«Бюджет Львова на 2020 рік — соціальний, бо ми велику суму коштів виділяємо на соціальні допомоги», — Олег Іщук

  • 29.11.2019, 15:17
  • Ганна П’єх
Сьогодні на сесії Львівської міської ради було прийнято ухвалу «Про міський бюджет Львова на 2020 рік». Ухвалу підтримав 41 депутат. Отож, у 2020 році в пріоритетах для міста освіта, соціальний захист, спорт і культура, житлово-комунальний напрям, фінансування заходів у сферах екології та енергоефективності, охорона пам’яток тощо. Так, порівняно з 2019 роком, збільшено видатки на освіту — на 20%, видатки на соцзахист — 22,5%, на культуру і мистецтво — на 21,6%, на спорт — на 26,5%, і на житлово-комунальне господарство — на 25,8%. Також передбачено зростання доходів від ПДФО на 12,2% і від єдиного податку — на 7,5%. Як відзначив директор департаменту фінансової політики ЛМР Олег Іщук, бюджет Львова на 2020 рік — соціальний, адже велику суму коштів місто виділяє саме на соціальні допомоги.

«Проєкт міського бюджету міста Львова на 2020 рік сформовано відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин з урахуванням основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020−2022 роки, затверджені постановою Кабміну від 15.05.2019 № 555.

При плануванні доходів міського бюджету Львова на 2020 рік враховано динаміку виконання дохідної частини бюджету за 2017−2019 роки, прогнозні надходження за даними органів Державної фіскальної служби України, галузевих управлінь Львівської міської ради.

Обсяг доходів міського бюджету м. Львова на 2020 рік (без урахування міжбюджетних трансфертів) обрахований в сумі 7664,0 млн грн, зокрема: доходи загального фонду — 7272,7 млн грн; доходи спеціального фонду — 391,3 млн грн, з них бюджету розвитку — 260,0 млн грн.

Порівняно з очікуваними надходженнями за 2019 рік, показники загального фонду збільшені на 504,6 млн грн, або на 7,5%.

Базовим джерелом наповнення загального фонду міського бюджету у 2020 році залишається податок та збір на доходи фізичних осіб, питома вага якого становить 63,6% до обсягу доходів загального фонду. Прогнозний обсяг надходжень цього податку становить 4 627,3 млн грн, що на 504,1 млн грн, або 12,2%, більше, ніж очікувані надходження за 2019 рік.

Міський бюджет Львова на 2020 рік за видатками сформований із застосовуванням програмно-цільового методу.

Видатки міського бюджету м. Львова передбачаються в сумі 9746,0 млн грн, в тому числі видатки загального фонду — 7069,1 млн грн, спеціального фонду — 2676,9 млн грн.

В обсязі видатків загального фонду враховано реверсну дотацію в сумі 591,3 млн грн, видатки за рахунок освітньої субвенції — 1032,7 млн грн, за рахунок медичної субвенції — 149,3 млн грн. Обсяги міжбюджетних трансфертів враховані, відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України.

При розрахунку прогнозних показників видатків міського бюджету на соціально-культурну сферу враховано соціальні стандарти, доведені листом Міністерства фінансів України від 05.09.2019 № 05110−14−6/22263 «Про особливості складання проєкту місцевого бюджету на 2020 рік та прогнозу місцевого бюджету на 2021 — 2022 роки», а саме:

  • запровадження з 1 січня 2020 року мінімальної заробітної плати в розмірі 4723 гривень та посадового окладу (тарифної ставки) працівнику першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки в розмірі 2102 гривень. Передбачається фінансування з міського бюджету усіх видатків (крім видатків на оплату праці педагогічних працівників) по загальноосвітніх закладах; видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв для закладів охорони здоров’я. В обсязі освітньої субвенції враховано видатки в сумі 39,0 млн грн на здобуття повної загальної середньої освіти учнями професійно-технічних навчальних закладів;
  • видатки загального фонду міського бюджету на 2020 рік на оплату бюджетними установами та організаціями комунальних послуг та енергоносіїв розраховано виходячи із показників індексу цін виробників (грудень до грудня попереднього року) та показників розпису зі змінами на 2019 рік — на противагу попередньому року, в 2020 році видатки збільшено, з урахуванням коефіцієнту 1,084;
  • поточні видатки загального фонду міського бюджету розраховано виходячи із показників індексу споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) та показників розпису зі змінами на 2019 рік — на противагу попередньому року, у 2020 році поточні видатки збільшено на 6%.

На освіту заплановані видатки, в сумі 3189,3 млн грн.

За рахунок освітньої субвенції, передбачається виплата заробітної плати педагогічним працівникам 117 загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій та 19 профтехучилищ, в загальній сумі 1032,7 млн грн. За рахунок коштів міського бюджету Львова, буде здійснюватися утримання цих закладів, а також виплата заробітної плати іншим категоріям педагогічних працівників, спеціалістам та молодшому обслуговуючому персоналу на суму 1096,6 млн грн.

За рахунок коштів міського бюджету, заплановані видатки на утримання 101 дитячого дошкільного закладу, 20 установ позашкільної освіти, 14 шкіл естетичного виховання та 23 інших установ освіти, в сумі 1060 млн грн. Вказані видатки спрямовують на заробітну плату з нарахуваннями працівникам освіти, в сумі 2038 млн грн, із врахуванням встановлених тарифних розрядів та розміру мінімальної заробітної плати на діючу штатну чисельність, станом на 01.01.2020. Питома вага видатків на заробітну плату з нарахуваннями складає 63,9% до загальної суми видатків на рік. Видатки на харчування — 204,1 млн грн (6,4 відсотка у загальному обсязі видатків); енергоносії та комунальні послуги — 249 млн грн (7,8 відсотка у загальному обсязі видатків).

Крім того, в загальному обсязі видатків передбачено 35,1 млн грн на фінансування 14-ти програм в галузі освіти.

Видатки на охорону здоров’я передбачаються в сумі 364,3 млн грн, з них за рахунок медичної субвенції з державного бюджету — 149,3 млн грн, міського бюджету — 215,0 млн грн. Кошти медичної субвенції, відповідно до норм Бюджетного кодексу, передбачені на 1-й квартал 2020 року.

За рахунок міського бюджету передбачаються кошти на енергоносії, в сумі 75,1 млн грн, додаткові кошти на заробітну плату з нарахуваннями, у зв’язку із незабезпеченістю коштами медичної субвенції, в сумі 63,8 млн грн, та міські програми — 76,1 млн грн. На поточний рік передбачаються видатки на виконання програми запобігання та лікування серцево-судинних та судинно-мозкових захворювань на 2017−2020 роки в сумі 10,0 млн грн, міської цільової програми забезпечення хворих на цукровий діабет препаратами інсуліну — 8,0 млн грн, програми забезпечення осіб з інвалідністю кохлеарними імплантами на 2020 рік — 1,6 млн грн, програми профілактики та лікування стоматологічних захворювань у дітей та окремих категорій дорослого населення м. Львова — 26,5 млн грн та програми забезпечення лікарськими засобами у разі амбулаторного лікування окремих категорій населення м. Львова — 30,0 млн грн.

Видатки на заробітну плату з нарахуваннями заплановано в сумі 185,7 млн грн, що складає 51% до загальної суми видатків на галузь. Видатки на медикаменти заплановані в сумі 62,4 млн грн (17,1 відсотка до загальної суми видатків); на харчування — 4,1 млн грн; енергоносії та комунальні послуги — 75,1 млн грн (20,6% від загальної суми видатків).

На соціальний захист та соціальне забезпечення передбачаються видатки в сумі 597,0 млн грн, в тому числі на реалізацію соціальних програм у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей — 45,1 млн грн.

На виплату матеріальних допомог мешканцям м. Львова передбачаються видатки у загальній сумі 185,8 млн грн, в тому числі на реалізацію Програми захисту інтересів осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, а також членів сімей таких осіб — 100,0 млн грн, Комплексної програми підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, постраждалих учасників Революції Гідності та членів їх сімей, членів сімей Героїв Небесної Сотні — мешканців м. Львова — 11,0 млн грн, на виконання депутатських повноважень -12,8 млн грн.

На надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, передбачено 2,1 млн грн.

Видатки на місцеві пільги, що надаються мешканцям м. Львова пільгових категорій на оплату житлово-комунальних послуг передбачаються в сумі 9,1 млн грн, в тому числі на звільнення учасників антитерористичної операції та членів їх сімей і членів сімей загиблих під час участі в АТО, від сплати за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій незалежно від форми власності житлового фонду — 0,8 млн грн.

На надання пільг з послуг зв`язку та інших передбачених законодавством пільг (крім пільгового перевезення громадян) з міського бюджету передбачається 6,6 млн грн.

Видатки на компенсаційні виплати перевізникам за пільговий проїзд окремих категорій громадян пропонуються в сумі 264,8 млн грн:

  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій автотранспортом — 75,0 млн грн;
  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій електротранспортом — 174,9 млн грн;
  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд учнів та студентів електротранспортом — 14,9 млн грн.

Обсяг видатків на утримання Львівського міського територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян складає 39,2 млн грн. Видатки на заробітну плату з нарахуваннями плануються в сумі 36,5 млн грн, з урахуванням штатної чисельності станом на 01.01.2020. На оплату комунальних послуг та енергоносіїв центру з врахуванням діючих лімітів на поточний рік передбачено 0,3 млн грн. На придбання продуктових наборів одиноким непрацездатним громадянам до свят Великодня, Дня міста, Зелених свят, Дня святого Миколая, Дня людини похилого віку передбачається 1,4 млн грн, на інші поточні видатки — 1,0 млн грн.

На фінансову підтримку Центру соціальної реабілітації «Джерело» передбачено 27,9 млн грн.

На фінансову підтримку 4-х громадських організацій інвалідів і ветеранів передбачається 0,2 млн грн.

Обсяг видатків на соціальні програми у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей складає 45,1 млн грн, в тому числі на:

— утримання та забезпечення діяльності Львівського міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді — 19,8 млн грн. Видатки на заробітну плату з нарахуваннями плануються в сумі 18,3 млн грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв центру — 0,3 млн грн, на інші поточні видатки центру — 1,2 млн грн;

— проведення соціальних програм та заходів у сфері молодіжної політики — 2,0 млн грн;

— утримання 6 установ дитячо-юнацьких молодіжних клубів за місцем проживання -21,8 млн грн.;

— заходи з оздоровлення та відпочинку пільгових категорій дітей, які здійснює управління молоді та спорту, — 1,2 млн грн;

— заходи по боротьбі з безпритульністю та бездоглядністю дітей — 0,3 млн грн.

На культуру і мистецтво видатки обраховані в сумі 187,0 млн грн. За рахунок вказаної суми планується утримувати 15 установ культури і мистецтва, в тому числі дві централізовані бібліотечні системи (40 філій), чотири музеї, шість народних домів, централізовану бухгалтерію установ культури та регіональні ландшафтні парки «Знесіння» і «Стрийський парк».

Крім цього, в проєкті бюджету передбачені трансферти 11 установам, а саме на утримання п’яти театрів, трьох концертних організацій, палацу культури ім. Г. Хоткевича, культурно-мистецького центру «Супутник» та «Львівського кіноцентру» в сумі 79,6 млн грн.

Видатки на заробітну плату з нарахуваннями передбачені в сумі 66,6 млн грн, на енергоносії та комунальні послуги — 7,0 млн грн, інші першочергові видатки — 13,4 млн грн.

На інші заходи в галузі культури передбачено 19,9 млн грн, в тому числі для проведення загальноміських заходів — 15,9 млн грн.

На фізичну культуру і спорт планується спрямувати 105,9 млн грн.

У міському бюджеті передбачаються видатки на утримання та навчально-тренувальну роботу 14 дитячо-юнацьких спортивних шкіл в сумі 66,9 млн грн. Вказані видатки спрямовуються на заробітну плату з нарахуваннями працівникам дитячо-юнацьких спортивних шкіл в сумі 57,9 млн грн з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 755 «Деякі питання оплати праці працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл», на енергоносії та комунальні послуги — 1,5 млн грн. Крім цього, плануються видатки на утримання Львівського комунального закладу «Клуб ігрових видів спорту» в сумі 12,7 млн грн, на програми та заходи з фізичної культури і спорту — 13,3 млн грн, надання фінансової підтримки громадським організаціям фізкультурно-спортивного спрямування — 3,0 млн грн, надання стипендій талановитим спортсменам та тренерам, разова грошова винагорода спортивним тренерам, які працюють з дітьми та молоддю — 6,5 млн грн, на фінансову підтримку спортивних споруд — 3,5 млн грн.

Видатки на житлово-комунальне господарство пропонуються в сумі 965,0 млн грн.

З вказаних видатків на експлуатацію та технічне обслуговування житлового фонду передбачено 15,4 млн грн, які будуть спрямовані районним адміністраціям на роботи з поточного ремонту житлового фонду в сумі 15,0 млн грн, а також підтримку створення ОСББ та обстеження ліфтів — 0,4 млн грн.

Видатки на благоустрій міста в сумі 675,8 млн грн пропонується
спрямувати на:

  • санітарне прибирання, поточний ремонт та утримання доріг, озеленення — 534,5 млн грн;
  • вуличне освітлення — 58,0 млн грн;
  • утримання та поточний ремонт системи зовнішнього освітлення — 19,0 млн грн;
  • поточний ремонт та обслуговування обладнання диспетчерського

зв’язку — 7,0 млн грн;

  • виконання робіт ЛКП «Лев» — 5,2 млн грн;
  • співфінансування громадських робіт — 0,7 млн грн;
  • захоронення невідомих та безрідних — 0,5 млн грн;
  • утримання місць поховань — 6,8 млн грн;
  • утримання парків — 44,0 млн грн;
  • послуги з утримання художнього освітлення телевежі — 0,1 млн грн.

На відшкодування втрат за надані послуги з водопостачання населенню, яке проживає в зоні депресійної лійки, передбачено 20,0 млн грн, а на відшкодування вартості за надані послуги з водопостачання населенню, яке проживає у зоні шкідливого впливу Грибовицького сміттєзвалища — 0,7 млн грн.

На виконання програми відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів передбачається 250,0 млн грн.

Видатки на обслуговування пільгових кредитів, що надаються молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам, — 0,9 млн грн.

Видатки на іншу діяльність у сфері житлово-комунального господарства в сумі 2,2 млн грн пропонується скерувати на:

  • програму «Стратегія поводження з твердими побутовими відходами» — 0,2 млн грн;
  • програму забезпечення, реалізації та створення умов для здійснення права безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках — 1,2 млн грн;
  • облаштування новорічної ялинки перед Львівським національним академічним театром опери та балету ім. С. Крушельницької та Культурно-освітнім центром ім. О. Довженка — 0,3 млн грн;
  • виконання рішень судів — 0,3 млн грн;
  • оплату послуг з видачі сертифікатів у разі прийняття в експлуатацію закінченого будівництва — 0,1 млн грн.;
  • відшкодування притулкам втрат від утримання тварин — 0,2 млн грн.

Видатки на транспорт та дорожнє господарство у 2020 році плануються в сумі 7,5 млн грн, які будуть спрямовані на виконання робіт з експлуатації та поточного ремонту світлофорних об’єктів, оплату електроенергії світлофорів та послуги з обстеження технічного стану шляхопроводів.

Видатки на засоби масової інформації плануються в сумі 0,55 млн грн (на підтримку україномовного книговидання).

На заходи із землеустрою передбачено 1,6 млн грн на виготовлення документації з експертно-грошової оцінки земельних ділянок під приватизованими об’єктами нерухомості, виготовлення проектів землеустрою, проведення інвентаризації земель.

На проектування, реставрацію та охорону пам'яток архітектури передбачено 0,7 млн грн.

Видатки на програми і заходи, пов’язані з економічною діяльністю, плануються в сумі 31,2 млн грн, в тому числі:

  • видатки на відшкодування частини кредитів, отриманих ОСББ та ЖБК на заходи з енергозбереження, — 11,8 млн грн (програма «Теплий дім» — 10,0 млн грн та програма «Енергоефективна оселя» — 1,8 млн грн);
  • на підтримку малого і середнього підприємництва — 3,2 млн грн;
  • на заходи з підтримки туризму у м. Львові — 8,9 млн грн;
  • на заходи, пов’язані з проведенням приватизації комунального майна та наданням в оренду нежитлових приміщень, — 2,1 млн грн;
  • членські внески до асоціацій органів місцевого самоврядування — 0,7 млн грн;
  • видатки на програми:
  1. програма підготовки та реалізації грантових проектів із залучення коштів Європейського Союзу — 742,1 тис грн;
  2. програма організації і проведення громадських та інших робіт тимчасового характеру у м. Львові — 1531,7 тис грн;
  3. програми підтримки заходів з енергозбереження — 94,4 тис грн;
  4. програма сприяння залученню інвестицій до м. Львова -2120,0 тис грн.

Видатки на функціонування органів управління обраховані на затверджену чисельність працівників виконавчих органів Львівської міської ради, виходячи з чинних умов оплати праці, з урахуванням потреби у видатках для оплати за енергоносії та послуги з утримання апарату управління, і становлять 635,2 млн грн.

Видатки за КПКВК 0180 «Інша діяльність у сфері державного управління» пропонуються в таких розмірах:

(тис грн)

№ № з/п

Видатки бюджету

Міський бюджет на 2019 рік зі змінами

Передбачено у проекті міського бюджету

на 2020 рік

Всього:

34627,3

43003,7

1

Програма ЛІСОІ

1270,8

1347,1

2

Програма надання фінансової підтримки громадським організаціям та реалізація соціально-культурних проектів

1138,0

1199,2

3

Програма популяризації громадського бюджету м. Львова та інших механізмів участі мешканців у місцевому самоврядуванні на 2017−2020 роки

234,6

250,0

4

Міська загальноукраїнська та міжнародна програма промоції

2392,3

3135,8

5

Програма висвітлення діяльності міської ради, її виконавчих органів і посадових осіб у засобах масової інформації

1245,9

1321,6

6

Програма з організації зовнішніх зв'язків Львівської міської ради

1546,5

1604,8

7

Видатки на виконання рішень судів

16061,8

20500,0

8

Програма організації підтримки та реалізації стратегічних ініціатив і підготовки проектів розвитку міста Львова

5853,7

6650,0

9

Видатки на утримання комунальної установи Львівської міської ради «Трудовий архів»

1022,0

1171,3

10

Програма цифрового перетворення міста Львова на 2016−2020 роки

597,9

1833,8

11

Програма навчання та підготовки посадових осіб Львівської міської ради

859,2

910,8

12

Видатки для сплати вступних та членських внесків в асоціації міст України, міжнародні асоціації та інші

432,4

387,0

13

Програма залучення фахівців, експертів до розгляду та участі у вирішенні питань, що належать до повноважень Львівської міської ради

45,0

49,5

14

Програма забезпечення проведення загальноміських подій

1600,0

2296,0

15

Програма проведення архітектурних конкурсів на кращі проектні пропозиції щодо забудови та благоустрою м. Львова на 2017−2021 роки

327,2

346,8

Для надання пільгових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (придбання житла) із загального фонду передбачено 13,7 млн грн. Крім цього, за рахунок повернення раніше наданих кредитів у спеціальному фонді передбачено надання кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (придбання житла) в сумі 1,7 млн грн.

Резервний фонд міського бюджету встановлений в сумі 70,0 млн. грн.

Витрати міського бюджету м. Львова на 2020 рік з погашення та обслуговування місцевого боргу заплановано, відповідно до:

— графіків платежів за вже існуючим міським боргом на момент складання проекту міського бюджету на 2020 рік;

— прогнозних відсоткових ставок та курсів валют;

— прогнозу обсягів витрат на управління місцевим боргом.

Видатки на обслуговування внутрішнього боргу, що мають бути здійснені у 2020 році за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, плануються в сумі 192,2 млн грн, у тому числі на сплату відсоткового доходу по випуску облігацій:

серій G та H, які випущені у 2018 році,

серії І, які будуть випущені у 2019 році,

серій J, K, L, випуск яких запланований у 2020 році

в загальній сумі 192,1 млн грн та 0,1 млн грн на оплату послуг андеррайтеру з розміщення, обігу та погашення облігацій.

У 2018 році міською радою м. Львова здійснене запозичення до бюджету розвитку у формі випуску облігацій внутрішньої місцевої позики на суму 440,0 млн грн.

Період, на який здійснене запозичення, 3 роки.

Облігації випущені двома серіями «G» та «H» загальною кількістю 440,0 тис штук. Згідно проведеного конкурсу щодо відбору послуг з андеррайтингу та послуг платіжного агента для випуску облігацій переможцем визначений ПАТ «Державний ощадний банк України», який запропонував найменшу річну відсоткову ставку на рівні 17,89 відсотка за користування залученими коштами.

У 2019 році прийняте рішення здійснити запозичення у формі емісії облігацій місцевої позики на загальну суму 1 200,0 млн грн, у тому числі у 2019 році на загальну суму 300,0 млн грн та у 2020 році на загальну суму 900,0 млн грн.

У 2019 році після отримання погодження Міністерства фінансів України обсягу та умов здійснення місцевого запозичення на суму 300,0 млн грн для випуску облігацій серії «І» був проведений конкурс щодо відбору андеррайтера, в якому переміг ПАТ АБ «Укргазбанк» з відсотковою річною ставкою 17,7 відсотка.

Кошти від випуску облігацій місцевої позики спрямовані на забезпечення співфінансування заходів з розвитку інфраструктури міста.

В проєкті бюджету на 31.12.2020 року граничний обсяг місцевого боргу визначений у сумі 1 640,0 млн грн (випуск облігацій всіх серій) та граничний обсяг гарантованого містом боргу — 2 853,5 млн грн.

Вказаний показник не перевищує 200% середньорічного індикативного прогнозного обсягу надходжень бюджету розвитку, без субвенцій і запозичень до міського бюджету, визначеного прогнозом на наступні за плановим два бюджетні періоди і становить 4 522,6 млн грн.

Враховуючи динаміку надходжень до загального фонду міського бюджету — місто має достатньо коштів з обслуговування та повернення боргу.

У 2020 році передбачено надання місцевих гарантій в обсязі 726,0 млн грн:

1) згідно ухвал міської ради для реалізації інвестиційних, інноваційних та інших проектів розвитку міста.

2) без надання майнового або іншого забезпечення комунальним підприємствам, майно яких є комунальною власністю громади м. Львова.

Залучення коштів позики Європейського інвестиційного банку ЛКП «Львівелектротранс» та ЛК АТП № 1 через Міністерство фінансів України в рамках реалізації проекту «Міський громадський транспорт України» у м. Львові дасть можливість придбати 10 одиниць трамваїв та 100 великих одиниць автобусів.

Витрати міського бюджету м. Львова на 2020 рік з погашення та обслуговування вже існуючого гарантованого містом боргу передбачені в розділах «Надання кредитів» та «Повернення кредитів», у формі надання позик/кредитів комунальним підприємствам з бюджету на виконання гарантійних зобов’язань за міжнародними кредитними угодами в сумі 14,9 млн грн. Ці позики передбачені на підтримку реалізації проектів розвитку інфраструктури міста і будуть надаватися комунальним підприємствам в разі виникнення ризиків невиконання умов і термінів передбачених міжнародними кредитними угодами.

У спеціальному фонді міського бюджету передбачені видатки бюджету розвитку в сумі 2525,2 млн грн (в тому числі 1365,2 млн. грн. — за рахунок коштів, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку), видатки фонду охорони навколишнього природного середовища в сумі 3,0 млн грн. та видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ в сумі 128,3 млн. грн.

Джерела фінансування. У 2020 році планується здійснити внутрішнє запозичення до міського бюджету м. Львова у формі емісії облігацій місцевої позики на суму 900,0 млн грн для випуску облігацій Серій J, K та L, кожна з яких на 300,0 млн грн. Номінальна вартість облігації — 1000 грн. Період, на який здійснюються запозичення — до 5 років (1826 днів) за кожною серією.

Прогноз міського бюджету м. Львова на 2021−2022 рр.

Прогноз міського бюджету м. Львова на 2021−2022 роки розроблено на підставі Бюджетного Кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 № 555 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020−2022 роки».

Доходи. Обсяг дохідної частини міського бюджету м. Львова (загальний та спеціальний фонди з урахуванням міжбюджетних трансфертів) у 2021 році прогнозується у сумі 9768,4 млн грн, у 2022 році — 10321,6 млн. грн.

Прогноз доходів міського бюджету розроблено на підставі очікуваних показників економічного і соціального розвитку м. Львова на 2021−2022 роки враховуючи основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України, основні завдання бюджетної політики, проекти реформ бюджетного та податкового законодавства.

Надходження сум податку на доходи фізичних осіб прогнозуються з урахуванням передбаченого підвищення мінімальної заробітної плати.

Видатки. Обсяг видаткової частини міського бюджету у 2021 році прогнозується у сумі 9314,0 млн грн, 2022 році — 10006,5 млн грн.

Розрахунок проведено із врахуванням зростання реальної середньомісячної заробітної плати та зростання індексу споживчих цін (у середньому до попереднього року) на рівні 105,3% на 2021 рік та 105,1% - на 2022 рік.

Прогноз фінансових ресурсів на капітальне будівництво об’єктів соціально-культурного та житлово-комунального призначення за кошти міського бюджету розвитку, основним джерелом надходжень до якого є кошти від відчуження майна міської комунальної власності, продажу землі та інших надходжень, враховуючи кошти що передаються із загального фонду до бюджету розвитку, становить у 2021 році 1765,9 млн грн, 2022 році — 2016,8 млн грн.

Фінансування. У 2021 році буде здійснене погашення зобов`язань за випуск облігацій внутрішньої місцевої позики м. Львова серії G та H в сумі 440,0 млн грн та у 2022 році — серії І в сумі 300,0 млн грн.

Кредитування. Відповідно до Бюджетного кодексу України, передбачено видатки пов'язані з виконанням гарантійних зобов’язань шляхом надання кредитів комунальним підприємствам. Крім цього, передбачається надання у 2021 — 2022 роках пільгових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (придбання житла)", — йдеться у пояснювальній записці до проекту ухвали.

Олег Іщук, директор департаменту фінансової політики, відзначив, що у бюджеті на 2020 рік також необхідно врахувати державну субвенцію 4,1 млн. грн на закупівлю інсуліну, яка нещодавно надійшла.

Він також розповів, що протягом 2019 року на сесії тричі ділили кошти, які надійшли як перевиконання бюджету. Відтак, місто протягом року додатково в бюджет розвитку отримало ще 600 млн грн. Тому сума бюджету розвитку впродовж року буде переглядатися.

«Насправді набагато менше буде питань, якщо з понеділка активно включимось в роботу по бюджету розвитку. Кожну статтю треба прокомунікувати з депутатами», — мер Львова.

Також обговорили питання бюджетних запозичень. Олег Іщук запевнив, що більшість запозичень брали ЛКП, і жодне з таких рішень не проходить без погодження Мінфіну та позиції депутатського корпусу ЛМР.

«Всі гарантії і запозичення місто не має право брати без надання дозволу Міністерства фінансів. Мінфін користується двома пунктами — щоб всі зобов’язання були не більше 10% загального фонду, а бюджету розвитку — дворічні надходження», — розповів Олег Іщук.

Також на сесії обговорили питання щодо виділення коштів на житлово-комунальну сферу і ремонти будинків.

«За браком коштів місто має підтримувати ці будинки і громади, які готові долучатись. Має бути співфінансування і людей, і міста, тоді вони будуть це цінувати більше», — зазначив мер Львова.

Депутат Юрій Кужелюк звернув увагу на заяви обласної влади про наміри перереєстрації різних установ з міста в обласні населені пункти. Мер Львова наголосив, що не розуміє такої позиції обласної влади.

«На мою думку, депутатам обласної ради треба прислухатись до поради, яку я озвучив, коли був особливий день для людей, які потребують допомогти. Ми на території психлікарні зробили концерт класичної музики. Я порадив депутатам обласної ради провести одне з виїзних засідань там, вони би краще зрозуміли проблематику. А щодо перереєстрації в села — я цього не розумію, більшість депутатів живуть і працюють у Львові», — прокоментував мер Львова.

Також депутатка Ольга Посипанко наголосила на необхідності збільшення коштів на харчування у медичних закладах.

«В нас є багато медичних установ. І харчування має бути на належному рівні. Бо є різні люди, які хворіють. Ми тут повинні приділити особливу увагу. Але треба вимагати від лікарів раціонального використання коштів», — наголосив мер.

Своєю чергою, голова депутатської комісії фінансів і планування бюджету Вікторія Довжик внесла технічну правку до проєкту бюджету та відзначила якісну підготовку та суттєве зростання видатків на важливі для громади сфери.

«Ми бачимо, що у нас на 21% динаміка по освіті, на 22% - по культурі, то це справді якісний підхід, коли ми свідомо говоримо, що маємо витрачати більше коштів на першочергові потреби мешканців у соціальних сферах. Було багато дискусій, але сьогодні виходимо з виваженою позицією», — наголосила Вікторія Довжик.

Отож, відповідно до прийнятої ухвали затверджено:

— доходи міського бюджету у сумі 8845987000 гривень, у тому числі доходи загального фонду міського бюджету — 8454707100 гривень та доходи спеціального фонду міського бюджету — 391279900 гривень, у тому числі бюджету розвитку — 260000000 гривень;

— видатки міського бюджету у сумі 9732287000 гривень, у тому числі видатки загального фонду міського бюджету — 7075846100 гривень та видатки спеціального фонду міського бюджету — 2656440900 гривень;

— повернення кредитів до міського бюджету у сумі 16683848 гривень, у тому числі повернення кредитів до спеціального фонду міського бюджету — 16683848 гривень;

— надання кредитів з міського бюджету у сумі 30383848 гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду міського бюджету — 13700000 гривень та надання кредитів із спеціального фонду міського бюджету — 16683848 гривень;

— профіцит за загальним фондом міського бюджету у сумі 1365161000 гривень;

— дефіцит за спеціальним фондом міського бюджету у сумі 2265161000 гривень;

— оборотний залишок бюджетних коштів міського бюджету у розмірі 15000000 гривень;

— резервний фонд міського бюджету у розмірі 70000000 гривень.

Також затверджено бюджетні призначення головним розпорядникам коштів міського бюджету на 2020 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами; міжбюджетні трансферти; розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів із будівництва, реконструкції і реставрації об'єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури; розподіл витрат міського бюджету на реалізацію місцевих/ регіональних програм та ін.

«Львів показує приклад в Україні, коли одним із перших в державі приймає бюджет», — відначив мер Львова після прийняття ухвали «Про міський бюджет Львова на 2020 рік»

Відтак, за пропозицією голови депутатської комісії фінансів і планування бюджету Вікторія Довжик, усіх, хто готував бюджет Львова на 2020 рік додатково мотивувати преміями.

презентація

відео: Андрій Андрух