«Багаторічна робота над плануванням Львівської ОТГ виходить на новий етап — формування єдиної громади», — А. Садовий

  • 25.05.2020, 13:57
  • 1500
  • Пресслужба ЛМР
Реформа децентралізації покликана забезпечити ефективне місцеве самоврядування та територіальну організацію влади. Так, за словами міського голови Львова Андрія Садового, зараз багаторічна робота над плануванням Львівської ОТГ виходить на новий етап — формування єдиної громади.

фото умовне, автор: Роман Балук

«Багаторічна робота над плануванням Львівської ОТГ виходить на новий етап — формування єдиної громади.

Противники Львівської ОТГ стверджують, що окремі населені пункти, які входять до складу Львова, є самодостатніми і з легкістю можуть себе забезпечувати.

Зараз трохи сухих цифр на прикладі Винник. У 2019 році Львів витратив на функціонування містечка, освіту, медицину, культуру та іншу інфраструктуру 132 мільйони грн. Від Винник надійшло ПДФО 27 млн (4 млн — тютюнова фабрика). Виходить різниця понад 100 мільйонів. Як противники об'єднання збираються покривати цю різницю? Питання залишається відкритим.

Щодо Брюхович. У 2019 році Львів інвестував у Брюховичі 39,5 млн. Селище заплатило ПДФО — 16,5 млн. І знову логічне запитання, яким чином цей населений пункт може успішно існувати без додаткової допомоги?

Як бачите, мова цифр говорить більше за пусті популістичні гасла", — зазначив міський голова Львова на сторінці у Facebook.

Як зауважив заступник міського голови Львова Любомир Зубач, місто Винники фактично перебуває у складі Львова з 1959 року.

«Місто Винники. Саме тут не так давно згадували про ідею створення „Великого Львова“. Нічого дивного, адже Винники перебувають у складі Львова з 1959 року. Дивно інше — за крок до створення Львівської ОТГ тут „перевзулися“ на ходу і почали говорити про Винниківську ОТГ. Яка мотивація? Може Винники втратять статус міста? Ні, Винники так і залишаться у складі Львівської ОТГ. А от депутатів справді поменшає. Поліклініка, ЦНАП, мільйони гривень на інфраструктуру. Лише за минулий рік Львів інвестував у Винники додатково 100 млн грн, що в рази більше, ніж сам бюджет Винник», — зазначив посадовець.

За його словами, Львів бере на себе певні зобов’язання в рамках створення Львівської ОТГ.

«Якщо відкинути всю політику, яка відбувається навколо Львівської ОТГ, хочу сказати дві важливі речі. Для всіх львів'ян стало нормою, що всі учасники бойових дій отримують 100 тис. грн; всі пенсіонери безкоштовно користуються громадським транспортом; ЦНАПи оперативно надають якісні послуги. Одним необдуманим рішенням 30 тис. людей, які проживають у Винниках, Брюховичах і Рудно, можна позбавити цього сервісу. Кому від цього буде краще?

Хочу сказати, що Львівська агломерація існує «де факто». Це підтверджують дані, відповідно до яких 150 тис. людей щоранку приїжджають до Львова на навчання, у лікарні тощо, і щовечора їдуть назад. Чому ОТГ, а не агломерація? Все просто, тому що на сьогодні немає закону про міські агломерації і юридично ми можемо створити тільки об'єднану громаду. Це рішення — історичне, яке приймається на десятки років уперед. Будувати партнерські стосунки можна і у форматі Львівської ОТГ. Львів заслуговує бути великим!", — додав Любомир Зубач.

Зазначимо, Львів має чітку візію щодо майбутнього територіального устрою, що ґрунтується на Генплані міста, прийнятому у 2010 році, та містить прогноз територіального розвитку міста, охоплюючи територію приміських населених пунктів. Деякі сільські ради вже висловили свою позицію на користь об'єднання зі Львовом.

Львів бере на себе зобов’язання і в рамках створення Львівської ОТГ:

  • У кожному селі буде створено сучасний Центр надання адміністративних послуг;
  • Мешканці отримають якісне транспорте сполучення та безкоштовний проїзд для пенсіонерів;
  • Забезпечуватиметься підтримка військових: 100 тис. грн допомоги; 25 тис. грн — при підписанні контракту із ЗСУ;
  • Мешканці ОТГ матимуть обслуговування у лікарнях міста;
  • Забезпечуватимуться сучасні освітні послуги, зокрема, передбачене створення медіатек, коворкінгів та молодіжних центрів;
  • Мешканці приєднаних населених пунктів зможуть брати участь та реалізовувати власні проєкти громадського бюджету;
  • Розробка програми централізованого водопостачання та каналізування, її поетапна реалізація;
  • Виконавча влада залишатиметься на місцях, а також будуть представники громад у спільній з містом раді.
  • Утворення органів самоорганізації населення як представницьких органів навколишніх громад зі збереженням окремих управлінських та фінансових функцій.