.2016, 15:04
  • Марія Чабада
Сьогодні, 17 листопада, у Львові відкрили новий трамвайний маршрут №8, який сполучив центральну частину з найбільшим спальним районом міста – Сиховом. Як наголосив міський голова Львова Андрій Садовий, «Трамвай на Сихів» - один з найбільших інфраструктурних проектів, реалізованих в Україні з часів незалежності.

фото: Мирослав Пархомик

«Управління успішним переходом до більш сталого типу міської мобільності залишається одним з найбільших викликів для міст України. Цей проект є хорошим прикладом того, як вирішувати питання міської мобільності, що стосуються економічних, екологічних та соціальних наслідків», - наголосив глава делегації Європейського Союзу в Україні Посол Хьюг Мінгареллі.

Пропускна здатність нової лінії - до 8 тисяч пасажирів на годину. Очікується, що за день трамваєм на Сихів користуватимуться 48 тисяч львів’ян.

Відкриття цієї гілки на чверть збільшує пасажиропотік усіх львівських трамваїв.

За даними дослідження компанії «Луїс Бергер», проведеного у 2011 році, трамвайні лінії охоплювали проживання не більше, аніж 38% мешканців Львова . Поява трамваю №8 означає, що тепер 52% львів`ян зможуть знайти біля свого дому  трамвайну зупинку.

«В мене сьогодні дуже проста місія – я маю велику честь дякувати дуже великій кількості людей доброї волі, які долучилися до реалізації проекту «Трамвай на Сихів». Спочатку була ідея: ідея критикувалася, до ідеї було багато зауважень, запитань, але була віра, що цей проект буде корисний і потрібний для міста Львова. І почався процес  проектування, почався процес будівництва. Власне, на цьому етапі надзвичайно цінною була підтримка німецького уряду. Німецький уряд нам надав грант – 5 млн євро – і це вже був той безповоротний процес, бо дали подарунок на трамвай і вже мусимо його зробити.

Ми, коли займались проектуванням, то виявили дуже багато проблемних моментів. По вул.Стуса йде колектор і прийшлось фактично заново будувати колектор. І тут була потреба в дуже якісних фахівцях. Весь цей маршрут потребував висококласних фахівців і мені приємно, що генеральним підрядником за результатами міжнародного тендеру була визначена компанія «Онур». Але все це неможливо було б зробити, якби не підтримка Європейського банку реконструкції та розвитку. Це один з найбільших інфраструктурних проектів в містах, реалізований за останні 25 років. Це дуже важливий проект.

Також хочу відзначити ще одну частину цього проекту – це нові трамваї. В цьому році ми закупили 7 нових трамваїв, за підтримки Банку ми провели міжнародний тендер. Сьогодні ми маємо у Львові 9 прекрасних трамваїв, а в Києві – 2. Такі ж трамваї їздять у Парижі, в Барселоні, у Відні – в найбільших, потужних містах. І для мене велика гордість, що все це є у Львові. Мені приємно, що ці трамваї є комфортні для людей з особливими потребами.

Дуже багато будівельників брали участь в будівництві: підрядники, субпідрядники.

Ми сьогодні відкриваємо тільки маленьку частинку проекту – пряме сполучення трамваєм з пл.Соборної до кінотеатру ім.Довженка. наступний етап –  сполучення до Санта-Барбари. Там роботи активно триватимуть до кінця цього року.

Ну і, звичайно, в рамках цього проекту ми повністю оновили дорожнє полотно. І ще також до кінця року будуть тривати роботи по вул.Стуса. Ми хотіли, власне, першим запустити трамвай, щоб мешканці Львова відчули комфорт користування новим якісним транспортом, власне, електротранспортом. Такі проекти плануються на 20-30 років наперед. Наступний етап – від Санта-Барбари йти по вул Вернадського до шляхопроводу на Кн. Ольги. Наступний великий проект – це вул. Ряшівська, тролейбусне сполучення по вулХуторівці. Роботи багато.

Чому мені зараз легко працювати? Бо є така програма «Львів2020» і в цій програмі чорним по білому написано, що має бути у Львові до 2020 року. Трамвай на Сихів – один з цих пунктів і мені приємно, що можна вже поставити пів галочки. Доведемо до кінця – поставимо велику галочку. І так по кожному пункту ми повинні йти: в питаннях інфраструктури, в питаннях культури, освіти, медицини – ми повинні міняти наше місто, робити його кращим. В дуже непростий час, в дуже непростих умовах, коли дуже часто нам заздрять, створюють різні перешкоди, різні труднощі, а насправді вони повинні нас робити сильнішими і міцнішими.

Велика гордість за всіх львів’ян, що ви підтримали цей проект. Якщо б не ваша підтримка, того б ніколи не було.

Мої враження від поїздки позитивні, я гордий за місто і за львів’ян, що ми достойні таких великих проектів», - розповів міський голова Львова Андрій Садовий.

Активна реалізація проекту «Трамвай на Сихів» розпочалася у 2014-ому. Загальна довжина трамвайної лінії – 11,5 км. Щоб у 2016-ому нею проїхав трамвай, будівельники проклали понад 20 км рейок та майже 3,5 тисячі трамвайних залізобетонних плит, встановили 226 опор контактної мережі, натягнули понад 8 тисяч метрів контактного дроту, змонтували 16 посадкових платформ, поклали майже 10 тис. м. кв. тротуару. Електрику для нової лінії постачають дві тягові підстанції: одна модернізована, а інша – спеціально  збудована для сихівського  трамваю.

Найскладнішою частиною проекту стало будівництво нового колектора, замість старого, котрий виявився непридатним для експлуатації. Саме через заміну колектора, 770 метрів якого будували також під землею, роботи із прокладання нової колії тривали кілька років.

Довгоочікуваний трамвай на Сихів отримав номер «8». На новій трамвайній лінії, збудованій у місті вперше за останні 30 років, 14 зупинок з Сихова до центру Львова, і 15 – у протилежний бік, з центру - до Сихова.

Зараз маршрут пролягає від площі Соборної через вулицю Стуса до кінотеатру імені Довженка. Після завершення усіх будівельних робіт, затримка яких пов’язана з перенесенням ринку, до кінця року маршрут трамваю буде продовжений до кінцевої зупинки - вулиці Вернадського.

Інтервал руху маршруту №8 складатиме 5-6 хв.  Зараз тут курсуватиме 10 трамваїв, а після продовження його руху до вул.Вернадського кількість вагонів зросте до 13 одиниць. На маршруті їздитиме 7 трамваїв львівського  виробництва «Електрон» та машини, які пройшли капітально-відновлювальний ремонт.

Перші трамваї №8 виїжджатимуть на маршрут о 6:10 з пл.Соборної та о 06:32 від кінотеатру ім.Довженка, останні відправлятимуться о 23:27 год. та о 23.48 відповідно. Відтак, із найбільшого житлового масиву – Сихова – до центру міста можна буде дістатись за 25-30 хвилин.

Нагадаємо, після відкриття нового маршруту перший трамвай з пасажирами поїде о 13.30 від  кінотеатру ім. Довженка до пл.Соборної.

Пасажирів у день відкриття маршруту чекають різноманітні акції, флеш-моби та подарунки. Також в трамваях працюватиме святкова озвучка: через гучномовець звучатимуть історичні факти про історію львівського електротранспорту та віршики, начитані дітьми про правила дорожнього руху та ввічливість.

 відео: Андрій Андрух