У Львові впроваджують е-квиток: для отримання пільгової картки на проїзд необхідно зареєструватися в Єдиному реєстрі

У Львові триває процес впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті (е-квиток). Протягом місяця-півтора планують закінчити усі тендерні процедури, визначити переможця і укласти з ним договір. Також з осені розпочне працювати Центр обслуговування пасажирів, який видаватиме пільгові картки для осіб, які мають право пільгового (безкоштовного) проїзду. Для отримання такої картки необхідно, щоб пільговик був зареєстрований в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільгу.

фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко

«Львів рухається в напрямку впровадження е-квитка. У лютому цього року відбулося відкриття технічної частини тендеру. Зокрема, 6 компаній та консорціумів подали свої технічні пропозиції. Зараз представники ЛКП «Львівавтодор» та консультанти від Європейського банку реконструкції та розвитку опрацьовують отримані пропозиції. Опісля буде фінальна частина — це отримання фінансових пропозиції від компаній, які пройдуть за технічними пропозиціях. Тому за місяць-півтора плануємо закінчити усі тендерні процедури і підписати угоду з переможцем.

Розпочати впроваджувати електронний квиток плануємо з електротранспорту", — повідомив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР

За його словами, Львів, впроваджуючи е-квиток, обрав перехід на оплату за транспортну роботу, завдяки чому зміниться механізм відносин між пасажиром, громадським транспортом і перевізниками. Буде оператор електронного квитка, який збиратиме кошти, і потім, за транспортну роботу, буде оплачувати кожному перевізнику. Також кардинально буде змінено і тарифну модель — це будуть часові квитки — на день, три дні, місяць, рік. Дешевше буде купувати квитки на більший термін.

Фото: Олександр Мазуренко

«Вже цьогоріч ми починаємо практичні кроки з монтажу автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті (е-квиток). Натомість пасажири, які мають право на пільгу на проїзд у транспорті (безкоштовний проїзд), повинні бути зареєстровані у Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільгу.

Коли система запрацює повністю, для пасажирів, які мають право на пільгу, вже не достатньо буде тільки посвідчення. Потрібно буде зареєструвати свою поїздку. Для цього ми дамо безкоштовно кожному персональну транспортну картку, яку потрібно буде при кожній поїздці прикладати до спеціального зчитувача — валідатора, що будуть розміщені біля всіх вхідних дверей у трамваях, тролейбусах та автобусах.

Але основною умовою видачі такої картки буде наявність даних про пасажира в Єдиному реєстрі, який ведуть органи соціального захисту

З осені цього року запрацює Центр обслуговування пасажирів, де можна буде отримати пільгову картку. Відповідно, щоб її отримати необхідно, щоб інформація про пільговика була в Єдиному реєстрі пільгових осіб. Тому тим особам, які мають право на пільговий проїзд, але не є внесені в реєстр, потрібно звернутися у відділи соцзахисту", — розповів Сергій Журбенко, начальник відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП «Львівавтодор».

За його словами, для інформування мешканців про необхідність реєстрації в Єдиному реєстрі пільгових осіб ЛКП «Львівавтодор» підготував інформаційні флаєри, які будуть розповсюджувати серед мешканців, зокрема в поштових відділеннях та транспорті.

Фото: Олександр Мазуренко

«У нашій державі вже давно створений автоматизований державний реєстр осіб, які мають право на пільги. Цей реєстр є у віданні Міністерства соціальної політики. Тому більшість пільговиків вже є в цьому обліку. Тобто, якщо людина коли-небуть зверталася в орган соціального захисту за пільгою, то вона є в реєстрі. Та є випадки, коли люди не зверталися в органи соцзахисту саме за пільгами, та мають таке право. Зокрема право на пільговий проїзд.

Отож, поки ще не введено в дію е-квиток і не розпочався процес видачі пільгових карток, особам, які мають право пільгового проїзду, потрібно звернутися у відділи соцзахисту для внесення даних про них в Єдиний реєстр пільгових осіб.

Це не є складна процедура. В реєстр пільговиків вносяться лише основні дані про особу — прізвище, ім’я, по-батькові, дата і рік народження, ідентифікаційний код і основні реквізити посвідчення, і вводиться статус пільговика. Тому, за одне відвідування, при наявності усіх цих документів, людину зареєструють", — пояснив Ігор Кобрин, начальник управління соціального захисту ЛМР.

Фото: Олександр Мазуренко

За його словами, зараз у Львові на обліку у відділах соціального захисту перебуває більше 36 тис. осіб, які мають право на пільги, згідно з Законами України і близько 100 тис. осіб, які мають право пільгового проїзду згідно з Постановами Кабінету Міністрів. Однак, серед них є особи, які не внесені в реєстр.

«Просимо всіх, хто має пільгу на проїзд зареєструватися в Єдиному реєстрі до вересня-жовтня. Адже, коли запрацює е-квиток, посвідчення перестануть надавати право пільгового проїзду. Це передбачено на державному рівні, і ми також можемо це регулювати місцевими підзаконними актами. На сьогодні право пільгового проїзду мають 26 категорій. Також у Львові визначено ще дві додатково — це пенсіонери за вікон і особи з інвалідністю ІІІ групи», — додав Андрій Білий.

Фото: Олександр Мазуренко

Нагадаємо, ЛКП «Львівавтодор» та ЄБРР підписали договір на суму 10 млн євро щодо впровадження у Львові автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті (е-квиток). Загальна вартість проекту — 11,2 млн. євро. Протягом 2017 року відбувались тендерні процедури з вибору підрядних організацій та консультацій проекту. 15 листопада 2017 року відбулося підписання контракту між ЛКП «Львівавтодор» та компанією iC consulenten (Австрія), яка надає консультаційні послуги в рамках проекту впровадження електронного квитка.

Отож, для впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті (е-квиток) у Львові вже виконано:

  • Виконані всі процедури оформлення кредиту ЄБРР та гарантій міста.
  • Проведено попередній відбір учасників тендеру — прекваліфікація.
  • Проведено відбір та підписано угоду з компанією іC сonsulenten на консалтингові послуги.
  • Підготовлений драфт технічного завдання на тендер.
  • Вивчено європейський досвід впровадження та експлуатації сучасних АСОП.
  • Постійна активна участь в робочій групі при Міністерстві інфраструктури України.
  • Завершено процедуру реєстрації назви електронного квитка «LeoCard» «ЛеоКарт» у Державному підприємстві «Український інститут інтелектуальної власності» та отримано свідоцтво на знак для товарів і послуг.
  • Розроблений бренд-бук електронного квитка, створено візуалізація бренду «ЛеоКарт».

Назву електронного квитка визначили львів’яни через соцопитування. Назву «ЛеоКарт» запропонувало дев’ять львів’ян, однак переміг Андрій Карп’як, який надав найшвидше таку пропозицію. 14 березня 2017 року переможцю вручили сертифікат, який дає право на отримання річного електронного квитка під номером 1 на весь транспорт Львова.

Технічні пропозиції на участь у проекті з розробки, постачання, встановлення та обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті м. Львова (е-квиток) подало 6 консорціумів:

  1. консорціум двох Литовських компаній — Ridango і Datel. Остання компанія відома з реалізації своїх проектів з оплати проїзду у Швеції, Таліні. Також їхнє обладнання встановлено в Києві, однак поки ще не працює.
  2. чеська компанія Mikroelektronika, в консорціумі з львівською компанією ТОВ «СофтСерв — муніципальні технології».
  3. турецькі компаній Kent Rart і Onur. Kent Rart — це відома компанія, яка реалізувала свої проекти з оплати за проїзд у Берграді, США, Туреччині.
  4. консорціум двох компаній — BPC Banking Technologies з Швеції, і ТОВ «Реноме-Смарт» з м Рівне.
  5. компанія PPTexellence з Бельгії.
  6. консорціум трьох італійських компаній AlmavivA, AEP Ticketing Solutions, Swarko Mizar та львівської компанії ТОВ «Сварко Україна».

відео: Андрій Андрух