Переймати досвід Львова щодо обслуговування мешканців та надання публічних послуг приїдуть інші міста України

  • 10.02.2012, 17:53
  • 1135
Як повідомила сьогодні під час засідання виконавчого комітету начальник Адміністративно-господарського управління Валентина Бартошик, до Львова приїдуть представники інших міст запозичувати досвід щодо надання публічних послуг мешканцям.

Львів є базовим місто для реалізації концепції обслуговування мешканців.

міський голова Львова Андрій Садовий.

Також виконавчий комітет сьогодні затвердив Програму створення Універсамів послуг у Львові на 2012-2014 роки для реалізації Концепції покращення надання публічних послуг виконавчими органами міської ради.

На сьогоднішній день виконавчі органи міської ради надають громадянам і фізичним особам близько 340 послуг, які передбачають вчинення органами юридичних дій (які мають наслідком виникнення, зміну, припинення правовідносин або створення документованої інформації).

Актуальність адміністративних послуг залишається на стабільно високому рівні. Найчастіше особи звертаються щодо питань архітектури, житлового господарства, нерухомості, землевпорядкування, соціального захисту.

На сьогоднішній день найбільш ефективним механізмом, який дозволяє комплексно реалізувати всі перелічені напрямки, є створення Універсаму послуг у Львові.

«Універсам послуг» – організаційна форма надання публічних послуг, яка передбачає створення єдиного спеціалізованого підрозділу у структурі виконавчих органів для роботи зі зверненнями фізичних та юридичних осіб.

Існує два концептуальних підходи до створення УП. Перший підхід акцентується на міжвідомчій взаємодії – принцип «єдиного вікна». Для його реалізації не обов’язково збирати в УП представників інших структур, достатньо делегувати працівникам УП повноваження прийому-видачі документів. Складність полягає у тому, що деякі повноваження окремих органів чітко закріплені за працівниками відповідних органів.

Проблему можна вирішити, якщо УП у таких випадках представлятиме не сторону цього органу, а сторону заявника, для цього необхідно буде оформити відповідну довіреність.

Другий підхід полягає у територіальній концентрації представників різних органів в одній будівлі. Прийшовши у такий УП, заявник отримує послуги у звичному режимі, зручність полягає у тому, що виконавчі органи міської ради знаходяться в одній будівлі і заявник вирішує всі питання, не виходячи з приміщення.

На початку функціонування універсаму послуг у Львові доцільно сумістити ці два підходи.

зазначено у Програмі.

Передбачається створити УП на базі міського Центру обслуговування мешканців, який здійснюватиме весь комплекс функцій – прийом-видачу документів фізичних та юридичних осіб, безпосередню взаємодію зі всіма учасниками УП: виконавчими органами Львівської міської ради, територіальними органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами у рамках міжвідомчої взаємодії, консультування заявників. Міський Центр обслуговування мешканців здійснюватиме керівництво всіма відділеннями, а також проводитиме єдину кадрову політику.

Одночасно, враховуючи структуру м. Львова, схему розселення мешканців міста у шести районах, передбачається запровадити прийом- видачу документів щодо послуг та консультування заявників у шести районних Центрах обслуговування мешканців – відділеннях міського Центру обслуговування мешканців в адміністративних районах міста. На першому етапі реалізації Програми через районні Центри обслуговування мешканців планується надавати послуги, в основному віднесені до повноважень районних адміністрацій, на другому – будь-які послуги незалежно від місця звернення заявника.

Також, беручи до уваги велику густоту населення у деяких мікрорайонах, їх територіальну віддаленість, планується створити додаткові пункти прийому-видачі документів фізичним та юридичним особам на місцях, які надаватимуть не повний перелік послуг, а лише найбільш запитувані серед мешканців певного мікрорайону.