«Якщо недофінансують збитки, які ми отримали за час карантину, АТП № 1 може зупинитися», — директор О. Хамула

  • 03.06.2020, 20:37
  • 658
  • Ганна Пищула
Сьогодні в ЛК АТП № 1 і ЛКП «Львівелектротранс» відбулися робочі зустрічі за участю заступників міського голови Львова, керівників профільних департаментів та управлінь і депутатів міської ради. Найперше керівники ЛК АТП № 1 і ЛКП «Львівелектротранс» акцентували увагу на критичному фінансовому стані підприємств через мільйонні збитки, які понесли, працюючи в час карантину. У разі недофінансування, підприємства можуть зупинитися. Також директор АТП № 1 відзначив дивну позиції депутатів, які не підтримали ухвали про будівництво депо. Адже раніше депутати підтримали закупівлю 100 нових автобусів, для яких необхідно облаштувати автобусний парк. Інакше виникає питання, де розмістити нові автобуси.

«За час карантину підприємство несе значні збитки, у зв’язку з тим, що зменшилась кількість випуску машин на маршрути через зменшення пасажиропотоку. Друге — від початку карантину і до сьогодні ми перевозимо малу кількість людей — спочатку 10 пасажирів, а тепер лише сидячі. Це те, що дозволяється відповідно до постанови Кабінету міністрів. Тому виручка впала в рази і це впливає на наш фінансовий стан. А випускати машини ми повинні, технічні служби повинні працювати, заробітну плату необхідно виплачувати, оренду платити, платити податки, а коштів на це не вистачає.

Тому, якщо не буде дофінансування, то ресурс закінчиться і ми можем зупинитися.

Щодо підтримки ухвали про будівництво депо, то поведінка, точніше голосування депутатів досить дивне. Спочатку вони голосують, щоб виділити ділянку під депо, щоб на ній було будівництво, проголосували, щоб закупити 100 нових автобусів і вже вкінці цього року, або на початку наступного ми почнемо їх отримувати, та не проголосували ухвалу, щоб дати міські гарантії під будівництво депо. Та якщо не буде парку, ми просто не будемо мати де ці автобуси поставити, і звідки випускати їх на лінії. Тоді виникає питання, який зміст їх купувати, якщо не буде місця звідки їх випускати?

Натомість, якщо все відбудеться добре, і цю ухвалу проголосують, то в майбутньому ми лише по «нульовому пробігу», бо багато маршрутів розпочинають роботу з району Сихів, і від Ашану на вул. Стрийській, економія коштів на бензині буде близько 2 млн грн в рік.

Також ми там зможемо облаштувати місця відпочинку для водіїв, облаштувати ремонтну зону, що дасть також економію коштів по витратах, бо не потрібно буде залучати сторонні організація для ремонтів", — повідомив Орест Хамула, директор ЛК АТП № 1.

Через понесені збитки ЛК АТП № 1 не вистачить коштів на виплату лізингових платежів за придбані нові автобуси. За словами Ірини Маруняк, заступниці міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства, у разі припинення лізингових виплат — банк забере автобуси.

«На жаль, через карантинні заходи підприємства несуть великі збитки. З фінансового звіту «Львівелектротрансу» побачили, що зарплату за травень вони ще змогли виплатити, а вже за червень коштів на виплату заробітної плати нема.

Працівники підприємств очікують, що ситуація стабілізується, і зарплату за свою роботу вони отримають. Та це залежить від депутатів, чи вони приймуть відповідну ухвалу про «Пакет солідарності».

Щодо роботи АТП № 1, то їм не вистачає коштів також на виплату заробітної плати. На це бракує 42 млн грн. І друге — не вистачає коштів на виплату лізингу за нові автобуси, які зараз їздять. На це щомісячно необхідно 15 млн грн. Кошти на виплату лізингу є до липня включно. На серпень вже немає. Що це означає? Що банк просто може забрати автобуси. А тоді будуть різко погіршені транспортні перевезення наших мешканців. Кому це потрібно? Не відомо.

Тому необхідно, щоб підприємства отримали кошти як для заробітної плати, так і для виплати лізингу. Потрібно, щоб депутати проголосували ухвалу і кредит у сумі 20 млн євро від ЄБРР ми отримали.

Відзначу, що для того, щоб отримати цей кредит, має бути проголосовано три ухвали. Зараз мова про першу ухвалу — про наміри, що такий кредит можна взяти. Друга ухвала буде вказувати, під які відсотки взяти, на який термін. І вже третя буде все погоджувати.

Тому, як бачимо, необхідний час, щоб все узгодити. Але заробітну плату потрібно виплачувати вже. А ми втрачаємо час. Якщо б відповідні ухвали були прийняті на минулих засіданнях, то процес був би вже запущений", — повідомила Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

відео: Андрій Андрух