У Львові оновлюють Портал мешканця: сервіс стане ще зручнішим і з більшою кількістю послуг

  • 02.07.2020, 13:12
  • 2394
  • Марія Демчина
Сьогодні під час брифінгу презентували велике оновлення Порталу мешканця Львова. Учасники розповіли, яким буде новий портал, якими послугами і коли зможуть скористатися мешканці. Важливим функціоналом нового порталу буде його технічна взаємодія із системою внутрішнього документообігу мерії.

фото умовне, автор: Роман Балук

Портал мешканця Львова є продовженням та фактично оновленою версією порталу «Особистий кабінет львів'янина», яким і зараз можна користуватись, перейшовши за посиланням egov.city-adm.lviv.ua/.

«Раніше було прийнято міську програму „Львів завтра“, яка дає розуміння, як планувати подальшу роботу. І саме переведення послуг міста в більш електронний формат — допомагає уникнути суб'єктивізму і пришвидшує вирішення питань. На це все є великий запит, тому наявність такого порталу дає можливість об'єднати усі міські послуги в один проект. Дякуємо компаніям за партнерство, адже вже цього року наші мешканці зможуть повноцінно використовувати ці сервіси. Нам треба забезпечити, щоб це було швидко, зручно і без проблем», — зазначив Андрій Москаленко, заступник міського голови Львова з питань розвитку.

Проект започаткований 2015 року, й саме відтоді мешканці міста отримали змогу замовляти адміністративні послуги в режимі онлайн — де і коли їм зручно. Метою проекту є забезпечення зручного інструменту, який спрощуватиме надання адміністративних послуг та сервісів Львівської міської ради для мешканців. Саме це й мотивувало команду проекту від самого його започаткування постійно оновлювати функціонал та наповнення сайту.

Цей рік також не буде винятком в оновленні порталу. Робота над ним розпочалась у 2018 році. Щоб ідентифікувати потреби користувачів, було проведено комплексне дослідження, що дало розуміння нової структури та концепції порталу. Тоді ж, у співпраці з компанією Mastercard та Aimbulance, був розроблений новий дизайн порталу.

У 2019 році багато часу приділено доопрацюванню технічного завдання. Важливим елементом цього проекту є забезпечення ефективності надання послуг для мешканців та мінімізування витрат часу працівників структурних підрозділів міської ради. Саме тому важливим функціоналом нового Порталу мешканця стане його технічна взаємодія з системою внутрішнього документообігу Львівської міської ради. Будь-яка послуга, запит чи звернення, які мешканець замовить через Портал, автоматично будуть зареєстровані в системі документообігу, і це значно пришвидшить час надання послуги чи сервісу.

У травні 2020 року був оголошений тендер на майданчику Prozorro для вибору компанії-розробника програмного забезпечення порталу. Переможцем стала міжнародна компанія EPAM, яка має представництва у 5 містах України (Київ, Львів, Харків, Дніпро та Вінниція). Експерти компанії запровадять сучасні технічні та програмні рішення, проведуть тестування та підтримуватимуть роботу порталу впродовж 6 місяців після запуску оновленої версії.

«Участь у розробці Порталу мешканця Львова — це ще одна можливість для нашої компанії застосувати свою експертизу та найкращі світові практики з розробки цифрових рішень в Україні. Разом з львів'янами ми стимулюватимемо розвиток онлайн-сервісів та цифрової економіки у нашій державі. Переконаний, що після оновлення порталу мешканці міста отримують якісно новий досвід від користування державними послугами», — коментує Євген Мороз, керівник проєктів із цифрової трансформації компанії EPAM.

За допомогою оновленого Порталу мешканця, його користувачі зможуть:

—  подати документи на отримання великої кількості адміністративних послуг та сервісів,

—  подати звернення чи запит до Львівської міської ради,

—  відстежувати статус розгляду поданих документів та історію своїх звернень.

«Є великий запит від мешканців саме на такий формат отримання послуг. В період карантину ми побачили, наскільки важливі для людей альтернативні можливості замовлення і отримання послуг. Власне, у програмі „Львів завтра“ ми ставили акцент на розвитку електронних сервісів, бо зараз це життєво необхідна річ. Адже не лише великі організації чи бізнес запитують про альтернативні шляхи подачі документів — а й пересічні мешканці. Тому дуже тішуся, що цей проект буде», — зазначила Валентина Бартошик, директорка департаменту адміністративних послуг Львівської міської ради.

Також на порталі будуть передбачені різні способи ідентифікації мешканця: BankID, MobileID та кваліфікований електронний підпис. Скориставшись одним із них, користувачі отримають доступ до повного функціоналу сайту та зможуть не лише подати копії документів, але й завірити їх своїм підписом, і це не потребуватиме від них додатково звертатись до Центрів надання адміністративних послуг. Також, завдяки інтеграції з системою документообігу, буде забезпечено можливість не лише подачі документів в режимі онлайн, але і отримання результатів надання послуг в електронній формі, адже вони будуть підтверджені електронним підписом посадовця, який видав той чи інший документ. Адже електронний підпис прирівняний до звичайного та має таку ж юридичну силу.

«Кожне оновлення порталу було з метою надати максимально зручний сервіс для мешканців і можливість замовити максимальну кількість послуг. Це дуже великий проект, і ми розділили його на частини. Важливо те, що тепер послуги поділені за життєвими ситуаціями на категорії, а не за суб'єктами їх надання. Після ідентифікації, уже не буде потреби запитувати додаткову інформацію чи копію документів», — зазначила Олена Гунько, керівниця управління інформаційних технологій Львівської міської ради.

Ще одним модулем сайту буде модуль здійснення оплат — зокрема, за допомогою цифрового гаманця Masterpass від компанії Mastercard. На першому етапі львів'яни зможуть оплачувати через Портал мешканця адміністративні послуги, штрафи за паркування, податки.

«Mastercard — партнер понад 100 міст світу у розвитку концепції smart city, яка дозволяє завдяки впровадженню сучасних технологій — покращувати досвід взаємодії мешканців із містами. Львів для нас уже не перший рік є стратегічним партнером і містом, де ми запустили не одну інновацію в оплатах. Сьогодні, коли досвід користувача стає ще більш цифровим, концепція Порталу мешканця Львова є як ніколи актуальною. Наші опитування показали, що 34% львів'ян вважають можливість зручної оплати послуг обов’язковим елементом Порталу мешканця[1], і така можливість стане доступною для львів'ян. Ми раді запуску технічної реалізації проекту, який надасть нові можливості мешканцям дуже зручно, легко і по-цифровому взаємодіяти з містом», — зазначив Ігор Панченко, менеджер з розвитку бізнесу Mastercard в Україні.

Відтак, оновлену версію Порталу мешканця Львова очікують на початку жовтня цього року.

Довідка

[1] Опитування проходило з 20 грудня 2017 до 8 січня 2018. Участь взяли більше 400 жителів Львова, чоловіки та жінки віком від 20 до 55 років, активні користувачі інтернет.

Masterpass — це онлайн-гаманець, що надійно зберігає дані карток різних платіжних систем та дозволяє платити онлайн без необхідності кожного разу вводити дані банківської картки (CVC-2 код, номер картки тощо). Замовляючи платну послугу або послугу з адміністративним збором, мешканці зможуть оплатити її одразу, не переходячи на сторонні сервіси. Команда проекту очікує, що перша бета-версія оновленого Порталу мешканця стане доступною на початку жовтня цього року.