Львівська міська рада підписала мандатний лист з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC) для купівлі 100 тролейбусів і реконструкції вул. Шевченка

Інфраструктура Львова оновлюється. Пріоритетом для міста є збільшення екологічних видів транспорту — трамваї, тролейбуси, електробуси та якісне дорожнє покриття. З метою збільшення кількості тролейбусів та ремонт однієї з головних магістралей, сьогодні Львівська міська рада підписала мандатний лист з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC). Підписаний лист дає змогу говорити про потенційно одне з найбільших за всю історію залучення коштів міжнародної фінансової інституції у розвиток міста. А саме — це 50 млн євро, з них: 25 млн євро — на закупівлю 100 нових тролейбусів, 10 млн євро — на ремонт і оновлення електромережі, 15 млн євро — на ремонт вул. Шевченка. Сьогодні відбувся один з перших етапів співпраці — підписання мандатного листа — договору про наміри, а вже згодом місто та МФК розглянуть можливість підписання кредитного договору. Підписантами мандатних листів є МФК, Львівська міська рада та 2 комунальні підприємства — ЛКП «Львівавтодор» та ЛКП «Львівелектротранс».

«Для мене особисто сьогодні дуже захоплюючий день. Я займаю цю посаду вже 2 роки, і однією з перших поїдок за межі Києва була поїздка у Львів. Краса міста, зростання ІТ-спільноти, джаз і керівництво міста — це ті чинники, які привабили мене до Львова.

Тому, рік тому ми з міським головою Львова обговорювали ідею, яку сьогодні озвучуємо. Що важливо, це не просто закупівля тролейбусів з автономним ходом, ми говоримо про те, щоб зробити місто більш зеленим. По всьому світу ми спостерігаємо тенденцію до урбанізації. Близько 50% глобального населення проживає у містах і ця цифра до 2050 року збільшиться до 2/3. Тому вже зараз ми повинні напрацьовувати рішення щодо покращення роботи громадського транспорту, щоб робити наші міста більш зеленими і екологічно чистими. Тому я дуже радий, що ми підписали цю угоду і через неї зробимо Львів зеленішим і чистішим.

Захоплюючим елементом сьогоднішнього рішення також є те, що ми говоримо про впровадження найсучасніших технологій. Адже йдеться про придбання сучасних тролейбусів з автономним ходом. Тобто це тролейбус, який буде оснащений акумулятором, завдяки якому він зможе ще проїхати певну відстань без контактної мережі.

І це лише один з небагатьох проектів, які Міжнародна фінансова корпорація (IFC) планує реалізовувати з містом Львовом", — відзначив Джейсон Палмер, голова регіонального представництва Міжнародної фінансової корпорації (IFC) в Україні, Білорусі та Молдові.

Отож, Міжнародна фінансова корпорація (МФК) розглядає можливість реалізації наступних заходів у Львові:

1. Технічна допомога місту (консалтинг, оцінка, дослідження по транспорту).

2. Фінансування проектів міста — 50 млн. євро:

  • ЛКП «Львівелектротранс» — 35 млн. євро для придбання 100 тролейбусів з автономним рухом та реконструкцію інфраструктури;
  • ЛКП Львівавтодор — 15 млн. євро на реконструкцію вулиці Шевченка.

Процентна ставка: 4,99 — 5,5%.

Строки погашення: 13 років, 3 роки — пільговий період.

Згідно з підписаними мандатними листами, IFC розглядатиме можливість надання кредиту у сумі до 15 млн. євро ЛКП «Львівавтодор», що планується вчинити в 2020—2021 роках, з метою фінансування відновлення вулиці Шевченка та іншої дорожньої інфраструктури, включаючи розширення розумних транспортних систем.

Також IFC розглядає можливість щодо пріоритетних інвестицій у громадський транспорт Львова. Зокрема надання кредиту у сумі до 35 млн. євро ЛКП «Львівелектротранс», що планується вчинити в 2020 р., з метою фінансування закупівлі до 100 тролейбусів з автономним рухом і заряджанням під час руху та реконструкції та розширення контактної мережі для тролейбусів.

Кредити будуть фінансуватися частково за рахунок власних фондів IFC («Кредит А») та частково за рахунок Фонду Чистих Технологій («CTF») («Кредит CTF» та разом з Кредитом A, «Кредити IFC»). Точний розподіл між Кредитами IFC буде визначено під час оцінки та залежатиме від відповідності проектів критеріям фінансування CTF.

Також IFC надаватиме консультативні послуги у зв’язку із вище вказаними проектами. Запропоновані послуги зосереджуватиметься на допомозі Львову в запровадженні високотехнологічних тролейбусів із зарядкою в русі; підтриманні їх оптимального введення в експлуатацію, напр. через консультації щодо мультимодальної реконструкції вулиці Шевченка, оптимального розподілу та маршрутизації нового бізнесу, консультування з питань зменшення втрат електроенергії та підвищення ефективності; консультування щодо потенційних покращень фінансової стабільності транспортної системи Львова.

Послуги, що будуть надані МФК Львову:

1. Модернізація та реконструкція вуличної інфраструктури. МФК проведе аналіз у загальних рисах плану реконструкції вулиці Шевченко, з урахуванням принципів передових практик та мультимодальної сумісності видів громадського транспорту, а також перегляд відповідної специфікації обсягу робіт перед проведенням тендеру.

2. Підсилення фінансової стабільності державних перевізників. МФК проаналізує вплив від запровадження електронних квитків на стан державних перевізників і порекомендує заходи для управління послугами перевезення та підтримання довгострокової фінансової сталості міського бюджету. Крім того, МФК підготує середньостроковий бізнес-план для ЛКП «Львівелектротранс», який має на меті скоротити фінансовий дефіцит та забезпечити належну експлуатацію та технічне обслуговування нових активів транспортного парку.

3. Підсилення фінансової стабільності та стану приватних операторів. МФК виконає аналіз впливу від запровадження електронних квитків на діяльність приватних операторів та порекомендує заходи щодо розширення участі приватного сектора у системі пасажирських перевезень у Львові, що може включати, без обмежень: встановлення належного рівня винагороди, розумних стимулів для поновлення транспортного парку, запровадження довгострокових підрядів на комерційно привабливих умовах, і належних ключових показників діяльності. Зазначений аналіз також передбачатиме план пом'якшувальних заходів для операторів, що постраждали від втрати робочих місць/бізнесу. МФК також проаналізує поточні умови та перешкоди для приватних операторів, які намагаються отримати доступ до фінансових коштів (варіанти фінансування та лізинг) в Україні, консультуючи щодо можливих рішень та рекомендуючи заходи для збільшення продуктивної ролі приватного сектора.

4. Огляд суті і сумісності технології тролейбусів з автономним ходом і оптимізація введення транспортних засобів в експлуатацію. МФК проконсультує по основних умовах закупівель, включаючи технічні специфікації тролейбусів з автономним ходом (із заряджання під час руху) у ході підготовки до тендеру, і проконсультує стосовно оптимального плану введення рухомого складу в експлуатацію з точки зору оптимізації послуг громадського транспорту і забезпечення фінансової доцільності.

5. Удосконалення системи електропостачання тягових підстанцій ЛКП «Львівелектротранс». МФК виконає загальний аналіз і підготує загальні рекомендації щодо наступного: особливості системи енергопостачання ЛКП «Львівелектротранс», визначення потенційних напрямків поліпшення для забезпечення надійного та безперебійного енергопостачання та розробка стратегії придбання електроенергії на ринку електроенергії. Аналіз буде включати, але не обмежуватиметься наступними питаннями: аварійне енергозабезпечення, будівництво резервних секцій, система підключення фідерних кабелів до трамвайної та тролейбусної мережі, технологічні поворотні точки в разі відмови електроенергії

6. Обслуговування та експлуатація контактних мереж. МФК розгляне діяльність ЛКП «Львівелектротранс» з технічного обслуговування, включаючи план-схеми та робочі процедури в депо, а також порекомендує заходи з підвищення ефективності, зокрема, щодо обслуговування та експлуатації контактних мереж.

Впровадження послуг розпочнеться після підписання та вступу в силу договору про консультаційні послуги і триватиме до 31 грудня 2020 р. Також МФК може розглянути можливість розширення своїх послуг на інші інфраструктурні проекти у Львові.

«Цього року Львів отримає 50 тролейбусів місцевого виробника «Електрон» в рамках кредитної угоди з ЄБРР щодо реалізації проекту модернізації громадського тролейбусного транспорту, якою передбачено придбання 50 нових, низькопідлогових тролейбусів, реконструкція тролейбусної контактної мережі та двох депо, розташованих на вул. Промисловій (трамвайне депо) і вул. Тролейбусній (тролейбусне депо).

Натомість сьогодні — це початок нового проекту на придбання 100 тролейбусів з автономним ходом. Попередня ідея була закупити 100 електробусів, але враховуючи, що у нас є 130 км тролейбусної контактної мережі, тому для того, щоб оптимізувати витрати, було прийнято рішення закупити тролейбуси з автономним ходом, які зможуть заряджати свої батареї, коли їхатимуть під дротами, і виїжджати до 15 км з-під дротів. Це означає, що без добудови тролейбусних ліній ми зможемо забезпечити доїзди електротранспорту у густо заселені райони, де немає контактної мережі. В такий спосіб ми також зможемо оптимізувати рух тролейбусів і автобусів, щоб вони не дублювали одні одних.

Отож, плануємо до кінця цього року пройти усі погодження і всі паперові процедури і провести тендер на закупівлю 100 тролейбусів, щоб вже з наступного року розпочалася поставка тролейбусів. Плануємо розбити терміни поставки на 3 роки, щоб це було планово і поступово і ми встигали належним чином підготувати базу обслуговування нових одиниць і провести навчання водіїв", — розповів Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.

За інформацією ЛКП «Львівелектротранс», станом на сьогодні, загальна кількість рухомого складу підприємства становить 208 одиниць. З них: трамваї — 137 (нові: берлінських — 30, Електрон — 9, старі: Татра КТ4 — 98), тролейбуси — 71 (нові: Електрон — 10, і 1 електробус, старі — 61). Також на балансі підприємства 82 кілометри трамвайної колії та контактної мережі, 130 кілометрів (два кабелі) тролейбусної контактної мережі і 19 тягових підстанцій.

відео: Андрій Андрух