На засіданні Наглядової Ради Інституту міста представили нову структуру Львівської міської ради

  • 15.04.2015, 16:54
  • 1417
  • Христина Процак
Сьогодні відбулось засідання Наглядової Ради Інституту міста. Керівник Інституту міста Олександр Кобзарев виніс на розгляд нову структуру Львівської міської ради. Після широкого обговорення запропонованої структури, міським головою буде подана офіційна пропозиція щодо розгляду питання на сесії Львівської міської ради, адже по законодавству винесення питання про нову структуру – це виключна прерогатива міського голови Львова. Відповідно до запропонованої нової структури, передбачається зменшення кількості працівників на понад 100 осіб та створення нових структурних одиниць – управління ОСББ, ІТ, енергоефективності, Інспекції архбудконтролю. Як зазначає керівник юридичного управління Гелена Пайонкевич, у новій структурі максимально враховано вимоги реальності, аби якнайширше забезпечити потреби мешканців міста.

Нова структура Львівської міської ради – це вимога реальності. У місті за останні роки з’явилось багато нових напрямків, які потрібно розвивати та підсилювати. Це ОСББ, це енергоефективність, що сьогодні є надзвичайно важливим питанням не лише для нашого міста, а й країни, це новітні інформаційні технології. З часом змінюються запити мешканців і структура місцевого самоврядування має повноцінно відображати ці запити.

Гелена Пайонкевич, начальник юридичного управління Львівської міської ради

У новій структурі Львівської міської ради перший новий момент: будуть два окремі заступники міського голови, які відповідатимуть за розвиток. У європейській моделі основним моментом розвитку міста є архітектура. Тому, якщо подивитись на європейські структури, у Німеччині, чи в Польщі, то завжди за розвиток міста відповідає заступник, якому підпорядковуються архітектурні, будівельні та інші підрозділи. Якщо дивитись на Північну Америку, США чи Канаду, у них під розвитком, у першу чергу, розуміється економічний розвиток. Ми вирішили скористатись перевагами обох моделей і ми вводимо двох заступників, які відповідатимуть за економічний та просторовий розвиток.

Наступна велика зміна полягає у тому, що ми розділяємо департамент гуманітарної політики на дві частини – департамент охорони здоров’я і соціального захисту і департамент гуманітарної політики. На сьогоднішній день це найбільший за чисельністю департамент, який має зовсім різні напрямки роботи – охорона здоров’я, освіта, молодь, сім’я, спорт, соціальний захист, тощо. Якщо його розділити на два менші підрозділи, безперечно, покращиться його робота.

Перший заступник міського голови – це буде заступник з питань інфраструктури та транспорту. Він керуватиме відповідним департаментом, у нього у підпорядкуванні будуть районні адміністрації. Ми вводимо нове управління – управління енергоефективності, яке відповідатиме за ефективну роботу великих комунальних підприємств. На сьогоднішній день питання енергоефективності є надзвичайно важливим у всіх сферах. Найбільші виробники послуг у нас – це великі комунальні підприємства, від енергоефективності яких залежить, наскільки ефективно буде функціонувати все місто. Буде окреме управління, яке координуватиме роботу всіх цих підприємств.

Є зміни в управлінні житлового господарства та ОСББ. Ми хочемо робити більший наголос, власне, на розвиток ОСББ. Бо це один з найголовніших напрямків розвитку міста.

В департаменті економічного розвитку буде управління туризму, бо сьогодні туризм – це вже одна з галузей економіки міста. Буде також управління продажу та купівлі нерухомості, землі та прав на неї.

В департаменті містобудування та просторового розвитку також є новації. Сюди буде включено управління охорони історичного середовища. Наприклад, у місті Вроцлаві, де також багато історичної спадщини, нещодавно змінена структура і введено це управління в містобудівний та архітектурний блок. Одне з основних управлінь, що стосується просторового планування, буде управління просторового розвитку та архітектури. Це управління головного архітектора. На сьогоднішній день таке управління виконує багато контролюючих функцій, видачі містобудівних обмежень, тощо. Краще, коли ці функції розділити і створити управління регулювання забудови, з тим, щоб одні концентрувались на просторовому розвитку та плануванні, покращенні громадських просторів, плануванні розвитку інфраструктури, а інші – займались обмеженнями, видачею технічних завдань.

В управління екології та благоустрою буде посада ландшафтного архітектора міста, щоб підсилити роль цього управління у формуванні зеленого простору міста.

На сьогодні ми говоримо про те, що частина підрозділів міської ради мають своїх окремих юристів, частина не має. Вирішили, що це не правильно. Тому буде створено юридичний департамент.

Також на сьогодні зростає потреба у якісному наборі кадрів, навчанні. Фактично, відділ кадрів вже не займається лише обліком, а виконує набагато більше функцій. Тому ми хочемо цей відділ підняти у статусі до управління.

Також у нас є ІТ-управління, яке увійде у департамент «Адміністрація міського голови». Адже цей департамент керує внутрішньою політикою, документообігом та іншими інноваційними проектами. Це буде дуже потужна синергія, бо це управління має зайнятись впровадженням електронного документообігу, моделі смарт-сіті, яка є надзвичайно популярною в управлінні міста.

У департаменті містобудування і просторового розвитку буде також створено Інспекцію архбудконтролю, що сьогодні є надзвичайно важливим для міста.

Олександр Кобзарев, директор КУ «Інститут міста»