ЛКП «Львівелектротранс» вже отримало 30 нових тролейбусів

«У лютому ми отримали від „Електрону“ 10 тролейбусів, і зараз у нас вже є 30 нових тролейбусів. З них 20 курсують на маршрутах, 5 — відзавтра будуть на лінії, а решту 5 — проходять обкатку. Нові тролейбуси курсують на всіх наших тролейбусних маршрутах», — повідомив директор ЛКП «Львівелектротранс» Андрій Свищо.
За його словами, у нових тролейбусах «Електрон» є камери відеонагляду, встановлено вдосконалені системи GPS-відстежування, зарядні USB-пристрої для телефонів та ґаджетів, а також роутери Wi-Fi.
Кожен тролейбус обладнаний двома кондиціонерами: для салону і для кабіни водія.
У салоні встановлені нові, запатентовані пасажирські сидіння власної розробки та виготовлення. Вони відлиті зі склонаповненого поліаміду — безпечного і негорючого матеріалу.
Кузови тролейбусів — із низьколегованої нержавіючої сталі з додатковим антикорозійним покриттям і облицьовані алюмокомпозитними панелями (заводська гарантія на кузов — 20 років).
Нагадаємо, співпраця Львова з «Електронтранс» розпочалася у 2013 році із замовлення першого низькопідлогового трамвая. Наступний аналогічний трамвай місто замовило у 2014 році, а в вже 2015-му місто отримало від «Електрону» електробус.
Найбільше і різнопланове замовлення виробник отримав від Львова у 2016 році: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, які було замовлено спеціально для сихівського напрямку, та замовлення на автобуси, які місто повністю отримало у 2017 році. У 2018 році — 50 автобусів.
Загалом за останні 5 років Львів замовив у «Електронтрансу» 135 одиниць транспорту: 10 тролейбусів, 9 трамваїв, 1 електробус та 105 автобусів — 50 з них замовлено торік.
Закупівля нових 50 тролейбусів відбувається завдяки співпраці між Львівською міською радою і Європейським банком реконструкції та розвитку. Відповідно до договору, Львівська міська рада виступає гарантом щодо кредитних зобов’язань ЛКП «Львівелектротранс» перед Європейським банком реконструкції та розвитку.
ЄБРР організовує пакет фінансування в сумі до 17,5 млн. євро на придбання до 50 нових тролейбусів, який складається з 13-річного кредиту ЄБРР в сумі до 15 млн. євро і кредиту Фонду чистих технологій в сумі до 2,5 млн. євро. Кошти будуть надані ЛКП «Львівелектротранс», яке експлуатує в місті 10 тролейбусних маршрутів загальною протяжністю майже 75 км.
«Місто Львів є найбільшим партнером ЄБРР серед всіх міст України. Тендерні процедури, коли ми працюємо з ЄБРР, відбуваються за європейським законодавством. Це суттєво мінімізує будь-які корупційні ризики і дає можливість купувати продукцію високої якості.
Чим цікава співпраця з Банком? Отримуючи кошти, ми отримуємо велику грантову підтримку від різних фундацій Європейського Союзу. Співпраця з ЄБРР — найбільш вигідна, якщо порівнювати її зі співпрацею з будь-яким іншим інвестором. Банк — це інвестор: будь-яка сума, що дається на термін до 10-ти чи більше років, є інвестицією", — зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.
Паралельно із придбанням нових одиниць електротранспорту, ЛКП «Львівелектротранс» ремонтує наявний. У середньому ремонт коштує від 500 до 700 тис. грн. Це капітальний ремонт. Завдяки цьому вдалося збільшили кількість електротранспорту на маршрутах.
«Завдяки проведеним ремонтним роботам й оновленню рухомого складу, нам вдалося у 10 разів зменшити технічні з’їзди електротранспорту з рейсів через поломки. А це важливий показник для мешканців-пасажирів електротранспорту. Також ми пришвидшили рух електротранспорту, завдяки виділеним смугам для руху громадського транспорту. Пришвидшився рух трамваїв, тролейбусів, а також автобусів.
Окрім того, вдалося забезпечити гідну заробітну плату для водіїв. У 2017 році вона становила 7 920 грн, а в 2019 році — 14 362 грн. І, станом на сьогодні, ми не маємо браку водіїв на ту кількість електротранспорту, яка в нас є", — розповів Андрій Свищо.
Інвестиція в розвиток електротранспорту Львова за останні 10 років становить 884 млн. грн — це закупівля трамваїв і тролейбусів, ремонт контактної мережі, трамвайних колій, модернізація тягових підстанцій тощо. У наступні три роки в розвиток ЛКП «Львівелектротранс» буде інвестовано 1,9 млрд грн.
Щодо планів на 2020−2023 рік, то передбачається закупівля 10 нових і 40 вживаних трамваїв; закупівля 100 тролейбусів з автономним ходом; реконструкція і ремонт усіх депо; реконструкція контактної мережі та капітальний ремонт трамваїв із влаштуванням низькопідлогових вставок.
«Прагнемо, щоб мешканці Львова активно користувалися електротранспортом, — це екологічний і соціальний вид транспорту. У трамваях і тролейбусах безкоштовно їздять усі наші пільговики», — додав посадовець.
Нагадаємо, торік Львів закупив найбільше нового комунального транспорту, порівняно з іншими містами України. Зокрема, в Україні торік міста закупили 269 одиниць техніки. Із них місто Львів купило 150 одиниць. Відповідно таких інвестицій у комунальний транспорт, як зробив Львів, не зробило жодне з міст України.
відео: Андрій Андрух