«Знову ми з пустими руками», - О. Іщук про розподіл держбюджету органам місцевого самоврядування
Одною із головних ідей під час прийняття Бюджетного Кодексу був розподіл державних ресурсів по регіонах математичною формулою, тобто всі в однакових умовах. В результаті ми отримали ряд підзаконних актів, згідно з якими гроші спочатку порозподіляли міністерствам, а те, що залишилось, пішло в регіони. Знову ми з пустими руками.
Кошти, які держава отримує від перевиконання бюджету, вони в ручному режимі розподіляються на область, а область в ручному режимі розподіляє їх по містах і районах. Відтак, в минулому році область отримала 160 млн грн. дотацій на заробітну плату. Для міста Львова з того дісталося 8 млн грн. в той час, як ми займаємо 26% всієї соціально-культурної сфери.
Також є ще ряд проблем. Перше – це намагання на рівні держави втручатись в чисельність штатів органів місцевого самоврядування. Також це питання оплати, адже зараз спеціаліст першої категорії, провідний спеціаліст, завідувач сектором, заввідділом – мають однакову, мінімальну заробітну плату. Це намагання підзаконними актами вносити зміни до Бюджетного кодексу, що стосуються статутних фондів комунальних підприємств. Також питання термінових платежів: як можна суму короткотермінових позик зменшувати на суму грошей, які «зависли на рахунках/
Олег Іщук, директор департаменту фінансової політики ЛМР
Довідка
Організатори та партнери: КУ Інститут міста, Львівська міська рада, Львівське регіональне відділення Асоціації міст України, Офіс Ради Європи в Україні, Програма розвитку ООН в Україні, Фонд Фрідріха Науманна за Свободу, проект Місцевий економічний розвиток міст України, Німецьке товариство міжнародного співробітництва.