Львів отримав перших 10 нових тролейбусів

  • 04.11.2019, 14:56
  • 1210
  • Прес-служба ЛМР
Комунальний громадський транспорт Львова оновлюється. Львів робить ставку на екологічні види транспорту — трамваї, тролейбуси, електробуси, та активно працює над покращенням сфери перевезень пасажирів, оновленням і збільшенням кількості одиниць громадського транспорту. Так, місцевий виробник — ТзОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» (Україна) і ПрАТ «Концерн-Електрон» (Україна) — виготовляє на замовлення міста 50 нових тролейбусів. Поставка перших тролейбусів вже розпочалася. Усі 50 тролейбусів місто має отримати до березня.

«Останні два роки Львів дуже активно концентрується на тому, щоби оновити громадський транспорт. І, в першу чергу, це тролейбуси і трамваї, а також автобуси. Минуло року 150 автобусів купили для того, щоби люди вже відчули певні зміни. Цього року в травні підписали контракт, заплатили аванс на поставку тролейбусів «Електрон». Вимога була, що вони зроблять це набагато швидше. Перша партія — 10 тролейбусів — вже є. І це перша поставка з 50 тролейбусів. До кінця березня наступного року має бути поставлена вся партія, і впродовж місяця будемо випускати на маршрути.

Це тролейбуси повністю низькопідлогові, вже оснащені кондиціонером. Також разом з ними буде поставлена певна партія запасних частин, щоби підприємство могло їх обслуговувати. Наступний проект — це 100 тролейбусів з автономним ходом — їхня поставка має початися з 2021 року з розбивкою на 3 роки", — розповів Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.

Нові тролейбуси «Електрон», що поповнять комунальний парк ЛКП «Львівелектротранс», дещо відрізняються від тих, що місто придбало раніше. Враховуючи побажання замовника, концерном удосконалено салон та ряд систем тролейбусів.

У нових тролейбусах є камери відеонагляду, встановлено вдосконалені системи GPS відстежування, зарядні USB пристрої для телефонів та гаджетів, а також роутери Wi-Fi.

Кожен тролейбус обладнаний двома кондиціонерами: для салону і для кабіни водія.

У салоні встановлені нові, запатентовані пасажирські сидіння власної розробки та виготовлення. Вони відлиті зі склонаповненого поліаміду — безпечного і негорючого матеріалу.

Кузови тролейбусів — з низьколегованої нержавіючої сталі з додатковим антикорозійним покриттям і облицьовані алюмокомпозитними панелями (заводська гарантія на кузов — 20 років).

«Ці тролейбуси вже пройшли весь цикл випробувань, і до кінця місяця відбудеться процедура прийняття. Основні новинки — це мікроклімат (встановлений кондиціонер водія та кондиціонер салону), є USB-зарядки, є зв'язок, є повноцінні відеокамери. Загальна пасажиромісткість — 105. Термін служби — дуже великий, це десятки років. Вони застаріють швидше морально, ніж фізично, тому що нержавіюча сталь дуже міцна, корозії немає, обшивка кузова — пластикова, агрегати — німецькі. Тобто якість матеріалів — дуже висока», — зазначив Василь Пецух, генеральний директор заводу «Електронмаш».

«Ці перші 10 тролейбусів, які ми отримали, замінять існуючий рухомий склад. Відповідно ми збільшимо випуск тролейбусів на 31 маршруті, 33 та 29 маршрутах, які на сьогодні є найбільш затребуваними у Львові. Постачальник має завершити процедуру сертифікації тролейбусів, і після успішних випробувань, ми їх випустимо на лінію», — зазначив Андрій Свищо, в.о. директор ЛКП «Львівелектротранс».

Співпраця Львова з «Електронтранс» розпочалася у 2013 році із замовлення першого низькопідлогового трамвая. Наступний аналогічний трамвай місто замовило у 2014 році, а у 2015 році місто отримало від «Електрону» електробус.

Найбільше і різнопланове замовлення виробник отримав від Львова у 2016 році: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, які було замовлено спеціально для сихівського напрямку, та замовлення на автобуси, які місто повністю отримало у 2017 році. У 2018 році — 50 автобусів.

Загалом за останні 5 років Львів замовив у «Електронтрансу» 135 одиниць транспорту: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, 1 електробус та 105 автобусів — 50 з них замовлено торік.

Закупівля нових 50 тролейбусів відбувається завдяки співпраці між Львівською міською радою і Європейським банком реконструкції та розвитку. Відповідно до договору, Львівська міська рада виступає гарантом щодо кредитних зобов’язань ЛКП «Львівелектротранс» перед Європейським банком реконструкції та розвитку.

ЄБРР організовує пакет фінансування в сумі до 17,5 млн. євро на придбання до 50 нових тролейбусів, який складається з 13-річного кредиту ЄБРР в сумі до 15 млн. євро і кредиту Фонду чистих технологій в сумі до 2,5 млн. євро. Кошти будуть надані ЛКП «Львівелектротранс», яке експлуатує в місті 10 тролейбусних маршрутів загальною протяжністю майже 75 км.

«Місто Львів є найбільшим партнером ЄБРР серед інших міст України. Всі тендерні процедури, коли ми працюємо з ЄБРР, відбуваються за європейським законодавством. Це суттєво мінімізує будь-які корупційні ризики і це дає можливість купувати продукцію високої якості.

Чим цікава співпраця з банком? Отримуючи кошти, ми отримуємо велику грантову підтримку від різних фундацій Європейського Союзу.

Співпраця з ЄБРР є найбільш вигідна, якщо порівнювати співпрацю з будь-яким іншим інвестором. Банк — це інвестор, будь-яка сума, що дається на термін до 10-ти чи більше років, є інвестицією", — зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.

Також у планах Львова — закупівля ще 10 нових трамваїв та 100 автобусів. А також опрацьовується можливість закупівлі 100 тролейбусів з автономним ходом.

Нагадаємо, торік Львів закупив найбільше нового комунального транспорту, порівняно з іншими містами України. Зокрема у Україні минулого року міста закупили 269 одиниць техніки. З них місто Львів купило 150 одиниць. Відповідно таких інвестицій у комунальний транспорт, як зробив Львів, не зробило жодне з міст України. Завдання Львова — до 2020 року на 70% оновити весь громадський транспорт міста.

відео: Андрій Андрух