Процедура обрання форми управління ж/б
Попередня консультація
Власники житлових або нежитлових приміщень в багатоквартирних будинках, які хочуть обрати одну із трьох форм управління своїм будинком, можуть звернутися за попередньою консультацією до працівника районної адміністрації за місцезнаходженням об'єднання або до Львівської міської ради.
- Сихівський р-н – відділ житлового господарства, тел.: 254-64-26
- Франківський р-н – відділ житлового господарства, тел.: 237-43-18
- Шевченківський р-н – відділ житлового господарства, тел.: 254-67-16
- Залізничний р-н – відділ житлового господарства, тел.: 295-82-15
- Личаківський р-н – відділ житлового господарства, тел.: 254-62-16
- Галицький р-н – відділ житлового господарства, тел.: 254-66-16
Також, у Львівській міській раді діє Ресурсний центр по роботі з об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, до якого можуть звернутися ініціативні групи власників для отримання вичерпної інформації щодо обрання форми управління багатоквартирним будинком, отримання зразків необхідних документів, ведення господарської діяльності.
Адреса: м. Львів, площа Ринок, 1, кімната 107,
Відповідальні особи:
- Солтис Сергій, тел. 297-59-95
- Калинець Оксана, тел. 297-59-32
Прийом: Пн.– Пт. з 9.00 год. по 18.00 год., обідня перерва з 13.00 год. по 14.00 год.
КРОК 1. Визначення форми управління багатоквартирним будинком – створення ініціативної групи
Закон України 417 «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» передбачає три основні форми управління будинком, а саме:
- Створення ОСББ;
- Самоуправління;
- Управління будинком через управителя (управляючу компанію).
Процедура створення ОСББ є доступна за посиланням.
Для того, щоб визначити форму управління через управителя (управляючу компанію) або самостійно необхідно першочергово створити ініціативну групу з-поміж власників квартир та нежилих приміщень (у разі їх наявності) у складі не менше з трьох осіб.
На ініціативну групу покладається вирішення таких завдань:
- збір інформації про:
- - власників квартир та загальна площа квартири;
- - власників нежитлових приміщень та площа приміщення;
- - кількість неприватизованих квартир і ії площі;
- письмове повідомлення за 10 днів власників житлових і не житлових приміщень про проведення зборів з визначення форми управління будинком.
- підготовка пропозицій щодо можливого управителя (управляючих компаній), з якими планується в подальшому укладати договір на обслуговування будинку.
- підготовка пропозицій щодо кандидатури уповноваженої особи від власників житлових та нежитлових приміщень для подання необхідних документів в Районну адміністрацію та подальшого укладання договору з управителем (управляючою компанією) на обслуговування будинку.
- підготовка проекту протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління.
- організація і проведення самих зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління.
Важлива інформація!
До участі у загальних зборах запрошуються усі співвласники житлових і нежитлових приміщень це можуть бути фізичні особи, які є власниками квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку або юридичні особи (фірми, приватні підприємства тощо), які є власниками квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.
КРОК 2. Проведення зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління
1. Повідомлення про проведення зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління направляється ініціативною групою не менше ніж за 10 днів до дати проведення відповідних зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.
За потреби запрошують на збори працівника відповідної районної адміністрації, представника відділу супроводу ОСББ Львівської міської ради, представника управління комунальної власності Львівської міської ради.
2. Першочергово під час зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління проводиться реєстрація її учасників.
3.Загальні збори є правомочні і проводиться голосування незалежно від кількості присутніх власників житлових і нежитлових приміщень.
У голосуванні беруть участь лише власники (їх уповноважені особи),
які присутні на загальних зборах. Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх
квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
4. Обрання голови зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління. Загальні збори веде голова, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.
5. Процедура затвердження порядку денного зборів та голосування
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.
6. Кожне питання голосується окремо та поіменно - тобто кожен, хто бере участь у голосуванні, ставить особистий підпис у протоколі зборів із зазначенням результату голосування за те чи інше питання порядку денного ("за" чи "проти").
7. Підрахунок голосів проводиться від загальної кількості голосів співвласників багатоквартирного будинку (власники житлових і нежитлових приміщень).
Для прийняття рішення про обрання управителя потрібна підтримка власників житлових і нежитлових приміщень, площа яких складає більше 50 відсотків загальної площі будинку.
Для прийняття рішення про перехід на самоуправління потрібна підтримка власників житлових і нежитлових приміщень, площа яких складає більше 75 відсотків загальної площі будинку.
8. Якщо в результаті проведення зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на загальних зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.
Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення загальних зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").
Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.
9. Примірний перелік питань порядку денного, які необхідно розглянути на зборах співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління
- Обрання голови та секретаря зборів співвласників багатоквартирного будинку.
- Визначення форми управління (самостійно або через управителя).
- При обранні управителя необхідно визначити з ким саме планується підписання договору на управління та затвердити кошторис доходів та видатків на поточний рік(може бути затверджений і після списання багатоквартирного будинку)
- Прийняття рішення про списання будинку з балансу ЛКП
- Обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників для представлення їхніх інтересів в органах державної, місцевої влади, інших установах та організаціях, комунальних і приватних підприємствах, для забезпечення належного та якісного утримання і експлуатації спільного сумісного майна багатоквартирного будинку, у межах чинного законодавства, а також на подання протоколу на зберігання у відповідний орган місцевого самоврядування.
Протокол зборів оформлюється мінімум в 2-х оригінальних примірниках (один примірник подається через ЦНАП на зберігання у відповідну району адміністрацію, інший залишається у уповноваженої особи. Також управитель може долучити один примірник до договору з співвласниками), підписується головою та секретарем зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління.
Повідомлення про рішення, прийняте зборами співвласників, не пізніше 10 днів після його прийняття надається в письмовій формі кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в цьому багатоквартирному будинку, а також розміщується у загальнодоступному місці при вході до кожного під’їзду.
Рішення зборів співвласників є обов’язковими для всіх співвласників, включаючи тих, які набули право власності на квартиру чи нежитлове приміщення після прийняття рішення.
КРОК 3. Подання протоколу з визначення форми управління будинком на зберігання в Районну адміністрацію
1). Уповноважена особа разом з заявою (встановленої форми) на голову районної адміністрації подає на зберігання один примірник протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління (встановленої форми).
Форма відповідних документів визначена Порядком зберігання протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2016 №109. Бланк протоколу та повідомлення затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №401 від 03.06.2016 та доступний за посиланням.
2). Протягом п’яти робочих днів з моменту надходження документів до районної адміністрації уповноважена особо отримує повідомлення про факт взяття протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку на зберігання або повернення з зазначенням конкретної підстави.
3). У разі прийнятті протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку з визначення форми управління на зберігання інформація про це має бути розміщена на офіційному веб-сайті Львівської міської ради за посиланням.
КРОК 4. Взяття будинок в управління
1). Подання через ЦНАП заяви довільної форми та протоколу з рішенням загальних зборів стосовно зазначеного питання на ім’я голови районної адміністрації з прохання списати будинок з балансу ЛКП.
2). Отримання розпорядження районної адміністрації про створення спільної комісії для списання будинку.
3). Обстеження технічного стану будинку.
4). Підписання акту списання будинку.
5). Отримання розпорядження районної адміністрації про затвердження акту списання будинку.
6). З першого числа наступного місяця, після підписання розпорядження, співвласники (управитель або управляюча компанія) можуть починати здійснювати управління багатоквартирним будинком.