У Львові стартувала просвітницька кампанія «Без поліетилену»

  • 09.04.2019, 13:41
  • 1413
  • Прес-служба ЛМР
Від сьогодні до 3 липня Львівська міська рада у партнерстві з ГО Zero Waste Lviv розпочинає просвітницьку кампанію «Без поліетилену», яка сприятиме тому, щоб супермаркети та інші заклади торгівлі змінювали свої стандарти обслуговування і популяризували практику закупівлі продуктів у багаторазову тару серед мешканців.

Першим серед заходів кампанії є День без поліетилену. Зокрема, сьогодні у супермаркетах міста зменшено використання одноразових поліетиленових пакетів, натомість покупцям пропонують використовувати екосумки чи паперові пакети. Відтак, у цей день мережі супермаркетів запроваджують такі заходи:

«Ашан»:

—  із кас повністю забирають пакети-«майки»;

—  мінімізовують пакети 5, 7, 10 кг на касах, натомість пропонують за зниженою ціною торбинки Ашан та паперові пакети з ручками;

—  мінімізовують кількість пакетів-«майок» в залі (залишають тільки на брудних овочах, рибі, заморозці по 1 стійці);

—  у кафе та відділі кулінарії замість пластикового посуду пропонують дерев'яні виделки, ножі, мішалки, картонні тарілки та стакани;

—  на вході роблять додаткове місце для продукції кампанії (понтон, елемент тощо) з торбами, паперовими пакетами, контейнерами тощо;

—  замість рукавичок клієнтам пропонують альтернативу — щипці, лопатки, силіконові прихватки для брудних овочів;

—  на пекарні замість пакетів-«майок» пропонують паперові пакети;

—  як презент свідомим клієнтам дають здоровий та корисний подарунок.

«Близенько»:

—  відмовляються від продажу поліетиленових пакетів на касах в усіх 56-ти магазинах;

—  вводять у продаж паперові пакети та екосумки;

—  9 квітня продають паперові пакети за ціною, нижчою за собівартість.

«Арсен»:

—  закликають купувати багаторазові торбинки;

—  закликають користуватися паперовими пакетами для випічки;

—  у відділі гастрономії покупців просять запакувати проси у папір;

—  закликають наклеювати стікер одразу на фрукти чи овочі.

«Рукавичка»:

—  розміщують паперові пакети та екоторби на додаткові місця викладки;

—  касири пропонують придбати паперовий пакет чи екоторбу, замість звичайного пакету;

—  дають можливість покупцям купувати вагові товари у власну тару;

—  запроваджують акцію: якщо 9 квітня придбати паперовий пакет чи екоторбу у «Рукавичці», то можна отримати 300 і 500 бонусів відповідно на рахунок учасника програми «Родина»;

—  запроваджують акцію: якщо 9 квітня сфотографуватись у «Рукавичці» з екологічною альтернативою поліетилену, розмістити фото у Facebook чи Instagram із хештегом #рукавчикабезполіетилену, то можна отримати пакет учасника програми «Родина» + 500 бонусів.

«Метро»:

—  відсутність на касах одноразових пакетів та пакетів-«майок» у вільному доступі в торговій залі. Натомість пропонують багаторазову альтернативу — кожен клієнт мережі може придбати багаторазову торбу за ціною поліетиленового пакету (діятиме обмеження — максимум 3 штуки на одну клієнтську картку);

—  поліетиленові пакети заміняють на паперові у відділі випічки, хліба, вагових цукерок, овочів та фруктів;

—  у відділі випічки та хліба пропонують щипці замість одноразових рукавичок;

—  у відділі «овочі та фрукти» пропонують доступну альтернативу у вигляді багаторазових торбинок.

«Два кроки від хати»:

—  із зали забирають усі поліетиленові пакети;

—  продають лише паперовий пакет «Два кроки»;

—  здійснюють продаж продуктів у власну тару покупців;

—  запроваджують фасувальні матеріали з паперу, замість харчової плівки.

«Сьогодні ми розпочинаємо кампанію «Львів без поліетилену», яка триватиме до 3 липня. 9 квітня — перший день кампанії, коли 8 мереж, а це 17 торгових центрів, близько 100 магазинів долучилися до кампанії. Частина супермаркетів з певних відділів товарів повністю прибрали поліетилен, десь дали більшу альтернативу, а десь — надали можливість взяти продукти в свої пакети.

Мета нашої кампанії — це, з одного боку, максимально промоціювати, що Львів ходить на закупи зі своїми торбинками, а з іншого — ми хочемо поетапно відмовитися від поліетилену не лише у супермаркетах. Також хочемо промоціювати правильний стосунок з навколишнім середовищем, бо нагадаю: середня тривалість використання поліетиленового пакету займає 20−30 хв, а його шкода від нього триває близько 100 років. Тому ми дякуємо всім, хто долучився до кампанії", — розповів заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко.

Водночас, організатори закликають свідомих споживачів скористатися сьогодні цими послугами та розповісти про свій досвід у соцмережах. Наприклад:

  • використати багаторазову торбинку;
  • використати власний контейнер;
  • наліпити наліпку безпосередньо на товар;
  • купити декілька позицій в одну торбинку;
  • купувати товари на вагу.

«Це дуже важливий захід. І приємно, що мережі найбільших супермаркетів та магазинів приєднуються до акції, адже особливо важливо, щоб змінювалися стандарти обслуговування, і щоб ті люди, які дбають про довкілля і вже користуються своїми торбинками, почувалися комфортно у супермаркетах та мали змогу купувати товари без упакування, — коментує голова громадської організації Zero Waste Lviv Ірина Миронова. — На сьогодні вже близько 39% львів’ян, згідно з соціологічним опитуванням агенції „Фама“, користуються багаторазовими торбинками. І сподіваюся, що сьогоднішня акція заохотить інші мережі щодня розвивати сервіс у напрямі зменшення пластикового пакування, яке на сьогодні у цілому світі є глобальною загрозою довкіллю».

«Це непересічна акція для Львова. Досить багато львів’ян користуються екосумками давно. І сьогодні, коли через мережі ми привернемо увагу до цієї теми, ще більше львів’ян задумаються над тим, наскільки пластик шкодить довкіллю, і почнуть менше використовувати його у своєму житті.

Сьогодні перші мережі розповіли про те, що вони потребують іншого виду пакування, і з’являється пропозиція від маленьких підприємців Львова, аби почати виробляти сумки багаторазового використання. На сьогодні ми маємо вже 10 суб’єктів підприємництва, які почали свій бізнес, зосереджений на виготовленні сумок і багаторазових пакетів. У нас працюють кластери: модних індустрій — тобто власне пошиття певних видів сумок, і кластер поліграфії та видавництва — які на сьогодні зацікавилися і бачать, що з’являється попит", — розповіла радниця міського голови Льова Вікторія Довжик.

Нагадаємо, тонкі одноразові поліетиленові пакети завдають неабиякої шкоди довкіллю. У середньому тривалість використання поліетиленового пакету складає 20−30 хв, проте в довкіллі чи на сміттєзвалищі цей пакет «проживе» ще кількасот років. Поліетиленові пакети зроблені з невідновлюваних ресурсів і впливають на зміну клімату. Від 8% до 10% світового видобутку нафти йде на виготовлення поліетиленових пакетів. А ще вони надлегкі, тож легко розвіюються вітром та потрапляють в природу, де наносять шкоду тваринам. Пакети разом з дощовою водою потрапляють до каналізації чи забивають водоприймачі й ускладнюють стік води.

Довідка

У листопаді 2018 року виконком ЛМР ухвалив рішення про обмеження використання поліетиленових пакетів.

Спільнота Zero Waste Lviv утворилась наприкінці 2016 року як волонтерська консультаційна ініціатива з питань мінімізації та попередження утворення відходів. На сьогодні організація проводить широку комунікаційну та просвітницьку діяльність, у співпраці з муніципалітетом, бізнесом та громадою міста, організовує заходи, що популяризують концепцію нуль відходів.

До уваги журналістів! Контакти представників мереж:

1. Ашан, пр. Чорновола, 16, контактна особа: Наталя Дзьордзь, 0671519612

2. «Близенько», вул. Угорська, 12, контактна особа: Максим Детинченко, 0985774783

3. «Арсен», пл Соборна, 14, ТРЦ «Роксолана», контактна особа: Сергій Черешньовський, 0663753866

4. «Рукавичка», вул. Луганська, 6, директор магазину: Світлана Левчук, 0503782515

5. «Метро», вул. Дж. Вашингтона, 8-Г, контактна особа: Ірина Олійник, 0504454589

6. «Два кроки від хати», вул. Віденська, 9, контактна особа: Оксана Ємець, 0634181320.

відео: Андрій Андрух