На сесії ЛМР було представлено дорожню карту щодо прибирання міста у зимовий період

  • 21.06.2018, 17:34
  • Ольга Яремчук
Сьогодні на пленарному засіданні Львівської міської ради було представлено дорожню карту запровадження нових методів прибирання вулиць міста у зимовий період. Зокрема, Ірина Маруняк, директор департаменту житлового господарства та інфраструктури, представила етапи реалізації концепції зимового утримання території міста: це наявність необхідної кількості техніки, належний технічний стан вулично-шляхової мережі, застосування якісних та екологічно безпечних реагентів і вивчення та аналіз досвіду міст Європи.

«На сьогоднішній день є місія і візія у питанні щодо зимового прибирання доріг. Місія — це є чисте, комфортне і екологічне місто, візія — комфортне і здорове середовище для мешканців та гостей міста. Якщо говорити про етапи концепції прибирання міста, то це: перше — максимальне очищення вуличної дорожньої мережі, друге — мінімальне застосування реагентів і використання піскосумішей, і третій етап — це максимальне застосування механізованого прибирання. Відповідно є три етапи реалізації цих концепцій зимового утримання території міста. Це є наявність необхідної кількості техніки, належний технічний стан вулично-шляхової мережі, також застосування якісних та екологічно безпечних реагентів, і вивчення і аналіз досвіду міст Європи.

Якщо говорити про наявну техніку, яка є у місті Львові, то 50% наявної техніки є застарілою. З 1971 року по 1980 рік ми маємо 6 одиниць техніки. Ми також маємо техніку з 1981 року по 1990 рік — 42 одиниці техніки, з 1991 по 2000 роки випуску у нас є 20 одиниць техніки. Це є піскосії, трактори і грейдери", — розповідає Ірина Маруняк.

Також директор департаменту житлового господарства та інфраструктури зазначила, яку необхідну кількість нової снігоприбиральної техніки потрібно для забезпечення прибирань вулиць міста та суму коштів, яку на це потрібно виділити.

«По-перше, нам треба купити на наступний рік, як мінімум, 7 піскорозкидувачів, 4 навантажувачі — це дасть змогу якісно прибирати сніг з доріг. Також у нас є дуже мала кількість техніки для прибирання тротуарів, тому потрібно закупити 4 міні-навантажувачі, вартість яких 8 млн 800 тис грн. Разом необхідно виділити з бюджету міста 36,2 млн грн», — наголосила Ірина Маруняк.

За її словами, потрібно також закупити техніку для прибирання міста у після зимовий період та у весняний період. Оскільки це є надзвичайно важливе питання для міста.

«Сходить сніг, є багато піску, і потрібно одномоментно прибрати місто, для того, щоб воно було чисте. Тому ми також провели розрахунок мінімальної кількості техніки, яка необхідна для прибирання міста у цей час. Перше — це є причіпне, прибирально-підмітальне обладнання. Пропонуємо закупити 3 штуки. Воно дасть можливість прибрати місто в березні, коли сходить сніг, коли є дуже велика кількість піску — прибрати прибордюрну частину та забрати основну масу піску. Також необхідно придбати порохотяги. На сьогоднішній день ми маємо тільки 3 порохотяги, які забезпечують прибирання міста. Райони почергово, за графіком, беруть порохотяги. У зв’язку з тим, на початку березня, чи у квітні, коли сходять сніг, одночасно прибрати місто неможливо. Отож, ми пропонуємо закупити на кожен район порохотяги: шестикубові, які би прибирали дороги, двохкубові, які би прибирали тротуари, і також однокубові, якими би прибирали, можливо, хідники біля пам’ятників чи скверів, тому що їх діаметр є 1−1,2 м, вони невеличкі, маневрені, і дають змогу прибирати вузькі території.

Також за осінньо-зимовий період 2017−2018 років, для посипання вулиць було використано 36 тис. тонн піскосуміші, що значно уповільнило прибирання доріг", — додала Ірина Маруняк.

Щодо нових методів прибирання доріг і вулиць міста, то директор департаменту житлового господарства та інфраструктури детальніше розповіла про їхню дію та проаналізувала переваги їх використання.

«Ми проаналізували реальну вартість реагентів, вартість технічної солі і піскосоляної суміші. Найдорожчі є реагенти. Якщо ми говоримо про реагенти, то ми аналізували найоптимальніший варіант — купівлю реагентів КНС — це є поєднання калію і карбонаду. Цей реагент дає можливість швидко розчинити лід, крім того, він є безпечний для наших інженерних мереж, і якщо він потрапляє на газони і ґрунт, то він удобрює їх. Також нам необхідно визначити місця і збудувати накриття для зберігання реагентів. На сьогоднішній день, на жаль, таких місць в нас немає. І звичайно необхідно закупити спецтехніку.

Щоб облаштувати місця для зберігання реагентів потрібно 11 млн 900 тис грн. Ми не враховували кошти для закупівля технічної солі, оскільки вона є небезпечною як для людей так і для взуття, тому ми брали за основу реагент і щебеневий відсів. Щебеневий відсів дасть можливість посипати хідники, адже відповідним чином він розріджує лід і сніг, не дає можливість їм замерзати. Це є нова технологія, яка застосується за кордоном. Крім того його можна збирати і застосовувати повторно.

Як пілотний проект, де можна застосовувати нові методи можна взяти Галицький район. Ми зробили розрахунки коштів, які необхідно для цього виділити. Зокрема, минулого року було виділено піскосуміші на 45 тис грн. лише на підйоми. А на підйомах реагенти якісно не спрацьовують, там добре спрацьовує піскосуміш. Тому, з використанням реагентів, також потрібно закупляти піскосіміш для посипки підйомів", — розповіла Ірина Маруняк.

За її словами, перевагами застосування нових механізму прибирання у місті є використання екологічних технологій, багаторазове використання щебеневого відсіву, покращення комфорту проживання мешканців — навесні не буде стільки піску, зменшення навантаження на інженерні мережі і збереження інженерних мереж — це є водопровідні труби, дощоприймачі, колектори, вони будуть менше руйнуватися, тому що піскосоляна суміш є агресивною.

«Є і недоліки: потрібне більше фінансування, яке потрібно виділити з бюджету. Бо якщо ми хочемо мати порядок і місті, зрозуміло, що потрібна нова техніка, і потрібно по-новому почати прибирати місто, закупляючи реагенти та щебеневі відсіви. За кордоном вже давно використовують реагенти. У випадку, якщо ми застосовуємо реагенти, то потрібно 405 млн грн. для закупівлі. Якщо ми говоримо про закупівлю технічної солі та спеціальної техніки, тоді сума — 194 млн грн. для здійснення даного проекту на території міста. І ще є варіант третій — це застосування піскосоляної суміші і купівлі техніки — вартість 199 млн грн.

Слід зазначити, що крім того, що необхідно закупляти реагенти і техніку, ще потрібні гроші на саму чистку. Тому потрібно виділяти кошти також на санітарне прибирання, потрібно утримувати водіїв і саму техніку. Отож, якщо на 2018 рік у бюджеті було передбачено 151 млн. грн, то цю суму потрібно буде збільшити удвічі", — наголошує Ірина Маруняк.

презентація

відео: Андрій Андрух