Трамваї з Берліну закуплено за європейською процедурою, технічні питання — робочі і будуть врегульовані фахівцями

Львів потребує оновлення рухомого складу електротранспорту. Трамваї з Берліну закуплено за європейською процедурою, а технічні питання — робочі і будуть врегульовані фахівцями. Як зазначив міський голова Львова Андрій Садовий, ці трамваї пройшли капітальний ремонт, і є значно дешевшими, ніж новий трамвай.

«Це «нормальний» процес — кожна добра справа, яку робить місто, по ній відкривається кримінальне провадження. Натомість, коли ми маєм сьогодні у Львові більше 10 заправок, які продають пальне за готівку, без акцизу, з порушенням всіх норм, — всі стоять збоку і спостерігають.

Як ви знаєте, співпрацюючи з Європейським банком, всі тендерні процедури ми робимо виключно за нормативами Європейського Союзу. Тому процедура була зроблена правильно, експерти це акцептували. Те, що є технічні нюанси, так це ми знали наперед. То не була якась таємниця. Але вартість одного трамваю є унікальною, тому що ми 30 купуємо за ціною одного. І вони всі після капітального ремонту, з новою електронікою, і будуть споживати набагато менше електроенергії. Тому це є вигідно для громади міста Львова", — прокоментував ситуацію міський голова Львова Андрій Садовий.

Закупівля пройшла відповідно до правил та політики ЄБРР. Нагадаємо, новий трамвай коштує орієнтовно від 1,2 млн євро. Зараз місто купило один трамвай після капітального ремонту з повною заміною системи керування, що підвищило надійність та зменшило споживання електроенергії, за 18 тис євро (разом з доставкою — 26 тис євро).

«Так вже стається історично, що коли місто добре щось робить, то прокуратура відкриває кримінальне провадження. Це вже нормально, ми до цього звикли.

Всі тендерні процедури проходили під чітким наглядом Європейського банку реконструкції та розвитку. Експерти, які співпрацюють з банком, дали останні вердикт, що ми зобов’язані це зробити. Ми купуємо 30 трамваїв за ціною одного нового. Ці 30 трамваїв будуть служити для міста ще наступних 15−20 років. Сьогодні новий трамвай коштує 1,5−2 млн євро, а це дуже великі кошти. Те, що є певні технічні різниці в Німеччині та в Україні, ми це знали, це річ, яка потребує доопрацювання нашими фахівцями спільно зі спеціалістами Європейського банку. Тому мені дивно, чому з такого невеликого питання зробили таку велику дискусію. Якщо хтось знає, як зробити краще, нехай дає свої поради. Ми робимо так, як знаємо, а ці речі, які ми робили раніше, були правильні", — додав міський голова Львова Андрій Садовий.