Мер Львова оглянув перші 10 нових тролейбусів виробництва «Електрон»

  • 04.11.2019, 13:40
  • 1368
  • Христина Процак
Комунальний громадський транспорт Львова оновлюється. Львів робить ставку на екологічні види транспорту — трамваї, тролейбуси, електробуси та активно працює над покращенням сфери перевезень пасажирів, оновленням і збільшенням кількості одиниць громадського транспорту. Цього року місцевий виробник — ТзОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» (Україна) і ПАТ «Концерн-Електрон» (Україна) — виготовить на замовлення міста 50 нових тролейбусів. Йдеться про 50 нових, низькопідлогових тролейбусів, реконструкцію тролейбусної контактної мережі та двох депо, розташованих на вул. Промисловій (трамвайне депо) і вул. Тролейбусній (тролейбусне депо). На території тролейбусного депо сьогодні мер Львова оглянув перші 10 тролейбусів, які виготовив «Електрон».

«Ми сьогодні отримали 10 тролейбусів нового покоління. Це перші 10 з тих 50, які для нас виготовляє завод «Електрон». Якість відмінна, кондиціонер для пасажирів, кондиціонер для водія, можна телефон зарядити. Порівняно з тими тролейбусами, які сьогодні є на лінії, — це дуже хороші машини. Мене тішить, що це наш львівський виробник, хороша якість, комфорт для мешканців і податки залишаються у Львові, робочі місця також у Львові.

Взагалі для міста стратегічно, щоб ми використовували електротранспорт, враховуючи ту ситуацію, яка сьогодні є зі зміною клімату. Тому ми робимо ухил на розвиток електротранспорту. 50 тролейбусів забираємо, наступних 100 тролейбусів ми замовляємо за підтримки Міжнародної фінансової корпорації. Також будемо ще купувати трамваї, також ми очікуємо, що «Електрон» сертифікує свій електробус для німецького ринку, якщо це відбудеться, тоді ми зможемо зробити ще суттєву закупівлю електробусів для Львова. Також у нас у планах купівля 100 автобусів з дуже хорошими двигунами, це ми будемо робити спільно з Європейським інвестиційним банком. Фактично, за наступних два роки Львів має отримати більше 250 одиниць громадського транспорту — якісних, потужних, великих, щоб можна було перевозити людей у комфорті", — розповів Андрій Садовий, міський голова Львова.

«Нові тролейбуси „Електрон“, що поповнять комунальний парк ЛКП „Львівелектротранс“, дещо відрізняються від тих, що місто придбало раніше. Враховуючи побажання замовника, концерном удосконалено салон та ряд систем тролейбусів. У нових тролейбусах „Електрон“ є камери відеонагляду, встановлено вдосконалені системи GPS відстежування, зарядні USB пристрої для телефонів та гаджетів, а також роутери Wi-Fi. Кожен тролейбус обладнаний двома кондиціонерами: для салону і для кабіни водія. У салоні встановлені нові, запатентовані пасажирські сидіння власної розробки та виготовлення. Вони відлиті зі склонаповненого поліаміду — безпечного і негорючого матеріалу. Кузови тролейбусів — з низьколегованої нержавіючої сталі з додатковим антикорозійним покриттям і облицьовані алюмокомпозитними панелями (заводська гарантія на кузов — 20 років)», — повідомили у ПрАТ «Концерн-Електрон».

Співпраця Львова з «Електронтранс» розпочалася у 2013 році із замовлення першого низькопідлогового трамвая. Наступний аналогічний трамвай місто замовило у 2014 році, а у 2015 році місто отримало від «Електрону» електробус.

Найбільше і різнопланове замовлення виробник отримав від Львова у 2016 році: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, які було замовлено спеціально для сихівського напрямку, та замовлення на автобуси, які місто повністю отримало у 2017 році. У 2018 році — 50 автобусів.

Загалом за останні 5 років Львів замовив у «Електронтрансу» 135 одиниць транспорту: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, 1 електробус та 105 автобусів — 50 з них замовлено торік.

Закупівля нових 50 тролейбусів відбувається завдяки співпраці між Львівською міською радою і Європейським банком реконструкції та розвитку. Відповідно до договору, Львівська міська рада виступає гарантом щодо кредитних зобов’язань ЛКП «Львівелектротранс» перед Європейським банком реконструкції та розвитку.

ЄБРР організовує пакет фінансування в сумі до 17,5 млн. євро на придбання до 50 нових тролейбусів, який складається з 13-річного кредиту ЄБРР в сумі до 15 млн. євро і кредиту Фонду чистих технологій в сумі до 2,5 млн. євро. Кошти будуть надані ЛКП «Львівелектротранс», яке експлуатує в місті 10 тролейбусних маршрутів загальною протяжністю майже 75 км.

«Місто Львів є найбільшим партнером ЄБРР серед інших міст України. Всі тендерні процедури, коли ми працюємо з ЄБРР, відбуваються за європейським законодавством. Це суттєво мінімізує будь-які корупційні ризики і це дає можливість купувати продукцію високої якості.

Чим цікава співпраця з банком? Отримуючи кошти, ми отримуємо велику грантову підтримку від різних фундацій Європейського Союзу.

Співпраця з ЄБРР є найбільш вигідна, якщо порівнювати співпрацю з будь-яким іншим інвестором. Банк — це інвестор, будь-яка сума, що дається на термін до 10-ти чи більше років, є інвестицією", — зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.

Також у планах Львова — закупівля ще 10 нових трамваїв та 100 автобусів. А також опрацьовується можливість закупівлі 100 тролейбусів з автономним ходом.

Нагадаємо, торік Львів закупив найбільше нового комунального транспорту, порівняно з іншими містами України. Зокрема, в Україні торік міста закупили 269 одиниць техніки. З них місто Львів купило 150 одиниць. Відповідно таких інвестицій у комунальний транспорт, як зробив Львів, не зробило жодне з міст України. Завдання Львова — до 2020 року на 70% оновити весь громадський транспорт міста.

Впродовж найближчих 4 років місто інвестує в розвиток електротранспорту 2 млрд грн.

«Насправді це політичне рішення — близько 2 млрд гривень впродовж наступних 4 років інвестувати в розвиток електротранспорту в місті Львові. Я вважаю, що якби така політична воля була в українського уряду, то ми би дали величезний поштовх випуску електротранспорту в Україні. А нам в Україні потрібно орієнтовно 30 тисяч одиниць усім міста. А враховуючи екологічну ситуацію, яка сьогодні є, це питання стає ще актуальнішим», — сказав міський голова Львова Андрій Садовий.

відео: Андрій Андрух