Львів має намір придбати ще 150 одиниць електротранспорту, а у лютому отримає 15 нових тролейбусів Електрон

  • 23.01.2020, 11:46
  • Ганна П’єх
Пріоритет для Львова — розвиток і оновлення електротранспорту міста. Інвестиція в розвиток електротранспорту за останні 10 років становить 884 млн. грн — це закупівля трамваїв і тролейбусів, ремонт контактної мережі, трамвайних колій, модернізація тягових підстанцій тощо. У наступні три роки в розвиток ЛКП «Львівелектротранс» буде інвестовано 1,9 млрд грн. У планах реконструкція усіх депо, закупівля рухомого складу — 10 нових і 40 вживаних трамваїв і 100 нових тролейбусів з автономним ходом. А вже лютому цього року місто отримає чергову партію нових тролейбусів Електрон — 15 одиниць.

«У лютому нам буде поставлено 15 тролейбусів, а в березні буде доставлено решту — теж 15 одиниць. Нагадаю, що в листопаді-грудні ми отримали 20 тролейбусів.

Якщо говорити про те, що було зроблено у сфері електротранспорту протягом 2009−2019 року, то, найперше, хочу відзначити, що було проведено модернізацію 19 тягових підстанцій. Тягова підстанція забезпечує стабільне електропостачання для того, щоб трамваї і тролейбуси їздили без затримок, через можливі перебої з електроживленням.

Також збудована підстанція № 17 на Сихові. Її збудували, коли запускали трамвай № 8 на Сихів. Ця підстанція має достатню потужність, тому на цю лінію можна ще додавати трамваї.

Відзначу, що ми можемо дистанційно керувати тяговими підстанціями. А це оперативне реагування на поломки чи інші ситуації, та зменшення простоїв і затримок у русі", — розповідає Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

За її словами, впродовж 2015−2016 років ЛКП «Львівелектротранс» придбало 7 нових трамваїв Електрон, а впродовж 2018−2019 року було закуплено 30 вживаних трамваїв із Берліна. Усі вони курсують на маршрутах. Зараз місто закуповує 50 нових тролейбусів Електрон, 20 з яких вже є.

«Паралельно із придбанням нових одиниць електротранспорту ми ремонтуємо наявний. У середньому ремонт коштує від 500 до 700 тис. грн. Це капітальний ремонт. Відповідно, завдяки цьому ми збільшили кількість електротранспорту на маршрутах.

Завдяки проведеним ремонтним роботам і оновленню рухомого складу, нам вдалося у 10 разів зменшити технічні з’їзди електротранспорту з рейсів через поломки. А це важливий показник для мешканців — пасажирів електротранспорту. Також ми пришвидшили рух електротранспорту, завдяки виділеним смугам для руху громадського транспорту. Пришвидшився рух трамваїв, тролейбусів, а також автобусів.

Також вдалося забезпечити гідну заробітну плату для водіїв. У 2017 році вона становила 7 920 грн, а у 2019 році — 14 362 грн. І станом на сьогоднішній день ми не маємо браку водіїв на цю кількість електротранспорту, яка у нас є", — продовжує Ірина Маруняк.

Щодо планів на 2020−2023 рік, то передбачається закупівля 10 нових і 40 вживаних трамваїв; закупівля 100 тролейбусів з автономним ходом; реконструкція і ремонт усіх депо; реконструкція контактної мережі та капітальний ремонт трамваїв із влаштуванням низькопідлогових вставок.

«Загалом ми плануємо вкласти в модернізацію і ремонт об’єктів електротранспорту 1 млрд 940 млн. грн. На сьогодні, за останні роки, починаючи з 2009 року, ми вже вклали 884 млн. грн.

Прагнемо, щоб мешканці Львова активно користувалися електротранспортом — це екологічний і соціальний вид транспорту. Адже в трамваях і тролейбусах безкоштовно їздять усі наші пільговики", — відзначила посадовець.