«Ми Вас чуємо»: у ЦНАП Львова діє сервіс для нечуючих та слабочуючих людей

Пріоритетним напрямом роботи Центрів надання адміністративних послуг м. Львова є розвиток інклюзивно-привітного сервісу. Тому люди з інвалідністю можуть скористатися простим і зручним сервісом у ЦНАП: тут облаштовані мнемосхеми, є наземна навігація, в режимі онлайн запроваджений сурдоперекладач тощо. Це дає змогу всім людям безперешкодно користуватися всіма адміністративними послугами, що є в ЦНАПах Львова.

фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко
Фото: Олександр Мазуренко

«Ми працюємо над територіальною доступністю — як зовнішньою, так і внутрішньою, щоб була можливість для маломобільних людей безперешкодно дістатись від зупинки громадського до транспорту до ЦНАП, та безперешкодно переміщуватись у приміщенні ЦНАП. Для осіб з інвалідністю по зору у ЦНАП облаштовані мнемосхемами шрифтом Брайля, завдяки яким відвідувач самостійно може зорієнтуватись у приміщенні, та за допомогою смугонаправляючої наземної навігації — дістатись до визначеного місця.

Наступним кроком у наближенні послуг ЦНАП є впровадження онлайн-сурдоперекладача для нечуючих осіб. За допомогою колег з товариства глухих, ми спільно пройшли навчання жестовій мові — наші адміністратори освоїли базові навики володіння мовою жестів, аби привітатися і зустріти людину, визначити її потребу. А щоб чітко і якісно спілкуватися з нечуючою людиною, запроваджений онлайн-сурдоперекладач. За допомогою адміністратора, через онлайн-зв'язок відвідувач зможе якісно та швидко отримати: консультацію, подати звернення, подати документи на замовлення адміністративної послуги. Ми сподіваємося, що так зможемо приділити ще більше уваги всім відвідувачам, і розказати про цей широкий спектр послуг, що надають у ЦНАП м. Львова", — розповіла в.о. заступника директора департаменту адміністративних послуг ЛМР Мар’яна Дюганчук.

Сервіс для людей з порушеннями слуху вперше реалізовано у ЦНАП на пл. Ринок. А тепер його поширюють на всі територіальні підрозділи ЦНАП, аби допомогти людям з порушеннями слуху отримати необхідні послуги й бути почутим.

Сервіс працює наступним чином. Коли приходить людина з порушенням слуху до ЦНАП, адміністратор вітається з нею, і через скайп-зв'язок вмикає перекладача жестової мови, що на той час перебуває в обласній або територіальній організації. Камеру скеровують безпосередньо на нечуючу людину, яка буде спілкуватися. Перекладач одразу перекладає те, що говорить людина з порушеннями слуху, — тобто одразу здійснюється прямий і зворотній переклад. Якщо адміністратор хоче щось сказати відвідувачу, то він озвучує це, а перекладач — перекладає на жестову мову. Людина, яка не чує, — бачить на екрані переклад жестовою мовою.

Фото: Олександр Мазуренко

«Така праця дуже потрібна і корисна, тому що перекладачів дуже мало, а глухих є досить багато, і вийти з кожною людиною особисто — практично неможливо. Тому такий дистанційний зв'язок і надання послуг саме жестовою мовою — вкрай важливий для глухих людей», — зазначила інструкторка-методистка у справах глухих Львівської обласної організації УТОГ Олена Чернишова.

Онлайн-сурдоперекладач доступний з 09.00. до 17.00 год. щоденно, крім суботи-неділі та святкових днів.

«Потрібно розуміти, що інклюзія — це не нова бюрократична вимога часу, а реальне включення усіх людей, серед яких можуть бути і наші знайомі, друзі та родичі, у життя суспільства, і змога для них жити повноцінно та отримувати послуги якісно, швидко та доступно», — акцентують в управлінні адміністративних послуг ЛМР.

фото: Олександр Мазуренко

відео: Андрій Андрух