Департамент розвитку ЛМР прозвітував про роботу у 2018 році у галузі туризму

  • 22.01.2019, 13:01
  • 815
  • Прес-служба ЛМР
Вчора, 21 січня, відбувся звіт департаменту розвитку Львівської міської ради за проведену роботу у 2018 році. Директор департаменту Наталія Бунда розповіла що вдалось реалізувати впродовж року у Львові, а також — здобутки Львова на Міжнародній акрені.

фото: Олександр Мазуренко

Подаємо ключові тези. Уся детальна інформація — у презентації, яка долучена нижче.

Так, у 2018 році:

Туризм у Львові 2018. Тенденції:

У 2018 році Львів прийняв 2,2 мільйона туристів.

У Львові вперше підрахували лояльність туристів до міста та рівень емоційного навантаження з яким повертаються додому. NPS (Net Promoter Score) у 2018 році склав +73,6% (можливий діапазон від -100% до +100%), що свідчить про подальші активні та натхнені рекомендації своїм рідним і знайомим відвідати наше місто та бажання знову сюди повернутись.

Індекс туристичної привабливості міста становить 4,8, а індекс задоволеності туристичними послугами — 4,4 (із 5-ти можливих). Ці показники є традиційно високими та демонструють позитивну динаміку.

У 2018 році на 18% зросли надходження в місцевий бюджет від галузі туризму та становлять 151 млн грн. Також, зріс туристичний збір на 30% (6 536 тис.грн.).

Середні витрати туриста за 1 день (74 євро) залишаються незмінними.

Серед опитаних туристів переважають ті, які подорожують з метою відпочинку (72,8%) та уже не вперше у Львові (51,0%). Варто звернути увагу й на конференц-делегатів, чисельність яких зросла на 3,5% та складає 10,6%.

Уже традиційно, українці надають перевагу добиратись потягом (63,1%), а іноземці — літаком (48,9%). Туристи, з кожним роком, все більше віддають перевагу проживанню в хостелах, у 2018 році ця частка зросла на 9,1%, і становила 28,4%. Проте, лідером все ще залишаються готелі, які обрали 31,8% туристів (у 2017 році — 37,1%). Бронювання житла здійснюють, здебільшого, через booking.com (39,6%) або безпосередньо на сайті закладу розміщення (26,1%).

Найчастіше подорожують з друзями (43,5%). Іноземці також надають перевагу самостійним поїздкам (29,5%), а українці — сімейним (35,4%).

Туристи у Львові полюбляють випити кави та поїсти щось смачного в затишній атмосфері (72,5%), прогулятись історичним центром міста (66,9%) і відвідати культурні заклади та події (57,7%).

При плануванні подорожі все частіше використовують інтернет ресурси (81,5%), а для іноземців також вагомими помічниками стають друзі, що вже відвідували Львів раніше (23,9%) або проживають у ньому (20,5%).

1. Туристично-інформаційна інфраструктура

1) Координація діяльності та забезпечення функціонування мережі міських Центрів туристичної інформації (у складі ЛКНП «Центр розвитку туризму м. Львова»), співпраця з приватними ТІЦ та муніципальними ТІЦ з України та зарубіжжя

—  У місті є три Центри туристичної інформації — на пл. Ринок, 1, залізничному вокзалі та в аеропорту. У Центрах туристичної інформації працює 13 осіб, серед яких 10 осіб займаються безпосередньо консультуванням гостей, одна людина займається загальною координацією роботи відділу, одна напрямом забезпечення продажів, одна проектом Lviv City Card.

—  За період з 1 січня по 11 грудня 2018 року Центри туристичної інформації відвідало 64 927 гостей. Серез них найбільше відвідувачів з України, а саме 22 408 осіб. Загальна кількість іноземних гостей 42 519 осіб.

2. Сприяння підвищенню якості підготовки фахівців у галузі гостинності

1) Співпраця з закладами освіти, фахівцями галузі в проектах «Практики туристичного бізнесу», «Львів: від легенд до історичних фактів», «Рецепти гостинності» тощо

—  Надали пропозиції щодо тем магістерських робіт: НУ «Львівська політехніка», ЛІЕТ, Львівському торговельно- економічному університету.

2) Координація і співорганізація тематичних професійних конференцій, форумів, круглих столів, конкурсів

—  Проведено круглий стіл з аналізу Азійського туристичного ринку (Китаю та Індії);

—  Проведено захід «Форум гідів», взяли участь 130 учасників — гідів та екскурсоводів, 27−28 лютого 2018;

—  Щоквартально проводиться чергове засідання Громадської ради при управлінні туризму, де обговорюються питання та проблеми туристичної галузі та розвитку туризму м. Львова;

3) Узгодження інтересів представників туристичної галузі та освіти, науки

—  Не працювали в даному напрямку

4) Заходи з відзначення і нагородження представників туристичного кластеру

—  Не працювали в даному напрямку

3. Сервіс/послуги

1) Доступність до туристично-привабливих об’єктів, у тому числі осіб з обмеженими можливостями (співпраця з сакральними об’єктами, музеями — представлення в Інтернет, переклад інформації, налагодження співпраці з туристичним бізнесом)

—  В центрах туристичної інформації працює кнопка виклику для осіб з обмеженими можливостями, які не можуть самостійно підніматись по сходинках;

Проведений аналіз інтернет ресурсів на предмет доступності закладів харчування та розміщення для осіб з обмеженими можливостями;

2) Заходи з впорядкування туристично-екскурсійної діяльності

—  Подано пропозиції змін до законодавства України про туризм, обговорені пропоновані зміни на «Форумі гідів», взято участь у семінарі «Семінар воркшоп щодо здійснення факхового туристичного супроводу"(м.Київ) 6 грудня 2018;

4. Об’єднання гравців ринку туристичних послуг

1) Налагодження діалогу між членами кластеру туризму з метою підвищення ролі та продуктивності співпраці, проведення робочих зустрічей, виконання спільного маркетингового плану, залучення нових учасників, впровадження інновацій

—  Робоча зустріч по внесенню змін до нового законопроекту «Про туризм»;

Розробка стратегії туризму у м. Львів до 2021 року;

5. Сполучення

1) Кампанія промоції транспортної системи міста спільно з перевізниками

—  Інформаційна підтримка шатлу за маршрутом — Аеропорт- вул. Люблінська (зупинка на вимогу Будинок Меблів) — вул. Окружна — вул. Городоцька (зупинка на вимогу ТЦ Скриня) — Вокзал

2) Залучення нових сполучень до Львова

—  Організація зустрічей з потенційними авіаперевізниками.

6. Співпраця з міжнародними організаціями, реалізація спільних проектів

1) Проекти транскордонної співпраці (підтримка продуктів існуючих проектів, ініціювання, пошук партнерів та підготовка нових проектів)

—  Підписано угоду «Via Regia», організація, яка діє під титулом Ради Європи, та в 2019 р. м. Львів буде включено в програму заходів даної інституції.

2) Співпраця з міжнародними організаціями та професійними асоціаціями з метою обміну досвідом та реалізації спільних проектів («European cities marketing», «Друг туризму» тощо)

—  Семінар-інтенсив «Музейна комунікація» (тренери від Музею Ханенків); 25.05.2018 в семінарі взяли участь 40 осіб;

—  Проведено «Форум гідів» взяли участь 130 учасників — гідів та екскурсоводів, 27−28 лютого 2018;

—  Проведено захід «ECM TIC Expert meeting» взяли участь, — 70 учасників з 42 країн світу.

3) Залучення представників туристичної галузі (в т. ч. туристичного кластеру м. Львова)

до розробки стратегічних напрямків розвитку туризму, реалізації спільних проектів для

розвитку туризму у м. Львові та в Україні

—  Проведено сесію стратегічного планування (ССП) туристичного кластеру Львова (12−13 листопада 2018 року), де визначали місію та візію м. Львів до 2021 року, провели SWOT — аналіз Львова як туристичного напрямку, також працювали над ціллю туристичного Львова та опрацювали пріоритетні напрямки розвитку туризму Львова до 2021 року.

Витрати управління туризму та ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова» у 2018 році

Програма розвитку туризму м. Львова до 2022рр. — 5 261 200 грн. —  у тому числі:

1.1. Фінансова підтримка ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова» — 4 104 000 грн.

1.2. Програмні заходи УТ — 1 051 000 грн.

1.3. Фінансова підтримка переможців конкурсу соціально-культурних проектів

— 106 200 грн.

2. Внески в статутний капітал ЛКП «Центр розвитку туризму м. Львова» — 3 379 200 грн. (ремонтні роботи в Музеї міста 326,2 тис. грн., офіс на вул. Руська — 2940 тис.грн., оновлення ТІЦ — 113 тис. грн).

презентація